Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1, 2, 3  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 mrt 2013 23:44 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

G1LL schreef:
Dat je er epilepsie van krijgt gaat te ver, maar ik snap Ordinary Joe zijn punt heel goed. Er zit namelijk totaal geen samenhang in die melodiën van Omegatypez, en dan heb ik het niet alleen over deze platen. Het is gewoon storend om naar te luisteren in plaat van dat je van een melodie zou moeten genieten. En het feit dat die kicks alleen nog maar alle kanten uit gaan maakt het er alleen maar minder op.

En met alle respect, Omegatypez laten naar mijn mening precies zien hoe je een hardstyle plaat NIET moet maken..


Geen samenhang? Als de synthaanslagen van een melodie niet op de hele of halve tel vallen en er dus afgeweken wordt van een (in mijn ogen vaak veel te) traditionele aanpak lijkt niemand er nog een touw aan vast te kunnen knopen. Complete bullshit want deze melodieën zijn origineel en luisteren lekker weg. Er is geen sprake van 'geen samenhang', want ze kloppen gewoon en iedereen met basiskennis van muziek die tot 4, 8 of 16 kan tellen zou dat moeten weten.

En over diegene die nog iets over 'The Spirit' zei, zelfs die melodie, hoe open-minded die ook is, klopt gewoon.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 mrt 2013 23:55 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Oxygene schreef:

Geen samenhang? Als de synthaanslagen van een melodie niet op de hele of halve tel vallen en er dus afgeweken wordt van een (in mijn ogen vaak veel te) traditionele aanpak lijkt niemand er nog een touw aan vast te kunnen knopen. Complete bullshit want deze melodieën zijn origineel en luisteren lekker weg. Er is geen sprake van 'geen samenhang', want ze kloppen gewoon en iedereen met basiskennis van muziek die tot 4, 8 of 16 kan tellen zou dat moeten weten.

En over diegene die nog iets over 'The Spirit' zei, zelfs die melodie, hoe open-minded die ook is, klopt gewoon.


Oeps ik hoop dat ik niet te veel controversie veroorzaak, hihi.
Maar even serieus, als open minded zou ik the Spirit niet labelen. Ik verzeker je dat als je een aap een keyboard geeft je hetzelfde effect krijgt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 mrt 2013 00:28 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Misschien dat ''geen samenhang'' een verkeerde verwoording is. Laat ik 't zo zeggen: de melodie springt alle kanten uit wat echt gigantisch storend en vervelend is..
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 mrt 2013 00:36 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik snap de heisa rond die melodiën niet. Ze zijn inderdaad niet standaard op de hele en halve toon, maar meer een soort piano achtig ingespeeld altijd, met veel tonen die wel degelijk samenhang hebben.

Electric City had heel gaaf kunnen worden, als die kick niet zo vaak over en weer sprong in de climax. Mocht men dat achterwege gelaten hebben hadden ze een lekker plaatje gemaakt. Iets wat in Beyond My Power dus wel goed gelukt is, dat is meteen ook een prima plaat om te luisteren en om te hebben.
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 mrt 2013 00:46 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Khadber schreef:
als die kick niet zo vaak over en weer sprong in de climax.


Dit in combinatie met de melodie, het klinkt gewoon voor geen meter :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 mrt 2013 00:48 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

G1LL schreef:
Khadber schreef:
als die kick niet zo vaak over en weer sprong in de climax.


Dit in combinatie met de melodie, het klinkt gewoon voor geen meter :P

Ik denk dat dat dan een verschil van smaak is, want met de melodie zelf is helemaal niets mis. Klopt van voor naar achteren. Enige jammere is op het einde van de climax die stukken met een kick die na 1x van hoog naar laag naar hoog springt. Het voelt eigenlijk net iets te druk aan, wat voor mij een beetje het gevoel uit die plaat haalt. Jammer, want het idee erachter is namelijk helemaal niet verkeerd :).
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 mrt 2013 00:55 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Beyond my power is wel redelijk. Kun je wel een keer opzetten rond een uurtje of 2 smiddags. Electric city is gewoon Fusion onwaardig. Dat ze dit uberhaupt releasen is mij al een raadsel.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 mrt 2013 11:09 
 
Hardtraxxer

Oxygene schreef:
G1LL schreef:
Dat je er epilepsie van krijgt gaat te ver, maar ik snap Ordinary Joe zijn punt heel goed. Er zit namelijk totaal geen samenhang in die melodiën van Omegatypez, en dan heb ik het niet alleen over deze platen. Het is gewoon storend om naar te luisteren in plaat van dat je van een melodie zou moeten genieten. En het feit dat die kicks alleen nog maar alle kanten uit gaan maakt het er alleen maar minder op.

En met alle respect, Omegatypez laten naar mijn mening precies zien hoe je een hardstyle plaat NIET moet maken..


Geen samenhang? Als de synthaanslagen van een melodie niet op de hele of halve tel vallen en er dus afgeweken wordt van een (in mijn ogen vaak veel te) traditionele aanpak lijkt niemand er nog een touw aan vast te kunnen knopen. Complete bullshit want deze melodieën zijn origineel en luisteren lekker weg. Er is geen sprake van 'geen samenhang', want ze kloppen gewoon en iedereen met basiskennis van muziek die tot 4, 8 of 16 kan tellen zou dat moeten weten.

En over diegene die nog iets over 'The Spirit' zei, zelfs die melodie, hoe open-minded die ook is, klopt gewoon.


Ben ik het mee eens, maar het moet wel goed uitgewerkt worden. Vind dit bij Beyond My Power goed gedaan, en ook bij The Spirit stoor ik me er niet aan. Het is denk ik meer de manier waarop de kicks gepitcht worden die ervoor zorgt dat het onnavolgbaar is.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 mrt 2013 12:29 
 
Hardtraxx Elite

Sterke Release, Beide vet
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 mrt 2013 13:21 
 
Hardtraxx Veteran

Ongelezen bericht Geplaatst op 15 mrt 2013 14:30 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Na bijna iedereen's negatieve reacties, moest ik dit ook maar eens checken. Met The Spirit afkraken heb ik me namelijk goed vermaakt, en ik was benieuwd of ik weer zo'n pareltje had. Helaas vind ik dat bij deze minder het geval. Ja, de kicks slaan écht helemaal nergens op, ik ging daarom ook weer helemaal stuk. Ja, de break en de samples klinken voor geen meter en zijn veel te zoetsappig. Maar hetgeen waarom ik me zo goed met The Spirit heb vermaakt, namelijk de melodie die op magische wijze elke keer veranderde als je hem luisterde, dat vind ik bij deze wel meevallen. Ik hoor een weinig speciale melodie, die dit keer daadwerkelijk te volgen is. En ik betrap me erop dat ik het gewoon jammer vind xd Kut misschien voor de heren van Omegatypez, maar voor mij zijn ze het stadium uit waarin ik helemaal stuk ging door hun tracks, verworden tot een grijze muis in de bruine massa die mainstream hardstyle heet. Helaas, ik was graag een keer naar een set van hun gegaan, gewoon een kwartiertje, om een keer goed te kunnen lachen.

Om eerlijk te zijn snap ik de ophef dan ook niet, hoor een weinig bijzondere, niet zo heel goede track, maar niks schandaligs. Op de kicks na.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 mrt 2013 00:03 
 

Ik had t in t vorige topic ook al gezet, ik vind Electric City echt dus niet zo slecht. Ja de pitchkicks zijn raar, maar de melodie is echt niet gecompliceerder dan een wildstylez plaat. Daarnaast heeft de mid-intro best wel wat drive, misschien zijn de kicks niet diep genoeg voor iedereen hier. Zelf stoor ik me echt niet zo erg aan het springerige. Ik heb de plaat nu al 4-5x gehoord, maar ik betrap me erop dat ik het gewoon nog een keer aanzet. Ik denk dat mijn stijl ondoorgrondbaar is met platen als Rotten From The Inside en deze. Niet echt te rijmen met elkaar. Achja,ik zou dit best een keer draaien.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 mrt 2013 01:13 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Beide vind ik fijne luisterplaatjes, ik stoor mij niet aan de pitchkicks :) .
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 mrt 2013 20:23 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

8 apr komt FUSION168 dus dan komt deze de week daarvoor?
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 mrt 2013 20:38 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Omegatypez zijn echt het lachertje van de scene :') echt de afschuwelijkste nummers die ik ooit heb gehoord. Ik zet nog liever heavy death metal op waar ze grudgen, want dat klinkt nog 1000000x beter dan deze diarree zooi.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 mrt 2013 21:19 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Intervention schreef:
8 apr komt FUSION168 dus dan komt deze de week daarvoor?


ja deze komt 1 april... staat op de site
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 mrt 2013 22:37 
 
Hardtraxxer

Beyond My Power is best leuk, sterke vocals ook :) Electric City zal ik minder vaak opzetten.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 mrt 2013 10:43 
 

Ik vind ze beiden ook lekker wegluisteren. Electric City is niet echt iets voor op een feest naar mijn mening, maar voor thuis of voor in de auto, ik zal hem zeker vaker opzetten. Pitchkicks storen mij ook niet, in beide tracks niet, en de melodie vind ik erg lekker in beide tracks.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 mrt 2013 10:54 
 

new mod :huh:
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 mrt 2013 19:11 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

kan wel zien dat de meeste mensen hier geen crossbreed of industrial moeten gaan luisteren als ze dit al niet kunnen volgen :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 mrt 2013 14:35 
 
Hardtraxx Veteran

G1LL schreef:
Er zit namelijk totaal geen samenhang in die melodiën van Omegatypez, en dan heb ik het niet alleen over deze platen. Het is gewoon storend om naar te luisteren in plaat van dat je van een melodie zou moeten genieten. En met alle respect, Omegatypez laten naar mijn mening precies zien hoe je een hardstyle plaat NIET moet maken..


Totaal niet mee eens Gillian. Ik snap dat sommige mensen de melodiën niet kunnen volgen. Ik daarentegen kan het prima volgen en juist erg van genieten. Hou wel van die zweverige melodietjes. Niks onnavolgbaars aan, in mijn oren. Eerder te maken met muzikale aanleg of iets dergelijks haha.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 mrt 2013 14:57 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Als Omegatypez niet te volgen is, is Frontliner vaak ook niet te volgen. Zelf gaat mijn voorkeur natuurlijk sterk uit naar Frontliner, maar zo ingewikkeld zijn OT melodieen ook weer niet.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 mrt 2013 12:46 
 
Hardtraxx Veteran

Die melodieen zijn perfect te volgen hoor. The Spirit is een leuke plaat, bassline vind ik lekker ( :$ ), Beyond My Power heeft een mooie intro, leuke melodie en de climax en pitchkicks vallen mee.
Electric City is net zoals de Spirit leuk met die bassline, ook hier is er een leuke melodie aanwezig.
Mooie release imo alweer van hen. (En nee dit is geen troll :") )
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 mrt 2013 15:23 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Ben geen fan van Omegatypez maar vind Beyond my Power een erg fijne plaat. De melodie icm de vocals geven een zweverige sfeer mee. Kan ik wel van genieten. Electric City vind ik dan weer een paar klassen minder.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 apr 2013 22:11 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Vind vooral Beyond my Power erg lekker met die zweverige vocals en melo :thumbup:
Vorige  1, 2, 3  Volgende
Forumoverzicht » Releases » Hardstyle