Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 okt 2011 23:21 
 
Hardtraxx Crew
Avatar gebruiker

Skedoedelefloeps schreef:
Mening en tips lijken op elkaar ja, maar is toch een substantieel verschil. Je kunt als artiest meningen gebruiken als een soort tips ja, maar het blijft een mening. Overigens worden hier volgens mij geen tips gegeven in het topic, want niemand hier heeft enig verstand van zaken dus xd
Maar als ik bij A2 records zit en iemand op hardtraxx genaamd Skedoedelefloeps gaat mij uitleggen hoe ik een kick zou moeten maken... dan denk ik niet "Fuck, he's right!" alleen als de luisteraars hun mening geven kun je het als artiest idd gebruiken, maar dat betekend niet dat je ook echt tips geeft snap je.


Nee ik ben het helemaal met je eens. Maar het valt me gewoon op dat weet ik hoeveel nieuwelingen hier reageren dat je zelf dan maar een track moet maken als je het zo goed weet. Maja, laten we maar on-topic gaan hier :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 okt 2011 10:15 
 
Aan het typen...
Avatar gebruiker

dylanleijten schreef:
Tips geven aan Adaro over zijn kicks? Alsjeblieft zeg, ga eerst maar even zelf goede tracks maken iedereen die wordt gewaardeerd door de mensen.
Vind het een beetje betweterig om als een niet ervaren "dj" te gaan vertellen tegen een "pro" hoe het wel moet..

Sorry, maar een reactie als "Deze was facking nice!!! heerlijke sounds, vocal, goeie opbouw en mid!", om maar de eerste reactie uit dit topic te nemen, geeft net zo goed een oordeel over de track. Hoezo kan iedere leek horen dat iets goed is, maar moet je een professionele producer zijn, wil je horen dat iets slecht is? Wees dan ook consequent en zeg dat niemand wat over de tracks mag zeggen, zowel positief als negatief, want wij zijn immers niet in staat om een track te beoordelen. Daarvoor moet je eerst zelf een hitje maken. Ik zou er haast moeite in gaan steken, als ik niet beter wist.

Net alsof alleen een producer kan horen wat er mis is aan een track. Iedereen hoort hetzelfde, dus iedereen is in staat om een oordeel te geven, of zelfs tips, zover durf ik het ook nog wel trekken. Dat dingen vaak smaak afhankelijk zijn klopt, maar bijvoorbeeld iets als de samenhang tussen de punch en de tail van de kick, kan iedereen die een beetje kritisch luistert waarnemen in een (niet deze) track. Zou je deze mensen vragen hoe je dat moet doen, dan zou 95% hier niet weten hoe je dat moet doen, of in ieder geval zijn ze niet in staat om het in woorden uit te drukken. Is dat erg? Nee. Ze horen iets wat in hun ogen mis is en geven dat aan. Een producer is de persoon die de tracks maakt, die kijkt of hij het eens of oneens is met de kritiek of tips en weet vervolgens als het goed is precies hoe hij het moet verbeteren.

Nog een voorbeeld, om het nu voor eens en altijd duidelijk te maken. Stel een metselaar metselt een muurtje en laat per ongeluk tussen 2 stenen een gat zitten. Nu is iedere leek in staat om te zien dat er iets mis is met het muurtje. Helaas voor jou moet jij de rest van je leven tegen dat slechte muurtje aankijken, want jij mag er niets van zeggen. Dan moet je eerst zelf een huis hebben gebouwd en dat kun je niet. Ik daarentegen kan weliswaar ook geen huis bouwen en zie net als jij dat gat in de muur, maar ik weet dat iedere leek wel in staat is om te zien (/horen/ruiken/voelen/proeven) wat hij wel of niet goed vind en dat daar geen enkele ervaring in het desbetreffende beroep voor nodig is. Je snapt het waarschijnlijk al, dankzij mijn kritiek is het muurtje uiteindelijk wel goed. En vraag me niet hoe dat mogelijk is, ik ben toch geen metselaar, hoe kan ik dan kritiek uiten wat ook nog eens leidt tot een beter resultaat.
nb. In dit voorbeeld betaal ik voor de metselaar, dus hij doet wat ik zeg. In het geval van een producer ligt de keus bij hem/haar of hij er wat mee doet of niet, want vaak is het smaakafhankelijk. Het is enkel om aan te geven, dat iedereen perfect in staat is om iets te beoordelen, ook al zijn ze zelf geen professional in dat beroep.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 okt 2011 10:24 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Adaro schreef:
Nu vergeet je 1 ding: ik maak gewoon wat ik zelf mooi vind en waar ik van hou en zelf op zou losgaan op de dansvloer. Dus dat ik “kies voor een gulden middenweg” of “me inhoudt om toegankelijk te blijven voor iedereen”, dat is totale nonsens.
Naar mijn mening hou ik me helemaal niet in, ik ga nou juist voluit als ik hardstyle produceer. Jij vind de kicks in Haunter te “mainstream” voor de track, ik vind dat niet. Een verschil van smaak dus.
Ik hou zowel van melodieuze platen als van rauwe platen, dit zul je ook altijd terughoren in m’n sets en tracks.

Vaak wordt er vergeten dat de meeste producers gewoon maken wat ze zelf mooi vinden. Of het nou toegankelijk is of niet, het is gewoon je eigen smaak die je als producer in tracks stopt.
Net zoals er onder de hardstyle-liefhebbers mensen zijn die van verschillende soorten hardstyle houden, geldt dit natuurlijk ook voor producers/djs. En dat is maar goed ook, dan blijft het allemaal lekker divers!

Ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel; oordeel dus niet te snel over de artistieke integriteit van producers, vaak is het kwestie van verschil van smaak. “It’s All Music!” :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 okt 2011 10:35 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

@Lyst,

Ik neem het even op voor die newbeezz, maar volgens mij bedoelen ze dat je best mag zeggen dat je iets niet goed vind! Net zoals dat mensen zeggen dat ze iets wél goed vinden.. Maar als je hier gaat vertellen hoe een producer een kick beter kan maken, terwijl productie-technisch de kick niets mis mee is, maar omdat het je eigen smaak niet is... dan blaas je zelf een beetje te hoog van de toren.. vind ik

Dus om het te illustreren:
Adaro, ik vind je kicks niet goed omdat "reden1", "reden 2" enz = :thumbup:

Adaro, je moet je kicks meer punch geven en niet laten pitchen etc = :thumbdown:


Disclaimer:
Ikzelf vind de kicks meesterlijk!
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 okt 2011 10:49 
 
Aan het typen...
Avatar gebruiker

Hij valt mij toch aan?
Ik wil mijn reactie er nog wel even bijhalen.
Citaat:
Maar even serieus ik vind die mainstream kicks juist helemaal niet passen bij het type hardstyle wat jij maakt. Die midintro van Haunter of the Dark, toen ik die hoorde op Defqon dacht ik dat ik naar een nieuwe Zany & Beholder zat te luisteren (op het niveau van Who Wants This etc), maar toen de kicks erin kwamen, had ik het gevoel alsof iemand hard op de rem trapte. Inhouden zodat het toegankelijk blijft voor iedereen. Aan de andere kant levert je dat natuurlijk wel een grote aanhang, dus veel boekingen op.

Door een gulle middenweg te kiezen spreek je veel mensen aan, maar tegelijkertijd verlies je de aandacht uit de uiteinden van de verschillende substijlen.

Waarbij dat laatste een verklaring is waarom heel veel mensen lovend zijn, maar er ook mensen kritiek hebben. Kiezen was niet zo handig woord in dit geval, maar ook dat heb ik uitgelegd in de post erna. Ik bedoelde dat zijn stijl een soort van middenweg tussen de mainstream en raw is en niet dat hij daarvoor koos.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 okt 2011 10:53 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Volgens mij heeft hij het niet tegen jou hoor, maar tegen Inno! (@ pagina 3) ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 okt 2011 10:54 
 
Aan het typen...
Avatar gebruiker

Hmm misschien ook wel, ben in de war met de vele newbies op die pagina :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 okt 2011 11:04 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Lyst schreef:
Hmm misschien ook wel, ben in de war met de vele newbies op die pagina :P

Grootste newb zegt het :evil:
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 okt 2011 11:05 
 
Aan het typen...
Avatar gebruiker

Jij bent ook alleen maar donateur geworden om je newbie status te verbergen :evil: :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 okt 2011 11:40 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

dylanleijten schreef:
wootum schreef:
Omdat je zelf geen producer bent, mag je nog geen tips/je mening over de kicks geven?


Jawel zeker wel, maar laat ze dan niet voor de rest praten. ze maken er van "je moet dit en dit en dit doen aan je kicks dan is het goed" dat zijn natuurlijk ook de meningen van de mensen die het zeggen maar laat ze dan wel voor zichzelf praten.


Jij weet blijkbaar het verschil tussen een DJ en Producer niet, dus ik laat de discussie daarom ook maar varen...
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 okt 2011 11:41 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Lyst schreef:
Jij bent ook alleen maar donateur geworden om je newbie status te verbergen :evil: :P


Aah je hebt me door Afbeelding

Rawbin schreef:

Jij weet blijkbaar het verschil tussen een DJ en Producer niet, dus ik laat de discussie daarom ook maar varen...


Zijn maar weinig producers die echt kunnen draaien :lol: Bedoel ik nu he ;p
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 okt 2011 19:06 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

roberttt schreef:
Lyst schreef:
Jij bent ook alleen maar donateur geworden om je newbie status te verbergen :evil: :P


Aah je hebt me door Afbeelding

Rawbin schreef:

Jij weet blijkbaar het verschil tussen een DJ en Producer niet, dus ik laat de discussie daarom ook maar varen...


Zijn maar weinig producers die echt kunnen draaien :lol: Bedoel ik nu he ;p


Ja vooral artiesten zoals unexist en neophyte. not..
Als ik kijk naar hardcore kan ik zo een hoopje artiesten opnoemen die gewoon met live apperatuur alles nog half kunnen naspelen :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 okt 2011 20:07 
 
Artiest

Maar een producer en DJ is een groot verschil. En ik vind niet dat een producer uit hoeft te blinken in mixen. Zolang die het maar enigszins kan.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 okt 2011 21:13 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Skedoedelefloeps schreef:
Maar een producer en DJ is een groot verschil. En ik vind niet dat een producer uit hoeft te blinken in mixen. Zolang die het maar enigszins kan.


ach jo als je maar nummers hoort he :x serieus mix werk is belabgrijk op een feest voor mij... zoals stephanie rebels etc is gewoon bar slecht.. nooit meer boeken die lui
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 okt 2011 10:36 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

roberttt schreef:
zoals stephanie rebels etc is gewoon bar slecht.. nooit meer boeken die lui

The Rebelz is echt niet slecht.. wat er nu van over is kan prima mixen en zal alleen maar beter worden, dus dat is onzin!
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 okt 2011 10:39 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Nu pas goed geluisterd en klinkt harstikke lekker. :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 okt 2011 10:59 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Wesz91 schreef:
roberttt schreef:
zoals stephanie rebels etc is gewoon bar slecht.. nooit meer boeken die lui

The Rebelz is echt niet slecht.. wat er nu van over is kan prima mixen en zal alleen maar beter worden, dus dat is onzin!

Was slecht dan, en Technoboy ook. Wat een drama. Net als de Alpha² trouwens, en wat kunnen die dan? Aangezien hier vaak wordt beweerd dat Wildstylez voor ze produceert?
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 okt 2011 23:10 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

TiMOTHYb schreef:
Aangezien hier vaak wordt beweerd dat Wildstylez voor ze produceert?

is ook zo (:
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 okt 2011 23:22 
 

Envious schreef:
TiMOTHYb schreef:
Aangezien hier vaak wordt beweerd dat Wildstylez voor ze produceert?

is ook zo (:

Mijn kapper beweert van wel
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 okt 2011 12:19 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Over de kicks in HotD, ik vind het moeilijk om te beschrijven wat ik er niet vet aan vind, maar ik stoor me wel aan het hoge distorted geluid wat volgens mij over de punch heen zit. Geeft de kick iets teveel 'poing' mee naar mijn mening. Zou graag eens horen hoe de track zou klinken met een dikke diepe kick en reverse eronder, maar dat gaat vast niet gebeuren :P

Voorbeelden van kicks in de 'nieuwe' stijl die ik wel erg vet vind: Dominator Remix, Godz Powerrr, Chemical, Scary Noises, Sleepwalker, Zatox kicks van Vintage/Creation EPs en Another Level/Unborn (zolang ze niet pitchen).
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 okt 2011 14:00 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Wat een top nummer van Adaro! :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 okt 2011 16:55 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

bij 1:55 komt er even zo'n fotograafje langs in filmpje 1 xD!
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 okt 2011 17:56 
 
Donateur
Avatar gebruiker

_Padam schreef:
bij 1:55 komt er even zo'n fotograafje langs in filmpje 1 xD!

Dat klopt, en nu? :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 okt 2011 14:49 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Zaterdag live gehoord en wat is het een klapper! Die intro is echt onverwacht lekker.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 okt 2011 21:33 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

HEERLIJK! net in tms :thumbsup:
Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende
Forumoverzicht » Releases » Hardstyle » Nieuwe tracks