Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 nov 2013 16:14 
 
Aan het typen...
Avatar gebruiker

Conclusie:90/15=6.0
Het album is vrij simpel samen te vatten, er stonden best wat interessante stukken muziek op dit album en dan voornamelijk de midintro's. Echter heb ik nog geen enkele fatsoenlijke kick van Phuture Noize gehoord. Bij iedere kick ontbreekt een goede impact en in het begin was het zelfs onluisterbaar voor mij door de hoge pitchkicks. Ook de afwerking was hier en daar niet overal even sterk, hoewel dat in vergelijking tot het vorige album dat ik gereviewd heb al een wereld van verschil is. Verder moeten ze oppassen dat ze niet te lang in dezelfde sound blijven hangen. De sound is nu nog redelijk fris, maar ik ben bang dat naarmate ik het album vaker zal luisteren, ik er een beetje zat van wordt. Iets meer variatie had daarom wel gemogen en dan doel ik niet op de standaard variatie tussen raw en mainstream, want die is op dit album wel aanwezig. Er staan slechts twee tracks op dit album die ik wellicht nog wat vaker zal luisteren, waarvan de ene een remix is van een andere artiest. In mijn ogen was Phuture Noize technisch gezien nog niet klaar voor een album en hadden ze hiermee beter nog een of twee jaar kunnen wachten, want de potentie is er zeker.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 nov 2013 16:25 
 
Hardtraxx Addict

Lyst, kom je toch weer uit op hetzelfde verhaal als bij het album van Radical :P
Sounds klinken inderdaad wat leeg en af en toe chaotisch, maar vind ze wel origineel en creatief uit de hoek komen vergeleken met andere artiesten. Er zijn zeker nog heel veel verbeterpunten, maar het soort stijl van deze heren valt gewoon bij veel mensen erg goed ;) Daarbij komt nog dat het hele jonge producers zijn!
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 nov 2013 16:27 
 
Hardtraxx Elite

Phutere Noize - Music Rules The Noize album:

01. Music Rules The Noize (Ft. MC DL) : 6
Ik vind deze track geen goede opener voor een album waar ook mainstream tracks op staan. Ik had een wat rustigere track verwacht. De mid-intro heeft een matige kick die niet echt lekker doordreunt. De break stoor ik mij niet aan, er wordt namelijk een goede melodie opgebouwd. De climax heeft een leuke melodie, maar mist toch echt goede kicks, er wordt gewoon te hoog gepitcht de kick opzich heeft gewoon te weinig impact.

02. Fadin' (Ft. MC DL) (Atmozfears Remix): 4
Een matig origineel wordt geremixt door een voor mij wisselvallige producer kwalitatief goed, maar het is niet altijd mijn smaak. De mid-intro vind ik niet erg fijn klinken, Het krakende geluid leid mij af. De break duurt in mijn ogen te lang, zeker omdat er geen interessante elementen naar voren komen. De climax is lachwekkend slecht, ik hoor amper een kick en bij de pitch is het al helemaal niet om aan te horen. De melodie doet mij ook bijster weinig, jammer dat zo'n matige track op het album staat.

03. Sensus (2013): 6
Sterke mid-intro met veel drive door de korte sounds, de kick vind ik wel matig het is een 13/12 kick die zich niet kan onderscheiden van de rest ,de punch mag ook wel wat harder.
De climax heeft een saaie melodie die mij niet weet te boeien, gelukkig zijn de kicks in deze climax al wel een stuk beter. De 2e climax is ronduit verschikkelijk die hoge synth klinkt gewoon niet.

04. Liberal (Ft. Josh & Wesz): 7
De mid-intro is niet zo bijzonder, de kick is erg hol zoals altijd bij Josh & Wesz, de drive is wel ongekend, maar het klinkt gewoon niet met die kick eronder. Met de melodie is helemaal niets mis zoals we gewend zijn van J&W, echt fenomenaal. De kicks in de climax zijn helaas wel weer erg hol hierdoor hebben ze niet het maximale uit de track gehaald. Voor de 2e climax geldt hetzelfde als de eerste climax. Misschien was het toch wel verstandig geweest om voor de kicks van Phuture Noize te kiezen.

05. Eversince (& Deepack): 5,5
Lang niets meer gehoord van Deepack. Het laatste wat ervan hoorde was niet veel soeps dus ik ben benieuwd. De track begint al met hele achterlijke vocals, het moet weer lekker stoer en mannelijk overkomen... De mid is wel erg vet. Die break is echt om te kotsen die vocals zijn zoals ik al had gezegd afschuwelijk en de melodie is ook niet bijzonder. Als de climax erin komt is het niet veel beter. Een saaie melodie icm met vliegende kicks is nooit prettig. Zwakke track waar ik meer van had verwacht.

06. On With The Show (& Phrantic): 8
Phrantic heeft grote invloeden in deze track, dat is al te horen aan de mid-intro met de acid sounds en de vele afwisselende geluiden. De break heeft wel een geinige 'freaky' sfeer. De climax is echt geniaal met die korte acid en die 'bibberende' lead.

07. Lucror: 7
De mid-intro is echt heel vet, goede kicks met een scherpe screech. Ook in deze track wordt er sfeer gebracht in de break. Het begint met een rustige invloed en er komt stapje voor stapje een element bij. De melodie is mij wat te standaard af... maar na die melodie volgt een soort anti. Helaas is de uitwerking erg matig de screech staat veel te ver op de achtergrond en de kick bromt teveel, waardoor het geen mooi geheel is.

08. Behold The Future: 7
De kicks in de mid-intro waren eerst toch harder of ben ik nou gek? Het klinkt in ieder geval erg vet met die haperende synth, toch mist het wel een stukje variatie het is nogal langdradig naar mijn idee. De break vind ik ditmaal aan de lange kant, de climax die erin komt is goed, maar ik had toch wel wat meer verwacht, de melodie begint al snel te vervelen.

09. Compressed Thoughts: 7
Supervette acid sounds, maar de kick komt helaas te slap over. De mid weet wel een hoop drive mee te geven. De climax heeft een erg slappe kick, zeker naar het horen van de vorige kicks wat gewoon goede mainstream kicks waren. Ik vind het nogal raar om zo'n track dan op nummer 9 van je album te zetten.

10. We Are Infinite: 6
De mid-intro bevat telkens wel weer veel drive, maar ze blijven wel steeds in hetzelfde ritueel hangen met die korte geluiden. Ik hoop toch wel een keer op snoeiharde kicks of korte breaks tussendoor bijvoorbeeld. Puur om meer variatie aan te brengen. De climax doet mij niet zoveel. Het klinkt onafgewerkt de synth staat veel te ver van de rest af en daardoor komt het niet goed over.

11. Something: 6,5
Ook hier weer een mid-intro met veel drive, ik heb hier mijn mening al over gegeven en daar blijf ik bij. Het is wel leuk om zo'n track in een setje te stoppen, maar je hele album ermee vol is gewoon net iets teveel van het goede. De break is maar wat random gepingel, het bouwt ook totaal niets op. De screech klinkt wel goed, maar toch vind ik dat er weer teveel sounds inzitten terwijl ik Phuture Noize juist sterk vind met simpele sounds (denk aan Easy Killer climax en Coma). Desalniettemin aardig nummer

12. Fire In The Hole (Chris One Remix): 6
Een van mijn favoriete Phuture Noize tracks krijgt nu een remix van Chris One, die bekend staat om zijn harde kicks. Helaas merk ik hier weinig van in de mid-intro. Tot aan de break weet de track mij nog totaal niet te boeien. De climax vind ik wel aardig, maar het klinkt allemaal wat houterig/stijfjes. Zeer matige track van Chris One, overtreft het origineel bij lange na niet.

13. Unexpected (& Atmozfears): 7,5
De zoveelste mid-intro met dezelfde sounds... Het is misschien wel een eigen stijl van ze (?) maar meer afwisseling in soorten sounds is geen overbodige luxe. De anti klinkt inderdaad Unexpected, de beste kicks tot nu toe en dat van atmozfears :P

14. Militia: 8
Mid-intro bevat helaas weer dezelfde formule. De break bouwt weer lekker rustig op naar iets groots, wat er ook daadwerkelijk komt. Hele sterke anti. In de outro is de haperende screech erg nice, ik had dat liever gehoord in de anti.

15. Masters (& Density Ft. Prefix): 8,5
Wat een heerlijke mid-intro is dit toch, de beste kicks die ik tot nu toe heb gehoord. Ik ben niet anders gewend van P&D. De climax klinkt ook top. Een klein minpuntje is toch wel dat de melodie vrij standaard is in de climax.

Conclusie:
Ik had veel van dit album verwacht, maar misschien ook wel iets teveel. Het album valt mij een beetje. De kwaliteit van de tracks zijn erg constant, daardoor waren er geen grote blunders, maar helaas ook geen hele grote uitschieters op Masters na. Bij de helft van de tracks zijn de kicks prima voor mainstream niveau, maar ze proberen veel tracks toch hard over te brengen wat daardoor niet echt lukt. Verder worden sommige sounds en ideeën een beetje uitgemolken. Producetechnisch zat het allemaal wel aardig in elkaar op enkele dingen na, je hoort dat ze flink vooruit zijn gegaan.

Eindoordeel: 94:15 = 6,6
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 nov 2013 16:33 
 
Aan het typen...
Avatar gebruiker

Analoxx schreef:
Lyst, kom je toch weer uit op hetzelfde verhaal als bij het album van Radical :P
Sounds klinken inderdaad wat leeg en af en toe chaotisch, maar vind ze wel origineel en creatief uit de hoek komen vergeleken met andere artiesten. Er zijn zeker nog heel veel verbeterpunten, maar het soort stijl van deze heren valt gewoon bij veel mensen erg goed ;) Daarbij komt nog dat het hele jonge producers zijn!

De voornaamste kritiek op Radical Redemption was de matige kwaliteit. Hier is de afwerking her en der niet in orde, dat is in mijn ogen niet hetzelfde. Hier zit het hem vooral in dat de kicks niet goed zijn omdat de bass vooral ontbreekt en de hoge pitchkicks waar ik nu eenmaal een dusdanig gruwelijke hekel aan heb dat dergelijke tracks automatisch een lager cijfer krijgen, al was het alleen maar zodat ze niet in mijn playlists terecht komen (waar een rating-filter op zit).
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 nov 2013 16:35 
 
Hardtraxx Elite

Dacht ben een keer het eerste is Lyst mij nog voor met reviewen... xd
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 nov 2013 16:41 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Andromeda schreef:

Eindoordeel: 94:15 = 6,2

Je eindoordeel klopt niet. Je mist 6 punten (0.4 op eindcijfer) :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 nov 2013 16:42 
 
Hardtraxx Elite

A-maze schreef:
Andromeda schreef:

Eindoordeel: 94:15 = 6,2

Je eindoordeel klopt niet. Je mist 6 punten (0.4 op eindcijfer) :P

Godverdomme, dacht al dat het niet klopte... >.<

Ik had ergens +60 gedaan ipv +6 daarna weer -60 en toen dus vergeten om weer +6 te doen...
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 nov 2013 16:55 
 
Hardtraxx Veteran

Andromeda schreef:
A-maze schreef:
Andromeda schreef:

Eindoordeel: 94:15 = 6,2

Je eindoordeel klopt niet. Je mist 6 punten (0.4 op eindcijfer) :P

Godverdomme, dacht al dat het niet klopte... >.<

Ik had ergens +60 gedaan ipv +6 daarna weer -60 en toen dus vergeten om weer +6 te doen...


Sander wil je wel rekenles geven. :$
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 nov 2013 17:04 
 
Hardtraxx Veteran

Lenny :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 nov 2013 17:31 
 
Hardtraxxer

Album waar ik lang naar uit heb gekeken, kan niks anders zeggen dan dat ik gewoon groot fan ben van deze heren. De Fadin' remix en Eversince zijn eigenlijk de enige platen die ik niet veel aan vind.

Toch denk ik dat 4-5 EP's iets beter waren geweest voor hun, omdat ze een aantal sounds in veel platen hebben verwerkt. Ik denk dat als ze alles in EP's hadden gereleased de platen misschien nog wel beter waren geweest en dan was de sound misschien ook al iets meer geëvolueerd.

Maar wat staan er toch een heerlijke plaatjes op :loving:
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 nov 2013 17:35 
 

Vanavond een luisterbeurt geven :yay: Bewust nog geen previews geluisterd!
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 nov 2013 18:03 
 
Hardtraxx Addict

Lyst schreef:
Analoxx schreef:
Lyst, kom je toch weer uit op hetzelfde verhaal als bij het album van Radical :P
Sounds klinken inderdaad wat leeg en af en toe chaotisch, maar vind ze wel origineel en creatief uit de hoek komen vergeleken met andere artiesten. Er zijn zeker nog heel veel verbeterpunten, maar het soort stijl van deze heren valt gewoon bij veel mensen erg goed ;) Daarbij komt nog dat het hele jonge producers zijn!

De voornaamste kritiek op Radical Redemption was de matige kwaliteit. Hier is de afwerking her en der niet in orde, dat is in mijn ogen niet hetzelfde. Hier zit het hem vooral in dat de kicks niet goed zijn omdat de bass vooral ontbreekt en de hoge pitchkicks waar ik nu eenmaal een dusdanig gruwelijke hekel aan heb dat dergelijke tracks automatisch een lager cijfer krijgen, al was het alleen maar zodat ze niet in mijn playlists terecht komen (waar een rating-filter op zit).


Ik doelde meer op hetzelfde verhaal in de zin van dat mensen het soort stijl gewoon waarderen afgezien dat de kwaliteit over het algemeen wat minder is ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 nov 2013 18:05 
 
Hardtraxx Elite

Heerlijk album! :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 nov 2013 18:40 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Music Rules the Noize - 7,5
Fadin (Atmozfears Remix) - 5
Sensus 2013 - 7
Liberal - 8
Eversince - 5,5
On With the Show - 7,5
Lucror - 7,5
Behold the Future - 8
Compressed Thoughts - 8,5
We Are Infinite - 6,5
Something - 9
Fire in the Hole (Chris One Remix) - 6
Unexpected - 9
Militia - 8
Masters - 8,5

Gemiddeld een 7,4, zonder de 2 remixen (die het geheel aardig omlaag trekken) een 7,7.
Wat een geweldig album. Deze heren hebben een sterke eigen stijl met geweldig sounddesign. Enige minpuntje op de mannen is dat de pitchkicks die ze voornamelijk in de melodieuze platen veel te hoog gaan, en dat het soms net iets te hak op de tak springt (voorbeeldje, compressed thoughts 2e climax).
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 nov 2013 18:45 
 
Bierkoning
Avatar gebruiker

Music Rules The Noize, On With The Show, Compressed Thoughts (vooral de mid), Something, FITH Remix (alleen de kicks), Unexpected, Militia & Masters steken er voor mij bovenuit. Erg leuk album!

Vooral Militia, de rillingen lopen over m'n lichaam :loving:

Edit: Music Rules The Noize vind ik misschien nog wel vetter, wat een geweldige melodie.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 nov 2013 20:15 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Ja, heerlijk album zeg! zitten een aantal mindere platen tussen.

Music Rules The Noize (heerlijke melodie) :love:
Liberal is helemaal geweldig, die climax! :loving:
On With The Show, heerlijke sounds!
Compressed Thoughts, die intro en mid-intro :drool:
Something :woot:
Unexpected
Milita
Masters :worship: :worship:

Dit zijn de betere platen voor mij met als uitschieters Liberal, Milita en Masters :loving:
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 nov 2013 20:30 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

3 leuke plaatjes. Lucror, We Are Infinite en Militia. Rest doet me niets tot weinig. RR album by far.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 nov 2013 20:37 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

gewoon een prima album, zitten redelijk wat creatieve stukken in, en sommige dingen hadden wat beter uitgewerkt kunnen worden. Maar vind het wel een verademing :thumbsup:

Hopen dat ze goed profiteren van hun optreden bij Hardbass in februari, en dat er nog veel vette releases van ze komen, want talent hebben ze zeker ^^
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 nov 2013 20:59 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Ik kan mijn eindoordeel nog niet geven, maar het is me opgevallen dat bij Militia rond 0:53 de break heel raar en abrupt plaats moet maken voor het mid-intro. Het klinkt daar niet helemaal lekker, imo.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 nov 2013 21:47 
 
Hardtraxx Elite

Je moet hier van houden, dan vind je het geweldig! (L)
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 nov 2013 22:06 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

jambekkie schreef:
Je moet hier van houden, dan vind je het geweldig! (L)


Afbeelding
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 nov 2013 22:33 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

jambekkie schreef:
Je moet hier van houden, dan vind je het geweldig! (L)

Ooooh, zit dat zo ja? :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 nov 2013 22:34 
 
Hardtraxx Addict

Wat een heerlijk album! Dat de sounds niet overal super uitermate goed en gecompliceerd zijn neem ik zeker voor lief. Zo ver is Phuture Noize nog niet, maar dat zie ik zeker gebeuren.

De opbouw, creativiteit en feeling in de tracks is zeker heerlijk te noemen. Gaat helemaal goed komen met Phuture Noize. Ik denk dat ze nog meer progressie aankomend jaar gaan maken dan afgelopen jaar! De stappen worden als maar groter.
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 nov 2013 00:20 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Zoo fire in the hole, lekker hoor. Vind die kicks ook geil. Lopen lekker door.
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 nov 2013 00:23 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Album valt me toch ietwat tegen, komt vooral doordat ik kracht mis in de meeste kicks... Anders had dit zo fijn geweest... :cry:

Beste nummer is daarom toch wel de fire in the hole remix, daar zit teminste echt kracht in de kicks.
Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8  Volgende
Forumoverzicht » Releases » Hardstyle