Mark One schreef:
Ik heb me lang op de achtergrond gehouden op het Hardtraxx forum omdat ik niet met ieders mening eens was. Maar ik begin me er nu echt aan te storen.
Eerder al over een plaat van Crypsis - Strike gehad.
Ik vind dit geen Hardstyle meer. Het zijn matig afgewerkte en langzame Hardcore kicks en formule. Heel RR en heel Crypsis en het hele MiM vind ik gewoon een tamme club die het niet in de Hardcore haalt/kunnen halen. Proberen ze een nieuwe style/hype te creëren ofzo? Gaat de term Stylecore of Corestyle geboren worden?
Kijk Crypsis is begonnen in de HC en is maatje met de helden Angerfist ze hebben ook platen samen gemaakt. Alias van Crypsis is natuurlijk Crucifier. Ga eens naar Angerfist feat Crucifier - Tonight 3 keer achter elkaar luisteren en ga dan effe het spul van RR op 180 bpm zetten en hoor eens hoeveel overeenkomsten je zal treffen. VEEL! Kom op man wordt een wakker het is een trukje die ze aan het doen zijn waar totaal geen vernieuwing in zit. Laat ik duidelijk zijn dat ik HS meer waardeer dan HC. Maar met HC ben ik op gegroeid 15 jaar geleden ( ouwe lul zeg maar

) en luister en draai het nog steeds graag. Dit gaat zeker hard op groot geluid geloof ik ook. Maar je kan moeilijk van 150/160 bpm effe een uurtje 180/190 bpm in een feest gaan proppen want dat klopt niet op een HS feest dus wat doen ze? " Laten we de boel gewoon langzamer maken maar wel zo hard als HC en kijken wat het gebeurt". Tja!! Dit dus.
Echter dit vind! ik ( mijn mening ) geen HS. Gewoon nieuw geproduceerde, tamme, doffe, langzame HC waar weinig inspiratie in zit.
De een haalt zijn invloeden uit de Trance wereld, de ander uit de House scene. Dit maakt de Hardstyle scene wel mooi veelzijdig. Als iedereen toch hetzelfde ging maken komt het na een tijd iedereen de strot uit. Op een feest zijn de mensen van MiM gewoon goed voor de afsluiting van een feest of voor de hardere feesten.
Ik zeg niet dat ik dit nu heel mooi vind achter de computer maar op een feest zou ik helemaal uit mn plaat gaan met zo'n track. (Mits het wat later op de avond wordt gespeeld)
Ik vind niet alle invloeden van andere scenes mooi, maar ieder zn smaak toch. Als je tracks van MiM niet mooi vind, sla je die toch lekker over? Je hoeft er niet naar te luisteren hoor