Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 mrt 2015 13:04 
 
Hardtraxx Veteran

de anthems van Headhunterz en Showtek.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 mrt 2015 13:04 
 
Hardtraxx Veteran

iMark schreef:
de anthems van Headhunterz en Showtek.


Dat is geen gevoel uitleggen dat is 2 nummers noemen

Zoals ik al eerder zei: Het Scrap verhaal heeft Q volledig laten varen en dus ook de ''verhalen'' in de anthems. Het is de afgelopen jaar imo meer de bedoeling om de weekend bezoekers te bestempelen als doorzetters en wat er wel niet nodig is om zo'n weekend te volbrengen.

Het benoemen van de kleuren/stages zit er dus niet meer in, kan me voorstellen dat dat wel een DQ gevoel gaf bij mensen (mezelf meegerekend)
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 mrt 2015 13:32 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Defqon gevoel in een anthem komt uit een beetje zomerse/zweverige tonen, gevolgd door een opzwepende melodie, opbouwend naar de eerste climax.
Wanneer ze het stuk vanaf 1:15 wat zweveriger hadden gehouden ipv die stoere vocals, was het in mijn ogen al stukken beter geweest..vanaf 1:39 heeft het namelijk wél die opbouw die mij het Defqon-gevoel geeft.
Enige jammere vind ik de kicks. Klinken niet helemaal lekker voor mij..verder gewoon een prima track! :)

De naam Defqon is gewoon te succesvol geweest om de naam ervan aan te passen toen ze naar Biddinghuizen verhuisden, dat snap ik ook wel. 100% garantie op een uitverkocht festival destijds, dus dat zou stom geweest zijn.
Maar de associaties die iedereen met het woord Defqon hebt bleven wel bestaan: zand in je schoenen, zon op je hoofd, zomergevoel, Almere-strand.
Dat is het probleem wat ze elk jaar opnieuw zullen meemaken met een nieuw anthem, wat ze niet gehad zouden hebben wanneer ze er een nieuw festival van hadden gemaakt en het tijdperk "Defqon" destijds hadden afgesloten.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 mrt 2015 15:21 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Als je een goed voorbeeld wil van een zomers Anthem, ergo ook een Defqon anthem is Noisecontrollers - Summer In The City (Part II) (Ja ik weet dat het een Decibel Anthem is) het beste voorbeeld imo. Zomers meeslepende melodie, een degelijke kick en normale vocalen die bij het feest passen en van het feest komen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 mrt 2015 15:21 
 
Hardtraxx Veteran

Als het (oude) DQ gevoel gekoppeld is aan Almere-Strand en Q een andere weg in is geslagen toen ze naar Biddinghuizen gingen is het dan heel raar dat de anthems dat gevoel niet meer oproepen?

Is het mogelijk dat ze een andere gevoel willen oproepen :) ? Een nieuw DQ gevoel van het overleven van een weekend, het met ze alle doorstaan en genieten van alles wat het nu te bieden heeft? Kijk dan ook naar de titels van de afgelopen anthems: Unite, World of Madness, Weekend Warriors, Survival of the Fittest en nu No Guts No Glory

Begrijp me niet verkeerd want het wordt dit jaar mijn 10e DQ dus snap mensen heus wel maar veel schrijven: Slecht anthem want geen DQ gevoel!! Nostalgie proberen op te roepen voor een feest dat al 5 jaar wat anders wil is ook wel erg vreemd imo

Voor mij roept het absoluut een DQ gevoel op maar een ander gevoel dan vroeger. Geen strand, zand, bier gevoel maar een Eye of the Tiger/Survivor gevoel ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 mrt 2015 15:24 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Een weekend feesten overleven met harde muziek vind ik als concept dan ook wat overdreven, heb liever gewoon een zomers anthem met de vocals van het feest (Die je dus in deze break hoort, niet die van Skits).
Je hebt al zat weekend festivals dus dat overleven klinkt alsof het allemaal zo zwaar en hard moet wezen.

Unite was best een goed voorbeeld daar van (min de kick)

En Summer In The City (Part II) wat ik noemde, is dus een goed voorbeeld van een echt zomers festival Anthem.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 mrt 2015 15:26 
 
Hardtraxx Veteran

Goed voorbeeld van een zomer anthem ja maar het ging over het DQ gevoel :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 mrt 2015 15:32 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

ErikZ schreef:
Goed voorbeeld van een zomer anthem ja maar het ging over het DQ gevoel :)


Dat is het DQ gevoel :P. Dat hoor je terug in de Anthems van pre 2011. Zomers deuntje, gewoon de Defqon vocalen die praten over het thema van de desbetreffende editie met een gewone kick (min 2008 dan, die kick is echt afschuwelijk).
Het is heel simpel, gewoon het gevoel dat je op een festival in het zonnetje staat met een lekkere meeslepende melodie die iedereen kan meejanken.

Dat meejanken wil wel met deze melodie maar, net als de laatste 3 jaren, is het niet echt zomers. Meer dat survival gedoe, wat je al aangaf.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 mrt 2015 15:37 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

ErikZ schreef:
Als het (oude) DQ gevoel gekoppeld is aan Almere-Strand en Q een andere weg in is geslagen toen ze naar Biddinghuizen gingen is het dan heel raar dat de anthems dat gevoel niet meer oproepen?

Is het mogelijk dat ze een andere gevoel willen oproepen :) ?

Precies, dit is ook precies wat ik bedoel te zeggen. Defqon in Almere is het tegenovergestelde van Defqon in Biddinghuizen en het is logisch dat ze een heel ander gevoel op willen roepen.

Heeft puur te maken met de tweestrijd die ze hadden:
A) in Biddinghuizen een nieuw festival in het leven roepen en het Defqon-hoofdstuk afsluiten
B) zelfde naam voor het festival aanhouden (Defqon was een garantie voor succes/uitverkopen), waardoor je wel het probleem hebt dat mensen de oude associaties blijven houden.

Beetje marketingtechnisch verhaal, maar daar komt t op neer. Ze hebben voor optie B gekozen, maar hierdoor zal het dus altijd blijven botsen met het oude gevoel. Het was voor de lange termijn veel beter geweest in mijn ogen om na Almere de naam Defqon niet meer te gebruiken, en het festival een nieuwe naam te geven.

Zelfde principe is Mercedes (extreem voorbeeld), wat een paar jaar geleden ineens besloot om zich te richten op sportief/jongeren. Dat botste enorm met hun oude merk-associaties, waardoor het helemaal verkeerd uitpakte en ze weer teruggingen naar het oude.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 mrt 2015 15:53 
 
Hardtraxx Veteran

We zijn het dus er over eens dat wanneer mensen hier nu zeggen: Het heeft geen DQ gevoel!! het eigenlijk fout hebben. Het heeft wel zeker een DQ gevoel alleen niet meer het thema/gevoel van vroeger ;)

Onder het mom van vroeger was alles beter bla bla bla ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 mrt 2015 15:59 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

ErikZ schreef:
We zijn het dus er over eens dat wanneer mensen hier nu zeggen: Het heeft geen DQ gevoel!! het eigenlijk fout hebben. Het heeft wel zeker een DQ gevoel alleen niet meer het thema/gevoel van vroeger ;)

Onder het mom van vroeger was alles beter bla bla bla ;)


Nee het Thema heeft het nog wel, maar dit wordt geplaatst op een manier wat niet echt bij een zomers festival Anthem hoort. Als in een meeslepende zomerse melodie met gewone kicks en de Defqon vocal.

De melodie heeft dit nummer wel, maar zomers is het niet en die rapvocalen spelen hier zeker ook niet op in.

Dus het gevoel kon er wel in zitten imo, als die rappert er niet in zat en de melodie wat meer "zomers" of in ieder geval niet een lead was.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 mrt 2015 16:12 
 
Hardtraxx Addict

ja precies, wat jullie dus besproken hebben xd
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 mrt 2015 19:05 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Vind hem niet eens zo slecht.
Alleen jammer van een break van 2 en een halve minuut..
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 mrt 2015 22:21 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Vinden jullie Unite en No Time To Waste dan geen 'DQ gevoel' hebben? Vind dat namelijk ook prima euforische tracks.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 mrt 2015 22:54 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Henk-Jan schreef:
Vinden jullie Unite en No Time To Waste dan geen 'DQ gevoel' hebben? Vind dat namelijk ook prima euforische tracks.

Inderdaad. World of Madness ook super :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 mrt 2015 23:01 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Daveytl schreef:
Henk-Jan schreef:
Vinden jullie Unite en No Time To Waste dan geen 'DQ gevoel' hebben? Vind dat namelijk ook prima euforische tracks.

Inderdaad. World of Madness ook super :D

Voor mij de 3 beste DQ anthems.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 mrt 2015 02:12 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Daveytl schreef:
Henk-Jan schreef:
Vinden jullie Unite en No Time To Waste dan geen 'DQ gevoel' hebben? Vind dat namelijk ook prima euforische tracks.

Inderdaad. World of Madness ook super :D


No Time To Waste en Unite wel. WoM niet zo. Maar dat komt naar mijn inziens door het simpele laffe deuntje, wat meer uithalen en toonverschillen zou mooi wezen en dat het, destijds, van de grote drie kwam, was het toch wat karig. Maar dat is smaak natuurlijk.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 mrt 2015 12:34 
 
Hardtraxxer

Ik heb er nog niets mee. De melodie weet me niet te pakken en ook ik krijg er geen Defqon / festival gevoel bij. Dan hoor ik toch liever wat vrolijkers, zowel qua sound als qua vocals.

Ik ben teleurgesteld :/ ..
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 mrt 2015 14:10 
 
Hardtraxx Newbie

Die melodie (icm de synth) klinken wel heel amateuristisch. Er zit gewoon totaal geen "gevoel" in, en klinkt een beetje als "maar wat doen". Dan klinkt die hardbass Dj tool van Brennen Heart nog bijna beter. Maar goed, het grote gros van het publiek gaat daar ook op los, dus zal dat hiermee ook wel het geval zijn.

Oh ja, die vocals, daar heb ik het maar niet over. :x
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 mrt 2015 22:11 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik waardeer hem nu meer dan toen die uitkwam. Die melodie is zo slecht nog niet. :$ Vocals zijn wel nog steeds een minpunt, maar vind hem dus wel al leuker dan eerst. :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 mrt 2015 22:38 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Nu ik hem een paar keer heb gehoord is die melodie nog best wel oké!
Maar ja die vocals :x Dat verpest het echt voor mij!
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 mrt 2015 09:47 
 
Hardtraxx Elite

michael5995 schreef:
Nu ik hem een paar keer heb gehoord is die melodie nog best wel oké!
Maar ja die vocals :x Dat verpest het echt voor mij!


Dit
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 apr 2015 12:03 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker



Eerste track.
Klinkt echt baas allemaal behalve de drop
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 apr 2015 14:05 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Ook even gefilmd op Qapital :P

Ongelezen bericht Geplaatst op 05 apr 2015 19:21 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Godnondedju wat was het lekker om deze live te horen :loving:
Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Forumoverzicht » Releases » Hardstyle