Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
1, 2  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 sep 2018 20:14 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker



Tracklist:
✖ HWS 79 - Project One Special features the following tracks ✖
00. HARD with STYLE Intro
01. Project One - Resurrection
02. Psyko Punkz - New Earth
03. Audiotricz - Enlightenment
04. Atmozfears - The Final Mission (Q-BASE 2018 Anthem)
05. Project One - Luminosity
06. Tatanka - The Process
07. Headhunterz & Wildstylez - Project 1 (Sound Rush Remix)
08. Project One - Life Beyond Earth (2018 Edit)
09. Project One - Rate Reducer (HHZ Remix Edit)
10. Tatanka Presents. J. Hiroshy - Showtime (Tatanka Remix)
11. Broken Element & LXCPR - Evolve
12. Retrospect - Take You There
13. Project One - The Story Unfolds
14. Sound Rush - Look At Us Now
15. Project One - The Creation Of Art
16. D-Attack ft. Jonjo - Power Of The Gods
17. D-Block & S-te-Fan - Ghost Stories
18. Clockartz - INFINITVM

✖ Guestmix - Sefa ✖
19. Dr. Peacock - Muzika (Sefa Remix)
20. Sefa - In De Hemel
21. Destructive Tendencies & Warface - Release The Kraken (Sefa Remix)
22. D-Sturb & Sefa - Nothing Like The Old School
23. Radium - Rockin Fire
24. Rebelion - Dead Wrong (Rebelution Edit)
25. Re-Style - Get It Crackin (Sefa Remix)
26. Sefa - The Future (QBASE 2018 BKJN OST)
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 sep 2018 20:28 
 
Hardtraxx Crew

T/m 18 wel een prima lijstje :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 sep 2018 20:33 
 
Hardtraxx Veteran

MYTZE schreef:
T/m 18 wel een prima lijstje :D


Lkkr raggings juist joh Sefa gang gang
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 sep 2018 21:32 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Haha grappig dat Sefa een guestmix mocht draaien. Vind het wel vet hoor, alleen die rebelution remix slaat nergens op.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 sep 2018 21:52 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Ze slaan een beetje door met sefa. Ik lees alleen nog maar sefa sefa sefa.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 sep 2018 22:09 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Royvn_ schreef:
Ze slaan een beetje door met sefa. Ik lees alleen nog maar sefa sefa sefa.


Kan iemand mij uitleggen wat Sefa zo onvoorstelbaar goed maakt dat het zo onbegrijpelijk populair is? Ik ben één en al oor..
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 sep 2018 22:11 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Royvn_ schreef:
Ze slaan een beetje door met sefa. Ik lees alleen nog maar sefa sefa sefa.

Ja majah t klinkt toch wel lekker vind ik :D
De chatsnelheid op youtube tijdens zn set ging net zo snel als de beats :x
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 sep 2018 22:20 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik vind vooral de energie en de sfeer in de platen van Sefa erg vet. Die sfeer zet die echt fijn neer door al die klassieke elementen en de piano enzo ook. Ik weet dat het vaak gejat is, maar toch. Al dat kuddevolk wat opeens Sefa helemaal de shit vindt kan wel vervelend zijn inderdaad, maar dat maakt zijn muziek niet opeens kut ofzo.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 sep 2018 22:38 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Zoals laatste paar episodes weer goud! Hard With Style is echt tof om te luisteren met variatie en nieuwe muziek erin! :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 sep 2018 23:04 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

TSFH schreef:
Haha grappig dat Sefa een guestmix mocht draaien. Vind het wel vet hoor, alleen die rebelution remix slaat nergens op.


Ik ben geen fan van Sefa en/of frenchcore, maar ik vond deze guestmix best goed te doen. Maar die Dead Wrong plaat past er toch ook gewoon totaal niet tussen? Ik vind het oprecht vreemd dat hij ervoor kiest om die hierin te draaien.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 sep 2018 07:38 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

G1LL schreef:
Royvn_ schreef:
Ze slaan een beetje door met sefa. Ik lees alleen nog maar sefa sefa sefa.


Kan iemand mij uitleggen wat Sefa zo onvoorstelbaar goed maakt dat het zo onbegrijpelijk populair is? Ik ben één en al oor..


Ben zelf geen fan oid van Sefa/Frenchcore, maar ik denk dat het komt vanwege zijn jonge leeftijd, energieke tracks, energie die hij erin steekt achter de draaitafel, hoe hij contact onderhoudt met zijn fans op Facebook ondanks zijn ongekende populariteit op dit moment en vaak herkenbare nummers maakt of remixt. Over frenchcore weet ik zelf heel weinig, dus ik heb ook geen idee hoe het zit qua opbouw en kicks.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 sep 2018 08:54 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Vanuit het stel je vraag topic, credits naar Maximumraver:
Maximumraver schreef:
Steffnov schreef:
Nuracore schreef:
Wat is er zo speciaal aan deze act?


Marketing en pushwerk door Dhr. Peacock, samen met nogal...extern geïnspireerde melodieën. Frenchcore is populair tegenwoordig, I guess.


Zo flauw dit, Sefa is wat mij betreft de Headhunterz (2006~2007) van de Frenchcore scene, als je de evolutie van Hardstyle en Frenchcore hebt meegemaakt zijn er sterke overeenkomsten

Early Hardstyle: Gated kicks/reverse bass, weinig melodieen.
Nu-style: Pitchkicks en melodien.

Early/Oude Frenchcore: Gated kicks/reverse bass, weinig melodieen.
Moderne Frenchcore: Pitchkicks en melodien.

(een beetje versimpeld natuurlijk, maar in grote lijnen zal dit kloppen)

Dan moet je je voorstellen dat Frenchcore nu qua evolutie, zich ongeveer bevind waar Hardstyle rond ~07 zat, toen de "nu-style" net opkwam.
Sefa staat aan het voorfront van deze moderne Frenchcore omdat hij een grote hoeveelheid sterke tracks uitbrengt, en deze effectief aan de man brengt (sterke social media presence).

Daarbij is het niet zo dat als je een "extern geinspireerde melodie" gebruikt, je track automatisch populair word, of makkelijk te maken is, ik kan ook best Nothing Else Matters
(o.i.d.) bootleggen, maar die gaat echt niet zo vet worden als de versie van Sefa. En met de hoeveelheid dat dit gebeurt in muziek in het algemeen, vind ik niet dat je kan zeggen, daarom is specifiek Sefa populair.

Pushwerk is trouwens gewoon een Hardtraxx term voor "heeft goeie marketing, maar (het vocale deel van) Hardtraxx vind de populariteit onverdiend", ben ik het dus niet mee eens.

Ik lees misschien meer negativiteit dan je bedoelt in je comment, maar ik kan me nog niet een beetje vinden in de negativiteit over Sefa hier, ben ik nu echt een van de weinige hier die dit vind? Of wil er verder niemand iets van zeggen, vanwege de discussie die hier vrij zeker op zal volgen? :P


Ik heb persoonlijk bijzonder weinig met Sefa en 99% van hardcore in het algemeen, maar kan wel begrijpen dat mensen die altijd met hardcore willen afsluiten dit wel kunnen pruimen. Vrolijk, snel en vergelijkbare sounds met de populaire raw hardstyle sounds.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 sep 2018 09:00 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Vind het wel grappig dat zij (raw, hardcore, frenchcore) liefhebbers dikke haat hebben aan "happystyle" met de veels te blije melodietjes. Maar als iemand het vervolgens zelf doet alleen dan op 200bpm dan is het een koning. :huh:
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 sep 2018 09:26 
 
Hardtraxx Veteran

Sneller = harder jatoch!!!!1!1!1!
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 sep 2018 10:09 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Guestmix van Sefa :thumbsup:.

Props voor D-Attack ft. Jonjo - Power Of The Gods. Voor de rest een saaie lijst.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 sep 2018 10:09 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Royvn_ schreef:
Vind het wel grappig dat zij (raw, hardcore, frenchcore) liefhebbers dikke haat hebben aan "happystyle" met de veels te blije melodietjes. Maar als iemand het vervolgens zelf doet alleen dan op 200bpm dan is het een koning. :huh:

Haha ja dat zat ik me gisteravond dus ook te bedenken. Geeft maar aan hoe simpel het "harde" harddance volk in elkaar steekt
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 sep 2018 10:56 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ja Resurrection doet dingen met me :love: , dit jaar een TOTY kiezen wordt weer een ramp, nu ik er zo over na denk worden dat wss gewoon 10 euforische platen :oh:
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 sep 2018 11:06 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

JeroenB93 schreef:
Royvn_ schreef:
Vind het wel grappig dat zij (raw, hardcore, frenchcore) liefhebbers dikke haat hebben aan "happystyle" met de veels te blije melodietjes. Maar als iemand het vervolgens zelf doet alleen dan op 200bpm dan is het een koning. :huh:

Haha ja dat zat ik me gisteravond dus ook te bedenken. Geeft maar aan hoe simpel het "harde" harddance volk in elkaar steekt

Ja want zo denken ze allemaal! Scheer nog meer iedereen even over één kant :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 sep 2018 11:57 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Royvn_ schreef:
Vind het wel grappig dat zij (raw, hardcore, frenchcore) liefhebbers dikke haat hebben aan "happystyle" met de veels te blije melodietjes. Maar als iemand het vervolgens zelf doet alleen dan op 200bpm dan is het een koning. :huh:


Hahaa merk de laatste tijd ook dat mijn vrienden het helemaal cool vinden om fan te zijn van Sefa, waar ze het normaal altijd stoer vinden om raw hardstyle vet te vinden. B-front vinden ze bijv. al niet hard genoeg, en dus ook niet vet >.< . Laatste tijd ben ik dus een beetje naar Sefa gaan luisteren omdat ik wel benieuwd was, maar ik vind de meeste nummers van hem net een soort van happy hardcore versies van efteling muziek xd. Heb het idee dat dit gewoon even een hype is en dat iedereen hem nu geweldig moet vinden, maar dat het over een jaar ofzo ineens fout is om zijn muziek vet te vinden ( net als bij bijv. G4H en Minus militia een beetje gebeurd is).
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 sep 2018 12:24 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Royvn_ schreef:
Vind het wel grappig dat zij (raw, hardcore, frenchcore) liefhebbers dikke haat hebben aan "happystyle" met de veels te blije melodietjes. Maar als iemand het vervolgens zelf doet alleen dan op 200bpm dan is het een koning. :huh:


Ja want dat zijn allemaal dezelfde mensen. Ik merk juist dat er ook heel veel non hardcore/frenchcore mensen zijn die sefa helemaal tof vinden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 sep 2018 13:42 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Citaat:
Tracklist:
10. Tatanka Presents. J. Hiroshy - Showtime (Tatanka Remix)

Heerlijk om deze weer eens te horen! Heel cool!
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 sep 2018 13:47 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik heb er nu wel beetje last van dat ik Headhunterz aanzie voor Thomas Shelby.
Verder wel weer leuke episode. ^^ Straks voor het eerst naar Sefa luisteren.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 sep 2018 14:43 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

makrooy schreef:
Royvn_ schreef:
Vind het wel grappig dat zij (raw, hardcore, frenchcore) liefhebbers dikke haat hebben aan "happystyle" met de veels te blije melodietjes. Maar als iemand het vervolgens zelf doet alleen dan op 200bpm dan is het een koning. :huh:


Ja want dat zijn allemaal dezelfde mensen. Ik merk juist dat er ook heel veel non hardcore/frenchcore mensen zijn die sefa helemaal tof vinden.


Ik vertel alleen hoe ik het zie he. Zou goed kunnen dat jij het weer anders ervaart.

Heb het geprobeerd te luisteren maar vind frenchcore niks. Helaas kan ik niet mee op de hype train!
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 sep 2018 16:10 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Fijne episode weer. De guestmix van Sefa vond ik in het begin wel leuk maar na 10 minuten was ik er wel weer klaar mee, verveelt heel snel voor mij helaas.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 sep 2018 20:09 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Laat die Sefa hype maar lekker gaan, zolang het maar een beetje van hardstyle weg blijft. Ik kan de link echt niet leggen tussen die 200 bpm herrie (sorry ik zeg 't maar gewoon even zo) en hardstyle.

Heb het nog geprobeerd te luisteren die guestmix, maar het is voor mij hele simpele muziek zonder inhoud of wat dan ook.

Khadber schreef:
Citaat:
Tracklist:
10. Tatanka Presents. J. Hiroshy - Showtime (Tatanka Remix)

Heerlijk om deze weer eens te horen! Heel cool!


Eens! Dit mag Heady wel vaker doen :thumbsup:
1, 2  Volgende
Forumoverzicht » Livesets » Hardstyle