Skedoedelefloeps schreef:
Lyst schreef:
Houdt eens op met met andere mensen vergelijken. Natuurlijk is de een meer gestructureerd dan de ander. Het gaat erom of één en dezelfde persoon minder gestructureerd is op z'n 13e dan op z'n 20e.
Als het zou kloppen dat leeftijd er iets mee te maken heeft zou iemand van 40 gestructureerder moeten zijn dan alles en iedereen van 39 of jonger en dat klopt gewoon niet.
Dus

Zo simpel is het, produceren staat compleet los van je leeftijd het gaat puur om de tijd en moeite die je erin stopt. Ik zie mensen instappen bij producen op jonge en oude leeftijd en het maakt pas verschil als iemand meer oefent dan de ander en er meer tijd in steekt. Leeftijd heeft er gewoon niets mee te maken.
Zo kun je dat natuurlijk niet stellen en dat is ook absoluut niet wat ik, en volgens mij ook Lyst, proberen te zeggen. Je neemt gewoon een standpunt in dat leeftijd er NIETS mee te maken heeft en probeert dat te ondersteunen met vooral vergelijkingen en hele concrete voorbeelden. Dat jij meer discipline hebt dan je pa (zeer subjectief ook nog eens), maakt het niet geldig dat je gewoon even kunt verwerpen dat leeftijd er iets mee te maken heeft!!
Skedoedelefloeps schreef:
Citaat:
dingen als discipline, muzikaliteit, overzicht, rust, ervaring, samenwerking, structuur en creativiteit zijn gewoon stuk voor stuk beïnvloedbaar door hoe oud iemand is
- Discipline staat los van leeftijd
- muzikaliteit staat los van leeftijd
- overzicht staat los van leeftijd
- rust?! (waarom rust?) staat los van leeftijd
- ervaring staat los van leeftijd
- samenwerking?! (waarom samenwerking als je solo bent?) staat los van leeftijd
- structuur staat los van leeftijd
- creativiteit staat los van leeftijd, sterker nog jongere mensen hebben over algemeen meer creativiteit.
Dus... zie niet waarom leeftijd zo belangrijk is

Je stelt alles veel te zwart op wit! Wss op basis van je eigen ervaringen of zo...
Het is allemaal een combinatie van factoren, de één heeft meer discipline dan de ander, maar aan het eind van de dag tellen de jaartjes toch bij alles mee. Je veranderd als persoon, je ontwikkeld, je denkt anders, je doet anders... Het is dus knap dat je al op, bij wijze van spreke, 13 jarige leeftijd in staat bent een hele track in elkaar te zetten. Die goed in elkaar zit, wat goed klinkt, dat misschien uniek klinkt en dat terwijl je nog maar zo kort in het leven staat.