Sarabande schreef:
Na al jullie reacties begeef ik me op glad ijs, maar ik kan het niet laten om te zeggen dat ik die hele Delete-hype echt niet snap. Tijdens Hard Bass heb ik een aantal nummers van Delete door het Gelredome horen galmen en toegegeven, op een goede geluidsinstallatie is een nummertje of drie best om aan te horen. Maar alle kicks van hem lijken op elkaar (voor mij klinken ze hetzelfde, maar goed, ik ben geen "kenner"). Het is zo ongelooflijk grof en lomp dat het voor mij echt niks meer met hardstyle te maken heeft. Sterker nog, het klinkt af en toe meer als een schietscene uit een oorlogsfilm.

Ik moet hier als nummer 1 Delete fan toch even op reageren.
Delete is iets wat je wel of niet vet vind. Platen uit zijn Spoontech tijd kon ik toentertijd eigenlijk nooit waarderen, pas toen hij bij Theracords kwam begon ik zijn stijl vet te vinden. Tegenwoordig vind ik al die oude platen uit de Spoontech tijd ook bijna allemaal heel erg dik. Het is denk ik een stukje smaak wat veranderd, je wilt immers wel wat anders.
Wat ik eigenlijk heel erg vet vind aan Delete is zijn ongekende kwaliteit. Een track van Delete komt eigenlijk op elk geluidssysteem prachtig aan bod, terwijl een plaat daarvoor of daarna van een andere artiest een stuk minder klinkt (probeer dit maar eens te vergelijken op een feestje). Daarnaast heeft deze man ook een prachtig manier van produceren. Hij weet op één of andere manier toch vaak wat dezelfde soort sounds/kicks/synths te gebruiken, maar doet er steeds een ander ''Delete-laagje'' overheen. Dit is natuurlijk de stijl van een producer zoals zovelen een soort eigen stijl hebben, maar Delete zijn stijl staat daar voor mij toch wat los van, omdat het toch min of meer uniek is.
Daarnaast zijn zijn kicks altijd loepzuiver en heerlijk lomp/hard, wat dus weer zo goed te horen is op een goed geluidssysteem.
Ook weet hij heel goed te spelen met bepaalde sounds, kickrolls en vocalen.
En als je goed oplet, in zijn VIP sets, speelt hij ook nog eens heel leuk met vocalen uit verschillende tracks. Bijv. ''Make your dreams come true'' (uit Just Do IT) en ''Before you Die'' (uit Pulse). Deze zinnen komen uit verschillende tracks, maar in een VIP set gebruikt hij dus deze hele zin ''Make your dreams come true, before you die'', dit past gewoon perfect bij elkaar (in de geval heeft hij dit gedaan in de Qapital VIP set). Zijn VIP sets zijn zo goed doordacht dat het 1 groot geheel is, plus natuurlijk al die andere edits.
En zijn kicks zijn alles behalve hetzelfde, maar dat komt vanzelf wel dat je dat hoort. Luister Delete - Loudness Tool 2014 maar eens, check eens hoeveel verschillende kicks daar in zitten

.
En dat het niks met hardstyle heeft te maken.. Tja, ik had ook niet verwacht dat hardstyle deze kant op ging rond 2010, en dat het zo hard zou worden als wat Delete nu bijv. maakt. Toch blijft het wel bij de juiste formule voor wat voor mij hardstyle is: energiek, hard, divers, origineel en natuurlijk die prachtige kicks.
Wellicht komt het later dat je dit meer gaat waarderen, maar voor mij is Delete ((VIP)) nu het beste wat er op de hardstyle markt te horen is.