Active topics in Nieuwe tracks

Moderators

• Bouke Bouke Hardtraxxer
  • Jor-D Jor-D Hardtraxx Beheerder · 38 minutes ago
  • Magnetron Magnetron Hardtraxx Crew · Jun 2026
  • The Venator The Venator Hardtraxx Beheerder · 9 days ago
  • wootum wootum Hardtraxx Crew · 3 hours ago
  • Zenda Zenda Hardtraxx Crew · 1 day ago
Hardtraxx Veteran
5541 posts member since 2009
last seen 9 days ago
Leuk plaatje :) , alleen die pitch kicks tja.. :whistle:
Hardtraxx Addict
1171 posts member since 2011
last seen Mar 2013
Lyst wrote:
Festuca wrote:
Faalhaas wrote:ze hoeven er niet te zijn
Nee maar zeg nou zelf, dan klinkt de hele melodie toch vals ofwat
Ooit hardtrance gehoord? :whistle:
Waarom denk je dat ik dat niet luister :P ? Headhunterz legde het ook al eens uit: als je de kicks niet mee laat pitchen krijg je dissonantie. Ja je kunt dat mooi vinden maar persoonlijk vind ik dat niet mooi en de melodie gaat er naar mijn mening heel saai van klinken. Vandaar dat ik de kicks in deze track gewoon gepast vind.
Hardtraxx Veteran
4448 posts member since 2011
last seen Oct 2014
Nee dit doet me niets :)
D
Artiest
7488 posts member since 2010
last seen Apr 2019
Je krijgt geen dissonantie, je kunt de kick laten staan op de grondtoon, alleen moet je melodie dan niet veranderen van grondtoon natuurlijk plus dat het vaak minder harmonieus is.
Hardtraxx Addict
last seen Mar 2013
Dark Pact wrote:Je krijgt geen dissonantie, je kunt de kick laten staan op de grondtoon, alleen moet je melodie dan niet veranderen van grondtoon natuurlijk plus dat het vaak minder harmonieus is.
Ja deze melodie verandert wel van grondtoon daar doelde ik op ;) .
D
Hardtraxxer
552 posts member since 2011
last seen Oct 2012
Een kick hoort bij een melodie eigenlijk wel te pitchen imo,
tenminste wanneer de grondtoon verandert.
Dit klinkt naar mijn mening mooier, maarja ieder zijn smaak.
En het ligt gewoon aan de kick zelf, stuiter/zatox kicks
klinken bijv niet mooi als ze pitchen (vind ik) maar ik vind
dat Zany/Donkey Rollers (bijv.) kicks wel lekker pitchen.
Ot; Ik vind de track niet heel bijzonder, kan er mee door
maar ze mogen nog heel wat gaan sleutelen aan de kick!
Aan het typen...
11374 posts member since 2008
last seen Oct 2024
Dark Pact wrote:Je krijgt geen dissonantie, je kunt de kick laten staan op de grondtoon, alleen moet je melodie dan niet veranderen van grondtoon natuurlijk plus dat het vaak minder harmonieus is.
Of je maakt de kick aanzienlijk korter, dat de bass gewoon recht onder de punch ligt. Dan hoef je de kicks ook niet te pitchen. Heb je ook weer meer ruimte voor percussie. In de hardtrance pitchen de kicks ook vrijwel nooit mee.
Hardtraxx Addict
last seen Mar 2013
Lyst wrote:
Of je maakt de kick aanzienlijk korter, dat de bass gewoon recht onder de punch ligt. Dan hoef je de kicks ook niet te pitchen. Heb je ook weer meer ruimte voor percussie. In de hardtrance pitchen de kicks ook vrijwel nooit mee.
Dan is de drive uit de plaat weg vind ik. Ik vind de doorlopende tails juist lekker omdat de kicks dan mooi op elkaar aansluiten. Maarja ieder zijn smaak.
Aan het typen...
11374 posts member since 2008
last seen Oct 2024
Ik denk dat je met reverse basslines en percussie 100x meer drive creëert dan met een (bijna) doorlopende tail.
View on YouTube
Korte kicks, veel percussie en een reverse bassline. Zelfs met 7-10 bpm minder dan de hedendaagse tracks zit er veel meer drive in dit soort tracks.
E
Hardtraxx Elite
2020 posts member since 2011
last seen Jul 2015
Lyst wrote:Ik denk dat je met reverse basslines en percussie 100x meer drive creëert dan met een (bijna) doorlopende tail.
View on YouTube
Korte kicks, veel percussie en een reverse bassline. Zelfs met 7-10 bpm minder dan de hedendaagse tracks zit er veel meer drive in dit soort tracks.
ik vind dus dat er in deze track die je hier plaatst totaal geen drive zit, gaat me allemaal te langzaam. Die nieuwe audiofreq tracks, en dan vooral gotta have ya love vind ik heel veel drive en energie hebben.
W
Hardtraxx Addict
1379 posts member since 2010
last seen Nov 2012
als ik die nieuwe audiofreq tracks hoor krijg ik ook energie, om zo snel mogelijk op X te drukken :sick:
Hardtraxx Veteran
7968 posts member since 2010
last seen Mar 2015
Oh nee.. Hebben die 2 samen een track gemaakt.. >.<
Hardtraxx Veteran
3470 posts member since 2010
last seen Sep 2018
Nando wrote:Oh nee.. Hebben die 2 samen een track gemaakt.. >.<
Dat word stuiterballen :lol:
Hardtraxx Veteran
3800 posts member since 2011
last seen May 2022
LOL die pitchkicks :lol: :lol:
Verder valt de track nog best mee ;)
Hardtraxx Veteran
6071 posts member since 2010
last seen 14 days ago
tommetjeuh wrote:
Nando wrote:Oh nee.. Hebben die 2 samen een track gemaakt.. >.<
Dat word stuiterballen :lol:
Waar gaat het heen, waar gaat het heen :lol:
Hardtraxx Veteran
3302 posts member since 2010
last seen Nov 2021
emmerick wrote:
Lyst wrote:Ik denk dat je met reverse basslines en percussie 100x meer drive creëert dan met een (bijna) doorlopende tail.
View on YouTube
ik vind dus dat er in deze track die je hier plaatst totaal geen drive zit, gaat me allemaal te langzaam. Die nieuwe audiofreq tracks, en dan vooral gotta have ya love vind ik heel veel drive en energie hebben.
Ik ben het helemaal eens met Lyst. Wat betreft deze plaat: het klinkt als 'weer een track'. Het heeft wel een leuk melodietje maar lackt heel veel drive, om over de kicks nog maar te zwijgen. Aangedikte snares ftw.....
Hardtraxx Veteran
3210 posts member since 2011
last seen 1 hour ago
Waverider
In a few moments Audiofreq and I will upload a HQ preview of our new track "TMU" on our Youtube Channels!! Stay alert ;-)
:) !
Hardtraxx Crew
30635 posts member since 2010
last seen 3 hours ago
View on YouTube
Hardtraxx Veteran
7274 posts member since 2009
last seen 2 hours ago
Klinkt niet best :P
Maar wat betreft die pitchkicks vind ik het nog meevallen? :huh:
Kan me herinneren dat ik ze hoger heb gehoord, geloof bij een Waverider solo (Limitless?)
Hardtraxx Veteran
3210 posts member since 2011
last seen 1 hour ago
Lol wut?
Geüpload door WaveriderMedia op 12 jan 2012
Hardtraxx Veteran
24546 posts member since 2008
last seen Jun 2026
Henk-Jan wrote: Maar wat betreft die pitchkicks vind ik het nog meevallen? :huh:
Hier kan ik dan weer om lachen. Mensen die hierboven bijna twee pagina's volschrijven wat ze wel niet van de pitchkicks vinden en dan de eerste reactie op de preview kwaliteit is dan dit :).

Vind het eigenlijk wel een prima plaatje! Stuk beter dan de laatste release van Waverider.
Donateur
17095 posts member since 2010
last seen Sep 2014
View on YouTube
Hardtraxx Veteran
10235 posts member since 2009
last seen Apr 2025
View on YouTube

Wat een zaad nummer :yawn:
Hardtraxxer
514 posts member since 2010
last seen 16 days ago
BuzzLightyear wrote:
emmerick wrote:
View on YouTube
Ik ben het helemaal eens met Lyst. Wat betreft deze plaat: het klinkt als 'weer een track'. Het heeft wel een leuk melodietje maar lackt heel veel drive, om over de kicks nog maar te zwijgen. Aangedikte snares ftw.....
Ook ik sluit me aan bij Lyst.

Over deze track: in de LQ previews leken de kicks ontzettend te pitchen, maar in de HQ preview is dit gelukkig een stuk minder. Toch vind ik de track geen topper, om de één of andere reden raakt het me niet.
E
Hardtraxx Elite
2020 posts member since 2011
last seen Jul 2015
prima nummer