Maestro N schreef:
BuzzLightyear schreef:
Anthems worden altijd ontzettend gehyped. Dan denk je 'hmm, dat kan wellicht nog wel eens iets worden'. Dan krijg je hem te horen en dan blijkt 9 van de 10 keer weer een standaard mainstreamplaat volgens de uitgemolken 13/12-formule te zijn. Wat maakt het anthem dan speciaal? De vocals die 'Def... qon... one!' zeggen? Ik bedoel, als het zo'n standaard plaat is (neem dit anthem), wat is dan de lol aan het anthem?
Verwacht je iets experimenteels dan, of iets anders dan de 13/12 formule? Defqon anthems moeten nu eenmaal aanslaan bij het grote publiek omdat zoveel mogelijk mensen zodadelijk mee moeten kunnen zingen, vandaar dat het ook gewoon logisch is dat ze vrijwel altijd volgens de standaardformule worden gemaakt. Denk dat je erg lang kunt wachten als je iets anders verwacht.

Mwah. m'n verwachtingen bij de huidige anthems zijn behóórlijk laag haha, dus ik verwacht zeker niks experimenteels.

Maar het was meer een reactie op Toffee die stelde dat een anthem niet per se dikker hoeft te zijn dan een 'gewone' plaat. Daar heeft hij wel gelijk in, maar gezien het feit dat een anthem altijd als iets speciaals wordt beschouwd, zou het leuk zijn als er ook eens wat meer verschil zou zitten tussen 'gewone' platen en anthems. Het is tegenwoordig geen weerspiegeling van het desbetreffende feest meer, maar gewoon 'weer een plaat' met de vocals van het feest erdoor. Muziek is uiteraard heel persoonlijk, maar zo ervaar ik het.
wootum schreef:
Maestro N schreef:
mee moeten kunnen zingen
En dat kan alleen bij een trucje dat al weet ik hoe vaak is toegepast? Ook met iets origineels (experimenteels) hebben de mensen tijd zat om de track te leren kennen om hem vervolgens straks op Defqon zelf mee te kunnen 'zingen'
Dit dus.
Maestro N schreef:
Ik denk eerlijk gezegd niet dat veel mainstage-gangers uitgebreid de tijd nemen om het anthem te leren kennen.
True, maar vaak word je helemaal doodgegooid met een anthem voordat het feest daadwerkelijk is aangebroken, dus op zich kan je hem dan ook wel redelijk 'leren kennen'. Maar stel dat dat niet het geval is, dan is het volgens mij best mogelijk om een toegankelijk anthem te maken en tegelijkertijd eens iets nieuws te proberen. Dan kan je laten zien hoe creatief je bent. Enkel en alleen nieuwe melodietjes componeren en vervolgens een track maken met de soundbank die je al jaren hebt is (zeker als anthem aangezien daar altijd zo bijzonder over wordt gedaan) gewoon jammer.