Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)

De beste set van deze poule is:
Alakazam 38%  38%  [ 12 ]
Bellsprout 3%  3%  [ 1 ]
Blastoise 3%  3%  [ 1 ]
Graveler 56%  56%  [ 18 ]
Totaal aantal stemmen : 32
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 nov 2018 12:36 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

We zijn aangekomen bij de één-na-laatste poule van ronde 1.1 van de Hardtraxx DJ Battles 2018! Alakazam, Bellsprout, Blastoise en Graveler vormen samen poule D en hebben hun best gedaan om jullie muzikale harten te veroveren. Welke Hardtraxxers dit zijn gaan we wederom niet verklappen.

Het is de bedoeling dat jullie stemmen op basis van dj skills, probeer zo min mogelijk je muzikale smaak de overhand te laten nemen in je stem. Jullie kunnen 7 dagen stemmen op je favoriete set.

De tracklists van de setjes kunnen jullie vinden in de Soundcloud beschrijving.

Alakazam


Bellsprout


Blastoise


Graveler
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 nov 2018 12:41 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Bij Bellsprout staat de foute tracklist op soundcloud, dit is die van Drowzee van de vorige ronde
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 nov 2018 12:53 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Dus omdat Geodude in poule B als enige nog geen enkele stem heeft gekregen, gooien we nu maar z'n geëvolueerde vorm in poule D :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 nov 2018 13:09 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Pfff die lijsten, en met name van Belsprout :drool: (nee dit ben ik niet :P )
Deze gaan zeker allemaal weer geluisterd worden de komende dagen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 nov 2018 15:53 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Moet zeggen dat ik dit mixtechnisch by far de minste ronde vindt. Graveler mixte is in deze poule absoluut het beste.
Maar er mag ook gezegd worden dat alle 4 de TL's wel echt gigantisch zijn.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 nov 2018 18:21 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Alle vier de lijsten zijn erg vet maar moet zeggen dat Graveler toch wel echt het lekkerste gemixt heeft ^^
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 nov 2018 19:01 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Tracklists waren idd goud deze ronde, maar mixtechnisch viel het wel best tegen zeg. Ook vallen 3 mixen buiten de aangegeven tijdslimiet. Dat is imo iets dat makkelijk haalbaar is en waar zeker aan voldaan moet worden als het in de regels staat.

Alakazam: Het beatmatchen liep wel lekker bij de meeste overgangen. Het tempo zat er goed in, maar sommige overgangen waren voor mij iets te chaotisch. Probeer bijvoorbeeld overlappende vocals te vermijden.

Bellsprout en Blastoise: Deze kan ik eigenlijk onder dezelfde noemer gooien. Hier is nog echt wel wat werk aan de winkel. Ik heb in beide mixen samen maar 2 of 3 overgangen gehoord die "vlot" waren. Lijkt wel alsof deze mixjes op een uur tijd gemaakt zijn (selecteren van tracks + al dan niet voorbereiding + mixen). Als tip misschien beginnen bij de basis. Niet al te gekke overgangen proberen te maken, maar streven naar een mix die gewoon goed is wat betreft het beatmatchen. Zeker ook jullie cue points goed zetten, dat is echt enorm belangrijk om al niet gelijk offbeat te zitten. Sommige overgangen zitten er namelijk echt gigantisch ver naast. Ik noem er een paar: inmixen naar Winds of Change, Feel U here, In My Mind en Accumulated Filth (terwijl die best makkelijk start stop in te mixen zijn). Die naar Musicbox 2.0 vind ik nog de ergste. Daar stop EVP abrupt halfweg de climax. Ik ben nu wel des te meer benieuwd naar jullie setjes in de volgende ronde. Hopelijk is er dan rekening gehouden met de aandachtspunten.

Graveler: Ook geen foutloze mix met enkele drukke overgangen, maar vind deze wel de beste van de ronde omdat er best creatief gemixt wordt.

Graveler dus.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 nov 2018 19:14 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Is een lastige.. Gaat bij mij tussen Alakazam en Graveler. Allebei prima gemixt en geen op of aanmerkingen. Dan ga ik toch voor Alakazam omdat ik de platen lekkerder weg vind luisteren. (Volgende keer wel een minuutje eraf, 33 min is wel echt net te veel)

Bellsprout: erg slordig gemixt waar ik veel foutjes hoordde. Bijvoorbeeld een half nummer zonder bass draaien (b front nummer)

Blastoise: nog veel oefenen qua mixwerk. Na de eerste twee nummers die niet goed gebeatmatched waren had ik het wel gehoord.

Succes allen
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 nov 2018 13:14 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Keuze gaat naar Graveler met Alakazam daar net achter. Bellsprout en Blastoise zullen moeten verbeteren om voor stemmen in aanmerking te komen
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 nov 2018 13:40 
 
Hardtraxx Veteran

Alakazam: Mess with Me was nieuw voor me, heel tof. Hoorde in deze set iemand die lekker stond te draaien, er voor aan het werk was en dat hoor ik het liefst. Niet foutloos maar wel tof. Persoonlijk vond ik Whores and Slutes te lang duren, haalde de drive er erg uit, gelukkig was dat vrij vroeg in de set.

Bellsprout: Hele creatieve tracklist maar komt door het mixen niet lekker uit de verf helaas.

Blastoise: Auw, dit is niet best. Sorry maar heb hem afgezet na EVP. Heel benieuwd wel naar je volgende set :)

Graveler: Voor mij de beste van de 4, alle platen passen helemaal in mijn straatj en de minst stoorbaren mix''fouten''. Niet het origineel draaien van Lunatick -1... I Wanna C Ya naar Mistress :worship:
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 nov 2018 13:56 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Alakazam :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 nov 2018 14:09 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Lekkere lijstjes weer. Ga het weer eens allemaal rustig beluisteren.
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 nov 2018 15:47 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Was heel erg close tussen Alakazam en Graveler. Na nog een keer beluisterd te hebben ga ik voor Alakazam om dat daar tussen de overgangen nog net iets interessanter tease/fader werk zit. Zo'n tease terug naar bijvoorbeeld Speakafreak op 3:00 vind ik echt tering dik :loving: Maar Graveler is ook een hele gewaagde tegenstander.

Allemaal originele platenkeuze overigens.
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 nov 2018 16:18 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

SL8492 schreef:
Lekkere lijstjes weer. Ga het weer eens allemaal rustig beluisteren.


Alakazam: Overgangen naar Nacho Remix en Abuse of Power klonken wat rommelig in mijn oren. Voor de rest prima strak mixwerk en leuke tracklist.

Bellsprout: Over het algemeen vooral rommelige of abrupte overgangen op een enkele na. Wat gebeurt er bij de overgang naar Feel U Here? Klinkt niet echt best... Zonde, want deze heeft wel een erg fijne tracklist.

Blastoise: Deze klinkt helaas nog minder goed dan Bellsprout. Overgang naar In My Mind is echt niet best, en ook de teases van Turn It Up komen niet lekker uit de verf. Naar Accumulated Filth gaat het ook niet goed en naar Musicbox 2.0 wordt EVP gewoon compleet afgekapt lijkt het wel. Ik heb denk ik geen 1 echt nette overgang gehoord volgens mij. :/ Nee, ondanks de lekkere tracklist weer is dit hem echt niet voor mij.

Graveler: Deze heeft in ieder geval een heer-lijke tracklist die echt precies in mijn straatje past. :) Qua mixwerk ook lekker. Vond alleen de overgang naar La Nuit Noire wat minder.

Graveler is de winnaar met Alakazam op een goede tweede plek. Bellsprout en Blastoise moeten het de volgende keer een stuk beter doen om kans te maken. Ze zijn nog wel een stuk beter dan wat ik hierin zou zijn maar ik moet wel kritisch blijven hè
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 nov 2018 19:37 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Alakazam: creatieve overgangen. Af en toe wel wat drukke overgangen, maar beatmatchen was eigenlijk wel keurig.
Blastoise: gave tracklist en helemaal mijn smaak. Je probeert creatief te mixen en dat is natuurlijk gevoelig voor fouten. Die hoor ik nu helaas nog te vaak.
Bellsprout: hier ook meteen foutjes in het mixen. Wel weer wat nieuwe plaatjes leren kennen :)
Graveler Beetje vergelijkbaar setje als Alakazam. Best prima gemixt, alleen wat druk af en toe.

Geen idee wie ik nou moet kiezen eigenlijk. Dan moet toch de tracklist de doorslag geven denk ik. Dan wordt het toch Graveler.
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 nov 2018 09:12 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Henk-Jan schreef:
Alakazam :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 nov 2018 20:42 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Niet vergeten te stemmen he. Toch weer zo’n 10 stemmen minder dan de vorige poule.
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 nov 2018 11:36 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ennn de stemmen zijn gesloten! Alakazam en Graveler waren de twee favorieten van deze poule, waarbij Graveler uiteindelijk aan het langste eind heeft getrokken. Bellsprout en Blastoise hebben hun best gedaan maar moesten het helaas toch afleggen tegen de twee steenpokémon. Volgende ronde nieuwe poule, nieuwe kansen jongens!

Graveler: 4 punten
Alakazam: 3 punten
Bellsprout: 2 punten
Blastoise: 1 punt
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 nov 2018 15:10 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Fuzzylogic schreef:
Bellsprout en Blastoise hebben hun best gedaan maar moesten het helaas toch afleggen tegen de twee steenpokémon.


Alakazam is psychic!
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 nov 2018 15:49 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Oja wtf ik dacht ff dat Onix hierbij zat.
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 nov 2018 16:35 
 
Hardtraxx Veteran

Fuzzylogic schreef:
Oja wtf ik dacht ff dat Onix hierbij zat.


''Fuzzy wat is er jongen!! O nix''
Forumoverzicht » Livesets » Hardstyle