Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1, 2
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 okt 2018 13:33 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Mark With A Tarrel schreef:
Het is niet logisch om te zeggen dat er hier te veel distortion is toegepast. Misschien gebruikt Noisecontrollers wel veel meer distortion in zijn kicks. Distortion is amper subjectief kwantificeerbaar en is volledig afhankelijk van je verwachtingspatroon. Ga dus niet zeggen dat er 'te veel' distortion is gebruikt als objectief statement. Bovendien, het hele principe van kicks maken is het laten clippen van het signaal. Een statement dat een kick niet goed afgewerkt is als ie clipt is ware lariekoek.

Het lijkt me duidelijk dat men doelt op "voor mij teveel distortion gebruikt", maar gezien het vrij vervelend is om steeds te moeten verkondigen dat je een mening in je bericht opneemt laat men het eerste gedeelte weg.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 okt 2018 13:42 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Mark With A Tarrel schreef:

Kicks doen me denken aan oude promo kicks. Leuk toch?


Ik geloofde je verhaal nog tot je dit zei :lol:

Klinkt in de verste verte niet als Promo zijn oude kicks, Among The Best niet, King Of Pain niet, I Come Correct niet en al die tig andere kicks ook niet, aub zeg dat is toch een behoorlijke belediging naar Promo toe.

Also het toepassen van distortion klopt, het clippen niet. Er zit toch een duidelijke overdistortion/clipping/overstuurd hoe je het ook wilt noemen, qua termen kan ik er prima naast zitten, in een kick in Peaky Pounder - Viisi (N-Vitral Remix) of Frame Of Mind - Hello Peaky oid. De term/het principe kan prima het zelfde zijn maar je hoort toch een wezenlijk verschil, je hoort duidelijk het gekraak en de ruis maar ook de muur van bass bij de genoemde platen. Bij deze RR kicks hoor je alleen gekraak.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 okt 2018 14:12 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

TiMOTHYb schreef:
Het lijkt me duidelijk dat men doelt op "voor mij teveel distortion gebruikt"


De mate van distortion is niet zo belangrijk, het effect van distortion op een bepaald frequentiebereik wel.


TiMOTHYb schreef:
maar gezien het vrij vervelend is om steeds te moeten verkondigen dat je een mening in je bericht opneemt laat men het eerste gedeelte weg.


Zie hier de bron van de eindeloze muziek discussies.


Broken Balance schreef:
Mark With A Tarrel schreef:

Kicks doen me denken aan oude promo kicks. Leuk toch?


Ik geloofde je verhaal nog tot je dit zei :lol:


Wat heeft mijn subjectieve perceptie in deze context te maken met mijn geloofwaardigheid? In de punch zitten voor mij duidelijk een laagje van die oude hardcore kicks invloeden. Boeiend dat het een belediging is naar Promo. Ik vind dat, en ik heb godsgruwelijk veel kicks gehoord en geanalyseerd in mijn leven om hier iets zinnigs over te zeggen.


Broken Balance schreef:
Also het toepassen van distortion klopt, het clippen niet. Er zit toch een duidelijke overdistortion/clipping/overstuurd hoe je het ook wilt noemen, qua termen kan ik er prima naast zitten, in een kick in Peaky Pounder - Viisi (N-Vitral Remix) of Frame Of Mind - Hello Peaky oid. De term/het principe kan prima het zelfde zijn maar je hoort toch een wezenlijk verschil, je hoort duidelijk het gekraak en de ruis maar ook de muur van bass bij de genoemde platen. Bij deze RR kicks hoor je alleen gekraak.


distortion = clippen

Ik snap wel waardoor je er anders over denkt. De platen van Radical zijn zeer strak afgemixt om een maximale perceived luidheid te krijgen over de gehele plaat, dan blijft er weinig plek over voor de perceptie van bas. Daarom dat mensen oudere platen vaak harder vinden klinken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 okt 2018 14:51 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Mark With A Tarrel schreef:
TiMOTHYb schreef:
Het lijkt me duidelijk dat men doelt op "voor mij teveel distortion gebruikt"


De mate van distortion is niet zo belangrijk, het effect van distortion op een bepaald frequentiebereik wel.


TiMOTHYb schreef:
maar gezien het vrij vervelend is om steeds te moeten verkondigen dat je een mening in je bericht opneemt laat men het eerste gedeelte weg.


Zie hier de bron van de eindeloze muziek discussies.

Ik denk alsnog dat men doelt op dat het uiteindelijk het resultaat een (naar hun gevoel) té distorted geluid oplevert. Naar hun zin dus. Je kunt zo'n reactie wel muziektechnisch helemaal uit elkaar trekken maar als iemand zegt: "Hoeveel distortion heb je nodig zeg" dan hoef ik op de een of andere manier de track niet te luisteren om toch te weten wat hij bedoelt. Dan is dat toch een stuk minder subjectief dan jij stelt.

Ben het wel met je eens dat het verwachtingspatroon daarvoor de basis vormt. Maarja wie luistert dan ook fanatiek muziek zonder verwachtingspatroon? Logisch toch dat je daarvan uitgaande gaat vergelijken en redeneren..
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 okt 2018 15:56 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

TiMOTHYb schreef:
Ik denk alsnog dat men doelt op dat het uiteindelijk het resultaat een (naar hun gevoel) té distorted geluid oplevert. Naar hun zin dus. Je kunt zo'n reactie wel muziektechnisch helemaal uit elkaar trekken maar als iemand zegt: "Hoeveel distortion heb je nodig zeg" dan hoef ik op de een of andere manier de track niet te luisteren om toch te weten wat hij bedoelt. Dan is dat toch een stuk minder subjectief dan jij stelt.

Ben het wel met je eens dat het verwachtingspatroon daarvoor de basis vormt. Maarja wie luistert dan ook fanatiek muziek zonder verwachtingspatroon? Logisch toch dat je daarvan uitgaande gaat vergelijken en redeneren..


Ja ik zat ook een beetje te kutten hoor :evil:.

TiMOTHYb schreef:
Ben het wel met je eens dat het verwachtingspatroon daarvoor de basis vormt. Maarja wie luistert dan ook fanatiek muziek zonder verwachtingspatroon? Logisch toch dat je daarvan uitgaande gaat vergelijken en redeneren..


Heel dat verwachtingspatroon is zo kenmerkend voor de raw hardstyle discussie op het moment.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 okt 2018 16:30 
 
Hardtraxx Addict

TiMOTHYb schreef:
maar gezien het vrij vervelend is om steeds te moeten verkondigen dat je een mening in je bericht opneemt laat men het eerste gedeelte weg.

Zeik er dan ook niet over in andere topics... >.<
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 okt 2018 11:06 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Mark With A Tarrel schreef:
TiMOTHYb schreef:
Ja ik zat ook een beetje te kutten hoor :evil:.

Haha wat doe je me aan vent, heb de blaren op m'n vingers staan. Ben benieuwd wat er gaat gebeuren als een groot deel van die kant van de scene het straks zat begint te raken. Je zou al kunnen stellen dat er een downtrend in zit vanwege het niet uitverkopen van RR en Warface Live.
Vorige  1, 2
Forumoverzicht » Releases » Hardstyle » Nieuwe tracks