Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 okt 2014 23:06 

Hardtraxx Elite

:love:
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 okt 2014 23:30 

Hardtraxx Elite

Opbouw lijkt heel erg op Light af en toe maar dat is helemaal niet erg.
Sounddesign is subliem.
Beste anthem sinds jaren :)

Alleen jammer dat die stem "Qlimass" lijkt te zeggen :$
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 okt 2014 23:35 

Hardtraxx Veteran

Weet mij niet te pakken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 okt 2014 00:16 

Hardtraxxer

WOW! Zeg eerlijk, uit alle platen die de laatste tijd zijn uitgekomen, is deze wel een 'one of a kind'. Ongekende sound design. Bas is een absolute baas!

Overigens snap ik niet aan veel reacties te lezen op FB, YT etc. dat sommige de plaat niet RAW genoeg vinden. Het is GVD Qlimax, geen Loudness. Damn.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 okt 2014 00:32 

Hardtraxxer

De screech in de mid-intro vind ik niet fijn klinken, kicks zijn daarentegen wel goed... Break is wel leuk totdat de melodie erin komt; die vind ik veel te vrolijk voor een Qlimax (of Qlimass? :P) anthem. Tweede climax vind ik verder vrij weinig aan. Concluderend valt de track me toch behoorlijk tegen...
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 okt 2014 02:07 

Hardtraxxer

Zygoma schreef:
Alleen jammer dat die stem "Qlimass" lijkt te zeggen :$

Moest je dat nu echt zeggen :D ?
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 okt 2014 10:12 

Hardtraxx Elite

Wat een ongekende plaat weer! Sfeer zit er zeer goed in. In tegenstelling tot vele anderen vind ik de melodie super vet. Kippenvel! Tweede climax met dat koor is ook zeer fijn. Beste anthem sinds 2009 (DBSTF).
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 okt 2014 10:49 

Hardtraxx Veteran

Qlimas is een nieuw feest?
Hoe de fuck is dat mogelijk dat dat niet eens normaal uitgesproken kan worden?
>.<
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 okt 2014 11:32 

Hardtraxx Veteran

p-stylez schreef:
Qlimas is een nieuw feest?
Hoe de fuck is dat mogelijk dat dat niet eens normaal uitgesproken kan worden?
>.<

Fluister jij eens qlimax zachtjes. Het zal je opvallen dat als je niet bewust op de x let die ongeveer wegvalt.

Bovendien: ik zou me hier niet eens druk om maken. Het is een heel klein detail in een hele grote track.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 okt 2014 11:47 

Hardtraxxer

Lekker anthem! 2e climax is erg fijn!
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 okt 2014 11:49 

Aan het typen...

Kicks lijken hard, maar zijn dat niet, dubstep gedeelte zit voor mij geen lekker ritme in. Eerste melodie is inspiratieloos en het koor in de tweede climax klinkt slecht afgewerkt. Enige vette aan deze track eigenlijk vind ik de koor stukjes tussen de dubstep door. Wel goed dat het geen 13 in een dozijn plaat is.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 okt 2014 11:55 

Artiest

Lyst schreef:
Kicks lijken hard, maar zijn dat niet, dubstep gedeelte zit voor mij geen lekker ritme in. Eerste melodie is inspiratieloos en het koor in de tweede climax klinkt slecht afgewerkt. Enige vette aan deze track eigenlijk vind ik de koor stukjes tussen de dubstep door. Wel goed dat het geen 13 in een dozijn plaat is.

Haha ga bas even wijzen op zijn mixdown :lol:

Hele dikke track en kicks creëren echt een heerlijke chaos! :love:
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 okt 2014 12:06 

Donateur

Khadber schreef:
Bovendien: ik zou me hier niet eens druk om maken. Het is een heel klein detail in een hele grote track.

Ik vind een vocal, vooral in een anthem als die van Qlimax, toch wel aardig belangrijk. Of in ieder geval vind ik dat nu juist iets waar je wat extra punten op kunt scoren.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 okt 2014 12:18 

Aan het typen...

sjuul schreef:
Lyst schreef:

Haha ga bas even wijzen op zijn mixdown :lol:

Hele dikke track en kicks creëren echt een heerlijke chaos! :love:

Ik hoor toch wat ik hoor. Wat interesseert mij het dat Bas dit gemaakt heeft. Jullie redeneren andersom, Bas heeft het gemaakt, dus is de mixdown super. >.<
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 okt 2014 12:34 

Hardtraxxer

Lyst schreef:
Kicks lijken hard, maar zijn dat niet

Hoe heb je dit gemeten als ik vragen mag?

Lyst schreef:
en het koor in de tweede climax klinkt slecht afgewerkt.

Dat koor had maybe iets harder mogen staan ten opzichte van de rest van de mix ja, al blijft alles een kwestie van smaak in the end....

Ik vind de plaat als geheel heel erg leip iig, 147 BPM(L)
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 okt 2014 12:41 

Aan het typen...

Volume hard zetten en kijken wat de impact, diepte en volume van het laag is?
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 okt 2014 12:48 

Hardtraxxer

Lyst schreef:
Volume hard zetten en kijken wat de impact, diepte en volume van het laag is?

Oke maar dat is dan vooral jou manier om hardheid te meten denk ik. Bijna alles in muziek is subjectief, maar het is duidelijk dat jij dit soort kicks niet kunt waarderen, dat bedoel je denk ik:)
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 okt 2014 13:03 

Hardtraxx Crew

CATID dus Q104
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 okt 2014 13:45 

Hardtraxx Elite

Trouwens, iedereen vind die melodie niet duister genoeg/te vrolijk. Juist dat element vind ik goed bij het thema passen. Het heet niet The Source Code of Destruction o.i.d.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 okt 2014 14:01 

Hardtraxx Veteran

Productietechnisch gezien valt hier natuurlijk weinig op aan te merken. Maar dat is met hem altijd wel top. Intro is erg lekker. Maar die melodie doet me toch meer aan Defqon denken dan aan Qlimax. Had wel een tikje spannender gemogen. Tweede gedeelte is wel vet gedaan! Had ik niet echt verwacht.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 okt 2014 14:12 

Hardtraxxer

de eerste climax lijkt in het geheel vd plaat er niet echt bij te horen, een vrolijke outlier tussen het toch wel geweld vd intro/outro en 2e climax
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 okt 2014 14:15 

Artiest

Lyst schreef:
Ik hoor toch wat ik hoor. Wat interesseert mij het dat Bas dit gemaakt heeft. Jullie redeneren andersom, Bas heeft het gemaakt, dus is de mixdown super. >.<

Ja want jouw oren zijn veel beter getraind dan die van een producer met jarenlange ervaring!
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 okt 2014 15:02 

Aan het typen...

Waarom zou ik ervaring moeten hebben met mixdowns om te kunnen horen of het goed is? Een fijnproever in een restaurant hoeft het gerecht toch ook niet zelf te koken en een wijnproever hoeft de wijn toch ook niet zelf te maken? Ik luister al ruim 9 jaar kritisch naar muziek en heb heel veel nummers uit verschillende genres voorbij horen komen. Daar vergelijk ik het mee en baseer ik mijn mening op. En vergeleken met die nummers vind ik zowel de kicks als de koren uit de tweede climax slecht afgewerkt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 okt 2014 15:50 

Hardtraxx Veteran

De volledige versie is weer zoals hij moet zijn. Track of the Year, geen twijfel en er gaat ook niks meer bij in de buurt komen. (IMO)
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 okt 2014 16:17 

Hardtraxx Veteran

Echt super dat hij in ieder geval wat anders dan anders doet. Helemaal voor een Qlimax anthem. Vind hem zelf ook super ^^
Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Forumoverzicht » Releases » Hardstyle