Hardtraxx Beheerder
6129 posts member since 2008
last seen 3 hours ago
Deze gaat even op slot, komt een nieuw topic aan!

Edit: nieuw topic hier: announces/hardtraxx-is-vernieuwd-nieuwe ... 86383.html

======

Het is te lang stil geweest op hardtraxx. Er zijn eerdere pogingen geweest om daar verandering in te brengen en die zijn niet altijd waargemaakt. Dat had beter gemoeten.

Des te meer waardering voor iedereen die het forum in die stille jaren overeind heeft gehouden. The Venator, Bouke, Magnetron, Zenda en wootum, die als moderators en beheerders alles in goede banen bleven leiden. En de leden die gewoon zijn blijven posten, met een speciale vermelding voor de actiefsten van het afgelopen jaar:

Zaagkick, Helicaze, Jambekkieee, MYTZE, Chaze, Silvio Aquila, Deuntje, HC4LMichaelRoza, Charon_NL, > laytne <, TrixX, Sjorz, wootum, corneelwr, The Vision, Wearemood, Delt-A, Broken Balance, Divinez, Nuracore, Mystic, Geck-o, Prato, Jurheinen en DeKlassiekFabriek.

Dat het forum er nog staat, is aan jullie te danken.

Dit keer beginnen we niet met beloftes, maar met resultaat: het forum heeft een nieuw design, werkt volledig op mobiel en laadt een stuk sneller. Er volgen meer upgrades, al plakken we daar bewust nog geen datum op.

Vanaf hier bouwen we verder en daar hebben we jou bij nodig. Laat het weten:
  • Wat ontbreekt er volgens jou? Onderwerpen, subfora, functionaliteit, content.
  • Wat zou het forum voor jou weer de moeite waard maken?
  • Werkt iets niet goed in het nieuwe design? Meld het hier (graag met apparaat en browser).
Meebouwen?
Een forum draaiende houden is te veel voor één persoon, daar is het in het verleden ook op stukgelopen. De techniek neem ik voor mijn rekening, maar de content en de sfeer moeten van de community komen. Daarom geef ik graag verantwoordelijkheid uit handen: neem een forum onder je hoede dat bij je past en houd het compleet en actueel, met alle vrijheid om het naar eigen inzicht in te richten. En liever iets kleiners? Een topic bijhouden, nieuws posten of gewoon weer meediscussiëren is net zo welkom.

Interesse? Reageer stuur een PM en vertel er gerust bij wat jij nodig hebt om zo'n rol leuk te houden.

Alle reacties worden gelezen. Hoe concreter, hoe beter.
J
Hardtraxx Addict
1198 posts member since 2017
last seen 1 day ago
Fijn om te lezen dat we vooruit gaan! Hardstyle is en blijft mijn ding en ik zal ook altijd trouw blijven aan Hardtraxx :) Dat de website eindelijk goed weergegeven wordt op mobiel... :clap:

Ik denk dat mijn grootste feedbackpunt de moderatie is. Het is niet onopgemerkt gebleven dat we mods de afgelopen maanden afwezig waren. Dat houdt het forum een stuk netter. Maar daar komt nu. hopelijk verandering in.

Daarnaast is er de afgelopen jaren een leegloop geweest en is er een stuk minder activiteit op het forum, maar ik denk dat je daar niet aan kunt ontsnappen. Een forum is iets voor de 'oudere' garde, vooral omdat de jongere mensen de harder styles meer via social media volgen en vinden. Denk aan nieuws en weetjes via Hardnews of podcasts, of direct via de socials van dj's en labels.

Persoonlijk mis ik niks op het forum, maar ik ben benieuwd naar de reacties. Ik zal het in de gaten houden! Goed werk :thumbsup:

EDIT: Sommige pagina's openen in een nieuw tabblad, dat is erg vervelend. Het zou voor mij beter zijn als alle pagina's op hetzelfde tabblad openen.
Last edited by Jambekkieee on 03 Sep 2026 22:15, edited 2 times in total.
Hardtraxx Veteran
14311 posts member since 2011
last seen 13 hours ago
Mooi om te zien dat er weer serieus aandacht aan Hardtraxx wordt besteed. Het nieuwe design en vooral de mobiele versie zijn wat mij betreft al een flinke verbetering.

Ik denk dat de grootste uitdaging alleen niet technisch is, maar vooral hoe je een forum anno 2026 actief en relevant houdt. Social media en bijvoorbeeld Discord zijn veel toegankelijker geworden voor snelle interactie. Daar ga je als traditioneel forum denk ik moeilijk van winnen. De kracht van Hardtraxx zit voor mij daarom juist in dingen die daar minder goed werken: inhoudelijke discussies, kennis, historie en vooral het feit dat alles jaren later nog terug te vinden is.

Hardtraxx heeft inmiddels een enorm archief aan discussies over artiesten, releases, feesten en allerlei ontwikkelingen binnen de scene. Het zou mooi zijn als daar nog meer mee gedaan wordt. Bijvoorbeeld door release en artiestent topics beter aan elkaar te koppelen, oude relevante topics makkelijker vindbaar te maken en dingen als reviews, polls, festivalverslagen, trackIDs, classics en andere interessante content meer naar voren te halen.

Wat betreft dat archief gedeelte zie ik misschien ook een interessante mogelijkheid. Ik heb zelf ReleaseHardstyle gebouwd, waar releases actief worden bijgehouden en ook de historie wordt bewaard. Daarachter zit een database waarin artiesten en hun releases aan elkaar gekoppeld zijn.

Niet bedoeld als promotie, maar misschien kunnen dat soort dingen juist hand in hand gaan. Hardtraxx heeft de discussies, meningen en context rondom al die muziek, terwijl een gestructureerde database handig is om artiesten, aliassen, releases en jaartallen aan elkaar te koppelen. Misschien valt daar op termijn iets mee te doen voor archief doeleinden, waarbij beide gewoon hun eigen functie houden. Als daar interesse in is, denk ik in ieder geval graag mee over wat technisch mogelijk is. Misschien kan ik daarbij helpen.

Daarnaast zou ik het tof vinden om ook de geschiedenis van Hardtraxx zelf wat meer te bewaren. Bijvoorbeeld een soort Hardtraxx Hall of Fame met legendarische topics, momenten, memes en uitspraken die hier door de jaren heen zijn blijven hangen. Denk natuurlijk aan de beruchte "noem een artiest gewoon bij zijn naam" 😄. Mensen die hier al langer zitten weten bij sommige quotes meteen waar het over gaat, terwijl dat soort forum cultuur uiteindelijk makkelijk verloren gaat. Laat leden dingen nomineren en bouw daar door de tijd heen een mooie verzameling van op.

Qua activiteit denk ik ook dat je in het begin niet helemaal kunt verwachten dat de community vanzelf weer alles gaat dragen. Misschien helpt het om een kleine groep mensen te hebben die ieder iets oppakken wat ze zelf leuk vinden. iemand die releases bijhoudt, iemand die nieuws plaatst, iemand die festival of artiesten topics actueel houdt, enzovoort. Niet omdat alles vanuit een redactie moet komen, maar vooral om ervoor te zorgen dat er altijd iets is waarop anderen kunnen inhaken. Liever een paar plekken waar iedere dag iets gebeurt dan heel veel subfora die grotendeels stil staan. Beloon die mensen ook met iets wat uniek is op het forum, aparte titel, aantal sterren als reputatie of iets. Misschien motiveert dat en worden leden actiever als ze weten dat ze iets unieks kunnen krijgen.

Verder denk ik dat social media niet per se concurrent is maar juist als ingang naar het forum. Interessante discussies, polls, opvallende meningen of bijvoorbeeld iets uit die Hall of Fame kun je prima via social delen. De snelle content staat daar maar voor de daadwerkelijke discussie en historie kom je hier terecht.

Voor mij zou dat uiteindelijk de meerwaarde van Hardtraxx zijn is ook niet proberen een snellere versie van social media te worden, maar dé plek blijven waar de hardstyle community discussieert en waar de geschiedenis van de scene én van de community bewaard blijft.
Wellicht dat dit ook weer wat artiesten trekt terug te komen.

Als dat lukt, denk ik dat een forum juist nog steeds bestaansrecht heeft.
Hardtraxx Elite
2965 posts member since 2011
last seen 3 days ago
Eventueel in de mobiele versie ook 'laatst geplaats bericht' aanzetten. Overigens, de namen die je hebt neergezet als bijdragers aan het warm houden van het forum, waar haal je die precies vandaan? Sommige heb ik toch nog nooit voorbij zien komen xd
J
Hardtraxxer
88 posts member since 2025
last seen 20 hours ago
beschouw dit als een opzetje van wat punten die ik zie. zou ook wel graag willen bijdragen in een andere rol bij het forum maar weet niet of dat een goed idee is. ik ga daar maar eens over denken, zit uiteindelijke wel met meerdere accounts al sinds 2014 op dit forum. daarbij moet ik zeggen, er zijn 2 accounts op dit forum met dezelfde username, deze en mijn oude. dat is een beetje raar dat dat zomaar kan.

edit: afbeelding embeds zijn stuk. ohja, Windows 11 pc, Firefox 154.0.1.

Ik vind persoonlijk beide versies van de nieuwe UI een achteruitgang. Weer een site die een redesign doet en slechter leesbaar wordt. en waar is de kleur heen? het is allemaal zo wit en saai.

De tekstkleur optie in de editor is ook raar. lang uitgerekt naar beneden. Jongens, breedbeeld bestaat. gebruik het.

Dat breedbeeld gezeur vind ik ook van toepassing op de hele site. het is allemaal zo in het midden. er is meer ruimte om te gebruiken.

Ik moet bij V2 ook een beetje aan een support systeem denken.

specifieke mekkerpunten:
- waarom is de markeer alles als gelezen knop achter een menu met een entry? dat had gewoon meteen de knop moeten zijn.
- ik vind de gekleurde vakken naast de verschillende categorie heel vaag omdat ze er niet moeten zijn als je geen ongelezen topics heb.
- settings menu in v1 is de oude versie slecht in de nieuwe ui.
- is het al gefixt dat je niet op de site komt als je de cookies niet accepteerd of de cookie banner niet kan zien?
- te veel lege ruimte tussen de categorieen.
- homepage toch nieuws/releases zoals vroeger zou wel leuk zijn.
- de het team pagina oogt niet echt goed.
- op de leden pagina als ik op de 1 van 409 knop klik ga ik terug naar de homepage. ik zou hier eerder een menutje verwachten om een specifieke pagine te zoeken.
- deze ledenpagina zou eventueel een zoekfunctie en filteropties kunnen hebben
- zou het nuttig zijn eventueel toe te voegen als iemand verbannen is? niet dat dit heel veel doet maar is wel geinig.
- ook de ledenpagina heeft grafische problemen. formatting van text.

Misschien eens tijd ook wat privacy opties toe te voegen. denk aan een makkelijkere "verwijder account" optie. Ja je wil mensen op het forum houden enzo. Maar dit is ook een onderdeel.

settings menu is grafisch brak in v2:

Image

V1 is in mijn ogen kut, v2 is okay maar heeft te veel lege vlakken random ergens tussen zitten.
afbeeldingen ter info.

Image

Image

dit is geen probleem specifiek met de nieuwe look maar facebook/instagram embeds zijn vaak niet eens zichtbaar. facebook voornamelijk.

de zippy link embed > wat gebruikt die? zippyshare is dood namelijk.
Hardtraxxer
343 posts member since 2009
Zo dan! Dit is ff een vooruitgang! Lekker bezig!
Hardtraxx Veteran
7916 posts member since 2013
last seen 23 hours ago
Darkmode al een optie? Ik zit het vaakst ‘s nachts te loeren (op mijn werk). Mijn ogen zullen je dankbaar zijn.

Edit: nvm. Ik zie het al in een ander toppa
Hardtraxx Veteran
17568 posts member since 2010
last seen 1 hour ago
pim__ wrote:Eventueel in de mobiele versie ook 'laatst geplaats bericht' aanzetten. Overigens, de namen die je hebt neergezet als bijdragers aan het warm houden van het forum, waar haal je die precies vandaan? Sommige heb ik toch nog nooit voorbij zien komen xd
DeKlassiekFabriek had 'kinderen achter hek' gepost in het beruchte Defqon topic.
Hardtraxxer
434 posts member since 2024
last seen 2 days ago
Rickzel wrote:
pim__ wrote:Eventueel in de mobiele versie ook 'laatst geplaats bericht' aanzetten. Overigens, de namen die je hebt neergezet als bijdragers aan het warm houden van het forum, waar haal je die precies vandaan? Sommige heb ik toch nog nooit voorbij zien komen xd
DeKlassiekFabriek had 'kinderen achter hek' gepost in het beruchte Defqon topic.
xd
Aangezien de beheerder(s) er weer zijn ga ik er van uit dat dit niet meer mag. :lol:
Hardtraxx Elite
2965 posts member since 2011
last seen 3 days ago
.
Hardtraxx Veteran
14691 posts member since 2009
last seen 5 hours ago
Hardtaxx op m'n telefoon checken is in ieder geval een stuk prettiger nu. :D

De website op de laptop ook prima. Mist nog een beetje een ziel met de 'plaatjes' die we hadden per segment. Maar verder loopt het forum volgens mij veel soepeler. Mooi dat er een soort van nieuw leven in is geblazen.
J
Hardtraxxer
88 posts member since 2025
last seen 20 hours ago
Parvuz wrote:Hardtaxx op m'n telefoon checken is in ieder geval een stuk prettiger nu. :D

De website op de laptop ook prima. Mist nog een beetje een ziel met de 'plaatjes' die we hadden per segment. Maar verder loopt het forum volgens mij veel soepeler. Mooi dat er een soort van nieuw leven in is geblazen.
in de settings Hardtraxx V2 aanzetten, dan zijn ze er wel weer. en dat vind ik persoonlijk by far de betere versie
Hardtraxx Veteran
6004 posts member since 2017
last seen 1 day ago
pohhh HT is zo terug
Hardtraxx Veteran
14691 posts member since 2009
last seen 5 hours ago
Jeffrey2107 wrote: in de settings Hardtraxx V2 aanzetten, dan zijn ze er wel weer. en dat vind ik persoonlijk by far de betere versie
Nice, dit is inderdaad beter!
Hardtraxx Veteran
5514 posts member since 2010
Qua functionaliteit mis ik nog de mogelijkheid om berichten van jezelf te kunnen verwijderen, desnoods alleen een bepaalde tijd na plaatsing. Soms plaats je iets in een verkeerd draadje, of klik ik op de quote mezelf knop ipv aanpassen. Je ziet wel vaker topictitels "kan weg" etc.

En zoals eerder ergens anders aangehaald de dark mode.

Verder prima ontwikkelingen! :thumbup:
K
Hardtraxxer
329 posts member since 2014
last seen 12 hours ago
Heel tof dat dit terug nieuw leven ingeblazen word. :clap:
Hardtraxx Beheerder
10593 posts member since 2010
last seen 2 days ago
hurricane wrote:Qua functionaliteit mis ik nog de mogelijkheid om berichten van jezelf te kunnen verwijderen, desnoods alleen een bepaalde tijd na plaatsing. Soms plaats je iets in een verkeerd draadje, of klik ik op de quote mezelf knop ipv aanpassen. Je ziet wel vaker topictitels "kan weg" etc.

En zoals eerder ergens anders aangehaald de dark mode.

Verder prima ontwikkelingen! :thumbup:
Je kunt altijd je bericht rapporteren door op het vlaggetje te klikken, in de hoop dat er dan een mod ergens dat jaar inlogt om je bericht te verwijderen.
Hardtraxx Veteran
8198 posts member since 2014
Vind beide thema's, dus zowel Hardtraxx als Hardtraxx V2 er gelikt uit zien, met een voorkeur voor de tweede. Forum lijkt een stuk responsiever en moderner wat hopelijk de activiteit wat ten goede komt.

Enige kritiek vanuit mij, naast het al benoemde ontbreken van een dark mode, is het feit dat het minder snel in het oog springt welke fora/topics ongelezen zijn. Voorheen had je het icoontje + een vetgedrukte titel waar je nu alleen het licht oranje icoontje hebt. Het contrast hiertussen en een al gelezen topic is wat mij betreft simpelweg te klein op deze lichte achtergrond. Ik denk dat het terugbrengen van vetgedrukte titels om ongelezen berichten in een topic aan te geven hierbij zou helpen, maar wellicht is er nog een andere oplossing die zo niet bij mij opkomt.
Hardtraxx Beheerder
last seen 3 hours ago
Ik hoop dit weekend alles over te kunnen zetten naar het nieuwe forum, daarin zit dark mode en nog een hele rits aan nieuwe features. Het nieuwe thema heeft meer weg van "hardtraxx-v2" dan het default "hardtraxx" thema.

Het staat min of meer al klaar alleen het overzetten van alle data is even gedoe.

Ik zal later nog ingaan op de reacties hier!
Hardtraxxer
480 posts member since 2016
last seen 12 hours ago
Joey wrote:Vind beide thema's, dus zowel Hardtraxx als Hardtraxx V2 er gelikt uit zien, met een voorkeur voor de tweede. Forum lijkt een stuk responsiever en moderner wat hopelijk de activiteit wat ten goede komt.

Enige kritiek vanuit mij, naast het al benoemde ontbreken van een dark mode, is het feit dat het minder snel in het oog springt welke fora/topics ongelezen zijn. Voorheen had je het icoontje + een vetgedrukte titel waar je nu alleen het licht oranje icoontje hebt. Het contrast hiertussen en een al gelezen topic is wat mij betreft simpelweg te klein op deze lichte achtergrond. Ik denk dat het terugbrengen van vetgedrukte titels om ongelezen berichten in een topic aan te geven hierbij zou helpen, maar wellicht is er nog een andere oplossing die zo niet bij mij opkomt.
Ja eens met tweede

En ik mis de navigatiebalk bovenaan, is dag express?

Voor de rest wordt dit de nieuwe reddit denk ik zo
Hardtraxx Veteran
3481 posts member since 2017
last seen 10 hours ago
Voor mij is er niets veranderd want ik leefde al in de toekomst.
Hardtraxx Veteran
8198 posts member since 2014
Valt me zojuist trouwens op dat je op hardtraxx-v2 niet bij de shout kunt komen tenzij je de directe link gebruikt. De knop die wel in de eerste layout zit, zit niet in deze. Neem aan dat dat niet helemaal de bedoeling is?
Hardtraxx Beheerder
last seen 3 hours ago
Nee klopt, dat thema is ook al heel wat jaren oud en is niet compleet, daarom is het ook niet de default
Hardtraxx Veteran
7274 posts member since 2009
last seen 15 hours ago
Jambekkieee wrote: EDIT: Sommige pagina's openen in een nieuw tabblad, dat is erg vervelend. Het zou voor mij beter zijn als alle pagina's op hetzelfde tabblad openen.
Hele mooie lay out wat mij betreft en inderdaad op telefoon een stuk makkelijker geworden!
Vanuit de https://forum.hardtraxx.com/newposts.html (deze gebruik ik altijd) opent hij inderdaad elk nieuw bericht in een nieuwe tab, dat is nog wat vervelend. ^^