Hardtraxxer
292 posts member since 2013
last seen 11 days ago
Ran-D ft. Charlotte Wessels - The Reawakening (Qlimax 2021 Anthem) (Q281)

Label: Q-Dance Records
WEB release: 14/10/2021

Tracks:
Ran-D ft. Charlotte Wessels - The Reawakening (Qlimax 2021 Anthem)

Samples:
View on YouTube

Bron:
Image
Last edited by JVS on 14 Oct 2021 14:12, edited 4 times in total.
Hardtraxx Veteran
14318 posts member since 2011
last seen 2 hours ago
Wat betreft de teaser klinkt het al wel energiek maar inderdaad erg Ran-D (G4H, alweer?).
Ben wel benieuwd maar houd mijn hart vast aangezien Ran-D zijn soundset mij nooit echt weet te pakken.
K
Hardtraxxer
128 posts member since 2019
last seen 29 days ago
Ja dit klinkt wel als Ran-D. Die vrouwelijke vocal klinkt ook wel erg interessant.
Hardtraxx Veteran
17570 posts member since 2010
last seen 2 hours ago
Tsja, was te verwachten.

0 verwachtingen voor deze als ik eerlijk ben, Ran-D en Anthems zijn geen goeie combi voor mij (los van z'n Q-base anthem).
A
Rickzel wrote:Tsja, was te verwachten.

0 verwachtingen voor deze als ik eerlijk ben, Ran-D en Anthems zijn geen goeie combi voor mij (los van z'n Q-base anthem).
En Intents

Vette vocals, doet me aan oudere nummers denken. Rest ben ik bang voor als het Rand is
V
Hardtraxx Newbie
34 posts member since 2021
last seen Aug 2025
kevints wrote:Ja dit klinkt wel als Ran-D. Die vrouwelijke vocal klinkt ook wel erg interessant.
Hoop dat ze die zelfde soort vrouwelijke vocal als Technoboy's anthem gebruiken. Weer is wat anders maar wel iconisch Qlimax. hoop dat Ran-D met z'n sounds wel echt een typische qlimax anthem neerzet en niet zoals de G4H anthem...
Hardtraxxer
745 posts member since 2011
last seen 11 days ago
Anonymous wrote:

En Intents

Vette vocals, doet me aan oudere nummers denken. Rest ben ik bang voor als het Rand is
Lijkt idd een beetje op inner child met die mannen stem
M
Hardtraxx Veteran
14186 posts member since 2013

0 verwachtingen voor deze als ik eerlijk ben
Hardtraxx Veteran
4259 posts member since 2019
last seen Jun 2025
Vrouwen stem nikkita gok ik
P
Hardtraxx Veteran
13099 posts member since 2015
last seen Jan 2025
Kan hier nog weinig uit opmaken dus nog geen mening tot de preview er is.
Hardtraxxer
447 posts member since 2010
Klinkt heel erg als Kings of The Underground, ben benieuwd..
Hardtraxxer
521 posts member since 2015
last seen 22 days ago
In tegenstelling tot wat sommige andere zeggen kijk ik juist erg uit naar een Qlimax anthem van Ran-D. Het is zwaar terecht dat deze naam eindelijk dit anthem op zijn discografie kan zetten. Ran-D draait al 10 jaar mee met de top van de scene. :whistle:

Mening: Ik kan altijd erg genieten van alle details in zijn platen. Vooral als het gaat om alle toffe sound effects die een plaat net dat ene extra's kan geven. Ook kan hij naar mijn menig een gevoel/thema goed overbrengen met zijn producties. Het gevoel dat hij bij Qlimax heeft zal die zeker over kunnen brengen middels een plaat. Of jij en ik datzelfde gevoel hebben moeten we nog maar zien.

Ik kijk in ieder geval uit naar morgen :slow:

PS om even aan het lijstje toffe anthems toe te voegen: Reverze Anthem 2013 en Rebirth (met B-Front) uit 2011.
Hardtraxx Veteran
6004 posts member since 2017
last seen 1 day ago
Net geluisterd. Ik had niet echt verwachtingen, maar vind het best een prima anthem. Melodie blijft hangen en de break is top gedaan zoals elk jaar. De versnelling is voorspelbaar, maar heb er niet echt moeite mee.
Hardtraxx Veteran
7456 posts member since 2011
last seen 13 days ago
Wat mij tegenstaat in deze plaat is dat het een mix is van de afgelopen 3 jaar aan Ran-D platen, tuurlijk kan je zeggen: ja dat is zijn stijl maar er zit werkelijk niks verrassends, spannends of nieuws in.

Het is dat de Qlimax vocal erin zit (ook nog eens vrij random alsof het er nog in is geplaatst) anders had hij deze plaat prima in maart kunnen uitbrengen en was het een doodnormale Ran-D plaat geweest.

Pluspunt: De vocals van de dame :thumbsup:
B
Hardtraxxer
478 posts member since 2017
last seen Jun 2026
Hij is hier al te beluisteren (Q-dance Dediqated vereist blijkbaar, ondanks dat er stond free-to-watch)
https://share.q-dance.com/?video=64943147

Prima plaat.. maar ik mis echt het Qlimax gevoel. Op de intro en vocals na is dit gewoon een standaard Ran-D plaat, die wel weer goed in elkaar zit maar dus niet speciaal genoeg is als Qlimax anthem.
M
Hardtraxx Veteran
14186 posts member since 2013
Vind m niet veel aan :/ Gewoon een standaard Ran-D plaat dit idd, helemaal geen Qlimax gevoel.
Last edited by MYTZE on 13 Oct 2021 15:33, edited 3 times in total.
Hardtraxx Veteran
3814 posts member since 2010
last seen 1 day ago
Byron wrote:Op de intro en vocals na is dit gewoon een standaard Ran-D plaat
Vind ik dus ook. Eerste paar noten van de melodie dacht ik dat ik naar Bella Ciao aan het luisteren was. Niet mijn smaak
Donateur
15013 posts member since 2010
last seen Aug 2024
Onbegrijpelijk dat die vent nog steeds met z'n verplichte tempo versnelling aan komt zetten en nog onbegrijpelijker dat er bij Q niemand vraagt of dat nu echt nodig is.
Hardtraxx Veteran
4683 posts member since 2012
last seen Mar 2026
View on SoundCloud
sc linkje
Last edited by Jordi on 14 Oct 2021 09:41, edited 1 time in total.
D
Hardtraxxer
208 posts member since 2016
last seen Oct 2023
Dit is naar mijn mening echt het aller slechtste Anthem dat ik ooit heb gehoord. Tijdens het nummer het gevoel dat je hem al dertig keer hebt gehoord en nul Qlimax sfeer.... :thumbdown: :thumbdown:
Hardtraxxer
590 posts member since 2016
last seen May 2025
Deanster wrote:Dit is naar mijn mening echt het aller slechtste Anthem dat ik ooit heb gehoord. Tijdens het nummer het gevoel dat je hem al dertig keer hebt gehoord en nul Qlimax sfeer.... :thumbdown: :thumbdown:
Ik vind het G4H anthem toch nog wel een stuk slechter..
WE NEVAH WE NEVAH EVAH EVAH DIE!!!!!

Ik vind het geen superslecht anthem ofzo maar een beetje een middle of the road ran-d plaat.
I
Hardtraxx Addict
1147 posts member since 2016
last seen Nov 2025
Vind de melodie nog best goed eigenlijk en de kicks kan ik ook nog wel doorheen kijken. Wat ik vooral ontzettend matig vindt zijn de vocalen. Dat wijf had er totaal niet in gehoeven en klinkt voor geen meter. Verpest de sfeer die de plaat sowieso al minimaal heeft. Versnelde stuk is wat mij betreft ook kansloos en komt ontzettend geforceerd over. Maar het grootste minpunt vind ik nog dat de hele plaat niks 0 nada met Qlimax te maken heeft behalve dat er letterlijk 'qlimax' wordt gezegd. Jammer weer
P
Hardtraxx Veteran
13099 posts member since 2015
last seen Jan 2025
Mja, vind 't best een prima anthem maar ben er niet door omvergeblazen ofzo.

En dit vooral.
de hele plaat niks 0 nada met Qlimax te maken heeft behalve dat er letterlijk 'qlimax' wordt gezegd.
Hardtraxx Veteran
17570 posts member since 2010
last seen 2 hours ago

Vind het een matige Ran-D plaat met een interessant JDX introotje er voor. Helaas.

Die versnelling ook weer... nee precies wat ik bij z'n Defqon anthem had heb ik ook bij z'n Qlimax anthem, vind het echt helemaal niks.

Hij heeft nog genoeg vette platen gemaakt, maar zowel Defqon als Qlimax anthems vind ik gewoon absoluut niet passend in zijn stijltje.
Hardtraxx Veteran
14318 posts member since 2011
last seen 2 hours ago
Typisch gevalletje sneller = beter
Man, word zo moe dat veel moderne tracks een uptempo of versnelde deel heeft.
Is echt nergens voor nodig.