Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 okt 2017 21:30 

Hardtraxxer

Heaven & Hell By Chaotic

Tracklist:
01. Udex - Cosmic Battle
02. Prefix & Density - Hellfire
03. NSCLT X MC DL - All About
04. MYST - Never Look Back
05. Endymion - Welcome To The Darkness
06. Noisecontrollers - Aliens (Digital Punk Remix)
07. Deepack - The Prophecy
08. Frequencerz - Revolution (Live Edit)
09. B-Front & ANDY SVGE - Beat The Darkness
10. Digital Punk & Crypsis - Radiant
11. Artifact - Dark Galaxies
12. Noisecontrollers - Night After Night (Zany Remix)
13. The Vision - The Experiment (Screech Edit)
14. Phuture Noize - Chaos & Order
15. Warface & D-Sturb - Open Your Eyes

Ik ben nog niet zo lang bezig met mixen, maar heb een aantal maanden geleden een mooie draaitafel gekocht en ik vind het erg leuk om te doen. Ik sta open voor jullie feedback!

Veel luisterplezier! :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 okt 2017 15:54 

Hardtraxxer

Even een luisterbeurt gegeven omdat het grootste deel van de tracks me zeer goed bevalt. The Prophecy past er qua sounds niet zo tussen maar een lekkere plaat is het natuurlijk wel. Overall heb ik met plezier geluisterd naar je set.

Verder heb ik het idee dat je het beatmatchen nog niet helemaal onder de knie hebt. Echt fout gaat het nergens, maar bij enkele overgangen (o.a. Chaos & Order -> Open Your Eyes, Welcome to the Darkness -> Aliens en Aliens -> The Prophecy) zit je er toch aardig wat naast. Dat blijft een kwestie van oefenen, snel corrigeren leer je vanzelf. Mijn advies is om je daar in eerste instantie op te concentreren, het idee achter je overgangen is verder prima. Nergens echt spannend, maar dat komt na het beatmatchen wel!
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 okt 2017 17:41 

Hardtraxxer

Zeer bedankt voor het luisteren en de feedback, ben iig blij dat je er met plezier naar hebt geluisterd! :thumbsup:

Ik denk dat je daar ook gelijk in hebt, vaak lukt het maar ik vind het lastig als ik net te laat of te vroeg ben, en om dan daar ook onderscheid uit te maken. Ook heb ik het idee dat ik er soms wel perfect op lig, maar hoor ik dat niet goed waardoor ik alsnog ga bijdraaien.

Ik gebruik een Xdj Rx all in one system, met best grote jogwheels, dus daar zal het niet aan liggen. Ik heb alleen het idee dat mijn headphones niet helemaal zuiver zijn, en ik heb nog geen monitoren. Ik mix meestal alleen met mijn headphones aan zonder speakers. Uiteraard moet ik gewoon nog veel oefenen aan mijn timing, maar denk je dat betere headphones en/of monitors mij goed gaan helpen met het beatmatchen en corrigeren daarvan? En kan je me er misschien een paar aanraden?

Deze mix heb ik trouwens nogal op safe gespeeld, ik heb er nog eentje: A History Of Violence die kan je hier vinden of op me soundcloud, met voornamelijk hardstyle/industrial platen, die is wel een stuk gewaagder qua overgangen en naar mijn mening ook een stukje beter geslaagd. :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 okt 2017 14:01 

Hardtraxxer

Wat mij betreft is de beste manier om het beatmatchen goed aan te leren, luisteren naar het nieuwe nummer in je headphone en de rest door je monitoren laten komen. Als je door je headphones enkel het nieuwe nummer speelt kun je bijna niet verkeerd corrigeren omdat je duidelijk onderscheid kunt maken tussen de verschillende beats (headphone en monitor). Heb je het afzonderlijk beatmatchen onder de knie, dan kun je het vaak ook door alleen headphone of alleen monitoren, maar het is fijn om terug te kunnen vallen op afzonderlijk beatmatchen bij een moeilijkere overgang.

Voor verder advies; Zuiver geluid is natuurlijk handig maar ik neem aan dat het niet zo onzuiver is dat je de beat niet kunt herkennen. Monitoren lijken me dan ook een belangrijke aanschaf dan een nieuwe headphone. Overigens ook omdat je wanneer je draait op feesten niet ontkomt aan geluid wat uit de monitoren blaast. Je kunt er dus maar beter aan wennen.

Zelf gebruik ik thuis geen producer kwaliteit apparatuur, wat denk ik ook niet nodig is. Het geluid is van de monitoren voor deze prijs meer dan prima en het frequentie bereik is goed. https://www.bax-shop.nl/studio-monitors/reloop-adm-5-actieve-dj-monitor-set-van-2. Verder gebruik ik een niet al te dure maar wel degelijke Stanton DJ PRO 2000S Headphone die al een jaar of 8 meegaat.

Voor meer advies van anderen kun je eventueel nog een bericht plaatsen in de DJ's corner!
Forumoverzicht » Livesets » Hardstyle