Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 nov 2015 18:07 
 
Hardtraxx Veteran

Iets betere kwali:
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 nov 2015 18:44 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Wel grappig dat Tatanka in 2008 verguisd werd en we het nu allemaal prachtig vinden :P

Uit volle borst mee staan schreeuwen afgelopen zaterdag, heerlijke bootleg :D :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 nov 2015 19:18 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik durf ook best toe te geven dat ik het origineel een goed nummer vind, dat helpt ook wel mee natuurlijk! :$
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 nov 2015 20:09 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik niet, ik heb hier dan ook niets mee.
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 nov 2015 20:55 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Jaaa geslaagde bootleg! Deze twee heren kunnen bij mij echt helemaal niks fout doen! :worship: Zou dit best wel een keertje live willen horen ^^
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 nov 2015 22:56 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

chas1n schreef:
Die zijn vlot met deze bootleg :P . Vind de kick verder echt bizar lelijk klinken, altijd maar die plopkicks die overal naar toe stuiteren in alle euforische tracks tegenwoordig, maakt het amper nog interessant jammer genoeg imo.

Dat is helaas nodig bij complexere melodieën.
ik zeg nu wel helaas maar ik vind dat 1 van de beste hardstyle ontwikkelingen :yay:
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 nov 2015 02:09 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

De break is wat aan de lange kant bij de 2e climax vind ik dit veel beter gedaan, maar die opkomende opzwepende melo, heerlijk zeg :loving:
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 nov 2015 12:36 
 
Aan het typen...
Avatar gebruiker

ycon schreef:
chas1n schreef:
Die zijn vlot met deze bootleg :P . Vind de kick verder echt bizar lelijk klinken, altijd maar die plopkicks die overal naar toe stuiteren in alle euforische tracks tegenwoordig, maakt het amper nog interessant jammer genoeg imo.

Dat is helaas nodig bij complexere melodieën.
ik zeg nu wel helaas maar ik vind dat 1 van de beste hardstyle ontwikkelingen :yay:

Bullshit. (Hard)trance heeft al decennia complexe melodieën en gebruikt ook geen pitchkicks. Koppel de bassline eens los van de kicks en voila je kunt de kicks gewoon op dezelfde toonhoogte houden. Ik heb ook nog nooit een drumstel met een aparte bassdrum voor iedere toonhoogte gezien.

En wat betreft de Kate Perry remix, de generatie die in 2008 al kritisch was, is zo goed als niet meer aanwezig hier. Wel ironisch dat Khadber er het meest op tegen was. xd

Over de track zelf: Ik heb een hekel aan die jankstem van Adele, heb een hekel aan pop remixes/bootlegs, heb een hekel aan hoge pitchkicks en de melodie heb ik al in x bijna dezelfde varianten gehoord in andere nummers.
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 nov 2015 12:48 
 

Lyst schreef:
Ik heb een hekel aan..., heb een hekel aan ..., heb een hekel aan...


Daar is onze gewaardeerde vriend Lyst weer hoor :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 nov 2015 13:02 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

:lol: :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 nov 2015 14:01 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Kiloknaller schreef:
Lyst schreef:
Ik heb een hekel aan..., heb een hekel aan ..., heb een hekel aan...


Daar is onze gewaardeerde vriend Lyst weer hoor :lol:


xd

Lyst schreef:
heb een hekel aan pop remixes/bootlegs, heb een hekel aan hoge pitchkicks


+1
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 nov 2015 14:05 
 
Artiest
Avatar gebruiker

Lyst schreef:
Ik heb ook nog nooit een drumstel met een aparte bassdrum voor iedere toonhoogte gezien.


ai, daar gaan de pitchkick haters toch structureel de fout in. De bassdrum is niet de bass in dancemuziek, het is de attack (die ook nooit van hoogte veranderd). De bassist zorgt voor het laag en die speelt weldegelijk toonhoogtes. Dit is de staart van de hardstyle kick. Het enige wat de hardstyle kick (en bass) verschillend maakt van andere vormen van kicks met basslines is dat de bassline dusdanig gedistort is, dat als je hem pitcht, dit extremer klinkt. In trance en hardtrance zijn de melodieën nóg complexer en het laag soms bijna niet eens op te pakken door woofers. Alleen omdat het subbassjes zijn (niet geclipt en hoorbaar gedistort met randjes) gesidechainded om een attack (wat eigenlijk bij hs identiek is) hoor je het niet maar voel je het alleen.

Houd even je ogen open voor de video die wij snel plaatsen in de Q&A.

Anyway, thanks voor de leuke reacties iedereen :) daar doen we het voor.
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 nov 2015 14:19 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Eens met bovenstaande. Stoor me over het algemeen alleen aan pitchkicks als de producer nog niet goed genoeg is en het een schel geluid is. Dat is hier niet het geval. Prima climax, vette melo en goede kicks/bassline als je het mij vraagt. Alleen de vocals van die dikke zeug mogen eruit (en dus ook die 2 minuten durende break).
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 nov 2015 14:24 
 

Gangsterdwerg schreef:
Eens met bovenstaande. Stoor me over het algemeen alleen aan pitchkicks als de producer nog niet goed genoeg is en het een schel geluid is. Dat is hier niet het geval. Prima climax, vette melo en goede kicks/bassline als je het mij vraagt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 nov 2015 14:38 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

:thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 nov 2015 15:50 
 

ycon schreef:
Hey je hebt mij gemisquote :list: :D

Ik heb het effe gefixt :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 nov 2015 16:03 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Lyst just got served.
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 nov 2015 18:17 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

https://vimeo.com/146887984
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 nov 2015 18:44 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Oei

Afbeelding
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 nov 2015 19:17 
 
Aan het typen...
Avatar gebruiker

Bass Modulators schreef:
Lyst schreef:
Ik heb ook nog nooit een drumstel met een aparte bassdrum voor iedere toonhoogte gezien.


ai, daar gaan de pitchkick haters toch structureel de fout in. De bassdrum is niet de bass in dancemuziek, het is de attack (die ook nooit van hoogte veranderd). De bassist zorgt voor het laag en die speelt weldegelijk toonhoogtes. Dit is de staart van de hardstyle kick. Het enige wat de hardstyle kick (en bass) verschillend maakt van andere vormen van kicks met basslines is dat de bassline dusdanig gedistort is, dat als je hem pitcht, dit extremer klinkt. In trance en hardtrance zijn de melodieën nóg complexer en het laag soms bijna niet eens op te pakken door woofers. Alleen omdat het subbassjes zijn (niet geclipt en hoorbaar gedistort met randjes) gesidechainded om een attack (wat eigenlijk bij hs identiek is) hoor je het niet maar voel je het alleen.

Houd even je ogen open voor de video die wij snel plaatsen in de Q&A.

Anyway, thanks voor de leuke reacties iedereen :) daar doen we het voor.

Dat is toch exact wat ik ervoor zeg:
Citaat:
Koppel de bassline eens los van de kicks en voila je kunt de kicks gewoon op dezelfde toonhoogte houden.


De kicks pitchen mee, omdat we tegenwoordig Kick-Bass hebben, je kunt ook gewoon een reguliere bassline hebben (reverse?) die je met de akkoorden kunt laten meegaan. Dan kan de kick, die dan gewoon fungeert als bassdrum, gewoon netjes op dezelfde toon blijven. Luister maar naar oude platen uit de tijd van Ace Da Brain, Marc La Cruz, Scot Project. Grote complexe melodieën, met verschillende akkoorden, waarbij de kicks gewoon op dezelfde toon blijven, zonder dat er ook maar iets vals klinkt.

Overigens heb ik nog liever dat iets vals klinkt, dan dat ik zo'n hoge pitchkick moet horen, maar dat is mijn smaak. Valt onder het rijtje nagels krassen op een schoolbord of wrijven over een ballon. Kippenvel, maar dan op de verkeerde manier xd
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 nov 2015 02:08 
 
Hardtraxx Veteran

Lyst schreef:
ycon schreef:
chas1n schreef:
Die zijn vlot met deze bootleg :P . Vind de kick verder echt bizar lelijk klinken, altijd maar die plopkicks die overal naar toe stuiteren in alle euforische tracks tegenwoordig, maakt het amper nog interessant jammer genoeg imo.

Dat is helaas nodig bij complexere melodieën.
ik zeg nu wel helaas maar ik vind dat 1 van de beste hardstyle ontwikkelingen :yay:

Bullshit. (Hard)trance heeft al decennia complexe melodieën en gebruikt ook geen pitchkicks. Koppel de bassline eens los van de kicks en voila je kunt de kicks gewoon op dezelfde toonhoogte houden. Ik heb ook nog nooit een drumstel met een aparte bassdrum voor iedere toonhoogte gezien.

En wat betreft de Kate Perry remix, de generatie die in 2008 al kritisch was, is zo goed als niet meer aanwezig hier. Wel ironisch dat Khadber er het meest op tegen was. xd

Over de track zelf: Ik heb een hekel aan die jankstem van Adele, heb een hekel aan pop remixes/bootlegs, heb een hekel aan hoge pitchkicks en de melodie heb ik al in x bijna dezelfde varianten gehoord in andere nummers.
Helemaal mee eens.
Tot over maat van ramp wordt het origineel op de radio op het werk minimaal 1x per uur gedraaid. Tof dat ze er anderen wel gelukkig mee maken. Maar nu ben ik al die opgekropte frustratie over Adele tenminste ook kwijt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 nov 2015 19:46 
 
Bierkoning
Avatar gebruiker

Kwalitatief een goeie bootleg, vooral de melodie zelf is erg vet, maar ik heb zo'n grafhekel aan dat nummer gekregen door hem duizend keer per dag te horen (heb helaas niks in te brengen over het radiostation op het werk). Buiten het feit dat dat nummer zelf kut is vind ik de break ook wel erg lang.

Een instrumentale versie zou leuk zijn BM :whistle:
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 nov 2015 01:03 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Chroman schreef:
Ik niet, ik heb hier dan ook niets mee.

Ik heb juist niets met het origineel maar deze bootleg kan ik wel waarderen
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 nov 2015 23:25 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Stoor me eigenlijk ook aan de kicks, maar sounds en de melo zijn echt lekker! Moet gewoon nog even wennen aan de kicks van BM. Echt jammer, want bij Radiance was dit ook het enige punt van kritiek.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 nov 2015 10:36 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Mitzinator schreef:
Iets betere kwali:

Deze is offline gehaald :mad:

Dikke plaat!
Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Forumoverzicht » Releases » Hardstyle » Nieuwe tracks