Ok laatste offtopic post:
@Khadber,
Ze zijn undefeated en hun style is everlasting, niemand heeft hen kunnen 'verslaan' in het gevecht van de artiest in de harde dance wereld? Er verandert niet veel, als je zulke woorden in je tekst zet, blijft het gewoon arrogant in welke context dan ook. En dat praten met je fans heb ik ook gelezen. Als je dat niet doet ben je meer asociaal dan arrogant.
@qorbatjov
Citaat:
Azië, Amerika, Canada, Rusland, Kroatië
ik had het over deze landen, in australie etc leeft de hardstyle al een tijdje, zij zijn dan ook geen pioniers in die landen. Er zijn weinig hardstyle DJ's die daar gigs hebben. Dus als hardstyle fan vindt je het helemaal te gek dat er een dj jouw kant op komt, wat wij ons haast niet kunnen voorstellen, gezien wij overspoeld zijn met de hardstyle djs.
Populair zijn is niet commercieel, het richten op een grotere doelgroep, door je muziek toegankelijker te maken is commercieel. Als alle djs zo ingesteld waren, waren we uiteindelijk allemaal bij popmuziek geeindigt. Ik zeg niet dat ze het zover laten komen, wordt ook deels ontkend in het interview, maar ze zeggen ook als er een plaat in de top40 komt is dat mooi. Die plaat komt er niet als het gewoon de hardstyle was die het altijd geweest is, hard en rauw. Dat komt er alleen als je de muziek toegankelijker maakt voor een groot publiek.
@dawasiknie
Dat hokjes excuus vindt ik altijd zo zwak. Natuurlijk een DJ hoeft niet altijd (middenin) een hokje te blijven. Maar als je buiten een hokje gaat verander je vaak ook van doelgroep/publiek. Die hokjes omschrijven bepaalde muziek, zoals hardstyle (voornamelijk de early) muziek die ik super vind omschrijft, terwijl hardcore de muziek die ik niks vind omschrijft. Als een producer dus vanuit hardstyle te sterk richting de hardcore gaat, dus die distortion van de bass door laat lopen, vind ik het geen mooie muziek meer. Die hokjes zijn er om de muziek te omschrijven, ter informatie. Ze zijn geen gevangenis voor een DJ, maar bij een ander hokje hoort nu eenmaal een deels ander publiek.