Skedoedelefloeps schreef:
Maar dat klopt gewoon niet... Dus mijn vergelijking met Afellay en Aisatti staat er niet los van. Ik zie niet eens een argument waarom die vergelijking er los van zou staan. De zin "Ik zeg B, jij zegt A, ik zeg weer B dus mijn beredenering klopt." legt niets uit.
Waarom zou leeftijd er iets mee te maken hebben, iemand van 13 die zich ergens in verdiept kan toch net zoveel verstand van alles hebben als iemand van 17 die zich ergens in verdiept. Het gaat puur om het aantal uren dat je erin steekt.
Welke zaken hebben allemaal met producen te maken dan, vertel mij dat eens? Vertel mij eens wat allemaal te maken heeft met producen waardoor iemand van 14 meer respect verdient dan iemand van 17 hoewel ze even lang bezig zijn geweest en de track even goed is.
mr_vertigo schreef:
want ik ontken niet dat oefening belangrijk is en het verschil kan maken tussen "het maken" van je carrière of niet
Dat is mijn argument in dit stukje tekst. Oefening is SUPER belangrijk, maar dat Affelay meer speeltijd heeft gekregen (dus meer uren in produceren heeft gestoken), is geen directe link naar succes. De vergelijking benadrukt alleen maar het belang van oefening, iets wat er niet toe doet in dit punt van discussie. Jij, nogmaals, maakt als punt dat leeftijd er NIET toe doet, er LOS van staat. Ik ben van mening dat dat niet het geval is.
Om je vragen te beantwoorden; ik denk dat je bij het productie proces over een bepaald altijd vaardigheden moet beschikken. Eén daarvan is kennis van je soft-/hardware, maar dingen als discipline, muzikaliteit, overzicht, rust, ervaring, samenwerking, structuur en creativiteit zijn gewoon stuk voor stuk beïnvloedbaar door hoe oud iemand is.