Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 nov 2013 01:13

Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ook maar eens een review van mijn kant :)

1. Phuture Noize Ft. MC DL - Music Rules The Noize :
Eerste breakje is heerlijk zweverig, mid-intro is lekker met best wat drive. Kicks vind ik toch wel een minpunt hier. Vocals zijn niet storend, maar voegen naar mijn idee niet veel toe, dus vind ze wat overbodig. Die break is wel erg lekker trouwens, melodie die volgt is heerlijk :loving: jammer dat je meteen al hoort dat de kicks in de climax gaan pitchen. En ja hoor, ik vind de kicks hierin sowieso al niet heel geweldig, maar dat ze gaan pitchen niet, best jammer want die melodie en synth zijn heerlijk. In de 2e climax gaat de melodie mij net wat te hoog. Daarna bouwt de track zich rustig af. Prima opener voor dit album op de kicks na, daardoor toch een mooie 7,5

2. Phuture Noize - Fadin' (Atmozfears Remix):
Toen ik de titel las wist ik al at het een verkrachting zou worden, origineel vind ik namelijk een heerlijke plaat buiten de ontieglijk slappe kicks. Maargoed ben wel benieuwd. De vocals zijn er op een vervelende manier in toegepast op de een of andere manier. Buiten de vocals hoor ik in de mid-intro ook niks terug van het origineel, mid-intro vind ik overigens niks aan, ligt mij niet. Die break is wel erg leeg in het begin, hoor alleen maar vocals met een gebrom erachter wat ik echt vreselijk vind :sick: Melodie is ook niet veel soeps. In de climax weer pitchkicks die boven het zonnestelsel gaan, laat ik hier maar verder niks over zeggen, helemaal niks aan namelijk. 4

3. Phuture Noize - Sensus (2013 Edit):
Weer geen fijne kicks in de mid-intro, best jammer eigenlijk, want de rest klinkt best leuk, maar niet heel speciaal ofzo. Melodie die volgt weet mij helaas niet te pakken. Kicks pitchen dit keer niet te hoog in de climax, waar ik de kicks nog best aardig vind. 2e climax doet me denken aan Wasted Penguinz door die zeursynth, maar hij is wel lekker! Outro hetzelfde verhaal als de mid. 6,3

4. Phuture Noize & Josh & Wesz - Liberal :
Ik was hier erg benieuwd naar, want J&W blijven voor mij de beste mainstream producers, alleen vind hun kicks wel wat achteruit gaan de laatste tijd. Mid-intro is erg lekker met die sounds, ik ben hier een van de weinige die dat erg kan waarderen geloof ik :P die ''dong-dong'' kicks vind ik jammer, maar stoor me er hier niet zo aan. Break geeft lekker wat gevoel mee met de vocals, die ik goed toegepast vind. De melodie die volgt is god-de-lijk :love: ook de climax is geweldig, de kicks zijn wat hol weer maar ik vind het best wel passen hier, ze hadden alleen niet hoeven te pitchen. 2e climax is ook weer geweldig, echt een geweldige euforische track dit! 8,8

5. Phuture Noize & Deepack Ft. MC DL - Eversince:
Ik vind de vocals van MC DL in de ene track prima, in de andere vreselijk, hier vind ik ze helaas vreselijk, blegh :sick: mid-intro is wel heerlijk met een lekkere drive, jammer dat ie maar zo kort is. Break die volgt is kut met die tergende vocals. De melodie is opzich meer dan prima, maar hij weet me niet te pakken, daardoor vind ik de climax ook een flink stuk minder dan de mid-intro. Gelukkig komt ie in de outro terug. Door de vocals kan ik hier geen hoog cijfer voor geven, maar dankzij de mid-intro krijgt deze track nog net een voldoende 5,5

6. Phuture Noize & Phrantic - On With The Show :
Ik vond hun eerste collab al heeel dik, en deze mag er ook zeker wezen! Die sounds in de mid-intro zijn echt suuuuupervet :drool: alleen vind ik de kicks hier een minpuntje. Die vocals zijn ook geniaal in de break, met dat circusachtige sfeertje, lekker origineel :D en originaliteit bij mij altijd +1. De climax vind ik iets minder dan de mid-intro, maar is wederom superdik, de melodie die komt tussen de eerste en 2e climax is ook heerlijk en het bouwt weer heerlijk op naar de 2e climax. Wel weer jammer van de kicks, als die goed in orde waren had deze track een 9 kunnen zijn, nu blijf ik haken op een 8,3

7. Phuture Noize - Lucror :
Op de een of andere manier vind ik er een duister sfeertje in zitten op het begin, de kicks doen me denken aan sloopvergunning tool, alleen komen ze hier wat minder goed over. Sounds zijn wel vet in de mid. Break die volgt is heel anders, maar vind het er wel goed bijpassen, brengt een lekkere sfeer met zich mee. Melodie is ook prima, en dan volgt ie naar een heerlijke anti! met verschillende sounds erin die samen een goed geheel vormen imo. Jammer van de kicks, ze zijn niet slecht, maar ze komen niet echt over. Toch nog wel een mooi cijfer waard deze track. 7,8

8. Phuture Noize - Behold The Future:
Toen deze, inmiddels al een ruim jaar geleden, in het nieuwe tracks topic stond heb ik die een flink aantal keer op repeat gezet, heerlijk :love: mid-intro heeft een heeeeerlijke drive. Wannneer de break komt, en het dan opbouwt naar die screech, pfoe :drool: geweldig! Kicks zijn niet echt geweldig, maar dat neem ik maar voor lief. Daarna volgt weer een break, ik vind het een heerlijk originele opbouw zo, de melodie die volgt is heerlijk, maar heb geen wauw gevoel zoals bij de rest van de track, als de kick pitch is het niet storend ofzo, maar volgt niks toe. En daarna volgt weer hetzelfe als de eerste climax, geweldig :love: beste track tot nu toe! 9

9. Phuture Noize - Compressed Thoughts:
In de mix-intro hoor je meteen al dat er veel drive aan gaat komen! Eerst volgt er een break die prima is, in de mid-intro zijn de kicks wederom niet geweldig, maar die drive, allemachtig :love: hierna een break met een lekker melodietje, maar daarna gaan we weer met de drive! Hierna alweer een break, met 'silence' haha. De melodie die opgebouwd wordt geeft wederom best wat drive mee, wel stuk minder dan in de mid-intro's, en die pitch, die hadden ze beter achterwege kunnen laten, is net Omegatypez, daardoor worden deze 26 seconden aardig verneukt. En daar in de outro gaan we weer met de drive :drool: Deze track had met stevige niet pitchende kicks echt een 9,5 waard kunnen zijn, maar de kicks willen het in deze track toch wel aardig verneuken. Daardoor een 8,3

10. Phuture Noize - We Are Infinite :
Deze is volgens mij ook al vrij oud. Alleen deze track is samen met de Sensus Edit de enige tracks die ik nog niet goed kende voor het album :P Mid-intro is wel lekker met de sounds, ze lijken wel een beetje op elkaar, die sounds, maar dat maakt (nog) niks uit. Kicks zijn te ver op de achtergrond helaas. Break en melodie die volgen vind ik daarentegen echt helemaal niks, ik vind de melodie en synth bijna vreselijk, jammer, want de mid had best wat potentie. Daardoor helaas een 4,8

11. Phuture Noize - Something :
Deze kende ik trouwens ook nog niet. Maar bij de mixintro maak je mij al nieuwschierig met wat er gaat komen. Weer verschillende sounds in de mid-intro, maar het geeft wel een heerlijke drive mee. De break en climax zijn ook lekker, de opbouw :drool: climax weer heerlijk met een heerlijke drive evenals de 2e climax, lekkere track dit! 8,0

12. Phuture Noize - Fire In The Hole (Chris One Remix):
Origineel is een van de beter solo platen van Phuture Noize, daarom was ik ook erg benieuwd naar de remix. Maar had er wel vertrouwen in, kan Chris One erg waarderen namelijk :) Mid-intro is al super, en eindelijk eens echt fatsoenlijke kicks, lekker rammen :D Ik had hem al live gehoord op Q-Base en die ging daar echt heerlijk. Melodie en climax die volgen zijn ook weer superfijn. Heerlijke remix van een heerlijk origineel, kan zo even niet kiezen welke ik beter vind. 8,5

13. Phuture Noize & Atmozfears - Unexpected:
Ik had eigenlijk geen hoge verwachtingen van deze track, aangezien Atmozfears mij niet liggen, maar in plaats van een van de dieptepunten is het het hoogtepunt van het album geworden! Supervette sounds in de mid, en de kicks vind ik hier ook een stuk beter dan bij de andere platen. De break en melodie (vooral de melodie) doen me heel veel denken aan Reputation Game, desalniettemin heerlijk en je hoort al dat het naar iets geweldigs opbouwt, en ja hoor! Die anticlimax, pfoeeeeeh :drool: dat moet hard rammen zijn, geweldig dit! Omdat ik hem net ietsjes beter vind dan Behold The Futur een 9,1 ( xd )

14. Phuture Noize - Militia:
En zo zijn we al bij de een na laatste track, maar zeker niet de beste, doet me allemaal een beetje denken aan Something, maar dan wat minder, ik weet niet waarom. Sounds zijn wel leuk maar vind ze minder dan in andere tracks, maar het geeft wel wederom een lekkere drive mee. In de break en de melodie zijn ook wel lekker, maar dan bouwt ie weer op naar dezelfde sounds, jammer, doordat sommige elementen lekker zijn in de deze track en sommige niet, geef ik deze track een 6,5

15. Phuture Noize & Prefix & Density - Masters:
En alweer de laatste track, de testversie die op Intents werd gedraaid vond ik echt supervet, deze versie wat minder, maar desalniettemin erg lekkere plaat. Mid-intro zorgt wederom voor aardig wat drive, de kicks dreunen lekker lijken op de kicks in Unexpected, alleen vind ze er hier iets minder inpassen, maar toch is het een heerlijke mid. Wat daarna komt vind ik jammer, de standaard en saaie melodie hadden ze beter weg kunnen laten, of laten opbouwen tot een anti, want ik vind de eerste climax hierdoor niks aan. De 2e climax is daarentegen wel weer heerlijk! Al met al een prima afsluiter voor je album, maar ik had stiekem wat meer van deze track verwacht. Toch nog een 7,5

Citaat:
Je bericht bevat 10181 tekens. Het maximum-aantal toegestane tekens is 10000.

Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Dus bij deze:

Eindcijfer: 109,9 : 15 = 7,3266667 = 7,3

Conclusie: Heerlijk album met 7-tal heerlijke tracks, 3 prima tracks, 2 redelijk en 3 matig tot slecht. Grootste kritiekpunt blijven toch wel de kicks, ik vind ze in het grootst aantal tracks niet lekker overkomen of gewoon veel te slap. Ook klinken sommige tracks of gedeeltes nog niet helemaal goed afgewerkt. Maar jullie zijn heeel goed op weg, Phuture Noize, en jullie gaan er ook goed op vooruit. Hoogtepunten voor dit album zijn toch wel Behold The Future en Unexpected, gruwelijke platen zijn dat!
Album zal sowieso nog regelmatig opgezet worden :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 nov 2013 14:15

Hardtraxxer

SL8492 schreef:
Dus bij deze:

Ik kan het in jouw becijfering wel vinden ben het vrijwel overal mee eens.. en die Atmozfears remix is idd erg slecht...
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 nov 2013 14:33

Hardtraxx Crew
Avatar gebruiker

Wat is Liberal een ontzettende bazenplaat, ondanks die kicks. Wanneer die melodie er in de break inkomt, kippenvel :loving: Gaat hoog eindigen in m'n TOTY
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 nov 2013 14:52

Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Grappig, ik vind die Atmozfears remix best prima eigenlijk.
Tot nu toe Sensus 2013, Lucror, Liberal, Compressed Thoughts en Fadin' Remix gekocht.
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 nov 2013 15:35

Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Ik vind de Atmozfears remix ook heel lekker juist!
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 nov 2013 16:00

Hardtraxx Crew

Khadber schreef:

Same here ^^
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 nov 2013 22:04

Hardtraxx Newbie

Mitzinator schreef:
Khadber schreef:

Same here ^^

Deze had misschien gewoon los gereleased moeten worden, want ik vind hem ook wel leuk alleen ik vind hem niet bij het album passen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 nov 2013 01:52

Ik ben al sinds vrijdag aan het fappen
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 nov 2013 02:11

Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

AndyAsteroids schreef:
Ik ben al sinds vrijdag aan het fappen

...
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 nov 2013 16:52

Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Sensus 2013
On With The Show
Fire In The Hole (C1 Remix)

Zijn de enige 3 die ik leuk vind op dit album. De rest vind ik 10x niks. Slechte mastering en die kicks zijn al helemaal niks op een paar uitzonderingen na. En de melodieën en screeches zijn nou niet echt geweldig ofzo.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 nov 2013 17:21

Hardtraxx Newbie

Broken Balance schreef:
Sensus 2013
On With The Show
Fire In The Hole (C1 Remix)

Ligt het aan mij of is de bass bij de Liberal mid-intro wel erg slecht gemasterd inderdaad?
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 nov 2013 17:27

Donateur
Avatar gebruiker

Lyst schreef:
dergelijke tracks automatisch een lager cijfer krijgen, al was het alleen maar zodat ze niet in mijn playlists terecht komen (waar een rating-filter op zit).

Welk programma gebruik je daarvoor?
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 nov 2013 17:28

Aan het typen...
Avatar gebruiker

Mediamonkey
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 nov 2013 19:44

Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Ga je nou lopen schelden? Das ook niet nodig he
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 nov 2013 22:00

Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik zit eigenlijk met smart te wachten op Lyst z'n review :P

Edit: scheel -.-
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 dec 2013 22:01

Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Liberal is voor mij toch wel het mainstream plaatje van t moment ^^
En de remix van chris one klinkt ook lekker, niks mis met deze kicks.
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 dec 2013 11:41

Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Van te voren wist ik niet echt wat ik moest verwachten, want ik ken veel te weinig tracks van Phuture Noize. Had al wel een aantal previews geluisterd en die klonken erg lekker. Daarna het album zelf een luisterbeurt gegeven en over het algemeen gewoon een geweldig album :yay: . De stijl van PN bevalt me erg goed en de meeste tracks luister ik nog erg veel. Uitschieters zijn voor mij Liberal, Lucror, Compressed Thoughts, Something, Unexpected en Masters. :loving:
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 dec 2013 17:58

Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Ik ben nu eindelijk overstag, wat een fijn album is dit zeg.
Zowat iedere track zit vol met een portie drive waar je u tegen zegt, donders :loving:
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 dec 2013 00:13

Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

De meeste tracks een keer of 4 geluisterd, zit aardig wat goeds tussen. Het doet me alleen niet zo bijzonder veel, en ik vermoed dat dat komt doordat ik ze niet op feesten heb kunnen horen. Sensus, On With The Show, Lucror, Behold the Future, Compressed Thoughts, Something, Unexpected en Militia zijn allemaal boeiende tracks, maar er zit niks tussen waar ik echt super enthousiast van word of wat ik graag vaak op zou zetten of aan iemand zou laten horen. Hopelijk draaien ze op een leuk tijdstip op Loudness Klokgebouw en kan ik het allemaal eens meemaken - denk dat ik er dan positiever over word :)
Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8
Forumoverzicht » Releases » Hardstyle