Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1, 2, 3
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 sep 2016 09:29 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Na al jullie reacties begeef ik me op glad ijs, maar ik kan het niet laten om te zeggen dat ik die hele Delete-hype echt niet snap. Tijdens Hard Bass heb ik een aantal nummers van Delete door het Gelredome horen galmen en toegegeven, op een goede geluidsinstallatie is een nummertje of drie best om aan te horen. Maar alle kicks van hem lijken op elkaar (voor mij klinken ze hetzelfde, maar goed, ik ben geen "kenner"). Het is zo ongelooflijk grof en lomp dat het voor mij echt niks meer met hardstyle te maken heeft. Sterker nog, het klinkt af en toe meer als een schietscene uit een oorlogsfilm.

:whistle:
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 sep 2016 12:49 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Sarabande schreef:
Na al jullie reacties begeef ik me op glad ijs, maar ik kan het niet laten om te zeggen dat ik die hele Delete-hype echt niet snap. Tijdens Hard Bass heb ik een aantal nummers van Delete door het Gelredome horen galmen en toegegeven, op een goede geluidsinstallatie is een nummertje of drie best om aan te horen. Maar alle kicks van hem lijken op elkaar (voor mij klinken ze hetzelfde, maar goed, ik ben geen "kenner"). Het is zo ongelooflijk grof en lomp dat het voor mij echt niks meer met hardstyle te maken heeft. Sterker nog, het klinkt af en toe meer als een schietscene uit een oorlogsfilm.

:whistle:

Ik vind zijn sound gewoon heel erg vet. Het duurde voor mij ook een tijd voor ik het echt kon waarderen, en vond het ook echt herrie.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 sep 2016 13:02 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Ik ben het ook meer gaan waarderen dan vroeger. Ik weet nog de eerste keer dat ik Formala 2012 edit hoorde :lol: ik vond het echt 10x niks, ondertussen is het 1 van men favoriete platen :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 sep 2016 13:13 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik moet ook eerlijk zeggen dat de oudere platen van Delete mij niet kunnen boeien.

Zijn nieuwere platen vind ik wel fijn.
En zijn VIP edits van oude en nieuwe platen vind ik goud.

Maar vooral live vind ik Delete VIP zo fijn :$

Het is vooral de sfeer in die tent die het zo goud maakt. Plus zijn sets is gewoon bijna non-stop rammen.
Van de ene climax naar de andere, dat maakt zijn sets zo energiek.


Wel ben ik het met je eens dat zijn kicks veel op elkaar lijken allemaal, wanneer dat je niet aanspreekt snap ik best dat Delete je niet veel kan boeien. :kiss2:
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 sep 2016 13:54 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Zelf altijd al Delete fanboy geweest, vooral vanaf zijn Loudness 2012 set :cool:. Tegenwoordig een stuk toegankelijker en daardoor ook aardig populair, maar je blijft de typische Delete sounds in iedere track horen. En deze liveset is voor mij de vetste liveact die de scène momenteel te bieden heeft, dus Delete doet nog steeds weinig fout momenteel. :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 sep 2016 15:01 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Al vind ik zijn kicks totaal niet op elkaar lijken, alleen in The World is Yours hoor je al 3 verschillende kicks? :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 sep 2016 15:41 
 
Hardtraxx Veteran

Sarabande schreef:
Na al jullie reacties begeef ik me op glad ijs, maar ik kan het niet laten om te zeggen dat ik die hele Delete-hype echt niet snap. Tijdens Hard Bass heb ik een aantal nummers van Delete door het Gelredome horen galmen en toegegeven, op een goede geluidsinstallatie is een nummertje of drie best om aan te horen. Maar alle kicks van hem lijken op elkaar (voor mij klinken ze hetzelfde, maar goed, ik ben geen "kenner"). Het is zo ongelooflijk grof en lomp dat het voor mij echt niks meer met hardstyle te maken heeft. Sterker nog, het klinkt af en toe meer als een schietscene uit een oorlogsfilm.

:whistle:


Kwaliteit hardstyle zoals je die niet overal meer ziet. Zit allemaal erg goed en lekker in elkaar. Ik was eerst ook nooit een Delete fan maar waardeer het de laatste jaren steeds meer. Vooral live echt genieten op een mooi geluidssysteempje. Delete is gewoon een baas. Ook altijd verzorgde sets en acts. Iemand die weet waar die mee bezig is.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 sep 2016 16:59 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Seeker Of Fire schreef:
Al vind ik zijn kicks totaal niet op elkaar lijken, alleen in The World is Yours hoor je al 3 verschillende kicks? :P


En dan vooral in zo'n VIP set kan je moeilijk ontkennen dat je ongelooflijk veel verschillende kicks hoort :P . #DefendTheDelete
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 sep 2016 17:01 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

chas1n schreef:
Seeker Of Fire schreef:
Al vind ik zijn kicks totaal niet op elkaar lijken, alleen in The World is Yours hoor je al 3 verschillende kicks? :P


En dan vooral in zo'n VIP set kan je moeilijk ontkennen dat je ongelooflijk veel verschillende kicks hoort :P . #DefendTheDelete

Precies dit. Iets met spijkers en koppen :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 sep 2016 17:27 
 
Hardtraxx Crew
Avatar gebruiker

Dit was zo bizar vet :worship:
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 sep 2016 17:38 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Sarabande schreef:
Na al jullie reacties begeef ik me op glad ijs, maar ik kan het niet laten om te zeggen dat ik die hele Delete-hype echt niet snap. Tijdens Hard Bass heb ik een aantal nummers van Delete door het Gelredome horen galmen en toegegeven, op een goede geluidsinstallatie is een nummertje of drie best om aan te horen. Maar alle kicks van hem lijken op elkaar (voor mij klinken ze hetzelfde, maar goed, ik ben geen "kenner"). Het is zo ongelooflijk grof en lomp dat het voor mij echt niks meer met hardstyle te maken heeft. Sterker nog, het klinkt af en toe meer als een schietscene uit een oorlogsfilm.

:whistle:


Ik moet hier als nummer 1 Delete fan toch even op reageren.

Delete is iets wat je wel of niet vet vind. Platen uit zijn Spoontech tijd kon ik toentertijd eigenlijk nooit waarderen, pas toen hij bij Theracords kwam begon ik zijn stijl vet te vinden. Tegenwoordig vind ik al die oude platen uit de Spoontech tijd ook bijna allemaal heel erg dik. Het is denk ik een stukje smaak wat veranderd, je wilt immers wel wat anders.

Wat ik eigenlijk heel erg vet vind aan Delete is zijn ongekende kwaliteit. Een track van Delete komt eigenlijk op elk geluidssysteem prachtig aan bod, terwijl een plaat daarvoor of daarna van een andere artiest een stuk minder klinkt (probeer dit maar eens te vergelijken op een feestje). Daarnaast heeft deze man ook een prachtig manier van produceren. Hij weet op één of andere manier toch vaak wat dezelfde soort sounds/kicks/synths te gebruiken, maar doet er steeds een ander ''Delete-laagje'' overheen. Dit is natuurlijk de stijl van een producer zoals zovelen een soort eigen stijl hebben, maar Delete zijn stijl staat daar voor mij toch wat los van, omdat het toch min of meer uniek is.

Daarnaast zijn zijn kicks altijd loepzuiver en heerlijk lomp/hard, wat dus weer zo goed te horen is op een goed geluidssysteem.

Ook weet hij heel goed te spelen met bepaalde sounds, kickrolls en vocalen.

En als je goed oplet, in zijn VIP sets, speelt hij ook nog eens heel leuk met vocalen uit verschillende tracks. Bijv. ''Make your dreams come true'' (uit Just Do IT) en ''Before you Die'' (uit Pulse). Deze zinnen komen uit verschillende tracks, maar in een VIP set gebruikt hij dus deze hele zin ''Make your dreams come true, before you die'', dit past gewoon perfect bij elkaar (in de geval heeft hij dit gedaan in de Qapital VIP set). Zijn VIP sets zijn zo goed doordacht dat het 1 groot geheel is, plus natuurlijk al die andere edits.

En zijn kicks zijn alles behalve hetzelfde, maar dat komt vanzelf wel dat je dat hoort. Luister Delete - Loudness Tool 2014 maar eens, check eens hoeveel verschillende kicks daar in zitten ;) .

En dat het niks met hardstyle heeft te maken.. Tja, ik had ook niet verwacht dat hardstyle deze kant op ging rond 2010, en dat het zo hard zou worden als wat Delete nu bijv. maakt. Toch blijft het wel bij de juiste formule voor wat voor mij hardstyle is: energiek, hard, divers, origineel en natuurlijk die prachtige kicks.

Wellicht komt het later dat je dit meer gaat waarderen, maar voor mij is Delete ((VIP)) nu het beste wat er op de hardstyle markt te horen is. :clap:
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 sep 2016 17:42 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Erg goed beschreven G1ll :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 sep 2016 17:42 
 
Hardtraxx Veteran

Amen. Mooi gesproken Gillian.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 sep 2016 19:17 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Tof dat je er zo uitgebreid op reageert! Ik wil de hele hype namelijk heel graag begrijpen, vandaar ook mijn post, dus dan is het fijn als iemand de moeite neemt om uit te leggen wat er zo vet aan is. Wellicht komt het nog inderdaad. Zoals ik al zei kan ik de Delete-kicks op een goede geluidsinstallatie best waarderen, maar hier thuis door mijn speakers of oordopjes komt het gewoon niet over. Om die reden ben ik ook geen "kenner", want ik vind er thuis gewoon niks aan om het op te zetten.

Voor mij zal het waarschijnlijk nooit echt als hardstyle voelen, waar hardstyle voor mij namelijk ook gaat om magische melodieën en mysterieuze sfeertjes. Maar de definitie van hardstyle is ook heel persoonsgeboden natuurlijk.

Ik zal de Loudness Tool 2014 eens beluisteren binnenkort. ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 sep 2016 19:39 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Sarabande schreef:
Zoals ik al zei kan ik de Delete-kicks op een goede geluidsinstallatie best waarderen, maar hier thuis door mijn speakers of oordopjes komt het gewoon niet over. Om die reden ben ik ook geen "kenner", want ik vind er thuis gewoon niks aan om het op te zetten.

Ik ben wel een groot fan van de Delete tracks van 'vroeger'. Vorig jaar voor Qbase had ik een aantal nieuwe nummers geluisterd en ik vond alles maar mwoh mwoh, vond t jammer dat ie wat meer mainstream was geworden en dat z'n kicks niet meer zo hard waren. Hij begon te draaien op Qbase.... nog nooit zoiets heftigs meegemaakt op een feest. Die kicks en chaos vind ik live zo gruwelijk baas en is niet te vergelijken met thuis.

Live blijft muziek gewoon zo anders, vooral bij Delete. En mijn ervaring is dat als je live iets vet vindt, dat je het dan thuis ook vet begint te vinden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 sep 2016 20:12 
 
Hardtraxx Veteran

Helemaal waar dat het live vaak hele andere beleving kan zijn, en nummers heel anders over kunnen komen (tot hun recht komen), dan thuis of waar dan ook. Feit blijft dat je van Delete zijn stijl moet houden. En zo niet je het kan leren luisteren en waarderen denk ik.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 sep 2016 20:36 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Toevallig een Delete Discography kunnen vinden op het net met bijna al zijn producties. Je hoort duidelijk dat de beste man vooruit is gegaan in zijn werk en zijn tracks populairder worden in de loop der jaren.
Als ik zijn oudere werk luister (wat ik hier voor nog niet kon) vind ik het ook niks in vergelijking met wat hij nu doet. Ik vind al zijn producties in zijn Theracords tijd onwijs veel energie hebben en er zit een bepaalde flow dat het niet gaat vervelen. Zijn live act is echt gekkenwerk, dit mag van mij ook wel 60 minuten duren i.p.v. 30 minuten.
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 sep 2016 15:13 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Ik heb dit namelijk ook met Delete, voor zijn eerste VIP setje vond ik Delete altijd wel prima maar niet echt iets heel bijzonders.
Tot vorig jaar Supremacy toen ik bij z'n eerste VIP setje aanwezig was, ik was toen zo positief verrast ineens door alle verschillende kicks en vocals die binnen een half uurtje voorbij kwamen. :surrender:
Hierna alleen de VIP set op Defqon gemist en bij de rest aanwezig geweest

Sinds die tijd ook verder gaan verdiepen in het oudere werk van Delete en begin dat ook steeds meer te waarderen, met afgelopen Q-Base als hoogtepunt voor mij toen een groot aantal van zijn oudere platen door de Theracords bunker heen klapte en dit geweld allemaal live een keer heb meegemaakt.

Blijft hoe dan ook een kwestie van smaak, alleen bij mij is dat afgelopen jaar ook flink verandert!
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 sep 2016 19:07 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

De VIP edit van Funk is echt 1 van de heftigste nummers die ik ooit heb gehoord. Wat te-ring ziek.
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 sep 2016 19:30 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Daveytl schreef:
De VIP edit van Funk is echt 1 van de heftigste nummers die ik ooit heb gehoord. Wat te-ring ziek.


Zo vet hoe hij die kickrolls samenvoegt met die screeshes in de climax, geniaal :worship:
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 sep 2016 03:07 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

De VIP edits van The End en Advanced Technology zijn voor mij het vetst, dat gaat echt nergens meer over. Zo fucking bizar.
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 sep 2016 13:19 
 
Hardtraxx Crew
Avatar gebruiker

Daveytl schreef:
De VIP edit van Funk is echt 1 van de heftigste nummers die ik ooit heb gehoord. Wat te-ring ziek.

Ik vind die van The Curse zooo bizar dik :worship:
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 sep 2016 14:48 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Die is ook heel heftig inderdaad Joris.

Kijk dit dan, dit is zo fucking baas hoe die losgaat: https://youtu.be/09hjMjy0ne4?t=1m56s
Kippenvel.
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 sep 2016 21:07 
 
Hardtraxx Veteran

Evolve VIP :loving:
Vorige  1, 2, 3
Forumoverzicht » Livesets » Hardstyle