TiMOTHYb schreef:
Het lijkt me duidelijk dat men doelt op "voor mij teveel distortion gebruikt"
De mate van distortion is niet zo belangrijk, het effect van distortion op een bepaald frequentiebereik wel.
TiMOTHYb schreef:
maar gezien het vrij vervelend is om steeds te moeten verkondigen dat je een mening in je bericht opneemt laat men het eerste gedeelte weg.
Zie hier de bron van de eindeloze muziek discussies.
Broken Balance schreef:
Mark With A Tarrel schreef:
Kicks doen me denken aan oude promo kicks. Leuk toch?
Ik geloofde je verhaal nog tot je dit zei
Wat heeft mijn subjectieve perceptie in deze context te maken met mijn geloofwaardigheid? In de punch zitten voor mij duidelijk een laagje van die oude hardcore kicks invloeden. Boeiend dat het een belediging is naar Promo. Ik vind dat, en ik heb godsgruwelijk veel kicks gehoord en geanalyseerd in mijn leven om hier iets zinnigs over te zeggen.
Broken Balance schreef:
Also het toepassen van distortion klopt, het clippen niet. Er zit toch een duidelijke overdistortion/clipping/overstuurd hoe je het ook wilt noemen, qua termen kan ik er prima naast zitten, in een kick in Peaky Pounder - Viisi (N-Vitral Remix) of Frame Of Mind - Hello Peaky oid. De term/het principe kan prima het zelfde zijn maar je hoort toch een wezenlijk verschil, je hoort duidelijk het gekraak en de ruis maar ook de muur van bass bij de genoemde platen. Bij deze RR kicks hoor je alleen gekraak.
distortion = clippen
Ik snap wel waardoor je er anders over denkt. De platen van Radical zijn zeer strak afgemixt om een maximale perceived luidheid te krijgen over de gehele plaat, dan blijft er weinig plek over voor de perceptie van bas. Daarom dat mensen oudere platen vaak harder vinden klinken.