ricardo-paz schreef:
Dat gedoe over die commercialisatie word ik toch wel moe van, Headhunterz en Hardwell maken beide muziek die zij leuk vinden niet voor het publiek. Het slaat gewoon aan bij een breed publiek maar dat betekent niet dat de producer dan meewerken aan de commercialisatie.
Juist. Ik heb de platen die ik wilde remixen zorgvuldig uitgekozen, ik had nog meer aanbiedingen liggen die ik heb afgeslagen omdat ik alleen dingen wil doen waar ik zelf 100% achter sta.
Dat het aanslaat bij een groot publiek wil niet meteen zeggen dat dat de insteek is geweest bij het maken van een plaat. Niet iedereen houdt van een moeilijk boek of van cult films, dat geldt ook voor de makers. En dan daarbij zag ik pas ook iemand posten over een taboe die rust op een kritische houding, dat klopt misschien wel, maar zo rust er net zo goed een taboe op het ambitieus zijn en succesvol willen zijn van een artiest. Net als in ieder ander vakgebied is het natuurlijk en menselijk om iets te willen bereiken, hoger op te komen en doelen te hebben. Ik zou niet weten waarom een artiest dat niet zou mogen hebben. Het een sluit het ander namelijk niet uit. Je kunt net zo goed ambitieus zijn en de wereld willen veroveren met iets waar je helemaal achterstaat. En ookal is voor sommige critici mijn muziek als hapklare brokken, ikzelf sta erachter. Het is wat ik zelf te gek vind om te maken en een voorrecht om het te mogen delen met de wereld. Welnu, wie er nu echt denkt dat ik als een zielloze hitmachine lopende band werk aan het maken ben die kan het denk ik beter bij zichzelf gaan zoeken want ik weet niet anders dan dat ik mijn droom leef en mijn brood verdien met wat ik het aller allerliefste doe. Trusten