Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 18, 19, 20, 21, 22
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 dec 2011 11:40 
 
Hardtraxx Crew
Avatar gebruiker

nielstil schreef:
Ben ik de enige die Extreme Loudnezz zowat het lekkerste nummer van dit jaar vind? :P (vooral de 2e climax dan)

Voor mij niet het lekkerste nummer van het jaar, maar wel zwaar goed inderdaad :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 dec 2011 19:35 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Ik ga me ook maar eens aan een review wagen:
1. Frontliner ft. Ellie – Lose The Style: 6,0
Leuk vrolijk plaatje om mee te beginnen, maar verder is het voor mij niet super boeiend. Zang van Ellie is trouwens mooi gedaan :thumbup:

2. Frontliner – Dream Dust: 8,0
Melodie is heerlijk, opbouw naar de anti/midintro (wat is het eigenlijk) verloopt mooi. Zit veel variatie in waardoor het de aandacht goed vasthoudt. Wel al heel vaak voorbij horen komen, maar dat drukt de pret niet.

3. Frontliner – You Want It: 6,6
Lekker vage geluidjes in de midintro, duurt alleen wel wat lang. Climax is oke, maar wel beetje 13 in een dozijn. Melodie doet me trouwens denken aan Showtek - F-Track (sorry mensen xD).

4. Frontliner & Max Enforcer – We Forget To Live: 7,2
Mooie ode aan het leven, midintro is fijn, break is mooi(al doet hij me wel steeds denken aan Supermode - Tell Me Why) en de sidechain lead in de climax is ook lekker. Toch grijpt het algehele nummer me nét niet helemaal.

5. Frontliner – Who I Am (Scope DJ Rmx): 6,5
Lekkere drive door de reverse bass, zoals we gewend zijn van Scope. Niet heel veel verschil met het origineel die ik al niet geweldig vond, maar toch wel een geslaagde update.

6. Frontliner – Opposites: 5,5
Reverse bass is ok, screeches ook wel. Melodie is ehm ja... gewoon niks. Overall is het niet slecht, maar toch gaat deze plaat totaal langs me heen.

7. Frontliner – Creative Community: 7,4
Midintro is leuk, beetje saai misschien voor sommigen, maar ik stoor me daar niet zo aan. Reverse bass zorgt voor een lekkere drive. Melodie is lekker maar wel een beetje Dreamdust 2.0. Fijne plaat!

8. Frontliner & Deepack – Move 2 Thiz: 6,7
Deepack invloeden duidelijk te horen, met name in de kicks en de vocals. Kicks rammen lekker door in het midintro! Melodie heeft iets raars maar ik vind hem wel wat hebben. Geen meesterwerk maar desondanks toch een mooie albumvuller.

9. Frontliner – Time (Album Edit): 5,8
Doe mij het origineel maar, vind de kicks niet mooi. Ook vind ik dat de sfeer die wel in het origineel zat, hier ontbreekt.

10. Frontliner – Whatever!: 7,0
Zoals de titel al doet vermoeden, krijgen we een portie rare geluiden. Vind het midintro hier echt heel vet! Climax is lekker euforisch, de synth vind ik echter iets minder mooi, had van mij scherper gemogen. Kicks gaan ook wel errrrug hoog zeg.

11. Frontliner – If You Find: 7,6
In tegenstelling tot vele anderen hier, vind ik dit echt één van de lekkerste platen van het hele album! Die reverse bass in de midintro is werkelijk briljant, het stuk met de screeches is ook heerlijk. Climax heeft veel sfeer, ookal hebben we een soortgelijke melodie al eerder gehoord op dit album. Tweede climax iets minder goed dan de eerste, mede door de kicks die mij net wat te hoog gaan. Echt een heerlijk nummer, sorry mede-Hardtraxxers :D

12. Ran-D & Frontliner – Skills: 5,0
Ehm ja, wat zal ik hier nou van zeggen. Vocals zijn totaal niet mijn smaak, als ik dit wil zou ik wel naar Psyko Punkz luisteren. Climax is standaard. Deze track wordt meestal doorgespoeld mocht hij toevallig voorbij komen als iTunes op shuffle staat.

13. Frontliner – External Life: 5,5
Wel leuk plaatje, maar niks bijzonders. Synth en melodie zijn wel grappig gedaan trouwens.

14. Frontliner – Extreme Loudnezz: 7,4
Intro is goed maar niet bijzonder. De echte magie komt gelukkig nog, met een melodie die me overal kippenvel geeft. Eén van de beste platen op dit album.

15. Frontliner – Spacer (The Prophet Remuxx): 3,0
Waarom?! Wat hebben we fout gedaan?! Al het vorige dat je gehoord hebt van dit album vergeet spontaan bij het horen van deze 'remuxx', het enige dat door je heen gaat is het verlangen om de cd door het raam te gooien. Volgens mij heb ik deze troep welgeteld één keer helemaal afgeluisterd, omdat ik te druk bezig was om hem vroegtijdig uit te zetten. De vocals zijn leuk voor kleuters die met een samplepack mogen spelen, helaas voor The Prophet denk ik dat de gemiddelde hardstyle-liefhebber hier niet onder valt. Schandalig dat dit erop staat, zet dan I Saw It of de Muzic Or Noize Remix erop.

95,2 / 15 = 6,34666667 met de remuxx, 92.2 / 14 = 6,585714286 zonder remuxx.

Ik houd het dan op een 6,5 voor het gehele album. Het is een goed album, maar het ontbrak me toch een beetje aan echte toppers. Ik had iets meer verwacht, ik denk ook dat Frontliner dat in zich heeft.
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 dec 2011 20:03 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Jammer dat er niet 1 of 2 echte knallers op staan, of een plaatje zoals Toxxic/ Godz Power/ Greenhouse.
Staan een aantal leuke platen op, maar meer is het ook niet.
Heb ook niet de moeite gedaan om sommige platen meer dan 1 x te luisteren.
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 dec 2011 20:10 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Daveytl schreef:
Jammer dat er niet 1 of 2 echte knallers op staan, of een plaatje zoals Toxxic/ Godz Power/ Greenhouse.
Staan een aantal leuke platen op, maar meer is het ook niet.
Heb ook niet de moeite gedaan om sommige platen meer dan 1 x te luisteren.


Dreamdust dan? Vind dat wel een toppertje ^^
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 dec 2011 20:23 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

roberttt schreef:
Daveytl schreef:
Jammer dat er niet 1 of 2 echte knallers op staan, of een plaatje zoals Toxxic/ Godz Power/ Greenhouse.
Staan een aantal leuke platen op, maar meer is het ook niet.
Heb ook niet de moeite gedaan om sommige platen meer dan 1 x te luisteren.


Dreamdust dan? Vind dat wel een toppertje ^^

Ja, hele goede plaat ^^
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 dec 2011 20:24 
 
Hardtraxx Crew
Avatar gebruiker

Ik begin het album echt steeds vetter te vinden, na hem een flink aantal keer gehoord te hebben. Ook de nummers die ik eerst wat minder vond, beginnen nu wel wat te worden. Behalve Skills en die remuxx( :sick: ) natuurlijk, die ga ik echt geen 2e keer opzetten.
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 dec 2011 13:32 
 
Hardtraxxer

Intro van external life klapt er wel goed op
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 dec 2011 14:07 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Zygoma schreef:
14. Frontliner – Extreme Loudnezz: 7,4
Intro is goed maar niet bijzonder. De echte magie komt gelukkig nog, met een melodie die me overal kippenvel geeft. Eén van de beste platen op dit album.


:oh:

nielstil schreef:
Ben ik de enige die Extreme Loudnezz zowat het lekkerste nummer van dit jaar vind? :P (vooral de 2e climax dan)


ik ook wel, maar ken hem al een jaar.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 dec 2011 01:37 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Ik was met een hele review bezig, maar dit album stelde mij zo erg teleur dat ik het laat voor wat het is.
De man die als een van de weinige mainstream-producers nog de gave heeft om geweldige melodieën te maken, slaagt erin om een heel album af te leveren met deuntjes die ik of niet kan volgen of mateloos irritant zijn. Kicks zijn vaak niet zo best (was echter altijd al een beetje zo bij hem) en heel veel tracks zijn zo onsamenhangend als wat.

Uitschieters zijn Dream Dust en Creative Community, de enige dikke platen van het album. De rest is echt ronduit teleurstellend. Jammer dat uitgerekend Frontliner, toch een van mn favorieten, zo'n teleurstellende prestatie neerzet :( En dat heeft dan zo lang op zich moeten laten wachten. Helaas...
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 dec 2011 14:24 
 

Hij moet gewoon weer platen met maken de sounds van Warphole en Self Deprication
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 dec 2011 14:43 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Almighty schreef:
Hij moet gewoon weer platen met maken de sounds van Warphole en Self Deprication

Inderdaad. :thumbup:

edit: of nouja, hij moet niets. Vind dit alleen echt tegenvallen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 dec 2011 18:50 
 
Hardtraxx Addict

Almighty schreef:
Hij moet gewoon weer platen met maken de sounds van Warphole en Self Deprication

Vind ik nou ook, en Frontliner is niet de enige die zijn 'niet-commerciele-rol' terug moet oppakken -.-

nielstil schreef:
Ben ik de enige die Extreme Loudnezz zowat het lekkerste nummer van dit jaar vind? :P (vooral de 2e climax dan)

Nee man, ik vind het ook de beste van het album! :P
Als ik deze is live hoorde dit jaar, heb ik toch wel goed geflipt op dit nummer :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 jan 2012 17:43 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Nee dit album is hem echt niet :/ enige tracks die ik een beetje redelijk vind zijn Dream Dust, Skills (persoonlijke mening, vind de invloed van Ran-D wel lekker klinken) en Extreme Loudness, maar die tracks staan ook op andere albums die ik al heb en heb ik eigenlijk al te vaak gehoord. Verder is Move 2 Thiz wel aardig.
We forget to Live, ik hoor niets waardoor de meesten hier hem één van de betere tracks van het album vinden en ben hem na een paar keer luisteren al helemaal zat.
Creative Community, climax heeft een redelijke melo, maar die kicks :sick:

Verder veel tracks waar de intro nog wel redelijk is, maar de melodie me totaal niet pakt. Ik geef het album een 5.
En waar zijn tracks als I saw it en Auditory Nerve? Wordt daar dan helemaal niks mee gedaan?
Vorige  1 ... 18, 19, 20, 21, 22
Forumoverzicht » Releases » Hardstyle