Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 mei 2011 23:53 
 
Hardtraxx Newbie

Ik vind Dail T for TNT ook heel erg lekker :clap:
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 mei 2011 00:44 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Dit album is echt te ziek voor woorden :worship: . Wat een heldenalbum, stuk voor stuk dikke tracks :loving: !
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 mei 2011 00:51 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Zonde dat itunes niet wil bij mij. Heel erg dik album! Hopelijk snel genoeg voor mij te downloaden!
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 mei 2011 08:51 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Countdown,8th Note,First Match 2011 en Dial T For TNT springen er tussen uit :worship:

De mindere zijn Punk Fanatic en Ur the wanka(uttawanka >.< )

Ik heb het wel nog maar een keer geluisterd op mijn laptopboxen!
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 mei 2011 11:23 
 
Hardtraxx Addict

Itunes werkt bij mij ook niet.. Zie hem van de week dan wel ergens verschijnen
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 mei 2011 12:25 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Mooi cadeau op de zondag :drool: die had ik niet verw8 :yay:
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 mei 2011 13:34 
 
Aan het typen...
Avatar gebruiker

Reviewtime :corn:
01. DDD 2-013 7,3
Het origineel heb ik erg vaak geluisterd, vooral omdat het een van de weinige early-oriented platen was uit die tijd. Ik vind het daarom ook jammer dat de plaat is geüpdate naar iets meer hedendaagse sounds. De bassline in het origineel klinkt een stuk fijner, hoewel dit zeker ook niet slecht is. De climax vind ik teveel lijken op Trapped, een andere geniale plaat uit die tijd. Helaas is de melodie lang niet zo sterk als die in Trapped en vind ik hem tevens minder dan die in het origineel. Maar goed, Trapped en DDD zijn voor mij een van de beste platen van de afgelopen 3 jaar, dus als het daarmee vergeleken minder is, wil het niet per se zeggen dat het een slechte plaat is. Het heeft alleen niet de potentie om in mijn top20 van dit jaar te eindigen, waar die andere tracks ergens in de top 5 eindigden.

02. Scared 7,3
Typische Italiaanse melodie in de midintro. Vind het eerste deel ervan redelijk, maar de laatste paar noten maken het wel goed af. Eronder de typisch krakende TNT bassline zorgt voor voldoende energie. De break vind ik ontzettend saai, langdradig en voegt totaal niets aan de track toe. De acidline die er op volgt in de opbouw vind ik dan wel weer lekker. In die climax voegt het ook zeker wat toe. De climax melodie is ondanks dat het simpel is lekker energiek. De kicks zijn ietwat springerig, maar passen goed bij deze track. De lange break is dus de enige minpunt aan deze track.

03. Dial T For TNT (Repumped!) 8,2
Heerlijke experimentele sound. Dit gecombineerd met een energieke reverse bassline maakt dit tot een plaat die ik nog vaak zal luisteren. De synths in de midintro doen mij denken aan mijn oude inbelmodem :D . De break in deze track wordt gelukkig gebruikt om de spanningsboog op te bouwen in plaats van af te breken. Heerlijke opbouw dan ook, alleen de echt daadwerkelijke overgang naar de melodie vind ik wat abrupt. Klein minpuntje daar dus. De climax is weer heerlijk italiaans met een lichte reverse bass. Had hier graag een wat sterkere reverse gezien, maar ja je kunt niet alles hebben he :innocent:

04. Countdown 8,9
Echt als ik deze melodie zou horen in een mainstream track zou ik zeggen wat een slappe track weer, maar omdat ik weet wat er komen gaat na deze melodieuze break krijg ik al kippenvel als de melodie begint. Want wat een geniale sound zit er in die climaxen zeg. Ook lekker afgeweken van de standaard hardstyle structuur. De vocalen in combinatie met de stilte voor de climax zorgen voor nog meer energie in de climax. Het enige minpunt aan de track is dat het de hele track hetzelfde is, maar met de afwisselingen met de break en de genialiteit van de climax mag dit de hele dag wel hetzelfde blijven :worship:

05. Punk Fanatic (with Brennan Heart) 6,5
Ik ben bang dat dit meer richting de technoboy zal zijn. Ookal zijn het dezelfde mensen die het produceren, iedere alias heeft toch een eigen sound. Ik vind de sound van Technoboy de laatste jaren teveel mainstream, dus niet echt geweldig. Ik moet wel de complimenten geven dat ze iets nieuws proberen met de bassline, maar ik vind het helaas nergens naar klinken. De midintro, die in dit geval letterlijk een midintro is gezien hij tussen beide climaxen in zit is standaard maar wel lekker energiek. Iets wat de hele track eigenlijk wel heeft, ik vind alleen de melodie iets te blij en de bassline kan ik maar niet aan wennen. Gelukkig was er behalve de vocalen weinig van Brennan Heart te herkennen in de track :whistle:

06. First Match 2011 7,0
Als ik de tracks tot nu toe zo beluister valt me eigenlijk op hoe weinig energie er nog zit in de hedendaagse hardstyle, het is misschien wel hard (raw hardstyle) of er zit emotie in (mainstream), maar er zijn amper tracks die echt barsten van de energie (ja een stukje in Titan - Nightmare :P ). De midintro in deze track is wederom erg energiek. De typische TNT kicks in combinatie met de synths uit het origineel zorgen voor veel drive. Helaas is de climax weer een typische Technoboy sound, het is me iets te blij allemaal, maar ik kan me voorstellen dat je dit als mainstream liefhebber een hele vette plaat vind, want het steekt verder allemaal wel erg goed in elkaar. Vooral dat effect (ik weet niet hoe ik het uit moet leggen) achter de synth in de climax. Maar als early liefhebber hoor ik toch veel liever het origineel :innocent:

07. TN.. Who?! 8,1
Wat een bassline is dit zeg, doet mij denken aan de JTS basslines :worship: De afwisseling met die aparte sounds zorgen voor kippenvel. De vocals zijn door de arrogantie wel grappig. Vervolgens weer een lekker ouderwetse synth erin. En de reverse blijft maar doorpompen. Ook het effect waar de synth mee afgebroken wordt is mooi gedaan. Het tweede deel of climax, ik weet het allemaal niet meer; een vaste structuur kennen ze gelukkig niet, vind ik dan weer helemaal niet bij de track passen, ik zat al te kijken of ik per ongeluk op volgende track had gedrukt. De melodie in dat stuk doet me ook erg denken aan een andere track. Naja gewoon uitmixen na het eerste deel dan maar he :P

08. Naked 6,5
Tja ik ben een grote fan van de tuneboy sound, maar met technoboy heb ik weinig mee. Dit is weer een typische technoboy plaat, met (gelukkig-)licht pitchende kicks en veel teveel gericht op die euforische melodie. Net op het punt dat ik de track wil wegklikken begint een soort van midintro. Deze is dan wel weer aardig, alleen zijn de tails van de kicks iets te lang. Nouja nu begint de climax van de track weer, dus nu kan ik wel naar de volgende track skippen.

09. The 8th Note 8,0
De intro begint redelijk met een bekende synth en bassline. Vervolgens volgt er weer een enorm energieloze break, ik denk dat ik die er later ook maar uit ga knippen. Want de opbouw die er opvolgt is weer geniaal, een zagende sound die steeds hoger gaat en telkens door een kick weer omlaag gebracht wordt. De climax is weer typisch tuneboy. Lekker energieke melodie met vette stukken aan het eind. De kicks iets aan de holle kant, maar niet storend. Ben wel enigszins teleurgesteld want in de preview was alleen het vette deel van de track te horen. Was de rest van de track ook zo goed, dan was het een track geweest die meedeed voor mijn top20 van dit jaar.

10. Good Times 6,7
De vocalen komen uit Wildstylez - Clubbin'. De track is een beetje in de stijl van Voices etc. In die tijd sprak Technoboy me al niet meer zo aan. Dus ook deze track gaat compleet langs me heen. Het steekt technisch allemaal wel weer goed in elkaar, maar het blijft allemaal te blije muziek.

11. Uttawanka 6,8
Ik vind de lyrics gewoon slecht. Maar de Uttawanka vocal in combinatie met de kicks klinkt dan wel weer goed. De rest van de midintro is ook gewoon goed. Helaas begint daarna weer een standaard mainstream melodie met bijbehorende pitchkicks. Het mag voor de diversiteit misschien wel goed wezen, ik heb liever de tuneboy sounds.

12. Second Match (Amazed Remix) 6,7
Ondanks dat het dezelfde producers zijn hoor je hier direct weer een andere sound. Echt knap hoe je met een team zoveel verschillende sounds kunt creëren. Echter spreekt deze sound me niet zo aan. Ik hoor amper nog de originele track in deze track terug. De hard treatment van deze track is echt 10x lekkerder, en ook het origineel gaat er ver overheen. En ik blijf vinden dat als je een remix maakt, je toch minstens het origineel voorbij moet. Ik vind dit allemaal maar standaard en saai.

Conclusie: 88/12=7,3
Een erg afwisselend album met duidelijk onderscheid in wat ik noem de sounds van technoboy en die van tuneboy. Het gedeelte van tuneboy klinkt echt geniaal, met als echte uitschieter Countdown. Dat van technoboy is me allemaal veel te blij en standaard. Gelukkig zit er in iedere track wel een overdosis energie, wat de technoboy-achtige tracks niet direct superslecht maakt en de Tuneboy tracks er bovenuit tilt. Mijn complimenten voor het experimentele aspect van dit album heb erg aparte sounds gehoord en de structuur van de tracks was werkelijk waar geen touw aan vast te knopen, wat ze mogen opvatten als een compliment, gezien ik die standaard structuur wel een beetje zat ben.
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 mei 2011 13:55 
 
Hardtraxxer

Dik Album dit :love:
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 mei 2011 14:44 
 
Donateur
Avatar gebruiker

1. DDD 2-013 (8)
Een lekkere binnenkomer, ongecompliceerde edit van Double Dutch Darkies. Lekker hoe de screeches mee gaan op de kicks in het 2e stukje mid-intro. Climax is ook wel lekker, ondanks dat ie wel veel lijkt op Trapped van Dark Oscillators. Fijne plaat met een typische TNT-sound, hoop dat het album zo door kan gaan!

2. Scared (7,5)
Mid-intro is echt heldenwerk, zoals dat eigenlijk alleen van Saifam af kan komen. Heerlijke drive, heerlijke synth, blijft maar in je kop hangen. Jammer dat al die energie wordt afgekapt door een break van (WTF) anderhalve minuut met een hoop zinloos gelul over bang zijn enzo. Doet echt afbreuk aan de track. Climax is op zich wel cool met die acid-geluidjes en klapt lekker door... die break knip ik er wel uit, dan had dit nummer ook een stuk hoger gescoord bij mij. Voegt gewoon totaal niks toe aan het nummer.

3. Dial T For TNT (9,5)
Een van de meest briljante tracks die ik ooit heb gehoord. Je moet wel een meesterlijke producer zijn om dit uit je studio te toveren. Alle vage geluidjes, synths, vocals vormen een geniaal geheel wat erop klapt als een malle. De kicks in dit nummer zijn ook bijzonder krachtig... meesterwerkje en sowieso een van de beste tracks van het jaar!

4. Countdown (8,5)
Leuk hoe het nummer in de break omslaat van vrolijk naar vaag en hard. Heerlijk ongecompliceerd rag-nummer. Beukt er op los als een malle zonder poespas, en die kick is té lomp! :D Mooi werk!

5. Punk Fanatic (3)
Van de hemel naar de hel. Leuk geprobeerd, maar hoe fucking slecht is dit toch in godsnaam! De break komt rechtstreeks van die gast met Boten Anna, en die climax :lol: Lang geleden dat ik zo iets ontzettend slechts heb gehoord. Het is net geen 1 omdat er wel een heel tof stukje tussen zit tussen de 2 climaxen wat nog wel lekker doorknalt, maar de rest is echt om te janken zo slecht.

6. First Match 2011 (7,5)
Moet eerlijk zeggen dat ie me beter bevalt dan ik eerst dacht. Mid-intro is niet zo "penetrerend" dan het origineel maar het herkenbare patroon is erin gebleven. Er is een beetje een vrolijk, uplifting sfeertje aan meegegeven wat heel de track door blijft gaan. De melodie in de climax blijft lekker hangen, alleen jammer dat ie zo dertien in een dozijn is... vind m toch wel lekker!

7. TN... Who? (7,5)
Zozo, dikke reverse bass! Mid-intro is lekker simpel, doet me een beetje denken aan de laatste Noisecontrollers-tracks met die geluidjes tussendoor en verder niks. Eerste stukje climax is ook wel vet, 2e deel van de climax komt een of andere melodie er ineens in. De melodie is goed, maar ineens zo uplifiting en euforisch terwijl het nummer heel de tijd meer wat experimenteler en donkerder was... vind t toch niet helemaal lekker over komen. Al met al wel een erg sterk nummer!

8. Naked (8,5)
Wat een melodie! Gelijk kippenvel, die goeie ouwe Saifam-tijd is weer terug :love: De kick wordt mij iets teveel naar achter gedrongen door de melodie en de bass, maar mag de pret niet drukken. Stukje tussen de 2 climaxen is ook geniaal, ik hoop dat dat ook de mid-intro is want dan is dit nummer rijp voor een nog hoger cijfer! Heerlijk euforisch, dit is het betere werk!

9. The Eight Note (7,5)
Weer een hele sterke track, op de break na dan. Vette mid-intro, hele vette climax die me weer doet denken aan de Saifam-sound van vroeger! Maar de break vind ik onnodig en dat gelul vind ik ook maar weinig toevoegen. Dit soort nummers moeten gewoon doorgaan! Desondanks wel een ruime voldoende waard!

10. Good Times (6,5)
Ik heb teveel het gevoel dat ik naar Yeah! zit te luisteren met die mid-intro. Vocals zijn ook een beetje afgezaagd (en bekend uit Wildstylez - Clubbin'). Climax is wel lekker energiek en vrolijk, maar het kan me deze keer niet pakken. Dan houdt het op. Absoluut geen slecht nummer... maar ik kan er verder niet zoveel mee.

11. Utta Wanka (7)
Wat een gare kut-vocals. Dat geforceerde Engelse/Cockney-accent... de rest van het nummer is best leuk. Best vette melodie in de climax. Maar door die vocals heb ik al niet meer het idee dat ik naar een serieus nummer zit te luisteren op de een of andere manier. Als ik die vocals zou accepteren had ik het een 8 gegeven, nu zit ik toch altijd met een gare bijsmaak dit nummer te beluisteren helaas. Overigens hulde voor het stukje dubstep, dat is nou echt vet (beter dan die gare dubstyle herrie).

12. Second Match (Amazed remix) (6,5)
Ik vind de metaal-kicks in dit nummer echt niks. Ze lijken geen diepte te hebben en gaan teveel "doingdoing". Eerste deel mid-intro is wel erg gaaf, 2e deel ook met typische Saifam-sound en melodie. De climax is echter heel zwak, en die melodie doet me teveel denken aan A-Lusion - Guidelinez. Kicks stuiteren te hoog en klinken lelijk. Overal een matige plaat en vooral een erg zwakke remix. Maar wil je het niveau van de originelen ook maar een beetje evenaren moet je wel van hele goede huize komen.

Eindoordeel album: 8
Buiten dat er een behoorlijk aantal leuke platen op het album staan, is het vooral een ontzettend divers album. Er staan heel veel verschillende soorten tracks op die ook qua sound genoeg variëren. Van keiharde beukers, meer early-georienteerde platen tot aan onvervalst heerlijke euforische hardstyle. Dit album heeft alles. Zelfs de platen die mij niet zo zeer raken zijn gewoon sterk. De enige negatieve uitschieter is Punk Fanatic.
Vocals en kicks hadden bij sommige platen beter gekund, maar je kan niet alles hebben. Deze gaat vaker opgezet worden en ik ga denk ik bijna al deze albumtracks wel aanschaffen.

Technoboy en Tuneboy bewijzen in ieder geval dat ze het nog in zich hebben :worship:
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 mei 2011 14:49 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Haha grappig, Lyst en ik zijn het bijna helemaal eens op 2 nummers na xd
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 mei 2011 14:52 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

TN Who wint de prijs voor grootste rip-off tot nu toe dit jaar. KYHU anyone?
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 mei 2011 14:54 
 
Aan het typen...
Avatar gebruiker

Dakpan schreef:
TN Who wint de prijs voor grootste rip-off tot nu toe dit jaar. KYHU anyone?

Haha inderdaad, net alsof het nummer uit een setje geript is, want dat deel van het nummer past ook totaal niet bij de track xd
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 mei 2011 15:04 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

TNT - DDD 2-013 7,6
De melodie erin is een leuke verbetering maar heeft nogsteeds niks dichtbij het orgineel. Toch een hele leuke moderne remix die zeker wel vermaakbaar is en boven het gemiddelde zit.
TNT - Scared 7,3
Die snelle synth geeft weer eens wat anders aan een track en hij werkt heel goed, een typisch TNT stijltje.
Intro knalt er ook goed in. Toch word die snelle melo een beetje eentonig na een tijdje.
TNT - Dial T For TNT 7,9
Een beetje apart intro en aparte vocals. Maar daarna komt een goeie aparte synth in die een beetje een oldschool idee geeft met de standaard goeie kick. De telefoon achtige kraak geluiden in de intro geven ook een lekker dissonant gevoel
TNT - Countdown 8,8
Enorm lekkere kick, zelfs de opbouw melo klinkt goed maar dan de nog lekkerdere anticlimax. Niet veel over te zeggen gewoon een top plaat pur sang.
TNT & Brennan Heart - Punk Fanatic 6,1
Ik was er wel redelijk blij om dat het niet als de standaard brennan heart klonk, de melodie is goed, de kick in de intro ook maar dan dat de eerste 2 kicks opeens naar beneden pitchten om de 4 is wel experimenteel maar voor mij ronduit irritant.
TNT - First Match 2011 8,2
Het nummer uit de decibel trailer. Het past goed in dat plaatje, een goed krachtig intro en een hele sterke zomerse melodie. Gaat het heel goed doen op de outdoor festivals.
TNT - TN...Who? 6,9
Geeft een heel oldschool tintje af deze track. Het geheel klinkt goed alleen de kick mocht van mij net wel wat meer punch hebben. De rest van de intro vind ik niet bijzonder interessant. De melodie klinkt wel lekker en dan gewoon de standaard goeie kick.
TNT - Naked 7,5
Hele goeie melodie en kick, alleen ik vind de structuur melodie -> intro -> melodie een beetje raar.
Maar de intro klinkt dan wel weer heel dik.
TNT - The Eighth Note 7,2
Lekkere synth en melodie, zelfde geld voor de kick, niet veel anders aan de track.
TNT - Good Times 7,0
Typische saifam intro en dan weer zo'n lekker zomer deuntje, niet zo goed als first match maar zeker niet slecht. Die gepitchte kick klinkt alleen niet zo lekker in de hoge noten in de climax.
TNT - Utta Wanka 7,4
Beetje rare vocals alleen stoor me niet echt aan. Lekker intro voor de rest met die kleine breakbeat achtige breakjes. Voor de rest klinkt de melo zit een lekker gevoel bij. Voor de rest is de melo niet veel speciaals.
TNT - The Second Match ( Amazed Remix ) 8,1
Heb eerst niet veel meegekregen van Amazed maar dit klinkt echt supergoed. Goeie saifam mainstream plaat. Lekkere melodie en kick.

Totaal : 7,5.

Simpel gezegd gewoon een kwaliteitsalbum. Zitten geen tracks op waar ik me echt aan stoor of die ik niet mooi vind, ze klinken gewoon allemaal goed, en vooral het zomerplaatjes gehalte ligt hoog. Het enige nummer waar ik iets tegen heb is punk fanatics en dan alleen die kick die om de 4 keer weer naar beneden pitcht. Doet het voor mij niet dat, de rest van het nummer is dan wel weer goed.
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 mei 2011 15:18 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Dakpan schreef:
TN Who wint de prijs voor grootste rip-off tot nu toe dit jaar. KYHU anyone?


Ook Single Sound trouwens... Lijkt meer op Single Sound denk ik. :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 mei 2011 15:20 
 

Luistert heel lekker weg :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 mei 2011 15:56 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Voor mij is Naked de beste plaat van het album gevolgd door First Match 2011 en op nummer 3 Utta Wanka.
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 mei 2011 16:19 
 

Dakpan schreef:
Dakpan schreef:
TN Who wint de prijs voor grootste rip-off tot nu toe dit jaar. KYHU anyone?


Ook Single Sound trouwens... Lijkt meer op Single Sound denk ik. :P

Ja inderdaad, Single sound :P
Vind alle track dik behalve Punk Fanatic..
Fantastisch album, luistert heerlijk weg!
Wat een heerlijke kicks.
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 mei 2011 16:25 
 
Hardtraxx Newbie

Utta Wanka


Good times
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 mei 2011 16:35 
 
Artiest

Gelekt?
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 mei 2011 16:43 
 

Skedoedelefloeps schreef:
Gelekt?


Denk eerder een cadeautje :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 mei 2011 16:54 
 
Artiest

wesskeej schreef:
Skedoedelefloeps schreef:
Gelekt?


Denk eerder een cadeautje :D


Het hele album als cadeau?!
Naja... mij hoor je niet klagen. Haal m wel keer binne :cool:
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 mei 2011 17:20 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

heerlijk album!
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 mei 2011 17:39 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

geen itunes(account) wanneer komt het album in de winkels?
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 mei 2011 19:00 
 
Bierkoning
Avatar gebruiker

Dial T For TNT :worship: :worship: :worship:
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 mei 2011 20:00 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Countdown en Dial T for TNT springen er bovenuit :woot:
Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13  Volgende
Forumoverzicht » Releases » Hardstyle