M
Hardtraxx Veteran
14191 posts member since 2013
Iets betere kwali:
View on SoundCloud
Hardtraxx Elite
2642 posts member since 2011
last seen 14 days ago
Wel grappig dat Tatanka in 2008 verguisd werd en we het nu allemaal prachtig vinden :P

Uit volle borst mee staan schreeuwen afgelopen zaterdag, heerlijke bootleg :D :D
Hardtraxx Veteran
17572 posts member since 2010
last seen 6 hours ago
Ik durf ook best toe te geven dat ik het origineel een goed nummer vind, dat helpt ook wel mee natuurlijk! :$
Last edited by Rickzel on 24 Nov 2015 19:10, edited 1 time in total.
Hardtraxx Veteran
7367 posts member since 2014
last seen 7 days ago
Ik niet, ik heb hier dan ook niets mee.
Hardtraxxer
252 posts member since 2014
last seen Dec 2016
Jaaa geslaagde bootleg! Deze twee heren kunnen bij mij echt helemaal niks fout doen! :worship: Zou dit best wel een keertje live willen horen ^^
Hardtraxxer
105 posts member since 2013
last seen Sep 2017
chas1n wrote:Die zijn vlot met deze bootleg :P . Vind de kick verder echt bizar lelijk klinken, altijd maar die plopkicks die overal naar toe stuiteren in alle euforische tracks tegenwoordig, maakt het amper nog interessant jammer genoeg imo.
Dat is helaas nodig bij complexere melodieën.
ik zeg nu wel helaas maar ik vind dat 1 van de beste hardstyle ontwikkelingen :yay:
Hardtraxx Veteran
5541 posts member since 2009
last seen 10 days ago
De break is wat aan de lange kant bij de 2e climax vind ik dit veel beter gedaan, maar die opkomende opzwepende melo, heerlijk zeg :loving:
Aan het typen...
11374 posts member since 2008
last seen Oct 2024
ycon wrote:
chas1n wrote:Die zijn vlot met deze bootleg :P . Vind de kick verder echt bizar lelijk klinken, altijd maar die plopkicks die overal naar toe stuiteren in alle euforische tracks tegenwoordig, maakt het amper nog interessant jammer genoeg imo.
ik zeg nu wel helaas maar ik vind dat 1 van de beste hardstyle ontwikkelingen :yay:
Bullshit. (Hard)trance heeft al decennia complexe melodieën en gebruikt ook geen pitchkicks. Koppel de bassline eens los van de kicks en voila je kunt de kicks gewoon op dezelfde toonhoogte houden. Ik heb ook nog nooit een drumstel met een aparte bassdrum voor iedere toonhoogte gezien.

En wat betreft de Kate Perry remix, de generatie die in 2008 al kritisch was, is zo goed als niet meer aanwezig hier. Wel ironisch dat Khadber er het meest op tegen was. xd

Over de track zelf: Ik heb een hekel aan die jankstem van Adele, heb een hekel aan pop remixes/bootlegs, heb een hekel aan hoge pitchkicks en de melodie heb ik al in x bijna dezelfde varianten gehoord in andere nummers.
K
Lyst wrote:Ik heb een hekel aan..., heb een hekel aan ..., heb een hekel aan...
Daar is onze gewaardeerde vriend Lyst weer hoor :lol:
Hardtraxx Veteran
5671 posts member since 2013
last seen Aug 2024
:lol: :lol:
Hardtraxx Veteran
4987 posts member since 2013
last seen 10 days ago
Kiloknaller wrote:
Lyst wrote:Ik heb een hekel aan..., heb een hekel aan ..., heb een hekel aan...
Daar is onze gewaardeerde vriend Lyst weer hoor :lol:
xd
Lyst wrote:heb een hekel aan pop remixes/bootlegs, heb een hekel aan hoge pitchkicks
+1
Artiest
87 posts member since 2015
last seen Sep 2020
Lyst wrote:Ik heb ook nog nooit een drumstel met een aparte bassdrum voor iedere toonhoogte gezien.
ai, daar gaan de pitchkick haters toch structureel de fout in. De bassdrum is niet de bass in dancemuziek, het is de attack (die ook nooit van hoogte veranderd). De bassist zorgt voor het laag en die speelt weldegelijk toonhoogtes. Dit is de staart van de hardstyle kick. Het enige wat de hardstyle kick (en bass) verschillend maakt van andere vormen van kicks met basslines is dat de bassline dusdanig gedistort is, dat als je hem pitcht, dit extremer klinkt. In trance en hardtrance zijn de melodieën nóg complexer en het laag soms bijna niet eens op te pakken door woofers. Alleen omdat het subbassjes zijn (niet geclipt en hoorbaar gedistort met randjes) gesidechainded om een attack (wat eigenlijk bij hs identiek is) hoor je het niet maar voel je het alleen.

Houd even je ogen open voor de video die wij snel plaatsen in de Q&A.

Anyway, thanks voor de leuke reacties iedereen :) daar doen we het voor.
Hardtraxx Veteran
3923 posts member since 2009
last seen Dec 2017
Eens met bovenstaande. Stoor me over het algemeen alleen aan pitchkicks als de producer nog niet goed genoeg is en het een schel geluid is. Dat is hier niet het geval. Prima climax, vette melo en goede kicks/bassline als je het mij vraagt. Alleen de vocals van die dikke zeug mogen eruit (en dus ook die 2 minuten durende break).
K
Gangsterdwerg wrote:Eens met bovenstaande. Stoor me over het algemeen alleen aan pitchkicks als de producer nog niet goed genoeg is en het een schel geluid is. Dat is hier niet het geval. Prima climax, vette melo en goede kicks/bassline als je het mij vraagt.
Hardtraxxer
105 posts member since 2013
last seen Sep 2017
:thumbsup:
Last edited by ycon on 25 Nov 2015 15:00, edited 1 time in total.
H
ycon wrote:Hey je hebt mij gemisquote :list: :D
Ik heb het effe gefixt :P
Hardtraxxer
994 posts member since 2013
last seen Aug 2021
Lyst just got served.
Hardtraxxer
656 posts member since 2009
last seen 3 hours ago
Hardtraxx Veteran
3178 posts member since 2010
last seen Jun 2025
Oei

Image
Aan het typen...
11374 posts member since 2008
last seen Oct 2024
Bass Modulators wrote:
Lyst wrote:Ik heb ook nog nooit een drumstel met een aparte bassdrum voor iedere toonhoogte gezien.
ai, daar gaan de pitchkick haters toch structureel de fout in. De bassdrum is niet de bass in dancemuziek, het is de attack (die ook nooit van hoogte veranderd). De bassist zorgt voor het laag en die speelt weldegelijk toonhoogtes. Dit is de staart van de hardstyle kick. Het enige wat de hardstyle kick (en bass) verschillend maakt van andere vormen van kicks met basslines is dat de bassline dusdanig gedistort is, dat als je hem pitcht, dit extremer klinkt. In trance en hardtrance zijn de melodieën nóg complexer en het laag soms bijna niet eens op te pakken door woofers. Alleen omdat het subbassjes zijn (niet geclipt en hoorbaar gedistort met randjes) gesidechainded om een attack (wat eigenlijk bij hs identiek is) hoor je het niet maar voel je het alleen.

Houd even je ogen open voor de video die wij snel plaatsen in de Q&A.

Anyway, thanks voor de leuke reacties iedereen :) daar doen we het voor.
Dat is toch exact wat ik ervoor zeg:
Koppel de bassline eens los van de kicks en voila je kunt de kicks gewoon op dezelfde toonhoogte houden.
De kicks pitchen mee, omdat we tegenwoordig Kick-Bass hebben, je kunt ook gewoon een reguliere bassline hebben (reverse?) die je met de akkoorden kunt laten meegaan. Dan kan de kick, die dan gewoon fungeert als bassdrum, gewoon netjes op dezelfde toon blijven. Luister maar naar oude platen uit de tijd van Ace Da Brain, Marc La Cruz, Scot Project. Grote complexe melodieën, met verschillende akkoorden, waarbij de kicks gewoon op dezelfde toon blijven, zonder dat er ook maar iets vals klinkt.

Overigens heb ik nog liever dat iets vals klinkt, dan dat ik zo'n hoge pitchkick moet horen, maar dat is mijn smaak. Valt onder het rijtje nagels krassen op een schoolbord of wrijven over een ballon. Kippenvel, maar dan op de verkeerde manier xd
R
Hardtraxx Veteran
5555 posts member since 2013
last seen 17 days ago
Lyst wrote:
ycon wrote:
Bullshit. (Hard)trance heeft al decennia complexe melodieën en gebruikt ook geen pitchkicks. Koppel de bassline eens los van de kicks en voila je kunt de kicks gewoon op dezelfde toonhoogte houden. Ik heb ook nog nooit een drumstel met een aparte bassdrum voor iedere toonhoogte gezien.

En wat betreft de Kate Perry remix, de generatie die in 2008 al kritisch was, is zo goed als niet meer aanwezig hier. Wel ironisch dat Khadber er het meest op tegen was. xd

Over de track zelf: Ik heb een hekel aan die jankstem van Adele, heb een hekel aan pop remixes/bootlegs, heb een hekel aan hoge pitchkicks en de melodie heb ik al in x bijna dezelfde varianten gehoord in andere nummers.
Helemaal mee eens.
Tot over maat van ramp wordt het origineel op de radio op het werk minimaal 1x per uur gedraaid. Tof dat ze er anderen wel gelukkig mee maken. Maar nu ben ik al die opgekropte frustratie over Adele tenminste ook kwijt.
Bierkoning
25324 posts member since 2010
last seen 25 days ago
Kwalitatief een goeie bootleg, vooral de melodie zelf is erg vet, maar ik heb zo'n grafhekel aan dat nummer gekregen door hem duizend keer per dag te horen (heb helaas niks in te brengen over het radiostation op het werk). Buiten het feit dat dat nummer zelf kut is vind ik de break ook wel erg lang.

Een instrumentale versie zou leuk zijn BM :whistle:
Hardtraxx Veteran
14323 posts member since 2011
last seen 1 hour ago
Chroman wrote:Ik niet, ik heb hier dan ook niets mee.
Ik heb juist niets met het origineel maar deze bootleg kan ik wel waarderen
Hardtraxxer
201 posts member since 2013
Stoor me eigenlijk ook aan de kicks, maar sounds en de melo zijn echt lekker! Moet gewoon nog even wennen aan de kicks van BM. Echt jammer, want bij Radiance was dit ook het enige punt van kritiek.
Hardtraxxer
149 posts member since 2015
last seen 16 days ago
Mitzinator wrote:Iets betere kwali:
View on SoundCloud
Deze is offline gehaald :mad:

Dikke plaat!