Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
1, 2  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 jan 2012 16:36 

Hardtraxx Newbie

Tikor - 1e liveSet 2011:[/b]
http://www27.zippyshare.com/view.jsp?lo ... ey=3386484

Hallo beste Hardstraxx mensen;

Ik ben TiKoR een 26 jarig Dj / Producer uit Drenthe en ben hier mee PAS begonnen.
ik heb een aantal maanden geleden voor het eerst een mix gemaakt met mijn PAS aangeschafte dj Set, bestaande uit 2x Denon 3500 een American Audio Mx 1400 DSP een Technics Rp-Dh1200 koptelefoon en een Speaker set van KRK Rokit 8 g2 + subwoofer.

Toen ik dit allemaal had aangeschaft was de bedoeling dat ik ging draaien, het eerste resultaat is de mix die ik nu hier post. Ik wil hier mee bereiken dat andere mensen / dj's opbouwende Kritiek geven zodat ik mijn "kunsten" kan verbeteren. Want ik weet dat er nog genoeg aan mankeerd... alleen Niet precies wat.

Veel luister plezier en ik hoop op veel Opbouwende Kritiek.

Groetjes

TiKoR

Tracklist:
1.......: Wasted Penguinz - Follow Your Dream
2.......: NoiseControllers - Big Bang
3.......: Scope Dj - Stargazer
4.......: Headhunterz - The Message is Hardstyle
5.......: Adaro - The Haunter Of The Dark
6.......: Brennan Heart feat. Shanokee - Feel U Here
7.......: Crypsis - Tuatara
8.......: Brian NRG - Real Street Shit
9.......: D-Block & S-te-Fan - Music Made Addict
10.....: Noisecontrollers - Ctrl.Alt.Delete
11.....: Technoboy - Ti Sento
12.....: Showtek - Dominate
13.....: Tatanka pres. J Hiroshy - Showtime
14.....: Dutch Master - Motion
15.....: Wildstylez - The Phantom Beat
16.....: Zany Feat. Southstylers - Nok Joe Douwn
17.....: B-Front - Confuse
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 jan 2012 16:38 

Hardtraxx Veteran

Probeer volgende keer aan je opbouw te denken ;) van message is hardstyle naar haunter of the dark is nogal een verschil :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 jan 2012 16:41 

Hardtraxx Elite

Heb idd nog nooit zo'n poep opbouw gezien :P.............. behalve als ik naar beneden kijk tijdens het scheiten
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 jan 2012 16:44 

Hardtraxx Veteran

Zet volgende keer ook even je Dj naam voor je set. Kwestie van het wat overzichtelijk te houden :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 jan 2012 16:45 

Hardtraxx Newbie

SkiggyRapz18 schreef:
Heb idd nog nooit zo'n poep opbouw gezien :P.............. behalve als ik naar beneden kijk tijdens het scheiten

is dit opbouwende kritiek ?
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 jan 2012 16:47 

Hardtraxx Newbie

nielstil schreef:
Probeer volgende keer aan je opbouw te denken ;) van message is hardstyle naar haunter of the dark is nogal een verschil :P

Ik heb geen weet van opbouw , ik vertel net in mijn verhaal , Ik ben beginner en post dit hier om OPBOUWENDE kritiek te ontvangen.. en binnen 3 min ontvang je posts als ..: wat een POEP opbouw..

neej daar heb je wat aan...
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 jan 2012 16:54 

Hardtraxx Veteran

Als je 26 bent mogen we toch wel verwachten dat je een met een fatsoenlijke tekst en opmaak kunt komen? Heel irritant om midden in de zin hoofdletters en andere rare fratsen tegen te komen.
Met opbouw wordt de opbouw van je set bedoeld, het meest logisch is, als dit van zacht naar harder gaat. Ook verschillen in BPM kunnen hier een grote rol in spelen ;)

Dus bijvoorbeeld niet:
1. Art of Fighters - Oh My Sun
2. Wavolizer - Done
3. - Insert meer duistere tracks-
4. Wasted Penguinz - Melancholia
5. Banhu - Vlokjes

Maar gewoon met zachtere minder harde platen naar een sneller en harder einde bouwen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 jan 2012 16:58 

Hardtraxx Newbie

Henk-Jan schreef:
Als je 26 bent mogen we toch wel verwachten dat je een met een fatsoenlijke tekst en opmaak kunt komen? Heel irritant om midden in de zin hoofdletters en andere rare fratsen tegen te komen.
Met opbouw wordt de opbouw van je set bedoeld, het meest logisch is, als dit van zacht naar harder gaat. Ook verschillen in BPM kunnen hier een grote rol in spelen ;)

Dus bijvoorbeeld niet:
1. Art of Fighters - Oh My Sun
2. Wavolizer - Done
3. - Insert meer duistere tracks-
4. Wasted Penguinz - Melancholia
5. Banhu - Vlokjes

Maar gewoon met zachtere minder harde platen naar een sneller en harder einde bouwen.

Nou mijn excuses voor de slechte opmaak, niet iedereen is volmaakt ....
En BPM ben ik mee bekend sinds ik zelf ook Met reason bezig ben, maar hoe kunnen mensen een oordeel vellen over iets waar ze nog niet naar geluisterd hebben ?

ik vroeg om Opbouwende kritiek en mensen die ik ken en langer mixen vertelden mij ga eens naar hardtraxx, die mensen weten veel te vertellen.
Dan ga je hier heen en word je ff duidelijk gemaakt dat opbouw POEP is, erg verhelderend en zeer opbouwend.

hardstikke bedankt hoor.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 jan 2012 17:00 

Hardtraxx Veteran

Haha je hebt gelijk hoor :P
Je wordt wel snel afgemaakt hier :evil:
Maar trek het je niet aan, life goes on.
Ik heb je toch netjes verteld wat opbouw is?
Ik mix zelf niet, en heb de set niet geluisterd. Veel mensen haken af bij het zien van zulke lijsten, we hebben helaas niet allemaal zeeën van tijd.
Tip: Stel is een leuke originele tracklist samen (met een goede opbouw) en je hebt ook kans dat meer mensen naar je set luisteren ;).
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 jan 2012 17:02 

Hardtraxx Elite

Ok kerel het poepgrapje was niet zo netjes heb je mix nog niet geluisterd maar omdat het je eerste mix is ga me er dit weekend toch even aan wagen. Tracklist is niet helemaal mijn ding maar toch. Heb hieronder mijn visie op jouw tracklist neergezet hoe ze volgens mij zouden moeten staan. :thumbup:

1. Scope Dj - Stargazer
2. Headhunterz - The Message is Hardstyle
3. Technoboy - Ti Sento
4. Brennan Heart feat. Shanokee - Feel U Here
5. D-Block & S-te-Fan - Music Made Addict
6. Wasted Penguinz - Follow Your Dream
7. Showtek - Dominate
8. Noisecontrollers - Ctrl.Alt.Delete
9. Dutch Master - Motion
10. Wildstylez - The Phantom Beat
11. Brian NRG - Real Street Shit
12. Zany Feat. Southstylers - Nok Joe Douwn
13. NoiseControllers - Big Bang
14. B-Front - Confuse
15.Tatanka pres. J Hiroshy - Showtime
16. Crypsis - Tuatara
17. Adaro - The Haunter Of The Dark
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 jan 2012 17:02 

Hardtraxx Newbie

Henk-Jan schreef:
Haha je hebt gelijk hoor :P
Je wordt wel snel afgemaakt hier :evil:
Maar trek het je niet aan, life goes on.
Ik heb je toch netjes verteld wat opbouw is?
Ik mix zelf niet, en heb de set niet geluisterd. Veel mensen haken af bij het zien van zulke lijsten, we hebben helaas niet allemaal zeeën van tijd.
Tip: Stel is een leuke originele tracklist samen (met een goede opbouw) en je hebt ook kans dat meer mensen naar je set luisteren ;).

Ik bedoelde u ook niet met de kritiek.
Ben blij dat er tenminste nog 1 iemand de tijd neemt om uit teleggen wat er met OPBOUW bedoeld word.

Nou in iedergeval bedankt, en ik zal proberen aan mijn opmaak te werken en de Opbouw.

groetjes

TiKoR
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 jan 2012 17:04 

Hardtraxx Newbie

SkiggyRapz18 schreef:
Ok kerel het poepgrapje was niet zo netjes heb je mix nog niet geluisterd maar omdat het je eerste mix is ga me er dit weekend toch even aan wagen. Tracklist is niet helemaal mijn ding maar toch. Heb hieronder mijn visie op jouw tracklist neergezet hoe ze volgens mij zouden moeten staan. :thumbup:

1. Scope Dj - Stargazer
2. Headhunterz - The Message is Hardstyle
3. Technoboy - Ti Sento
4. Brennan Heart feat. Shanokee - Feel U Here
5. D-Block & S-te-Fan - Music Made Addict
6. Wasted Penguinz - Follow Your Dream
7. Showtek - Dominate
8. Noisecontrollers - Ctrl.Alt.Delete
9. Dutch Master - Motion
10. Wildstylez - The Phantom Beat
11. Brian NRG - Real Street Shit
12. Zany Feat. Southstylers - Nok Joe Douwn
13. NoiseControllers - Big Bang
14. B-Front - Confuse
15.Tatanka pres. J Hiroshy - Showtime
16. Crypsis - Tuatara
17. Adaro - The Haunter Of The Dark

ok, kijk daar heb ik wat aan.

Nu kan ik zien wat ik "fout"gedaan heb in de ogen van een meer ge trained dj, en nu kan ik dus proberen in die volgorde de Lijst te mixen en kijken hoe dat dan is.

Hardstikke bedankt voor je tijd.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 jan 2012 17:05 

Hardtraxx Veteran

Het gaat er ook gewoon om dat je zelf aanvoelt hoe 'hard' een track overkomt.
Nu kun je deze lijst wel opnieuw gaan mixen, maar daar schiet je denk ik niet zo veel mee op.
Kun je denk ik beter een nieuw setje maken :).
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 jan 2012 17:17 

Hardtraxx Newbie

Henk-Jan schreef:
Het gaat er ook gewoon om dat je zelf aanvoelt hoe 'hard' een track overkomt.
Nu kun je deze lijst wel opnieuw gaan mixen, maar daar schiet je denk ik niet zo veel mee op.
Kun je denk ik beter een nieuw setje maken :).

Maar ik dacht dat mixen altijd als volgd in zijn werk ging ...:

Open cd Case ---> Pakt Willekeurige cd ----> Zoekt Willekeurig nummer ---> pakt andere cd ---> zoekt ander nummer ----> Beatmatch nummers ---> Laat overlopen.

maar goed dat is waarschijnlijk dan toch mijn fout XD.
In vervolg zal ik van te voren kijken hoe hard een plaat is wat voor Bassen ze hebben en wat voor soort plaat het is.

Dan word de volgende set waarschijnlijk al een stuk aantrekkelijker.
Maar ook zou ik graag Kritiek hebben op de manier van mixen, want ook heb ik daar irl al commentaar op gehad, maar dan kunnen ze t weer niet onderbouwen..

is het mijn beatmatchen / tellen of wat .. maar goed alles komt met de tijd.

groetjes
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 jan 2012 17:21 

Hardtraxx Veteran

TiKoR schreef:
Maar ik dacht dat mixen altijd als volgd in zijn werk ging ...:

Open cd Case ---> Pakt Willekeurige cd ----> Zoekt Willekeurig nummer ---> pakt andere cd ---> zoekt ander nummer ----> Beatmatch nummers ---> Laat overlopen.

maar goed dat is waarschijnlijk dan toch mijn fout XD.
In vervolg zal ik van te voren kijken hoe hard een plaat is wat voor Bassen ze hebben en wat voor soort plaat het is.

Dan word de volgende set waarschijnlijk al een stuk aantrekkelijker.
Maar ook zou ik graag Kritiek hebben op de manier van mixen, want ook heb ik daar irl al commentaar op gehad, maar dan kunnen ze t weer niet onderbouwen..

is het mijn beatmatchen / tellen of wat .. maar goed alles komt met de tijd.

groetjes

Als ik tijd heb zal ik hem dit weekend eens beluisteren en van commentaar voorzien. Beloof niks want ben best druk.

Je kan altijd gewoon willekeurige nummers op elkaar mixen, en dat kan best vet klinken. Maar als je een setje opneemt dan probeer ik altijd een geheel te vormen, tracks op elkaar af te stemmen en een goeie opbouw neer te zetten. Dat zorgt voor drive en zorgt ervoor dat je in het setje wordt 'meegesleurd'.
Feedback volgt dus (onder voorbehoud hehe)
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 jan 2012 17:25 

Hardtraxx Newbie

Gangsterdwerg schreef:
Als ik tijd heb zal ik hem dit weekend eens beluisteren en van commentaar voorzien. Beloof niks want ben best druk.

geen probleem, ik hoef ook niet meteen de eerste week een berichtje hoor.
Zou t wel waarderen als men een puntje van kritiek over t mix werk heeft.

iig hardstikke bedankt, en ik heb ook een mix van jou en 2 anderen geluisterd de yearmix 2011

Klinkt zeker goed , en daar aan te horen ... heb ik nog veel te leren.

groetjes
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 jan 2012 17:25 

Hardtraxx Elite

Ben alvast begonnen met beluisteren

Kwaliteit van de opname is niet zo best vind ik... veel ruis etc.

Hij begint bij Follow your Dream die volgens mij maar 30 sec duurt waarna je al over gaat naar Big Bang. Over gang naar Big Bang is niet slecht maar snap niet waarom zo snel al.. Zal wel een reden achter zitten. Anyway de overgang naar Stargazer is een stuk slechter, je laat het nummer Big Bang helemaal afspelen beatmach is op het laast niet slecht maar veel te laat ingemixt. Je had het beter meteen na de vocal Big Bang kunnen doen. Overgang naar The Message is Hardstyle is wel beter.. mooi de bass weggehaald van Stargazer en gewoon op tijd. Nu Hauter of The Dark.. zoals al verteld veeeeeel ste vroeg... Hij past dus qua sound ook eigenlijk niet achter TMIH en dat hoor je ook wel, naast het feit dat hij er ook een heel klein beetje naast ligt is de overgang niet geheel slecht voor een 1ste mix. Overgang naar Feel U Here is qua beatmach wel goed geslaagd alleen hier zijn ook weer een aantal puntjes. Je mixt weer vrij laat in waardoor je drive in je set volledig weg is :yawn: Ook staat het nummer Feel U Here iets harder als HOTD let hier ook op.

Mijn werkdag zit er bijna op dus luister van het weekend even verder. De puntjes die ik zeg zijn niet om je aan te vallen maar alleen om opbouwende kritiek te geven zoals je dat wilde. Voor een 1ste mix is je beatmatch niet slecht, probeer alleen nog een beetje het juiste moment van inmixen te vinden, probeer dingen uit ga goed naar de opbouw van de tracks luisteren en zorg dat alle nummers van dezelfde kwaliteit en volume zijn. Veel Suc6 ermee en kijk anders ook even in onze Mixing Tips topic dj-s-corner/mixing-tips-t2889.html
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 jan 2012 17:34 

Hardtraxx Veteran

TiKoR schreef:

iig hardstikke bedankt, en ik heb ook een mix van jou en 2 anderen geluisterd de yearmix 2011

Klinkt zeker goed , en daar aan te horen ... heb ik nog veel te leren.

groetjes

Leuk om te horen, we vonden hem zelf ook wel lekker :cool:

edit: 17 reacties en 94 views, volgens mij de hoogste ratio ooit bij een liveset op hardtraxx!
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 jan 2012 17:35 

Hardtraxx Newbie

Ok , ja dat late inmixen dat komt ( nu niet lachen ) omdat het voor mij fijner mixt , intros en outro's altijd met hats en claps dat mixed fijn.

Maar ik begrijp dat het de snelheid en de Sfeer uit je mix haalt.
Ik hoop daar nog beter in te worden.

en bedankt voor de kritiek, Word zeker gewaardeerd !!

(Y)
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 jan 2012 18:16 

Hardtraxxer

hey tikor!

ten eerste welkom hier op hardtraxx!

over je tracklist zal ik maar niks zeggen denk dat, dat wel duidelijk is :P
qua mixwerk is het gewoon een beetje creativieteit gebruiken, probeer is wat uitdagender te mixen :)
gewoon wat meer verdiepen in hardstyle en wat leuke combi's vinden en dan kom je er wel ^^

luister anders even een setje van mij weg..
hardstyle/no-regretz-mix-session-2-svond-t21554.html
kijk goed naar de opbouw, luister wat voor combinaties ik gebruik en hoe de drive is ;)
niet om mezelf in het zonnetje te willen zetten maar zo ben ik ook begonnen door andere setjes te luisteren hoe die het doen ^^

PS.. Skiggy ik wacht nog steeds op je feedback jonguh! :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 jan 2012 18:37 

Hardtraxxer

Misschien nog een handige tip: Leer hoe een numeer in elkaar zit en wat voor onderdelen het heeft.
Ik kan het je ook niet tot de bodem uitleggen hoe een nummer nou precies in elkaar zit dus dat ga ik ook
niet proberen :P Misschien andere mensen hier die het wel goed weten ^^

Succes ermee ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 jan 2012 18:54 

Hardtraxx Newbie

The Profox schreef:
Misschien nog een handige tip: Leer hoe een numeer in elkaar zit en wat voor onderdelen het heeft.
Ik kan het je ook niet tot de bodem uitleggen hoe een nummer nou precies in elkaar zit dus dat ga ik ook

Succes ermee ;)

Intro / opbouw / qlimax / Outro

Verder Bassline / Lead / Mainlead / kick / en de hats en snares

Denk niet dat dit heel erg belangrijk is voor het mixen, maar ben er wel achter dat Tracks met ongeveer de Zelfde kicks / Leads lekkerder mixen dan totaal andere tracks .

Dacht dat dat t wel ongeveer was.

Maar bedankt voor reactie :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 jan 2012 18:57 

Hardtraxx Veteran

Climax schrijf je met een 'c', niet met een q :list:
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 jan 2012 19:03 

Hardtraxxer

The Profox schreef:

Succes ermee ;)

vaak begint een track met een mix intro waar een kleine break na komt, dan komt de intro die opbouwt naar een mid intro of al naar de main break
we gaan uit van een mid intro en dan de main break dan komt de climax ene kleine break de 2de climax (Vaak) en dan een break naar de outro waarna de track zich afbouwt
dat ziet er dus zo uit

Mix Intro - break - intro - break - mid intro - main break - climax - breake - 2de climax - break - outro

let met het mixen wel op je telling een leer nummers kennen wanneer een break komt en wanneer hij er weer inknalt
dit is gewoon een willekeurig iets dus niet alle track zitten zo in elkaar, beatmatching is gewoon ervaring en heel veel oefenen dus verwacht niet dat je dit na commentaar ook zomaar kan
de opbouw is in een set ook heel belangrijk voor die sleur wat hier al verteld is, kijk dan ook naar de track zelf bijv. Technoboy - Rage die plaat heeft lange break dus die is voor in een set goed te doen
maar niet echt als je hem in het midden hebt (waar de sleur wta begint en de drive) en in de outro wil je vaak wat kortere breaks en meer gang

ik zeg gewoon veel willekeurige plaaten mixen tot je er een stuk op 15 ong uit je heeft kent en dan naar de opbouw van ene set gaan kijken en ze eens een plekje geven en dan eens opnemen

zet deze tracks eens in een ong. logische volgorde (een perfecte opzet is er niet)

Chris One - Psycho
Dutch Master - Recalled To life
Crypsis - Strike
Headhunterz - The Fear Of Darkness
The Rebels - Shine
Technoboy - Rage
Wildstylez - I See Stars
The R3bels - Music To Us

maar alles wat je doet met muziek is eingelijks gebaseerd op smaak dus kijk ook voor wie maak ik de mix
puur voor mezelf dan komt het niet allemaal zo precies
voor kenners (zoals hier op hardtraxx) dan moet je op sommige punten toch goed letten
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 jan 2012 21:28 

Hardtraxxer

Citaat:
vaak begint een track met een mix intro waar een kleine break na komt, dan komt de intro die opbouwt naar een mid intro of al naar de main break
we gaan uit van een mid intro en dan de main break dan komt de climax ene kleine break de 2de climax (Vaak) en dan een break naar de outro waarna de track zich afbouwt
dat ziet er dus zo uit

Mix Intro - break - intro - break - mid intro - main break - climax - breake - 2de climax - break - outro

let met het mixen wel op je telling een leer nummers kennen wanneer een break komt en wanneer hij er weer inknalt
dit is gewoon een willekeurig iets dus niet alle track zitten zo in elkaar, beatmatching is gewoon ervaring en heel veel oefenen dus verwacht niet dat je dit na commentaar ook zomaar kan
de opbouw is in een set ook heel belangrijk voor die sleur wat hier al verteld is, kijk dan ook naar de track zelf bijv. Technoboy - Rage die plaat heeft lange break dus die is voor in een set goed te doen
maar niet echt als je hem in het midden hebt (waar de sleur wta begint en de drive) en in de outro wil je vaak wat kortere breaks en meer gang

Dit bedoelde ik dus hahah :thumbsup:
1, 2  Volgende
Forumoverzicht » Livesets » Hardstyle