Tijd voor een review
1. Mad Killer 6,5
De intro van deze track vond ik erg goed passen bij de trailer. Als onderdeel van de track vind ik hem niet zo heel bijzonder. Desalniettemin een redelijk goede intro. De vocals vind ik weinig aan en de climax is gewoon saai. Geen slechte track, maar niet iets wat ik snel weer op ga zetten.
2. Little Bitch 7,0
De intro doet me denken aan poltergeist. Klinkt goed, maar iets aan de oppervlakkige kant. The vocals zijn heerlijk duister, de climax trekt me helemaal niet. Vind hem qua stijl erg lijken op de vorige track.
3. Release Me 5,3
Tja dit soort hardstyle doet me helemaal niets, een pingelmelodie, nietszeggende vocalen en een stukje piano.
4. Fuck Hardstyle(feat. Zany & DV8) 7,5
De vocalen in deze track juist het tegenovergestelde. Origineel stukje vocalen

, de melodie blijft goed hangen, maar is niet iets waarvan ik zeg wow.
5. Savor Time 5,0
De intro is in typische Pitcher style. De break vind ik echt helemaal niks en de climax vind ik slappe hap. Slechtste track tot nu toe.
6. Sky Rocket 6,0
Intro is me te leeg, houd op zich wel van intro's zonder te veel toeters en bellen, maar dan moet er wel een goede drive in zitten. De climax is voor de zoveelste keer weer helemaal niets, sorry dit soort hardstyle doet me gewoon helemaal niets. De outro is al een stuk beter dan de intro en knalt er lekker op los.
7. Smack (feat. MC Renegade) 7,3
Reversed bassline in de intro, dat merk ik meteen, veel meer energie in deze track. Lekker schreeuwende screeches. Climax is beter dan die van de voorgaande tracks, maar nog steeds niet mijn ding. De intro maakt deze track. En nee ik ben geen woord vergeten in die zin
8. This is who we are (feat. Slim Shore) 4,0
Toen ik deze track hoorde in de samples dacht ik eerst dat het een grap was. Die vocals zijn van het niveau Just as Easy en horen thuis in het popgenre en niet in de hardstyle. De melodie die godsgruwelijk irritant. Omhoog omlaag omhoog omlaag. Nee, dit soort tracks brengt mijn vinger naar de mute knop

En dat terwijl ik juist de hoogste verwachtingen had van deze track, gezien ik een grote fan ben van slim shore.
9. Trigger 6,3
Ik ben normaal gesproken wel te spreken over gecutte vocals, maar ik vind deze niet zo goed gelukt. De opbouw is me te chaotisch en de climax te willekeurig. Ik krijg nu wel het gevoel dat ik die synth al wel heel vaak gehoord heb. Die hoge toon zorgt wel voor kippenvel overigens, maar ja dat is zo'n klein stukje van de track.
10. Shut up (feat. Noisecontrollers) 6,5
De intro komt me bekend voor. Hoewel de intro's allemaal niet echt slecht klinken, vind ik er over het algemeen ook niet veel aandacht aan besteed. Het is vrijwel allemaal hetzelfde type kick met een totaal niet aanwezige synth. Ja en ook deze climax pakt me niet, helaas. Ben nu wel toe aan iets harders, volgens mij begint het goede stuk hierna
11. La Nuit Noir 9,3
Toen ik de samples hiervan voor het eerst hoorde kreeg ik instant kippenvel, wat een track! Weer een lekker schreeuwende screech in de intro, met veel kickrolls die de bassline meer energie geeft. Het tweede stukje midintro is lekker chaotisch. En dan het geniale stuk van de track. Die melodie

en hoe die noten aan het eind naar beneden gaan, kippenvel keer op keer. Deze track geeft me echt een anthem gevoel. En dan komt die anticlimax er onverwacht in, nouja onverwacht ik heb de sample natuurlijk al diverse malen gedraaid. Heerlijke anticlimax a la Fade to Black om vervolgens weer op te bouwen naar die heerlijke melodie. Normaal gesproken ben ik niet zo van de climax na de anticlimax, maar deze melodie is gewoon te geniaal. Met dat koor op de achtergrond klinkt het nog beter

Outro knalt er ook weer lekker op los.
12. Noctus Noa feat B-Front 8,3
Nice, ik had laatst zelf zo'n spookachtige synth gemaakt en het leek me wel vet voor een track. Nou deze is nog vele malen beter. Het tweede deel van de midintro is godsgruwelijk hard, een beetje een mix van zany&beholder en donkey rollers stijl. Van de climax had ik iets meer verwacht, vooral omdat het een samenwerking is met B-front. Maar hij is wel goed te doen. Punten van deze track komen echt door die meesterlijke in en outro.
13. Burn it 8,0
Dit soort tracks spreken me een stuk meer aan dan het eerste deel van het album. Lekker knallende energieke intro en de hoge toon uit trigger speelt in deze track een grotere rol

Lekker lomp geluid ook als hij de climax in gaat

Vervolgens een heerlijk harde climax met die hoge toon bovenop de synth en aan t eind van de melo een solo. Goede track.
14. Cherish (feat Noisecontrollers) 7,5
Die synth/fx in het begin van de track beloven veel goeds, erg energiek stukje. Helaas is de climax wat minder gelukt. Ik had gehoopt op een climax in de stijl van fruxaq, een stukje knallen met aan het eind ervan die energieke synth. De climax is niet slecht maar had zoveel beter kunnen zijn. De outro is vaag
15. Start Rocking (D-Block & S-te-Fan Remix) 5,3
Ik snap niet waarom mensen klassiekers gaan remixen. Het is meestal gedoemd te mislukken. De bassline in de intro zijn veel te slap en de fx kicks klinken nergens naar. Nu gaan ze die kicks ook nog gebruiken in het tweede stuk van de midintro

En dan een climax toevoegen, waarom? De mislukking is compleet en die kicks whahaha

kansloos.
16. Bangrindin' (Noisecontrollers remix) 7,0
Wel een remix, maar gelukkig geen klassieker. Gridin' is veel beter dan deze remix, Bangin' is ongeveer van hetzelfde niveau. Geen slechte track, maar ik luister veel liever Grindin'
17. Kingdom (The Pitcher Remix) 5,7
Tja jammer van deze afsluiter, ik vind het origineel al niks. Ik kwam net boven en ik dacht dat me zusje deze muziek op had staan, helaas kwam het uit de eigen speakers. De melodie in de climax heeft me een te hoog kermis gehalte.
Conclusie:112,5/17=6,7 gemiddeld
Het is dat ik wist dat er nog geweldige tracks kwamen verderop in de tracklist, anders had ik hem op 1/3 al afgezet. Ik verwachte veel meer harde tracks. Nja, de tracks zijn totaal niet mijn smaak, maar echt slecht zijn ze niet, op This Is Who We Are na dan, die vind ik echt vreselijk, echt een domper. La Nuit Noir daarentegen is goddelijk. Beste track van dit jaar waarschijnlijk. Verder nog wat knallende stukjes in Noctus Noa (intro vooral) en Burn it. Ik hoop dat die drie tracks op een sampler uitkomen (nouja maakt ook niet meer uit, vinyl is er toch uit), die ga ik zeker aanschaffen. Smack en Cherish zijn nog wel redelijke tracks, maar de rest zal ik waarschijnlijk nooit meer uit mezelf opzetten. Kortom een heel wisselvallig album, wat vooral komt door mijn smaak.