Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1, 2, 3  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 jan 2012 14:51 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Leuk plaatje :) , alleen die pitch kicks tja.. :whistle:
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 jan 2012 14:59 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Lyst schreef:
Festuca schreef:
Faalhaas schreef:
ze hoeven er niet te zijn

Nee maar zeg nou zelf, dan klinkt de hele melodie toch vals ofwat

Ooit hardtrance gehoord? :whistle:

Waarom denk je dat ik dat niet luister :P ? Headhunterz legde het ook al eens uit: als je de kicks niet mee laat pitchen krijg je dissonantie. Ja je kunt dat mooi vinden maar persoonlijk vind ik dat niet mooi en de melodie gaat er naar mijn mening heel saai van klinken. Vandaar dat ik de kicks in deze track gewoon gepast vind.
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 jan 2012 15:03 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Nee dit doet me niets :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 jan 2012 15:15 
 
Artiest

Je krijgt geen dissonantie, je kunt de kick laten staan op de grondtoon, alleen moet je melodie dan niet veranderen van grondtoon natuurlijk plus dat het vaak minder harmonieus is.
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 jan 2012 15:22 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Dark Pact schreef:
Je krijgt geen dissonantie, je kunt de kick laten staan op de grondtoon, alleen moet je melodie dan niet veranderen van grondtoon natuurlijk plus dat het vaak minder harmonieus is.

Ja deze melodie verandert wel van grondtoon daar doelde ik op ;) .
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 jan 2012 21:06 
 
Hardtraxxer

Een kick hoort bij een melodie eigenlijk wel te pitchen imo,
tenminste wanneer de grondtoon verandert.
Dit klinkt naar mijn mening mooier, maarja ieder zijn smaak.
En het ligt gewoon aan de kick zelf, stuiter/zatox kicks
klinken bijv niet mooi als ze pitchen (vind ik) maar ik vind
dat Zany/Donkey Rollers (bijv.) kicks wel lekker pitchen.
Ot; Ik vind de track niet heel bijzonder, kan er mee door
maar ze mogen nog heel wat gaan sleutelen aan de kick!
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 jan 2012 14:05 
 
Aan het typen...
Avatar gebruiker

Dark Pact schreef:
Je krijgt geen dissonantie, je kunt de kick laten staan op de grondtoon, alleen moet je melodie dan niet veranderen van grondtoon natuurlijk plus dat het vaak minder harmonieus is.

Of je maakt de kick aanzienlijk korter, dat de bass gewoon recht onder de punch ligt. Dan hoef je de kicks ook niet te pitchen. Heb je ook weer meer ruimte voor percussie. In de hardtrance pitchen de kicks ook vrijwel nooit mee.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 jan 2012 14:07 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Lyst schreef:
Dark Pact schreef:
Je krijgt geen dissonantie, je kunt de kick laten staan op de grondtoon, alleen moet je melodie dan niet veranderen van grondtoon natuurlijk plus dat het vaak minder harmonieus is.

Of je maakt de kick aanzienlijk korter, dat de bass gewoon recht onder de punch ligt. Dan hoef je de kicks ook niet te pitchen. Heb je ook weer meer ruimte voor percussie. In de hardtrance pitchen de kicks ook vrijwel nooit mee.

Dan is de drive uit de plaat weg vind ik. Ik vind de doorlopende tails juist lekker omdat de kicks dan mooi op elkaar aansluiten. Maarja ieder zijn smaak.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 jan 2012 14:18 
 
Aan het typen...
Avatar gebruiker

Ik denk dat je met reverse basslines en percussie 100x meer drive creëert dan met een (bijna) doorlopende tail.

Korte kicks, veel percussie en een reverse bassline. Zelfs met 7-10 bpm minder dan de hedendaagse tracks zit er veel meer drive in dit soort tracks.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 jan 2012 00:18 
 
Hardtraxx Elite

Lyst schreef:
Ik denk dat je met reverse basslines en percussie 100x meer drive creëert dan met een (bijna) doorlopende tail.

Korte kicks, veel percussie en een reverse bassline. Zelfs met 7-10 bpm minder dan de hedendaagse tracks zit er veel meer drive in dit soort tracks.


ik vind dus dat er in deze track die je hier plaatst totaal geen drive zit, gaat me allemaal te langzaam. Die nieuwe audiofreq tracks, en dan vooral gotta have ya love vind ik heel veel drive en energie hebben.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 jan 2012 14:42 
 
Hardtraxx Addict

als ik die nieuwe audiofreq tracks hoor krijg ik ook energie, om zo snel mogelijk op X te drukken :sick:
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 jan 2012 14:53 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Oh nee.. Hebben die 2 samen een track gemaakt.. >.<
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 jan 2012 14:55 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Nando schreef:
Oh nee.. Hebben die 2 samen een track gemaakt.. >.<

Dat word stuiterballen :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 jan 2012 16:36 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

LOL die pitchkicks :lol: :lol:
Verder valt de track nog best mee ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 jan 2012 16:47 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

tommetjeuh schreef:
Nando schreef:
Oh nee.. Hebben die 2 samen een track gemaakt.. >.<

Dat word stuiterballen :lol:

Waar gaat het heen, waar gaat het heen :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 jan 2012 18:02 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

emmerick schreef:
Lyst schreef:
Ik denk dat je met reverse basslines en percussie 100x meer drive creëert dan met een (bijna) doorlopende tail.

Korte kicks, veel percussie en een reverse bassline. Zelfs met 7-10 bpm minder dan de hedendaagse tracks zit er veel meer drive in dit soort tracks.


ik vind dus dat er in deze track die je hier plaatst totaal geen drive zit, gaat me allemaal te langzaam. Die nieuwe audiofreq tracks, en dan vooral gotta have ya love vind ik heel veel drive en energie hebben.

Ik ben het helemaal eens met Lyst. Wat betreft deze plaat: het klinkt als 'weer een track'. Het heeft wel een leuk melodietje maar lackt heel veel drive, om over de kicks nog maar te zwijgen. Aangedikte snares ftw.....
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 jan 2012 20:29 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Citaat:
Waverider
In a few moments Audiofreq and I will upload a HQ preview of our new track "TMU" on our Youtube Channels!! Stay alert ;-)
:) !
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 jan 2012 22:16 
 
Hardtraxx Crew
Avatar gebruiker

Ongelezen bericht Geplaatst op 17 jan 2012 22:21 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Klinkt niet best :P
Maar wat betreft die pitchkicks vind ik het nog meevallen? :huh:
Kan me herinneren dat ik ze hoger heb gehoord, geloof bij een Waverider solo (Limitless?)
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 jan 2012 22:30 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Lol wut?
Citaat:
Geüpload door WaveriderMedia op 12 jan 2012
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 jan 2012 22:35 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Henk-Jan schreef:
Maar wat betreft die pitchkicks vind ik het nog meevallen? :huh:

Hier kan ik dan weer om lachen. Mensen die hierboven bijna twee pagina's volschrijven wat ze wel niet van de pitchkicks vinden en dan de eerste reactie op de preview kwaliteit is dan dit :).

Vind het eigenlijk wel een prima plaatje! Stuk beter dan de laatste release van Waverider.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 jan 2012 22:42 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Ongelezen bericht Geplaatst op 17 jan 2012 22:45 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker



Wat een zaad nummer :yawn:
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 jan 2012 22:46 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

BuzzLightyear schreef:
emmerick schreef:
Lyst schreef:
Ik denk dat je met reverse basslines en percussie 100x meer drive creëert dan met een (bijna) doorlopende tail.

Korte kicks, veel percussie en een reverse bassline. Zelfs met 7-10 bpm minder dan de hedendaagse tracks zit er veel meer drive in dit soort tracks.


ik vind dus dat er in deze track die je hier plaatst totaal geen drive zit, gaat me allemaal te langzaam. Die nieuwe audiofreq tracks, en dan vooral gotta have ya love vind ik heel veel drive en energie hebben.

Ik ben het helemaal eens met Lyst. Wat betreft deze plaat: het klinkt als 'weer een track'. Het heeft wel een leuk melodietje maar lackt heel veel drive, om over de kicks nog maar te zwijgen. Aangedikte snares ftw.....

Ook ik sluit me aan bij Lyst.

Over deze track: in de LQ previews leken de kicks ontzettend te pitchen, maar in de HQ preview is dit gelukkig een stuk minder. Toch vind ik de track geen topper, om de één of andere reden raakt het me niet.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 jan 2012 22:53 
 
Hardtraxx Elite

prima nummer
Vorige  1, 2, 3  Volgende
Forumoverzicht » Releases » Hardstyle » Nieuwe tracks