Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1, 2
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 mrt 2014 22:56 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Zit hem natuurlijk om te beginnen in de naam, als mensen Tiramisu (ala Restaurant Mesfin) bestellen en de twist vervolgens niet lekker vinden zullen zij ook van mening zijn dat 'originele' Tiramisu lekkerder is. Daarnaast worden er in remixes vaak zoveel elementen uit het origineel gebruikt (met net een andere filter of compositie) dat de vergelijking makkelijk gemaakt is.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 mrt 2014 23:30 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

wil ik zo graag live hore :oh:
klinkt echt like a :bomb:
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 mrt 2014 00:43 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

TiMOTHYb schreef:
Zit hem natuurlijk om te beginnen in de naam, als mensen Tiramisu (ala Restaurant Mesfin) bestellen en de twist vervolgens niet lekker vinden zullen zij ook van mening zijn dat 'originele' Tiramisu lekkerder is. Daarnaast worden er in remixes vaak zoveel elementen uit het origineel gebruikt (met net een andere filter of compositie) dat de vergelijking makkelijk gemaakt is.


Ja maar vinden zij vruchten met ijs dan ook lekkerder? Dat zeg je er dan toch ook niet bij?
De remix is een nieuw product, die je chill/fijn/vet e.d. vindt of niet... maar volgens mij wordt de remix niet gedaan vanuit de gedachte dat het origineel kut is, in tegendeel denk ik! Je geeft er gewoon je eigen draai aan, vaak juist omdat je een plaat vet vindt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 mrt 2014 00:53 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Ja klopt, maar daarom vind ik het vaak wel fijn om de elementen die overeen komen maar dus anders zijn gebruikt juist met elkaar te vergelijken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 mrt 2014 15:07 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Live zal deze een stuk lekkerder gaan, vind het een prima track! :D
Maar toch vind ik het origineel fijner.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 mrt 2014 15:20 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

mr_vertigo schreef:
Ik zie het als een klassiek gerecht, bijv. Tiramisu wat veel mensen heerlijk vinden, maar de lokale kok zijn eigen twist aan geeft, door er bijvoorbeeld een cranberry compote overheen te doen en met een ander soort basis te werken... dat is gewoon een heel ander toetje. Je kan de klassieke versie lekkerder vinden, maar dat doet toch niet af aan de remix?
Kijk, als iemand Tiramisu wilt remixen en gewoon vla in een bakje schenkt, ja dan kun je het niet een remix noemen en snap ik dat er wordt terug gegrepen op het origineel. Maar dat lees ik nergens terug.

Wat een heerlijke vergelijking :lol: :worship:
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 mrt 2014 15:22 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

mr_vertigo schreef:
Ik zie het als een klassiek gerecht, bijv. Tiramisu wat veel mensen heerlijk vinden, maar de lokale kok zijn eigen twist aan geeft, door er bijvoorbeeld een cranberry compote overheen te doen en met een ander soort basis te werken... dat is gewoon een heel ander toetje. Je kan de klassieke versie lekkerder vinden, maar dat doet toch niet af aan de remix?
Kijk, als iemand Tiramisu wilt remixen en gewoon vla in een bakje schenkt, ja dan kun je het niet een remix noemen en snap ik dat er wordt terug gegrepen op het origineel. Maar dat lees ik nergens terug.

Hahaha onwijze baas ben je ook!
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 mrt 2014 06:42 
 
Hardtraxx Crew
Avatar gebruiker

Kicks zijn fijn, maar de rest vind ik niet spannend genoeg.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 mrt 2014 12:00 
 
Hardtraxx Newbie
Avatar gebruiker

Niet zo bijzondere remix kicks zijn lekker de rest is wat saai. ;)
Dan vind ik de remix van Caine lekkerder alhoewel daar de kicks dan wel erg tegenvallen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 mrt 2014 13:52 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

mr_vertigo schreef:
Waarom altijd die vergelijking met het origineel? Zo zinloos imo...
Een remix is toch geen "verbeter poging" (in de meeste gevallen)?
Ik zie het als een klassiek gerecht, bijv. Tiramisu wat veel mensen heerlijk vinden, maar de lokale kok zijn eigen twist aan geeft, door er bijvoorbeeld een cranberry compote overheen te doen en met een ander soort basis te werken... dat is gewoon een heel ander toetje. Je kan de klassieke versie lekkerder vinden, maar dat doet toch niet af aan de remix?
Kijk, als iemand Tiramisu wilt remixen en gewoon vla in een bakje schenkt, ja dan kun je het niet een remix noemen en snap ik dat er wordt terug gegrepen op het origineel. Maar dat lees ik nergens terug.

Het probleem is dat hier de basis eigenlijk hetzelfde is, de vocals en de sounds/melodie komen namelijk overeen.

En als je er een ander toetje van maakt, noem het dan ook geen tiramisu. Vooral niet als het de naam tiramisu niet waardig is :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 mrt 2014 14:13 
 
Aan het typen...
Avatar gebruiker

Tiremixu?
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 mrt 2014 19:16 
 
Hardtraxx Newbie

Putting cranberries on a Tiramisu and changing some components might taste good but is boring as hell. I rather take the thing, mash it up and make a crazy sweet pizza out of it or smth..
I still make music because i like doing it not because i feel i need to deliver. its my hobby, my passion, i love it when people like what i do, but most of all i want to have fun with what I'm doing and stand behind my music.
i can tell you this track is my personal favourite of my discography so far.

I totally get your comments, it's more of a new track than a remix. and maybe to some of you nothing compared to the original , but you can always listen to the original track. it's not like the remix replaced the original, its just more or less an addition.

Thanks for all reactions, positive or negative. criticism is always welcome!

Just felt the urge to tell you what I think about this discussion
Ok now I'm hungry!

(Excuse my english, my dutch vocabulary mainly consists of noeken in de koeken and gruwelijk haha)
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 mrt 2014 20:30 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

exitmind schreef:
noeken in de koeken and gruwelijk haha


:thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 mrt 2014 20:57 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

haha wauw wat een vergelijking weer met die Tiramisu >.<

en ik denk dat het ook wel tijd word dat Exit Mind de "artiest" tag krijgt, hij staat gvd gewoon op Defqon in de Blue :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 mrt 2014 18:15 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Lyst schreef:
Tiremixu?

:lol: :lol: :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 mrt 2014 23:32 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Daveytl schreef:
mr_vertigo schreef:
Waarom altijd die vergelijking met het origineel? Zo zinloos imo...
Een remix is toch geen "verbeter poging" (in de meeste gevallen)?
Ik zie het als een klassiek gerecht, bijv. Tiramisu wat veel mensen heerlijk vinden, maar de lokale kok zijn eigen twist aan geeft, door er bijvoorbeeld een cranberry compote overheen te doen en met een ander soort basis te werken... dat is gewoon een heel ander toetje. Je kan de klassieke versie lekkerder vinden, maar dat doet toch niet af aan de remix?
Kijk, als iemand Tiramisu wilt remixen en gewoon vla in een bakje schenkt, ja dan kun je het niet een remix noemen en snap ik dat er wordt terug gegrepen op het origineel. Maar dat lees ik nergens terug.

Het probleem is dat hier de basis eigenlijk hetzelfde is, de vocals en de sounds/melodie komen namelijk overeen.

En als je er een ander toetje van maakt, noem het dan ook geen tiramisu. Vooral niet als het de naam tiramisu niet waardig is :P


Ik zou het een Tiramisu a la Vertigo noemen ofzo ja (een remix dus). Snap je punt niet echt? De basis (structureel) is bij Tiramisu toch ook hetzelfde? (dus niet zoals ik eerder zei "de basis", die je kunt veranderen, als in... een Tiramisu van een andere cake maken).

exitmind schreef:
Putting cranberries on a Tiramisu and changing some components might taste good but is boring as hell. I rather take the thing, mash it up and make a crazy sweet pizza out of it or smth..
I still make music because i like doing it not because i feel i need to deliver. its my hobby, my passion, i love it when people like what i do, but most of all i want to have fun with what I'm doing and stand behind my music.
i can tell you this track is my personal favourite of my discography so far.

I totally get your comments, it's more of a new track than a remix. and maybe to some of you nothing compared to the original , but you can always listen to the original track. it's not like the remix replaced the original, its just more or less an addition.

Thanks for all reactions, positive or negative. criticism is always welcome!

Just felt the urge to tell you what I think about this discussion
Ok now I'm hungry!

(Excuse my english, my dutch vocabulary mainly consists of noeken in de koeken and gruwelijk haha)


Well, you kinda missed the point I was making and you actually just confirmed it :) Which is kinda nice to read haha. Maybe because of the language difference?
I made a global statement concerning comments of other people in general, not your track.
The comparison with the Tiramisu was just an illustration, to show people how I view upon producers making a remix... in general. So I guess you agree?
Vorige  1, 2
Forumoverzicht » Releases » Hardstyle » Nieuwe tracks