Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1, 2
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 sep 2012 09:05 

Hehe dwerg is me voor. Anyway ik wil m wel licht aanvullen; we claimen ook niet dat dit de perfecte set is, en zoals jullie misschien zelf wel weten geven we graag feedback/kritiek op setjes. Dat houdt ook in dat we dat zelf ook fijn zouden vinden. Dit vind ik alleen lastig onderbouwd en zou niet weten wat ik hiervan zou kunnen leren, want dat staat natuurlijk voorop.

Welke keuzes hadden jullie anders gedaan, en hoe hadden we het kunnen verbeteren? (Op surge of power na, my bad.. Heb ook nog niemand gehoord over mn cue fout bij Xenophobia)
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 sep 2012 12:48 

Hardtraxx Veteran

* Dikke Bleek duurt voor mijn gevoel al veel te lang. Saaie en taaie track.
Overgang naar Robin's Revenge is wel baas. Lekkere plaat ook.

* Het teasen van Easy Killer klinkt naar mijn mening nergens naar. Platen passen ook niet goed bij elkaar en de overgang zelf vind ik ook niks. Dat gekloot met het volume vind ik ook niet fijn klinken.
Wel een fijn plaatje trouwens, leuk om weer eens te horen.

* De overgang naar Dark Age vind ik dan wel weer ok. Volgens mij hoorde ik zojuist ff een off-beat, maar kan het mis hebben. Dikke teases, maar het moment van de overgang zelf had beter gekund.

* Overgang van Dark Age naar Surge of Power is erg traag. Ligt er ook nog ff naast, en dit moet gecorrigeerd worden waardoor Dark Age opeens zo'n nare uitschieter krijgt :P Volume staat ook te zacht, maar dat gaven jullie zelf ook al aan.

Let's Rock vind ik een gare keuze om na Surge of Power te doen. Of beter gezegd, Surge of Power staat niet echt op zijn plek daar.

* Overgang naar Let's Rock prima.

* Teases van HOTD klinken lekker! Verder ook een prima overgang. Voelt wel weer een beetje traag aan.

* Teases van Satana vond ik niet echt chill. De overgang naar Satana is wel gruwelijk. Kippenvelletjes :loving:

* Overgang naar Reactivate is ook baas. Lekker vlug en ramt stevig door.

* Naar Unlike Others vind ik niet echt fijn klinken. Komt er onverwachts in, en de gain staat ook nogal laag. Gare track ook.

* Overgang naar Explorers of the Mind is prima. Tracks passen niet goed bij elkaar, maar verder een mooie overgang. Vette track.

* Fijn om die tease van Bitcrusher/ Psycho eenmalig te horen, maar dit werd toch al snel te veel. Verder ook niet echt geweldig, maar kan er mee door.

Nazale schreef:
Heb ook nog niemand gehoord over mn cue fout bij Xenophobia

Zit er inderdaad net ff iets naast. Verder ook geen beste overgang. Zonde dat je die break voor die mid niet gewoon weg hebt gelaten.
Die kun je namelijk perfect op de mid inmixen. Had er prima ingekund op 40:40 denk ik. Wel een heerlijk nummer btw :thumbup:

* Overgang van Xenophobia naar New System had je ook meer mee kunnen doen. Nu komt ie er nogal saai in, maar met die intro van New System kun je juist zo veel doen. Prima overgang verder.

* Teases van Master Flat zijn nice, alleen jammer dat je het geluid van New System omlaag draait. Man man, wat blijft die 2e climax van New System toch lekker. Overgang zelf is ook vet, totdat opeens New System afgekapt wordt. WTF-momentje :P En wat doet Master Flat hier? Ging net zo lekker qua volgorde. Deze had beter wat eerder in de set gedraaid kunnen worden.

* Vette tease van Disturbia op 50:05 ^^ Hele dikke overgang dit ook!

* Die 'Welcome welcome' tease _0_ Dikke overgang, jammer dat ie er zo abrupt uit moet maar dat kan bij deze volgens mij niet anders. Leuk om deze plaat weer eens te horen. Maar wat een schijtkicks heeft die in de climax heey :P Volume lijkt opeens ook een stuk lager bij de 2e climax.

* Vette teases van IITF. Goeie overgang, maar jammer dat je op 58:33 nog clapjes hoort (mierenneuken, ik weet het :$ )

Snap ook niet dat dit 18 nummers in een uur waren. Het kwam soms erg traag over.
Beatmatchen was de gehele set eigenlijk niks op aan te merken, ik verwachtte ook niet anders van jullie. Timing/ volgorde/ matchende platen is nog wel wat op aan te merken af en toe.
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 sep 2012 10:57 

Kijk eens aan, hier kunnen we tenminste iets mee. Thanks! Ik zal even kijken waar ik toe kan lichten. Laat ik voorop stellen dat ik dit ook niet mijn beste set ooit vind, zitten aan mijn kant wel schoonheidsfoutjes in.

Dikke bleek, kwestie van smaak denk ik. Kan hier weinig van maken, ik vind het een dikke plaat. (aparte mix, welintro/outro)

Tease van Easy Killer, klopt wel. Ik doe het qua timing ook niet 100% lekker. Welk gekloot met t volume bedoel je precies? (midintro mix, wel in de outro)
Darkage zit geen offbeat in volgens mij. (intro outro)

Surge of power is de slechtste mix naar mijn mening, het was een vinylrip en ik dacht m gebeatmatcht te hebben. Hij loopt denk ik een beetje op qua bpm dus daar had ik die plaat OF anders moeten mixen, of sowieso niet moeten kiezen. Qua positie in de lijst vind ik het niet zo storend. De intro/outro van dark age zijn wel veel scherper, maar het zijn beide platen met drive. (midintro mix, wel in de outro)

Let's rock komt door de kwaliteit van SoP niet lekker uit. Waarom vind je het zo'n rare keuze? Qua stijl, hardheid, drive? (intro outro mix, al zit de outro vast aan de climax)

HotD, je geeft aan dat t traag aanvoelt. Apart, want ik mix m op de climax door. Misschien omdat het een mix van langer dan twee blokjes is, niet gewend? :) Weet nog niet helemaal wat ik hier anders had kunnen doen. (lange mix, op de climax)

Satana, teasjes. Mja we teasen graag! Soms pakt het lekkerder uit dan anders. Kan me er wel in vinden dat je het als minder prettig ervaart. (plotse bass-switch in outro)

Reactive. Dope, thanks! (bass-switch in climax)

Unlike others, redelijke stijlswitch. Mee eens. Had je de track sowieso niet gekozen, of anders ingemixt? De vocal wordt wel goed laten horen. (Intro op de climax)

Explorers of the mind. Klopt, ik wist dat de tracks niet helemaal goed bij elkaar pasten, en aangezien er een bass-switch zit in de intro van EotM koos ik voor een plotse bass-switch zodat het niet zo'n dikke stijlswitch zou zijn. Niemand de subtiele echo op t eind van de mix gehoord? "RADICAL REDEMPTION.. Radical redemption...radical redemption.." Vond ik dol. :p (plotse switch in outro)

Bitcrusher, vind persoonlijk de teases wel vet, wederom kan ik het me wel voorstellen. Mix vond ik jammer, ik gaf al aan naar G dat ik dacht dat de switch niet zou passen. Dat klopte :p (switch in climax)

Xenophobia heeft een reden. We waren aan t spinnen zonder dat Marino thuis was. Die kwam vervolgens thuis en pompte het geluid zacht midden in het stuk waar ik moest cue'en. Was het toen dus kwijt, ik wilde het doormixen maar kon dus niet meer. :) (intro outro)

New system, ok. Kan ik je in volgen. (intro outro dacht ik)

Master flat, ja die track, ik was vergeten dat die een reverse had. Net wat softer als dat ik dacht. Daarbij dacht ik ook dat de reverse 4x32 beats was, toen bleek het 3x32 te zijn. Aangezien ik mijn cuepoint had gemaakt op t begin van de reverse, en in het midden van de climax had ingestart kwam ik een blokje te kort. Helaas. (Plotse switch in outro)

Disturbia is dol. G deed goed z'n best. :p (plotse switch in outro)

Midnight freaks is vooral een plaat met dikke drive, niet met de allerbeste sound kwaliteit. Ik stoor me er niet zo aan, kan me voorstellen dat je dat wel doet. (intro outro)

IITF. Klopt van de claps, waren we het al over eens. (intro outro)

Al met al ben ik het met het gros wel eens. Over sommige dingen valt te twisten, onze stijlen nemen bepaalde risico's met zich mee. Ik probeer het vaak levendig en onverwacht te maken door dingetjes te doen die niet iedereen doet. Zoals je ziet zijn er echt niet heel veel standaard intro outro mixjes. Soms pakt dat beter uit, en soms ietsje minder. Toch hoor ik tien keer liever dat, dan á la Mind Illusion superstrak alles, maar gewoon saai gemixt. Sowieso thanks voor de wall of feedback :clap: Hoop dat je me in mijn uitleg ook kan vinden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 sep 2012 14:15 

Hardtraxx Veteran

Nazale schreef:
Welk gekloot met t volume bedoel je precies? (midintro mix, wel in de outro)

Er wordt ff met het volume gespeeld van 1 van beiden gespeeld tijdens de mid-intro.
Beetje storend ;)

Citaat:
Surge of power is de slechtste mix naar mijn mening, het was een vinylrip en ik dacht m gebeatmatcht te hebben. Hij loopt denk ik een beetje op qua bpm dus daar had ik die plaat OF anders moeten mixen, of sowieso niet moeten kiezen.

Haha, herkenbaar.. Dat heb ik ook met sommige platen, dat ie er opeens naast ligt terwijl die er eerst wel op lag.

Citaat:
Let's rock komt door de kwaliteit van SoP niet lekker uit. Waarom vind je het zo'n rare keuze? Qua stijl, hardheid, drive? (intro outro mix, al zit de outro vast aan de climax)

Geen gekke keuze, ik bedoelde dat je dan beter SoP en Let's Rock om had kunnen draaien.

Citaat:
HotD, je geeft aan dat t traag aanvoelt. Apart, want ik mix m op de climax door. Misschien omdat het een mix van langer dan twee blokjes is, niet gewend? :) Weet nog niet helemaal wat ik hier anders had kunnen doen. (lange mix, op de climax)

Ik heb daar het gevoel dat Let's Rock al heel lang uitgemixt wordt, maar dat ie dan toch nog terug gehaald wordt. Die climax van Let's Rock wordt een beetje saai door die teases van HOTD, en daardoor lijkt het traag voor mij.

Citaat:
Satana, teasjes. Mja we teasen graag! Soms pakt het lekkerder uit dan anders. Kan me er wel in vinden dat je het als minder prettig ervaart. (plotse bass-switch in outro)

Een tease vind ik fijn, maar dit was me iets te veel. Wel echt een gruwelijke overgang trouwens.

Citaat:
Reactive. Dope, thanks! (bass-switch in climax)

Ook heel dik ^^

Citaat:
Unlike others, redelijke stijlswitch. Mee eens. Had je de track sowieso niet gekozen, of anders ingemixt? De vocal wordt wel goed laten horen. (Intro op de climax)

Ik had de track sowieso niet gekozen. Vind het geen lekkere track en hij past qua stijl niet zo.

Citaat:
Explorers of the mind. Klopt, ik wist dat de tracks niet helemaal goed bij elkaar pasten, en aangezien er een bass-switch zit in de intro van EotM koos ik voor een plotse bass-switch zodat het niet zo'n dikke stijlswitch zou zijn. Niemand de subtiele echo op t eind van de mix gehoord? "RADICAL REDEMPTION.. Radical redemption...radical redemption.." Vond ik dol. :p (plotse switch in outro)

Ja, ik vond dat wel leuk klinken. Dacht dat dat bij de track zelf hoorde, haha.

Citaat:
Al met al ben ik het met het gros wel eens. Over sommige dingen valt te twisten, onze stijlen nemen bepaalde risico's met zich mee. Ik probeer het vaak levendig en onverwacht te maken door dingetjes te doen die niet iedereen doet. Zoals je ziet zijn er echt niet heel veel standaard intro outro mixjes. Soms pakt dat beter uit, en soms ietsje minder. Toch hoor ik tien keer liever dat, dan á la Mind Illusion superstrak alles, maar gewoon saai gemixt. Sowieso thanks voor de wall of feedback :clap: Hoop dat je me in mijn uitleg ook kan vinden.

Blijven doen ook dat gewaagd mixen. Komt soms heerlijk uit.
Graag gedaan voor de feedback, en ik kan me vinden in jouw uitleg ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 sep 2012 14:18 

Donateur

Ik vond het weer een fijn mixje ^^ Mixwerk was natuurlijk, zoals gewoonlijk, heerlijk, niks op aan te merken. Platen waren ook fijn.
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 sep 2012 11:21 

Hardtraxx Veteran

Heb hem ook geluisterd, vette mix weer! Beukt lekker door en klinkt allemaal super strak. Had alleen inderdaad Master Flat niet daar geplaatst. ;) Wel echt dik dat jullie Robin's Revenge draaien, wat een geweldige plaat blijft dat. :worship:
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 sep 2012 12:02 

Hardtraxx Veteran

bedankt heren! En bedankt Davey voor je report! Sluit me aan bij Nazale, sommige kritieken ben ik t mee eens, anderen niet. Toch mooi dat deze meer dan 120 x geluisterd en meer dan 50x gedownload is! :cool:
Vorige  1, 2
Forumoverzicht » Livesets » Hardstyle