Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 okt 2009 22:45 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Haha, iig vind ik Laa-Di-Fucking-Daa, My 303 en APIADW de beste tracks.

LDFD heeft een HEERLIJKE kick en luisterd gwn lekker weg

My 303's lyrics vind ik erg vet, en er zit ZO'N sweeer in dat nummer!

APIADW, Ja, gwn perfectie in mijn oren xd, heerlijke intro, brilliante break, werkelijk brilliant, en een geweldige melodie en vooral kick/bassline. Zo mooi diep die bassline, knalt heerlijk op me boxen :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 okt 2009 23:14 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Lyst schreef:
Ze zijn vast geweldige producers, maar niet meer binnen de hardstyle scene.

Hier moet ik toch even refereren aan wat een van die 2 in dat interview met PF zei: Hardstyle wordt teveel in een hokje geduwd en er wordt teveel waarde gehecht aan bepaalde voorwaarden waar hardstyle aan moet voldoen. Grenzen verleggen is moeilijk. Showtek is hardstyle, maar wel hele aparte. Het is moeilijk voor veel mensen om het te accepteren, maar zij proberen de grenzen te verleggen. En ik vind dat ze met hun album ook redelijk innoverend zijn. Niet zozeer in hun eigen sound maar deze sound wijkt behoorlijk af van de gemiddelde hardstyle-producties dat je het toch redelijk grensverleggend mag noemen (wat ik bij BH, DBSTF en al die andere albums niet vind).

Ik ga het album nog even 1 luisterbeurt geven straks en dan kom ik er morgen uitgebreid op terug. Wat ik tot nu toe kan zeggen: apart, maar het bevalt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 okt 2009 09:22 
 
Aan het typen...
Avatar gebruiker

Ok laatste offtopic post:
@Khadber,
Ze zijn undefeated en hun style is everlasting, niemand heeft hen kunnen 'verslaan' in het gevecht van de artiest in de harde dance wereld? Er verandert niet veel, als je zulke woorden in je tekst zet, blijft het gewoon arrogant in welke context dan ook. En dat praten met je fans heb ik ook gelezen. Als je dat niet doet ben je meer asociaal dan arrogant.

@qorbatjov
Citaat:
Azië, Amerika, Canada, Rusland, Kroatië
ik had het over deze landen, in australie etc leeft de hardstyle al een tijdje, zij zijn dan ook geen pioniers in die landen. Er zijn weinig hardstyle DJ's die daar gigs hebben. Dus als hardstyle fan vindt je het helemaal te gek dat er een dj jouw kant op komt, wat wij ons haast niet kunnen voorstellen, gezien wij overspoeld zijn met de hardstyle djs.
Populair zijn is niet commercieel, het richten op een grotere doelgroep, door je muziek toegankelijker te maken is commercieel. Als alle djs zo ingesteld waren, waren we uiteindelijk allemaal bij popmuziek geeindigt. Ik zeg niet dat ze het zover laten komen, wordt ook deels ontkend in het interview, maar ze zeggen ook als er een plaat in de top40 komt is dat mooi. Die plaat komt er niet als het gewoon de hardstyle was die het altijd geweest is, hard en rauw. Dat komt er alleen als je de muziek toegankelijker maakt voor een groot publiek.

@dawasiknie
Dat hokjes excuus vindt ik altijd zo zwak. Natuurlijk een DJ hoeft niet altijd (middenin) een hokje te blijven. Maar als je buiten een hokje gaat verander je vaak ook van doelgroep/publiek. Die hokjes omschrijven bepaalde muziek, zoals hardstyle (voornamelijk de early) muziek die ik super vind omschrijft, terwijl hardcore de muziek die ik niks vind omschrijft. Als een producer dus vanuit hardstyle te sterk richting de hardcore gaat, dus die distortion van de bass door laat lopen, vind ik het geen mooie muziek meer. Die hokjes zijn er om de muziek te omschrijven, ter informatie. Ze zijn geen gevangenis voor een DJ, maar bij een ander hokje hoort nu eenmaal een deels ander publiek.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 okt 2009 19:00 
 
Hardtraxx Elite

Khadber schreef:
Citaat:
"Zijn de lyrics en clip van 'World Of Mine' een statement tegen de gebeurtenissen die jullie net omschreven?"
Wouter: "Nee, die zijn niet specifiek gericht op een bepaalde gebeurtenis, 'World Is Mine' persifleert het gevecht van de artiest in de harde wereld van de dance.”


Lees even dat interview op Partyflock.. Verhelderend..


Dit is toch ook wel voor de hand liggend dat ze dit zo brengen, je gaat niet zomaar zeggen dat het over je zelf gaat, ook al gaat het er wel over. Ik wil ze niet beschuldigen. Maar ik vind dat sommige mensen hier met de makkelijkste opmerkingen kunnen worden overgehaald.

Bij veel nummers hoor ik trouwens alleen maar bass met eigenlijk geen kick, dat vind ik toch wel rampzalig.
Toegankelijkheid?
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 okt 2009 20:40 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Goed, ik had nooit verwacht dat dit album zo goed zou bevallen. Complimenten voor Showtek die op hun eigen manier iets heel erg tofs hebben neergezet.

Mijn eerste indruk: best gevarieerde sound. Na 3 keer houd ik dat gevoel toch veel minder, omdat in veel tracks toch een hoop dezelfde elementen terug komen. Wel met voldoende verandering om het afwisselend genoeg te houden, en de sound is simpelweg te lekker om te gaan vervelen.
Wat wel op een gegeven moment erg irritant begint te worden zijn de vocals. Nou is er niks mis met vocals, want die zitten bijna in iedere track, maar het is steeds dezelfde vocal! En dan wordt het een beetje eentonig allemaal. Dat overdreven cockney-accent van MC Stretch begint op den duur echt op je zenuwen te werken. Wat dat betreft zijn de producties met DV8 echt een zegen uit de hemel.

Over het hele album gezien zit er een uitstekende drive in de producties. Kicks zijn vrijwel nooit hard maar de bass is altijd vol, hard en gedreven. Liefhebbers van de reversed bass komen hier volop aan hun trekken. Daarnaast zijn de tracks altijd redelijk gevarieerd qua synth's en melodietjes. Je hebt trance-achtige nummertjes zoals Faces, maar ook experimentele nummers die een rauwere sound aan de dag leggen zoals Rockchild.

Maar het allerbelangrijkste en allerbeste aan deze schijf: dit album kent een hoop ijzersterke producties! We Own The Night, We Speak Music, Freak, Dutchie, Electronic Stereophonic, Analogue Players in a Digital World, Fast Life, Here We Fucking Go... allemaal nummers die mij erg aanspreken. Juist van dit album had ik het totaal niet verwacht. Dat verbloemt eenvoudig slechte/irritante nummers als ladifuckingdaa en de F-track (grappige tekst maar wat een dramatisch nummer verder...).

Ik vind wel dat het album als 1 geheel kan gaan vervelen op den duur, omdat je simpelweg te vaak dezelfde vocals hebt. En ik vind ook, maar dat kan je niet van Showtek verwachten vandaag de dag, dat sommige nummers wel een wat hardere kick en iets meer energie hadden mogen hebben. Zo blijven de nummers denk ik super om naar te luisteren in je auto of thuis, op een feest ga je het verschil met de hardstyle, zoals iedereen die eigenlijk kent op dit moment, snel merken. Het komt op sommige momenten ook niet echt meer over als hardstyle. Maar grenzen kunnen verlegd worden. Ik hoef er ook niet zo nodig een bepaalde term aan vast te plakken. Het klinkt lekker en that's what it's all about!!

Respect voor Showtek. Nadat ik vorig jaar een beetje klaar met ze was, hebben ze het dit jaar weer helemaal goed gemaakt voor mij! Ook hulde dat ze hier weinig over hebben losgelaten voor de release zonder een hele hype eromheen.
Het beste album van het jaar wat mij betreft, net iets beter dan Activator, omdat op dit album veel meer vette producties staan! Toch overtreft dit niet de albums van Project One en Zany. Dat is echter geen schande.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 okt 2009 21:22 
 
Hardtraxx Veteran

Ik heb het maar ff snel van internet afgeplukt,, maar nu al weer verwijderd omdat het me niet heeft overtuigd om het te kopen. :/

Ik vond het de eerste keer best leuk, alleen de breaks begonnen me al vrij snel te vervelen. Ook DV8 heeft het wel leuk ingesproken, maar toch kan hij veel beter! Maar ik krijg gewoon bij veel van die nummers het gevoel,, lekkere opbouw nu moet die komen, Damn wat is dit!! Ik mis gewoon de X-factor in veel liedjes, natuurlijk we speak music, freak en we own the night zijn echt wel goed :thumbsup: Sorry vind het tegenvallen :/
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 okt 2009 02:11 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Lyst schreef:
Ok laatste offtopic post:
@Khadber,
Ze zijn undefeated en hun style is everlasting, niemand heeft hen kunnen 'verslaan' in het gevecht van de artiest in de harde dance wereld? Er verandert niet veel, als je zulke woorden in je tekst zet, blijft het gewoon arrogant in welke context dan ook. En dat praten met je fans heb ik ook gelezen. Als je dat niet doet ben je meer asociaal dan arrogant.


Dus een beetje ''onaardige teksten'' mag niet in Hardstyle? het moet allemaal maar rozegeur en maneschijn zijn?
Luister, ik geloof echt niet dat de teksten in The World Is Mine gericht zijn op andere HS artiesten, en meer om te bevestigen dat Hardstyle een genre is dat nu op redelijke vaste grond staat. Want Hardstyle is op het hele genrevlak, maar een kleine schim.
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 okt 2009 12:22 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Lees eerst het interview voordat jullie gaan oordelen over de vocals op het album!

Een album moet iets hebben wat normale releases niet hebben, iets unieks.
Dat is voor 100% gelukt bij dit album. Net als bij het album van Brennan Heart.
Het zijn net ff andere producties dan normaal. Het moet één geheel vormen.

Mijn complimenten voor Sjoerd en Wouter!!

En...Hou nou eens fucking op met dat gezeik over Showtek!
Neem hun muziek zoals ze het brengen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 okt 2009 12:34 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Zal ik eens even oordelen na de release party dan:

Het klinkt niet eens meer als hardstyle.
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 okt 2009 12:34 
 
Hardtraxx Elite

Ik lees persoonlijk liever 'zeik' berichten (met uitzonderingen daargelaten)
Dan mensen die ze de hemel in prijzen waar je verder niets aan hebt
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 okt 2009 12:46 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Just4Music schreef:
Ik lees persoonlijk liever 'zeik' berichten (met uitzonderingen daargelaten)
Dan mensen die ze de hemel in prijzen waar je verder niets aan hebt


x2, ik word dat gejank over de negatief uiters ook een beetje zat. Laat mensen hun mening lekker uiten en ga niet als een activist moeite doen hun over te halen of op andere gedachtes te brengen
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 okt 2009 12:50 
 
Aan het typen...
Avatar gebruiker

Just4Music schreef:
Ik lees persoonlijk liever 'zeik' berichten (met uitzonderingen daargelaten)
Dan mensen die ze de hemel in prijzen waar je verder niets aan hebt

Wij zeiken niet, dat heet kritisch kijken ^^
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 okt 2009 12:53 
 
Hardtraxx Elite

jah maar ik verwoord het eventjes net als de persoon waar mijn reactie naar bedoeld was
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 okt 2009 19:47 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Ik heb vandaag heel het album geluisterd tijdens het werk en ik vond de meeste nummers best aardig.
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 nov 2009 22:32 
 
Hardtraxx Newbie
Avatar gebruiker

dawasiknie , als iedereen zijn of haar mening net zo als jij opbouwt en met goede argumenten komt zoals jij deed , hadden we al dat gezeik op elkaar ook nie denk ik :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 nov 2009 10:37 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Generation Kick Bass :bomb: :bomb: :bomb: deze knald zo hard op subwoofer van mijn auto dat het mijn lievelingsplaat is geworden niet normaal ..
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 nov 2009 14:55 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

We speak music! Wat een vet nummer!

:thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 nov 2009 03:11 
 
Hardtraxxer

The F-Track - 5/10
Faces (feat Zushi) - 6/10
RockChild (feat Mc DV8) - 4/10
World Is Mine - 7/10
Freak (feat Mc Stretch) - 7/10
We Speak Music - 8/10
Electronic Stereo-Phonic (feat Mc DV8) - 6/10
Here We Fucking Go - 4/10
Analogue Players In A Digital World - 9/10
Generation Kick & Bass - 5/10
Own The Night (feat Mc DV8) - 7/10
Dutchie (feat Mc Stretch) - 4/10
Fast Life - 4/10
Laa-Di-Fucking-Daa - 3/10
My 303 - 4/10
We Live For The Music (Noisecontrollers remix) - 7/10

Sommige nummers zijn echt bagger, sommige zijn weer super lekker (Analogue Players In A Digital World :loving:).
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 nov 2009 19:44 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Er zitten echt zo'n creatieve dingen in dit album! Helemaal super! Alleen is het dan weer jammer dat de rest naar mijn mening zo simpel is. Veel thema's van verschillende nummers zijn namelijk echt super maar dan heb je weer zo'n simpele climax die het weer een stuk minder maakt.

In iedergeval respect voor dit album Wouter en Sjoerd! :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 nov 2009 21:06 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Zo, kep um vanmorgen ook eindelijk binnen gekregen! 'k vind het nog een best lekker album, na al dat gezeik overal was ik een beetje sceptisch maar 't valt me 100% mee!
GTP over! :beer:
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 nov 2009 21:21 
 
Hardtraxx Newbie

qorbatjov schreef:
Lyst schreef:
Sorry maar als je in het verleden iets goeds hebt gedaan, heeft voor mij vrij weinig te maken met huidige prestaties.
Dat ze produceren wat ze zelf mooi vinden, zo hoort het ook.
Dat ik de muziek niet mooi vind, ok smaken verschillen.
Maar de air bij showtek vliegt eraf, ik noem:
We're worlds #1 hard dance act -> dat je zoiets gewonnen hebt mooi, maar er mee te koop lopen blijft arrogant.
To be the best you have to beat the best, im undefeated, my style is everlasting.
In elk bericht wat van hen komt zit die air in. Praten met je fans heeft hier weinig mee te maken.

En dat ze in het buitenland zo populair zijn, is omdat daar ook niemand anders komt.
Zij zijn waarschijnlijk gedwongen naar het buitenland gegaan, gezien de anti-showtek hype die hier in Nederland heerst. En ik blijf erbij hoe toegankelijker je je muziek maakt, hoe meer mensen je geweldig zullen vinden. En als je daar voor gaat ben je commercieel ingesteld.

Ze zijn vast geweldige producers, maar niet meer binnen de hardstyle scene.


Ik ben het niet met je eens.

Je stelt dat niemand anders in het buitenland komt.. betekend dus dat op een feest als Defqon in Australië alleen Showtek draait? Niet dus. Dat Showtek gedwongen is naar het buitenland te gaan betwijfel ik ook ten zeerste. Overigens denk ik dat de meeste DJ's er van dromen om internationaal te draaien.

Showtek mag commercieel ingesteld zijn.. maar wat denk je van Scantraxx? Omdat Showtek populair is wil trouwens niet zeggen dat ze commercieel zijn ^^

Smaken verschillen gelukkig en ik vind het wel een dik en vooral ook een 'anders'-album ;)

FACES = :bomb:


qorbatjov nu probeer jij te zegge dat als je in het buitenland bent geweest helemaal met 'kop en schouders' er boven uitsteekt?
zo werkt het tog ook niet......
ik bedoel in autralië is de 1ste editie van defqon daar gaat een wereld open VOOR DE MENSEN DAAR JA! wil niet zeggen dat ze ook voor ons betere sets draaie of mooiere 'cd's' make
voor mijn gevoel kwam er een cd aan waar je u tegen zou zegge en als ik eerlijk moet zijn valt die mij tegen. niet omdat ik iets wil afkrake maar welke kant gaat het no op?
en laten we nou maar voorop stellen dat hardstyle het niet meer is zoals het was!!! :thumbdown:
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 nov 2009 14:22 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

The F-Track - 8/10
Faces (feat Zushi) - 7/10
RockChild (feat Mc DV8) - 6/10
World Is Mine - 8/10
Freak (feat Mc Stretch) - 7/10
We Speak Music - 7/10
Electronic Stereo-Phonic (feat Mc DV8) - 6/10
Here We Fucking Go - 5/10
Analogue Players In A Digital World - 10/10
Generation Kick & Bass - 6/10
Own The Night (feat Mc DV8) - 9/10
Dutchie (feat Mc Stretch) - 5/10
Fast Life - 7/10
Laa-Di-Fucking-Daa - 3/10
My 303 - 5/10
We Live For The Music (Noisecontrollers remix) - 8/10

Eindoordeel : 7.5
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 nov 2009 14:25 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Analogue Players in a Digital World is echt zo een lekkerrrr nummer.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 nov 2009 14:28 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Teknizion schreef:
Analogue Players in a Digital World is echt zo een lekkerrrr nummer.


+1!! Beste nummer van Showtek ooit!
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 nov 2009 15:09 
 
Hardtraxxer

I dont like the man with the "UK slang" =/
Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9
Forumoverzicht » Releases » Hardstyle