Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 feb 2024 11:38 
 
Hardtraxx Crew
Avatar gebruiker

Showtek - Heaven Or Hell (SK295)

Label: Skink Records
WEB release: 07/02/2024

Tracks:
Showtek - Heaven Or Hell

Samples:


Bron:
https://skink.ffm.to/sk295
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 feb 2024 15:19 
 
Hardtraxxer

ben ik nou gek of klinkt dit totaal niet als showtek?
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 feb 2024 18:18 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Ben ook nog niet enthousiast
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 feb 2024 23:17 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

wootum schreef:
Samples:

@38:19

Klopt die preview wel? Want die timestamp wijst naar het einde van de Hard Mix van Live in a Bubble?
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 feb 2024 00:13 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Nee 38:19 is de climax van Heaven or Hell.
Leuke plaat, niet super. Die andere tba's van hen zijn vele malen beter.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 feb 2024 11:07 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Ongelezen bericht Geplaatst op 08 feb 2024 13:37 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

SignalProd schreef:
ben ik nou gek of klinkt dit totaal niet als showtek?

Ach, wat is tegenwoordig de sound van Showtek?

Denk je dan aan FTS en Seid Ihr Bereit of aan de EDM releases? Want een nieuwe hardstyle Showtek sound anno 2024 is er (nog) niet echt.

Vind het overigens een toffe plaat, maar denk wel met behulp van wat producers uit de scene. Dat merkte je ook met Hardwell welke een uitstapje maakte naar hardstyle. Daar zat namelijk een sausje van Dr. Phunk en Sephyx overheen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 feb 2024 14:50 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Prima plaatje!

Een Hardstyle versie van:

Ongelezen bericht Geplaatst op 08 feb 2024 16:49 
 
Hardtraxxer

Revolting Against schreef:
SignalProd schreef:
ben ik nou gek of klinkt dit totaal niet als showtek?

Ach, wat is tegenwoordig de sound van Showtek?

Denk je dan aan FTS en Seid Ihr Bereit of aan de EDM releases? Want een nieuwe hardstyle Showtek sound anno 2024 is er (nog) niet echt.

Vind het overigens een toffe plaat, maar denk wel met behulp van wat producers uit de scene. Dat merkte je ook met Hardwell welke een uitstapje maakte naar hardstyle. Daar zat namelijk een sausje van Dr. Phunk en Sephyx overheen.


Ik vind het persoonlijk wel als Showtek klinken, hoe de melodie in elkaar steekt bijvoorbeeld. De kicks zijn dikke prima, maar redelijk standaard. Heeft nog niet echt een eigen Showtek kenmerk. De plaat zelf vind ik wel lekker, maar zal hem niet zo vaak opzetten. Vind het bijvoorbeeld jammer dat de tweede climax identiek is aan de eerste.

Wouter is een ijzersterke producer en weet echt wel hoe hij moet produceren, dus ALS ze met andere producers in de studio zouden zitten, dan zou ik het niet per se meteen hulp noemen. Ik denk zelf dat ze met Sub Zero in de studio zitten, omdat ik denk dat ik wat van hun in de platen hoor. Kan aan mij liggen
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 feb 2024 17:11 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Jambekkieee schreef:
Wouter is een ijzersterke producer en weet echt wel hoe hij moet produceren, dus ALS ze met andere producers in de studio zouden zitten, dan zou ik het niet per se meteen hulp noemen. Ik denk zelf dat ze met Sub Zero in de studio zitten, omdat ik denk dat ik wat van hun in de platen hoor. Kan aan mij liggen


De lead in de climax heeft wel wat weg van SZP.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 feb 2024 17:22 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Jambekkieee schreef:
Revolting Against schreef:
SignalProd schreef:
Wouter is een ijzersterke producer en weet echt wel hoe hij moet produceren, dus ALS ze met andere producers in de studio zouden zitten, dan zou ik het niet per se meteen hulp noemen.

De man kan zeker produceren en heeft dat bewezen, maar hardstyle producties anno 2024 zijn toch net even andere koek. Bovendien is het produceren van EDM ook anders dan hardstyle. Je hebt een andere opbouw, geluiden, kicks, sound design etc. Dus ik denk best dat ze wel even hulp hebben ingeschakeld met het idee: hoe gaan we dit aanpakken?

Sidenote: Deadmau5 is ook een ijzersterke producer en had een tijd geleden wat beef met Wildstylez over het 'jatten' van enkele van zijn akkoorden. Hij gaf toen een hele rant over hardstyle en dat het makkelijk te maken was. Na een uur besloot hij er toch maar mee te stoppen omdat hij het niet voor elkaar kreeg. Luister hieronder voor het resultaat:

https://www.youtube.com/watch?v=UDPpsKHg7iI

Het enige 'voordeel' van Showtek is wel dat ze al eerder hardstyle hadden gemaakt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 feb 2024 23:35 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

SQREUR schreef:
Prima plaatje!

Een Hardstyle versie van:


Dat verklaart mijn verwarring.

Hoe het ook zij, heel erg lekker nummer. :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 feb 2024 20:37 
 
Hardtraxx Beheerder
Avatar gebruiker

Hij moet z'n draai nog wel even vinden qua produceren, want het klinkt mij nog veel te veel EDM in de oren, zeker de lead en hoe "dun" deze is. Kicks zijn daarnaast ook niets bijzonders, vrij storende punch.

De tweede kick in de climax is aardig SZP, maar ik geloof niet dat zij samen in de studio zitten, eerder "even wat sounds lenen", wat overigens niet erg is.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 feb 2024 14:11 
 
Hardtraxx Newbie
Avatar gebruiker

The Venator schreef:
Hij moet z'n draai nog wel even vinden qua produceren, want het klinkt mij nog veel te veel EDM in de oren, zeker de lead en hoe "dun" deze is. Kicks zijn daarnaast ook niets bijzonders, vrij storende punch.

De tweede kick in de climax is aardig SZP, maar ik geloof niet dat zij samen in de studio zitten, eerder "even wat sounds lenen", wat overigens niet erg is.


Nee, daar niet meer te moeilijk over denken in 2024
Straks maakt AI alles
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 feb 2024 00:20 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Ik begrijp niet waar al dat gezever over gaat. Alsof het niet zou volstaan als "hardstyle in 2024". Ik heb al genoeg hardstyle uit 2024 en het overgrote deel is superkut. Dus liever dit: goeie melodie, goeie vocal, goeie drive, goeie afwerking, nice!
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 feb 2024 16:57 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Meph0 schreef:
Ik begrijp niet waar al dat gezever over gaat. Alsof het niet zou volstaan als "hardstyle in 2024". Ik heb al genoeg hardstyle uit 2024 en het overgrote deel is superkut. Dus liever dit: goeie melodie, goeie vocal, goeie drive, goeie afwerking, nice!


Precies mijn gedachte :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 feb 2024 14:53 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Hoe zit het nou met deze plaat, is de release weer teruggedraaid?
Heb hem alleen een keer op hardstyle.com voorbij zien komen, maar daar is ie nu ook weg.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 feb 2024 16:25 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Bij de zoekfunctie even Sub Zero Project invullen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 feb 2024 16:27 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Revolting Against schreef:
Bij de zoekfunctie even Sub Zero Project invullen.

dat is volgens mij een hele andere track.

deze track is niet vindbaar op Hardstyle.com

ook op andere sites zijn er dingen aan de hand met de showtek releases. Legends is er, Dear Hardstyle gaat goed en de extended van XTC is er maar de XTC radio edit en deze track (zowel radio edit als extended) lijken weer uit de verkoop gehaald te zijn.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 feb 2024 19:24 
 
Hardtraxxer

vind dit echt niet goed, vind het ook maar een rommelig geheel..ik juich hun terugkeer natuurlijk toe maar om eerlijk te zijn wordt het interessant gemaakt door de collabs met ¨SZP, Wildstylez en Adrenalize rmx van Dream tot nog toe, maar das mijn mening :)
Forumoverzicht » Releases » Hardstyle