Niet iedereen over een kam scheren, ik vind ze bijvoorbeeld niet altijd slecht. Maar om voor ene Podcast als The Magic Show nou een set in Ableton te maken, omdat je niet kan mixen op CDJ's dan vraag ik me af waar dat goed voor is. Op intents ben ik bij ze geweest en was het een drama kwa mixwerk, de beat liep er soms zover naast dat ik echt dacht van wat hun daar komen doen. Dat je leuk kan producen dat is fijn, maar ik heb toch liever mensen die goed kunnen draaien op party's.. Overigens over dat Producen, 9/10x zit er een elle lange gay break in hun nummers. Neem nu Resistance.. die is best lekker, maar die break... oh oh.. steeds maar verlengen, vocals waar je van moet scheiten.. ga zo maar door. Verder is het nummer wel oke. Alleen wat valt me op, dat 8 nummers later, de tracks nog steeds op Resistance lijken. Gisteren heb ik er even goed opgelet, en viel me dus op dat echt elke melodielijn iets van de andere nummers weg heeft, ik heb wel 4x gedacht van, wtf weer Melancholia / Resistance? Nee was een ander nummer. Ik moet wel zeggen dat er veel verbetering in de tracks zitten die ze op dit moment Produceren. Dus er zit wel potentie in, alleen worden ze veeeeeeeeeeeeel te veel gehyped door Dagjesmensen. En dat meen ik serieus, kijk is hoeveel fanboys die gasten hebben, dat is gewoon niet normaal. En kijk dan is naar de liefhebbers, hoe weinig fans ze daar in hebbben. Mijn tip aan hun: Leer mixen en probeer andere melodien of melodieopbouw. Verder is het echt niet zo dat hard = goed, soft = slecht. Misschien denken sommige zo wel, maar zo denk ik echt niet, ik doe elke track afzonderlijk beoordelen. Alleen helaas is het vaak wel zo, dan wanneer je een slecht beeld hebt gehad, dat dat dan nog moeilijk om te buigen is naar een positief beeld. DBSTF mogen hun best bijvoorbeeld heel erg gaan doen om mij weer te gaan overtuigen. Showtek heb ik de hoop al opgegeven (ook al richten hun zich niet meer op Hardstyle). Oja.. en als je dan een set in Ableton maakt, zorg dan wel dat het op de maat loopt, dat je niet ineens de bass eruit gooit of intro's te lang laat meelopen (of juist te vroeg eruit halen, waardoor het te leeg wordt). Want het mixwerk was niet erg best... Toch aws het een vermakelijk setje, alleen jammer van het voorlaatste nr, wat natuurlijk nergens op slaat. Stay Alive vind ik overigens een hele dikke plaat! Circle of Life ook wel leuk, alleen jammer dat die break zo lang duurd.
TL;DR?