Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18 ... 22  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 dec 2011 15:06 

Hardtraxx Veteran

Wat een saai album zeg :/ Erg jammer want deze man kan echt geniale producties afleveren. De enige die ik een beetje vet vind zijn Dreamdust & We Forget To Live... Verder zijn het allemaal 13 in een dozijn platen met hetzelfde concept, Oer en oersaai >.<
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 dec 2011 15:08 

Hardtraxx Veteran

Erg jammer, de weg die Frontliner is ingeslagen.
Hele album draait voor mij om Dream Dust/ We Forget To live & Extreme Loudness.
Rest is vrijwel allemaal meuk.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 dec 2011 15:30 

Ongelezen bericht Geplaatst op 18 dec 2011 15:54 

Hardtraxx Addict

Daveytl schreef:

Volledig mee akkoord, ben dus niet de enige die er zo over denkt :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 dec 2011 16:42 

Hardtraxxer

Daveytl schreef:

+1
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 dec 2011 16:48 

Hardtraxx Veteran

Daveytl schreef:

Lose The Style is ook baas. Creative Community is vet, Opposites en Move 2 Thiz zijn na een paar x luisteren ook wel leuk. If You Find kan er ook wel mee door alleen die is nogal lang.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 dec 2011 17:10 

Hardtraxx Elite

Album vanmiddag een beetje door geskipt, zit niets leuks tussen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 dec 2011 17:36 

Hardtraxx Veteran

naar een paar keer luisteren toch wel een lekker albumpje hoor!!
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 dec 2011 17:55 

Hardtraxx Addict

Ben nu halverwege met luisteren en vind het allemaal nog meevallen hoe "slecht" dit is. Album luistert gewoon lekker weg :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 dec 2011 19:25 

Hardtraxxer

niet slecht, maar ik had er meer van verwacht :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 dec 2011 20:12 

Hardtraxx Veteran

Spacer Remuxx Afbeelding
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 dec 2011 21:38 

Hardtraxx Veteran

Gangsterdwerg schreef:
Daveytl schreef:

Lose The Style is ook baas. Creative Community is vet, Opposites en Move 2 Thiz zijn na een paar x luisteren ook wel leuk. If You Find kan er ook wel mee door alleen die is nogal lang.

Lose the Style, mwoh, wel verfrissend en origineel maar ik kan er niet echt van genieten of zo.
Creative Community is wel een leuk plaatje idd, maar niet zo lekker als mijn bovengenoemde favorieten.
Die andere 2 heb ik nog niet vaak gehoord, maar die lieten geen indruk achter op mij.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 dec 2011 22:46 

Hardtraxx Crew

Ook maar eens een review geschreven :)

Lose The Style
Doet me eerlijk gezegd niet veel. Meidje kan wel goed zingen denk ik :P De kick doet me ook weinig. Het is natuurlijk gewoon slome happy hc, maar hij gaat aan mij voorbij.

Dream Dust
Een van de betere van het album. Heerlijke vlotte midintro, goede drive. Typisch zo'n Frontliner stukje. Daarna een heerlijke opbouw naar de climax, die zelf ook geweldig is. Heerlijke plaat, heb hem echter wel al echt vaak voorbij horen komen.

You Want It
Begint met de welbekende opbouw van oplopende kicks, die we vaker tegenkomen. Lekker wazige geluidjes en goede kicks. Zit ook een lekker drive in, mooi vlot tempo. De sfeer in de break is echt geniaal. Geeft me een heel goed gevoel. De melodie in de climax is simpel maar effectief. Hij blijft in ieder geval wel bij mij hangen. De kicks pitchen misschien wat veel, maar op de een of andere manier kan ik dat bij Frontliner altijd hebben, vind het nog lekker klinken hoor. De synth klinkt ook heerlijk.

We Forget To Live
In een woord: WAAAUW _0_ Wat een supervette track. Geweldige mid, gave vocals, kicks zitten goed, zit een geweldige drive in. De break en de climax zelf klinkt ook werkelijk waar super! Geniet echt van dit nummer. Geweldige sfeer.

Who I Am
Origineel vind ik een leuk nummer, die mid vind ik erg gaaf gedaan. Ook bij deze remix zit het daar weer goed. Ik ben sowieso een erg grote fan van Scope z'n werk. Hij heeft er echt iets moois van gemaakt, de gave elementen van het origineel heeft ie er in gelaten. Het enige waar ik me net als in het origineel aan stoor zijn de vocals van Villain.

Opposites
Vind ik een mindere. De kicks in de midintro vind ik iets te soft. De vocals doen me niks en de melodie pakt me ook niet echt. Laten we het maar houden op een echte albumfiller.

Creative Community
Samen met Extreme Loudnezz de beste nummers van het album, echt geweldig gewoon (L). Gewoon alles klopt aan dit nummer. Zo'n typische Frontliner plaat en daar hou ik van _0_. Die 2e climax....briljant!

Move 2 Thiz
Hoort hierin echt duidelijk de Deepack elementen, en daar hou ik wel van. Lekkere drive zit er in dit nummer. De climax is ook erg gaaf gedaan, de melo is echt pakkend. Niks op aan te merken op dit nummer :)

Time Edit
Niet zo vet als het origineel, maar leuk om af en toe eens op te zetten. Hij heeft hem in een leuk nieuw jasje gestopt.

Whatever!
De midintro vind ik erg gaaf. De climax vind ik helaas niks aan. De kick vind ik hier niet lekker klinken. Ook de melo pakt me niet. Vind de midintro en de climax ook totaal 2 verschillende dingen, ze horen gewoon niet bij elkaar.

If You Find
Ook hier vind ik de mid weer erg gaaf! Daar weet ie me toch wel elke keer te boeien. Ja, hele gave plaat weer!! Alleen de kicks in de climax gaan me toch echt te hoog, daar klinken ze gewoon echt niet meer.

Skills
Sorry dat ik het zo vernoem, maar dit vind ik echt een kutnummer. Ver-schrik-ke-lijke vocals :sick: De rest van het nummer vind ik ook echt helemaal niks aan. Deze zou wel eens verkozen kunnen worden tot slechtste nummer van het jaar voor mij!

External Life
Die mid weer _0_ Wat een energie, wat een drive. Su-per!!! Melo pakt me opzich wel. Gaaf dat ie die mid alsnog terug laat komen!!

Extreme Loudnezz
Zoals eerder gezegd, samen met Creative Community het beste nummer van het album. Zie het commentaar daarbij, want voor dit nummer geldt precies hetzelfde (L) Die 2e climax, bril-fuckin-jant!!!

Spacer
Gadverdegadverdegadver :sick: Ten eerste: remuxx. Dat vind ik wel zo kinderachtig staan. Moeten we hem ook voortaan The Priphat ofzo noemen. Het origineel is echt vele malen beter. De mid gaat opzich nog wel, maar heeft echt TOTAAL niks met dit nummer te maken. Dit is gewoon knip en plak werk geweest. Heeft ie gewoon ervoor en erna geplakt omdat er nog een intro/outro bij moest zitten. Nee, deze had van mij niet op het album gehoeven.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 dec 2011 22:56 

Hardtraxx Veteran

Waarom heeft iedereen zo'n hekel aan Skills?
Bevat naar mijn mening veel drive, kicks passen er goed bij en de 2e climax kickt er naar mijn mening heerlijk in. Outro is ook leuk gedaan. De vocals zijn idd niet geweldig, maar echt dramatisch vind ik ze nou ook weer niet.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 dec 2011 23:23 

Hardtraxx Veteran

Ik geef alleen de cijfers. Aan uitleg ga ik geen aandacht geven, zonde van mijn tijd!
Tof dat Frontliner een album uitbrengt hoor, maar tijdens het luisteren van het album geen ene keer het gevoel gehad dat ik naar een album zat te luisteren! Sommige tracks zijn gewoon inhoudloos en degene die er toe doen hebben we al vaak geluisterd! Nouja, genoeg gezeik:

Frontliner ft. Ellie – Lose The Style 7,2
Frontliner – Dream Dust 8,0
Frontliner – You Want It 6,7
Frontliner & Max Enforcer – We Forget To Live 7,1
Frontliner – Who I Am (Scope DJ Rmx) 6,5
Frontliner – Opposites 4,0
Frontliner – Creative Community 7,5
Frontliner & Deepack – Move 2 Thiz 6,9
Frontliner – Time (Album Edit) 5,0
Frontliner – Whatever! 6,0
Frontliner – If You Find 6,4
Ran-D & Frontliner – Skills 6,8
Frontliner – External Life 7,0
Frontliner – Extreme Loudnezz 7,9
Frontliner – Spacer (The Prophet Remuxx) 3,5

Overall: 6,4
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 dec 2011 23:35 

Hardtraxxer

Citaat:
Waarom heeft iedereen zo'n hekel aan Skills?

Skills is niet heel dramatisch, maar je mag toch meer verwachten van twee top producers. Wanneer de climax komt ontbreekt in het eerste deel een soort lage bas, het klinkt dan heel leeg ? :s

Verder staan op dit album natuurlijk 6 bommetjes, waarvan de eerste 3 echte TOP, de andere 3 zoals je van iemand als Frontliner mag verwachten.
Extreme Loudnezz
Dream Dust
Creative Community
External Life
You Want It
We Forget to Live

Veel albumfillers, te veel... Alsof hij de inspiratie af en toe kwijt was. Niet uitermate slecht, maar zullen niet lang herinnerd worden. Erg opvallend dat de twee collabs verre van knallers zijn. Met als dieptepunt albumfiller If You Find, met de meest random melodie ooit.....

Daarnaast:
2 slechte edits/remixes: - Het vrolijke tintje wat Scope aan Who I Am geeft past er precies níet bij, het wat rauwe wat het origineel heeft maakt klopt nog een beetje met de vocals, en de mid is gewoon beter bij het origineel.
- Time Edit, Edit maken van een top track lukt vaak niet, zo nu ook weer niet, kan lang niet tippen aan het origineel.

1 ontzettend vaag nummer, Lose The Style, wat opzich geen slecht nummer is, maar wat gewoon totaal niet past bij elkaar. Daarnaast is de mid ongeinspireerd/te makkelijk.

En een draak..
Spacer Remuxx, de naam Remix niet waardig en daarom waarschijnlijk al bij voorbaat Remuxx genoemd.

Verder ben ik het volledig eens met het eerste wat FRArnold zegt,
Citaat:
Tof dat Frontliner een album uitbrengt hoor, maar tijdens het luisteren van het album geen ene keer het gevoel gehad dat ik naar een album zat te luisteren! Sommige tracks zijn gewoon inhoudloos en degene die er toe doen hebben we al vaak geluisterd!

Heel jammer dat hij het niveau van bepaalde tracks bij lange na niet vol kan houden, te veel kwaliteitsverschil in het album. Leuk van die 6 goeie tracks, jammer van de rest. Matig album
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 dec 2011 00:24 

Hardtraxx Veteran

Ik ook gewoon wat cijfers dan:

01. Lose The Style 2/10
02. Dream Dust 8.5/10
03. You Want It 5.5/10
04. We Forgot To Live 6.2/10
05. Who I Am (Scope DJ Remix) 6.8/10
06. Opposites 3/10
07. Creative Community 6.9/10
08. Move To Thiz (Ft Deepack) 6.5/10
09. Time (Album Edit) 5.6/10
10. Whatever! 6.8/10
11. If You Find 7.2/10
12. Skills (Ft. Ran-D) 5.5/10
13. External Life 6/10
14. Extreme Loudness 8.5/10
15. Spacer (The Prophet Remeuk) 1/10 :lol:

Totaal 85/15 = 5.733 = 5.7

Net een voldoende dus. Vind vaak de kicks heel slecht of te hoog gepitcht. Verder zijn de sounds of screeshes vaak wel in orde, maar d'r moet of een andere kick onder of ze moeten nog wat aangepast worden. Ook staan er tracks op die gewoon niet release waardig zijn voor mij zoals Lose the style & Opposites, 't klinkt gewoon amateuristisch... Er staan ook nog wel een paar degelijke nummers op en zelfs nog 2 nummers die er bovenuit steken, maar over 't algemeen pakt dit album mij totaal niet. Laat ik 't maar niet over die Spacer remix hebben. Voor veel mensen zou dit vast een leuk album zijn, ik laat 't links liggen :) .
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 dec 2011 01:02 

Hardtraxx Addict

@ Hardstyle.com
http://www.hardstyle.com/frontliner/fro ... ous-dj-mix
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 dec 2011 08:42 

Donateur

D-Teq schreef:

Nergens anders?
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 dec 2011 09:38 

Hardtraxxer

Ook mijn review maar ff droppen:

Lose The Style - 6.5
Mid intro is lekker experimenteel, vind ik altijd wel leuk. Haha geïnspireerd door Party Animals? :x
Vind de break heel tof, mooie vocals. Niks op aan te merken.
Vind de climax redelijk, kick is toch best lekker. Alleen ik had de melodie totaal anders gedaan.
Maarja, het is natuurlijk Frontliner's album.
Dream Dust - 7
Leuke melodie, maar ik heb hem al te vaak gehoord. Opbouw is goed, naar een anticlimax.
Dan komt de 2e keer de melodie, en pas dan vind ik het nummer echt vet worden.
Pitchkicks zijn best wel hoog, maar dat gaat we waarschijnlijk veel in dit album horen.
Ik stoor me er btw niet heel erg aan, als de bass maar goed is.
You Want It - 6.0
Ik vind dat begin erg irritant, met die kicks die steeds sneller gaan. Een beetje Rate Reducer a la Headhunterz Remix-achtig.
Mid intro is best lekker, beetje standaard miss
Break is wel tof haha, leuk gedaan met de vocals. Misschien best happy, maar maakt me wel vrolijk :D
Melodie doet me sterk ergens aan denken. Namelijk het nummer Like Thiz van Josh en Wesz.
Er mocht imo echt iets meer gedaan worden aan de melodie. Beetje standaard nu.
Kick pitch wel weer hoog, maarja als ik hier steeds kritiek op moet gaan geven kan ik beter een ander album luisteren.
Al met al; best leuke track maar voelt een beetje aan als een opvulletje. Maarja, on to the next!
We Forget To Live - 7.0
Had hem al gehoord, toen vond ik hem niet zo heel vet. Maarja zal hem nu weer luisteren.
Ik vind de intro (nog steeds) erg saai, wel leuk gedaan die verwijzing naar On The Go.
Piano in de break vind ik erg cheesy, en de vocals mwaah, slaat eigenlijk nergens op.
Melodie is ook erg cheesy, maar dan komt er iets wat ik wel vet vind; de Sidechain!
Ook de kick is niet slecht. Zit wel veel energie in de climax.
Outro vind ik echt een slappe hap, jammer. Nou ja, on to the next!
Who I Am Scope DJ Rmx - 5.5
Eerste wat me opvalt in de track; leuke reverse.
Jammer dat die later in de intro weer verdwijnt. De break is saai.
Gewoon zo'n standaard breakje die je tegenwoordig te vaak hoort.
Melodie is precies hetzelfde, vind ik ook erg jammer.
Dit nummer neigt echt teveel naar het origineel. Jammer, Scope. Had toch iets meer verwacht
van deze top producer. Deze remix is voor mij een opvullertje. Vandaar dat het cijfer niet zo hoog is,
Opposites - 5.0
Het begint met standaard screeches / een standaard reverse. Verder niet veel over te zeggen.
Melodie is echt kut, vind het echt nergens over gaan. En dat van de koning der melodieën!
Ik ga hier gewoon verder niks aan op merken. Jammer van dit opvullertje, next!
Creative Community - 8.5
Wat een heerlijke track is dit toch ook, zoveel energie.
Intro is lekker, heerlijke reverse met daarbij vette sounds.
Over de melodie kan ik alleen maar dit zeggen; HEERLIJK.
Dit is zeker voor mij de beste track van het album. Wat een drive zit hierin, :worship:
Move 2 Thiz - 8.0
Vocals zijn van MC Lan volgens mij? Doen me denken aan Party Animal.
Vind de intro wel lekker gaan. Ben tot nu toe zeer tevreden over deze track.
Vette kick ook. Over naar de break; doet me denken aan Inner Creativity, maar weet niet waarom.
Dan word er opgebouwd naar een vette melodie, erg origineel.
Er zit een lekkere drive in de climax, kicks pitchen niet akelig hoog deze keer.
Zeker een van de betere van het album.
Heb Deepack en Frontliner btw altijd al een goede combinatie gevonden (denk hierbij aan Phreakerz, to ya brain etc.)
Ook deze track stelt me zeker niet teleur. Maarja, on to the next!
Time album edit - 6.0
Origineel is echt een meester track, ben bang dat ik deze Edit niks ga vinden.
En ja, mijn voorspelling kwam uit. Geef mij maar het origineel!
Verder niks over te zeggen. Next!
Whatever - 6.5
Tsja, wat kan ik over de intro zeggen. Behalve dan, 13 in een dozijn.
Melodie vind ik toch best interessant, gaat goed samen met de kick in de climax.
Mwah, vind de track redelijk. Alleen de melodie, of eigenlijk de climax is wel geslaagd.
Ready? Bass? Vocals komen volgens mij uit zo'n kut sample packje.
Op naar de volgende maar.
If you find - 6.0
Intro is erg langdradig maar wel leuk, volgens mij is de hele versie van dit nummer 8 minuten ofzo :P
Dan komt de melodie, die blijf ik toch ook wel vet vinden!
Kicks pitchen hier toch te hoog hoor, wat een stuiter kicks zeg. Vind ik toch weer jammer!
Skills - 6.0
Echt srs, die vocals komen me de strot uit. Direct al een minpunt dus.
Melodie maakt het toch weer een beetje goed. Een van de duistere melodieën van Fronty!
Hoor hier toch echt de Ran-D sound, klinkt wel als een solo track van hem.
Dat vind ik weer jammer.
External Life - 6.5
Intro is nice. Vocals doen me denken aan het nummer Intervention van Neilio.
Melodie is redelijk, past wel goed bij de intro. Climax heeft een lekkere drive.
Apart aan deze track is de opbouw. De intro word na de climax herhaald, en daarna weer een climax.
Had voor mij niet gehoeven, maarja ik stoor me er niet aan ofzo.
Op naar de volgende track!
Extreme Loudnezz - 6.5
Deze kennen we natuurlijk allemaal al. Heb de intro altijd al niks gevonden, en de vocal ook niet.
En dat woordje "Extreme" vind ik echt kut. Had de vocal imo gewoon weggelaten.
Melodie vind ik wel echt baas, en de kick knalt er ook lekker op.
Gewoon een leuke mainstream track.
Spacer Prophet Remuxx - 3.0
Zo he, wat een bazen REMUXX! Zeker wel beste track van dit album! Goed gedaan, Dov!
Niet dus. Ik wil wel even zeggen dat ik niks tegen The Prophet heb, maar dat ik dit gewoon
echt pure bagger vind. Heeft niks met hardcore of met hardstyle te maken.
The Prophet is de laatste tijd heel erg bergafwaarts gegaan, en dat laat hij ook weer zien met deze track.
Die vocals in de intro zijn echt irritant, dit is gewoon happy hardcore.
Of beledig ik daarmee de Happy Hardcore producers? :P
Climax is gewoon Spacer alleen dan versnelt, voegt echt helemaal niks toe aan het origineel.
Met een veel te lange opbouw, damn. Ga hier verder geen woorden aan vuil maken.

Al met al krijgt dit album van mij wel een voldoende. Heeft een aantal tracks tussen zitten die erboven uit steken,
maar ook een aantal mindere tracks. Had er eerlijk gezegd wel iets meer van verwacht.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 dec 2011 11:51 

Ongelezen bericht Geplaatst op 19 dec 2011 14:21 

Hardtraxx Veteran

Vind er eigenlijk niet zo bijster veel aan. Gaat niet het beste album worden van 2011.
Spacer (The Prophet Remuxx)... is dit een grap?
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 dec 2011 16:21 

Hardtraxx Elite

Kut, wat me ineens te binnenschiet. Het nummer van het filmpje van zijn USA Tour staat er niet op!
Geez! That sucks.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 dec 2011 17:15 

Aan het typen...

1. Frontliner ft. Ellie – Lose The Style 4,5
De reverse bass in de midintro overstemt de kicks bijna volledig, waardoor er van de kicks vrij weinig over blijft. De synth is best aardig, alleen de melodie is behoorlijk saai. Dan volgt er een stukje dat de energie opbouwt, maar dat wordt afgekapt door een energieloze break... Vreemde keuze. Ben geen fan van Ellie, haar stem vind ik niet mooi bij de uithalen. De break is verder erg leeg, afgezien van die uberblije synth. De break is ook nog eens tergend lang (bijna 1,5 minuut) en dan moet de melodieopbouw nog beginnen.. Na bijna 2 volle minuten is er dan eindelijk weer een bassline. De melodie is net zo blij als Spacer :sick: Gelukkig houdt hij de kicks nog enigszins in toon. Vreselijke track.
2. Frontliner – Dream Dust 6.5
Hoewel het niet mijn stijl is moet ik zeggen dat dit een best vette track is. Mooi hoe die melodie opbouwt en dan plots overgaat in de midintro. Die moet niet te lang duren, wat hij helaas wel doet. Die synth is heel even vet en dan wordt ie irritant :P Dan komt de melodie weer, in opbouw vergelijkbaar met HHZ - A New Day. De melodie blijft natuurlijk vet, alleen de kicks springen weer alle kanten op. Tja dan houdt het voor mij al snel op :surrender:
3. Frontliner – You Want It 2.5
Schiet eens op man, wie zit er nu te wachten op zo'n lege intro die 40 seconde lang steeds sneller gaat. De synths die er op volgen zijn tergend irritant en doen waarschijnlijk pijn aan je oren als je het op een groot systeem hoort. Aaah stop, ff vooruitspoelen, dit is echt niet om aan te horen. :x Oke ben nu bij het tweede gedeelte van de midintro, de bassline is wel lekker energiek in het hoog, maar in het laag is het één lange streep... Gaat de track live echt de das om doen. Eerste track waar ik blij ben om een break te horen, al is het alleen om tot rust te komen na die vreselijke midintro. Maar dan volgt een hoog gepitched verwend stemmetje. Ook daar kan ik niet tegen. Dan volgt een inspiratieloze melodie van hier tot ginder, met foeilelijke kicks eronder. Dit is echt de slechtste albumtrack die ik ooit gehoord heb >.<
4. Frontliner & Max Enforcer – We Forget To Live 5.0
Intro is in dezelfde stijl als Deadma5 - Ghosts n Stuff, de kicks in de midintro zijn erg matig. Dan volgt een stukje On The Go en wat daarna komt... Zo klinkt een plaat als die vastloopt.. >.< De kicks die daarna komen vind ik nog minder. Dan volgt er weer wat blij gepingel, met een leuk verhaaltje die je van mij ook wel achterwege mag laten, moeten je alleen maar langer wachten op de climax.. Nouja op deze climax zit ik ook niet echt op te wachten. Standaard sidechain melodietje met kicks.. tja. Tweede climax is verder hetzelfde als de eerste.
5. Frontliner – Who I Am (Scope DJ Rmx) 5.8
MC Villain is al niet mijn favoriete stem, maar de lyrics zijn al helemaal van een laag niveau. De reverse is dan gelukkig nog wel lekker en is een stuk beter afgestemd dan de eerdere reverse basslines. Oh, ik zie net dat het een Scope DJ remix is, dat verklaart het verschil. De synth in de midintro is een beetje in de stijl van In De Strieel, best pakkend moet ik zeggen. Kicks komen er totaal niet doorheen, jammer. "This is no game you know this is serious, blablabla" Ben niet zo van die zogenaamd stoere praat. De climax is een stuk minder dan de midintro. Melodie is wederom veel te blij en de kicks klinken gewoon slecht. Ik ken het origineel verder niet, maar het lijkt me dat ik dat graag zo wil houden.
6. Frontliner – Opposites 5.5
De reverse bassline is voor het eerst in het laag wel goed, maar nu stelt de rest weer niet zoveel voor. Screeches liggen niet echt lekker in het gehoor. Verder een erg standaard midintro. Gevolgd door een standaard melodie, die echt slaapverwekkend is. De kicks zijn mij veel te lang. Maar even een beetje doorspoelen, dit is niet echt boeiend. Oh, de outro is bijna hetzelfde als de midintro. Volgende track dan maar.
7. Frontliner – Creative Community 5.8
Energie wordt langzaam opgebouwd in de midintro en in tegenstelling tot de eerste track wordt er nu wel iets energiekers ingezet. Het is niet heel bijzonder, maar zeker goed te doen. Eens kijken wat de climax ons brengt, hopelijk slaan ze de break een keer over. Hmm toch nog een halve break, maar gelukkig niet helemaal energieloos. De melodie die er dan in komt is de slechte versie van 5 tracks eerder. Daar waar de melodie in Dreamdust heel veel gevoel had en bleef hangen is deze melodie gevoelloos en totaal niet te volgen. Het gaat echt helemaal nergens heen. Er zit ook een vervelende klik in de kicks. De track wordt daarna wel een beetje raar afgekapt moet ik zeggen.
8. Frontliner & Deepack – Move 2 Thiz 5.6
Kansloze vocals wederom, ik vind ze erg kinderachtig. Oh ik zie dat het een collab met deepack is, of beter gezegd ik hoor dat het collab met Deepack is. Heb je die snares met bass van hardcopy weer.. De rest van de midintro is wel aardig, maar ook erg standaard. Melodie is weer een onsamenhangend geheel, kom op man, wat voegen melodieën als deze nu toe aan de scene.
9. Frontliner – Time (Album Edit) 5.4
Time is een van de weinige tracks van Frontliner die ik wel kan waarderen, hopelijk heeft hij in deze remix de kicks verbeterd. Oke laat maar, tok tok tok tok.. Bass gaat op een milliseconde na aan een stuk door, trek hem dan ook gewoon helemaal door, nu heb je van de vervelende kliks tussen de kicks. Je gaat me toch niet vertellen dat hij de geniale melodie uit het origineel; eentje die eens origineel is en niet kazig, heeft vervangen door een dertien in een dozijn mainstream melodietje. Bweh wel dus. Wéér zo'n melodietje die totaal niet te volgen is, laat staan iets toevoegt. Hoe kom je erbij om een track als Time op deze manier aan te passen?
10. Frontliner – Whatever! 6.3
Dacht even dat ik weer naar die Frontliner & Max Enforcer track zat te luisteren. Hopelijk wordt het in deze track wel beter gebruikt. Eindelijk eens een originele midintro. Een reverse bass die om de maat is en een kickloze laatste maat zorgen voor een leuk effect. Hopelijk kan hij dit doorzetten. Ah nee, toch niet weer zo'n melodietje... Zo van, genoeg creatief geweest laat ik maar weer een saai melodietje toevoegen dan is de track tenminste af.. En de kicks, fierljeppen is er niets bij :sick: Zo zonde, de track begon goed. :(
11. Frontliner – If You Find 3.8
Zegt ie echt If You Find? Ik versta iedere keer eigthyfive xd Nouja wederom zo'n hoog verwend stemmetje, ben daar geen fan van. Reverse bass in de midintro is best lekker. Alleen is de midintro voor de rest wel erg leeg. Kicks na de reverse zijn weer lelijk.. Zo, die komt vanuit het niets. Jammer dat de kicks de synths geen kracht bij kunnen zetten. Ik houd wel van deze agressieve synths, je moet er alleen geen melodietje van proberen te maken.. Een frontliner track zou geen frontliner track zijn als er geen melodietje in zat, het duurde me verdomme 20 seconde om deze zin te typen, omdat ik telkens met me handen mijn oren af moest dekken bij die kicks, jezus zo erg heb ik ze nog nooit gehoord :sick: :sick: :sick: :sick: Track daalt direct 2 hele punten in de score. Au.
12. Ran-D & Frontliner – Skills 5.5
Titel beloofd weinig goeds, zullen wel weer van die stoere rapvocalen zijn van het niveau Holland In Da Hood. Psyko Punkz achtige kicks eronder en je bent een echte stoere gangster! Listen to me mama, eat my skills. Wou je er ook peper en zout bij? Dat kan deze track in ieder geval wel gebruiken. Het begint met een saaie melodie met lelijke kicks eronder en daarna volgt die irritante Ran-D synth. Nog steeds met dezelfde kicks, want kicks passen tegenwoordig perfect onder elke melodie en synth. Stel je voor dat je je kicks aan moet passen aan een tweede climax..
13. Frontliner – External Life 5.7
Hmm aan de screech te horen wordt dit weer een inspiratieloze track. De screech zelf is best aardig, maar wel erg standaard. De tails van de kicks lopen veel te lang door. Oke daar komt weer zo'n melodietje die alle kanten opvliegt en totaal niet te volgen is, ondersteund door die heerlijke pitchkicks. Next. Nou vooruit ik zal wel even door de rest heenskippen. Oja copy-paste de midintro er achter aan en weet je wat, nu je toch aan het copy-pasten bent, plakken we de melodie er ook nog wel weer een keertje bij achter. Ik heb geen idee of beide melodietjes verschillen, zodra ik van de een na de andere skip ben ik ze al weer kwijt. :/
14. Frontliner – Extreme Loudnezz 6.2
Midintro doet me denken aan Joyenergizer, maar dan 10x minder pakkend. Daar waar ik bij de track van Joy Kitikonti instant kippenvel en een hoop energie krijg, gaat deze midintro compleet langs me heen. De melodie is eindelijk eens een keer niet cheesy, maar ook niet echt waar van je zegt wow. lol, die melodie van the first cut sloeg echt goed aan, laat ik hem nòg maar een keer in een track proppen. Hoezo onsamenhangend :lol:
15. Frontliner – Spacer (The Prophet Remuxx) 4.0
Oke, Spacer, The Prophet en Remuxxx in één titel, als dat geen garantie is op een hele vette plaat dan weet ik het ook niet meer :') . Naja laat ook maar. Ik vind het origineel al één van de meest verschrikkelijke platen ooit gemaakt en met die nep hardcore bassline van ome Dov wordt het niet veel beter. Op een gegeven moment klinkt de punch zelfs gewoon nog slechter dan amateuristisch. Tweede climax is gelukkig een klein tikje minder blij, maar dat is ook het enige positieve wat ik over deze track kan zeggen. Eindelijk is dit album afgelopen.

78.1/15 = 5.21
Dit is het slechtste album wat ik ooit heb gehoord. Hoe kan éénzelfde producer een geniale track maken als Greenhouse en daarna zulk werk afleveren. Dreamdust is de enige track, die na afronding naar boven een zeven waard is. En zelfs dat is nog maar nipt. De rest varieert van inspiratieloos tot muziek waarbij ik mijn oren af moet dekken, zo slecht. Bweh.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 dec 2011 17:20 

Hardtraxx Veteran

Vind dat je nog mild met je cijfers bent geweest Lyst. Had stukken lager verwacht. :P
Vorige  1 ... 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18 ... 22  Volgende
Forumoverzicht » Releases » Hardstyle