Review time! Na het debacle van vorig jaar vind ik dat je een tweede kans verdient en ik zal je setje en het mixwerk even van commentaar voorzien.
1. Alphaverb - Over and over: originele opener, die plaat hoor je nooit meer. Niet dat ik hem goed vind, maar origineel is 't wel.
2. Frequencerz - Revolution (Jack of Sound remix): Zeer matige mix. Je hoort amper dat hij wordt ingemixt en zodra de intro is afgelopen wordt Over and Over erg abrupt weggedraaid. Dit was niet best. Ook best een vreemde platenkeus.. Zon droge, rammende plaat na het rollende Over and Over.
3. Zany & The Beholder - Act of rage: Eigenlijk hetzelfde verhaal, wederom 'ingemixt' op de tweede climax. Je hoort nauwelijks dat er gemixt wordt en zodra de intro is afgelopen wordt de uitgemixte plaat erg abrupt weggedraaid. Wederom weinig soeps qua DJ werk dit.
4. Prefix & Density - Breakout: Ik zie een patroon ontstaan. Wederom precies dezelfde abrupte mix die nauwelijks hoorbaar is. Buiten de nauwelijks aanwezig zijnde overgangen hoor ik ook eigenlijk niets wat met DJ-en te maken heeft: Geen effecten, geen teases, niks. Wat doe je eigenlijk tijdens de 4 minuten dat zo'n plaat afspeelt en je nog niet aan het mixen bent?
5. Catatonic Overload - Environment: Alweer dezelfde mix op de tweede climax. Deze is iets beter uitgevoerd, ik hoor duidelijk dat er gemixt wordt en het klinkt een stuk minder abrupt dan bij de vorige overgangen. Verder niets bijzonders, een ok-overgang. Vreemde plek in de set voor deze plaat. Hij staat tussen een hele boel duistere nummers met rauskicks en dit is toch een ander stijltje met andere kicks en sfeer in de plaat. Zet deze dan bij Catalyst, dat sluit een stuk beter aan
6. Act of Rage - The Rush: Deze plaat past qua sound totaal niet bij Environment en ik vermoed voordat ik de mix heb gehoord dat dit een niet-matchende overgang zal worden. Ik hoop dat je deze keer iets creatiever mixt, The Rush heeft namelijk een erg vette intro met een bass-switch en veel tease mogelijkheden. Hopelijk maak je daar gebruik van. Dan de mix: je mixt de plaat erg voorzichtig in waardoor de tease-vocals niet echt tot hun recht komen. Je maakt gebruik van de bass-switch maar op een totaal misplaatst moment. Het klinkt veel te druk en is eigenlijk een chaos. 2 drukke screeches door elkaar waardoor je ze beiden niet meer goed hoort. Pluspuntje is dat de mix wel strak is, maar zoals ik vermoedde matcht het niet en is ook dit een gemiste kans. Draai je altijd op 158 BPM trouwens? Jezus wat een bizar tempo.
7. Solutio & Chris One - The dark presence: Een intro-outro overgang. Strakke tease van de vocal, prima overgang verder, het einde van de mix had iets subtieler gekund. Schattig dat de eerste goede mix een Solutio plaat is...

8. Warface - Catalyst: Wederom je stokpaardje: Overgang die nauwelijks hoorbaar is op de tweede climax. Verder geen aanvullend commentaar behalve wat hiervoor al gezegd is. Weer een complete stijlswitch ook, dit past toch niet na The Dark Presence? Deze had sowieso voor of na Environment gemoeten om een beetje lijn in je set te krijgen.
9. Main Concern - Dark Universe: Hier mix je de plaat door op het breakje tussen 2 stukken met bass. Een origineel getimede overgang. Verder wederom geen bijzonderheden gehoord die jou als DJ onderscheiden, het is allemaal veels te safe.
10. Atmozfears & Energyzed - Never again: Hier kun je in de intro ook goed spelen met de vocals en dit doe je maar gedeeltelijk. De eerste vocal gebruik je niet (waarschijnlijk was je de plaat nog goed aan het leggen). Jammer, had iets meer ingezeten. Verder een ok overgang.
11. Art of Fighters & Alien T - My drug: the competition: Zo, deze zag ik niet aankomen. Prima bass switch wel. Einde van de mix weer redelijk abrupt maar de switch was prima.
Eindoordeel: Wederom een zeer matige en weinig onderscheidende mix. Trackvolgorde vreemd, je gaat toch een aantal keer flink de mist in qua stijlen waardoor je set niet echt een geheel wordt. Mixwerk op een uitzondering na zeer matig, er wordt te weinig gespeeld met effecten of teasen van geluiden. Ook zijn bijna alle overgangen veel te safe. Tekenend vond ik de overgang naar The Rush met echt een lelijke bass switch die zwaar afbreuk doet aan zowel de uitmixende plaat als de inmixende plaat.
Sorry maar ik zie echt totaal niet in waarom een organisator jou zou willen boeken op basis van wat je hier laat horen. Als hobby DJ zou je weinig indruk op me maken laat staan als 'artiest' op een feest.