Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 okt 2012 10:58 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

TakkU schreef:
Oxygene schreef:
Hoor btw bijzonder weinig B-Front en Adaro terug in die collabs :p


:huh: Met name die track met Adaro, dat past echt wel in zijn stijltje hoor!

True dat, en die kick van Universe lijkt erg op de 2e kick in Noctus Noa.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 okt 2012 18:00 
 
Hardtraxx Veteran

Heb het album binnen! Even snel geluisterd, maar voor mij steekt For Your Mind er toch wel bovenuit, wat een heerlijke drive zit daar in! De track met B-Front is ook heerlijk, en zoals meerdere mensen het al aangaven, Drug 'N Roll is een heel sterke track. Morgen even een review van het complete album geven.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 okt 2012 18:44 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Ik vindt het echt een heerlijk album geworden! :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 okt 2012 23:53 
 

Ik vind hem nu ook wel lekker. En gemasterde kicks van RR klinken ook heerlijk.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 okt 2012 12:42 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Nerazzurro93 schreef:
Ik vind hem nu ook wel lekker. En gemasterde kicks van RR klinken ook heerlijk.


Die kicks van The Demand Remix zijn de slechtste die ik in tijden heb gehoord. Wat een zooi zeg. :')
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 okt 2012 12:43 
 
Hardtraxx Veteran

Dakpan schreef:
Nerazzurro93 schreef:
Ik vind hem nu ook wel lekker. En gemasterde kicks van RR klinken ook heerlijk.


Die kicks van The Demand Remix zijn de slechtste die ik in tijden heb gehoord. Wat een zooi zeg. :')

Radical zuigt gewoon.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 okt 2012 12:47 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Dat valt ook wel weer mee.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 okt 2012 12:50 
 
Hardtraxx Veteran

Dakpan schreef:
Dat valt ook wel weer mee.

Ik vind al zijn tracks (vooral zijn album). Gewoon erg slecht gemasterd, afgemixt en de kwaliteit is gewoon te laag. Ik vind dat hij veel te weinig kwaliteit levert. Live zou het wel hard gaan maar achter de pc is het drama.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 okt 2012 13:14 
 

Wout1997 schreef:
Dakpan schreef:
Dat valt ook wel weer mee.

Live zou het wel hard gaan maar achter de pc is het drama.

Wordt dus 3 jaar afzien
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 okt 2012 14:34 
 
Hardtraxx Addict

Almighty schreef:
Wordt dus 3 jaar afzien

:lol:
Heb het album nog niet echt beluisterd, maar ik moet zeggen dat Universe echt té gruwelijk voor woorden is :drool:
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 okt 2012 16:00 
 

Dakpan schreef:
Nerazzurro93 schreef:
Ik vind hem nu ook wel lekker. En gemasterde kicks van RR klinken ook heerlijk.


Die kicks van The Demand Remix zijn de slechtste die ik in tijden heb gehoord. Wat een zooi zeg. :')
Ik heb het niet over kwaliteit, want ik hoor niet wanneer een kick goed is of niet. Daarvoor zou ik eerst de handleiding 'hoe maak je een goede kick volgens de maatstaven van de meesters' moeten lezen. Ik vind ze gewoon lekker in het gehoor liggen. Hierover kun jij dan weer niet oordelen. Kortom: niets geeft jouw het recht om mij te quoten. Dit alles met een knipoog en een brede glimlach.

Btw: origineel is niet te overtreffen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 okt 2012 16:10 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Nerazzurro93 schreef:
Dakpan schreef:
Nerazzurro93 schreef:
Ik vind hem nu ook wel lekker. En gemasterde kicks van RR klinken ook heerlijk.


Die kicks van The Demand Remix zijn de slechtste die ik in tijden heb gehoord. Wat een zooi zeg. :')
Ik heb het niet over kwaliteit, want ik hoor niet wanneer een kick goed is of niet. Daarvoor zou ik eerst de handleiding 'hoe maak je een goede kick volgens de maatstaven van de meesters' moeten lezen. Ik vind ze gewoon lekker in het gehoor liggen. Hierover kun jij dan weer niet oordelen. Kortom: niets geeft jouw het recht om mij te quoten. Dit alles met een knipoog en een brede glimlach.


Mooi betoog maar wie zegt dat ik het over kwaliteit heb? Je kan een kick toch slecht vinden wanneer ze niet lekker klinken in jouw oren? En aangezien jij er positief over was kreeg ik dus het recht om in te haken op jouw comment omdat ik het tegenovergestelde vind.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 okt 2012 16:24 
 

Ok, dan heb ik niets gezegd. Maar ik vind het jammer dat er telkens gezegd wordt dat het niet gemasterd is en dat er verder geen opbouwende kritiek gegeven wordt wanneer het gaat om Radical Redemption. Dacht dat je daar op doelde.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 okt 2012 16:31 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Nee want vind RR zelf ook een grote baas maar met die kicks van de remix stelt hij me echt teleur.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 okt 2012 17:02 
 

Nerazzurro93 schreef:
Ok, dan heb ik niets gezegd. Maar ik vind het jammer dat er telkens gezegd wordt dat het niet gemasterd is en dat er verder geen opbouwende kritiek gegeven wordt wanneer het gaat om Radical Redemption. Dacht dat je daar op doelde.

Opbouwende kritiek geven we wel in het eigen producties toppa ;-)
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 okt 2012 17:18 
 

Haha is goed joh. Kun je ook uitleggen waarom jij de beste bent? :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 okt 2012 17:23 
 
Hardtraxx Veteran

Vanavond dit album eens beluisteren.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 okt 2012 17:37 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Maximum schreef:
SamdV schreef:
Waar halen jullie het album eigelijk? Ik wou hem in de Free Record shop kopen maar op de site staat dat de release pas vanaf 1 november is en ik heb geen zin om voor niets naar de stad te fietsen met deze kou. :P

Ik heb hem bij FRS besteld, dan maar ff tot de eerste wachten. :P

Ik kreeg hem gister (zaterdag) al binnen i.p.v. de eerste trouwens! ^^
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 okt 2012 18:06 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Pommer schreef:
Heb hem ook binnen, eens even luisteren. Ben zeer benieuwd :D

Edit: Weet niet zo goed wat ik ervan moet vinden, in potentie zitten er zulke vette tracks tussen, maar vaak verpesten de kicks het een beetje (met The Demand Remix als dieptepunt, gadverdamme man). En ik stelde me even voor hoe bijv. Lost In The Mist zou zijn met Before The Storm kicks :loving: Het is het nu allemaal nét niet.

Vooralsnog vind ik dit de lekkerste tracks: Trapped, Lost in the Mist, Damned, No Time 2 Chill (wtf @ vocals xd )


Ik deed precies hetzelfde :worship:

No god, damned en the demand remix zijn wel baas. Maar het is eigenlijk ook niet eerlijk om het te vergelijken met dat andere album wat gewoon perfect was :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 okt 2012 18:18 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Statement of Intent blijft denk ik toch wel het vetste album ooit :$ Alhoewel het album van The Machine ook wel gru-we-lijk vet was.
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 okt 2012 12:16 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Die kick in The Demand remix.
Net een hardcore kick met een ruftpunch :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 okt 2012 14:03 
 
Aan het typen...
Avatar gebruiker

De laatste dagen erg druk geweest, maar hier alsnog de review zoals jullie ondertussen van mij gewend zijn.
2. Crypsis - The Main MF 6.0
De track begint met een hiphop achtige beat en een vocal. Met dit soort vocals heb ik helemaal niets, al die onzin over gangsters mogen ze mooi in hiphop thuislaten. Mid intro bestaat uit de wall-of-bass kicks de we van Crypsis gewend zijn gecombineerd met de vocals en paar fx geluidjes, verder niet bijzonder. De melodie die opbouwt is best sterk, helaas begint die vocal er weer doorheen te schreeuwen. De sidechain variant van deze melodie vind ik minder goed tot zijn recht komen, bovendien is de synth wat zeurderig. In de tweede climax is het geen sidechain meer, en nu ligt de energie ook op de kicks in plaats van er tussen. Vocal was ik na de eerste keer al zat, dus heb tijdens de track een aantal keer de neiging gehad om de track te skippen.
3. Crypsis - Trapped 7.0
Kicks missen een fatsoenlijke punch, enige wat ik eigenlijk hoor is een snare. Wel leuk dat de kicks als een soort van melodie gebruikt zijn en de synth de maat aangeeft, alleen zodra de kicks de hoogte in gaan vervormt het geluid op een dusdanige manier dat het niet meer mooi is. Break is vet gedaan, doet me denken aan de ambient muziek die ik de laatste tijd meer en meer luister. Contrast met de melodie vind ik wel minder gezien die een stuk minder zuiver is. Melodie is verder wel oke, maar niet zo bijzonder als de melodieën op zijn eerste album.
4. Crypsis - Void 5.0
Geluiden in de midintro zijn behoorlijk weggedrukt en de bassline ligt teveel op de voorgrond, dat is niet erg handig met dergelijke kicks met lange basstails, gezien het live de andere sounds nòg meer weg zal drukken. Melodie komt me erg bekend voor. Kicks in de climax zijn totaal niet goed afgewerkt :huh: Kan daardoor geen voldoende meer geven.
5. Crypsis - Another Shit Track (& Adaro) 6.0
Track begint weer met vocals van het niveau Holland In da Hood, de opbouwende kicks klinken nergens naar. De kicks die daar op volgen liggen beter in het gehoor, er zit een redelijke drive in en lijken wel een beetje op de S&I's kicks. Echter de hardheid die je bij een dergelijke midintro verwacht is ver te zoeken. Beuken met de handrem erop. Eerste gedeelte van melodie is erg lekker, maar de afronding ervan is te willekeurig.
6. Crypsis - For Your Mind 7.5
Gitaarachtige geluiden in de midintro gecombineerd met weer een wall-of-bassline. Melodie in deze track is erg fijn, opbouw naar de 2e climax zorgt voor kippenvel. De Sparta achtige vocals in de opbouw zijn ook prima, de For Your Mind vocal daarentegen is het weer net niet. De bassline ligt net als in Void teveel op de voorgrond en drukt daardoor de melodie teveel weg.
7. Crypsis - No God (& Chain Reaction) 6.8
De track begint met een trance achtige melodietje, de hoogste pitchkicks zijn storend. Waar komt die climax melodie ook alweer vandaan, geniale track is dat. In deze track is ie echter heel chaotisch uitgewerkt. Jammer dat ze in deze track niet de moeite hebben gestoken in een nieuwe kick, want die maakt de track erg eentonig en een exact dezelfde kick past nooit goed bij 2 totaal verschillende leads, daar waar in andere tracks er wel meerdere kicks gebruikt worden.
8. Crypsis - Lost In The Mist 6.3
Normaal ben ik wel fan van zulke vocalen, maar dit klinkt als kattengejank. xd Jezus, wat voor melodie bouwt zich nu dan weer op, dat klinkt echt nergens naar. Gelukkig is de melodie in de climax niet dezelfde, toch vind ik die in de climax ook erg willekeurig. De opbouw van de track is erg vreemd, na de 1e climax lijkt de track zich af te bouwen met een outro en op het moment dat je denkt dat het afgelopen is klapt de 2e climax er in. Ik weet niet wat ik daarvan moet vinden, aan de ene kant heb je een groter contrast, dus klapt hij er harder in, aan de andere kant verlies je alle energie in het tussenstuk.
9. Crypsis - Cryptology 7.8
Kicks in de midintro zijn de beste tot nu toe, niet dat het mijn type kick is (teveel bass), maar hij is wel het beste afgewerkt. De basspiek ligt echter (net als bij de andere tracks) niet onder de punch. Midintro heeft lekkere synths; ik kan subtiliteit erg waarderen. Ook hier staat de bassline weer iets teveel op de voorgrond. Break met een koor kan de energie altijd enorm goed opbouwen, echter valt die energie direct weg na het koor, omdat eerst een melodie opgebouwd moet worden. Gelukkig keert ie terug in de climax om de energie weer terug te brengen. Op zich een leuk samenspel tussen het koor en de synths, hoewel ik de melodie niet heel bijzonder vind, daar had meer in gezeten.

Citaat:
Je bericht bevat 9398 tekens. Het maximum-aantal toegestane tekens is 5000.
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 okt 2012 14:03 
 
Aan het typen...
Avatar gebruiker

Deel 2 dan maar :P
10. Crypsis - The Attack (& Chain Reaction) 5.0
Een wat oudere track. Melodie is op zich nog wel oke, maar de kicks sluiten totaal niet aan en de pitchende kicks klinken nergens naar. Er zit ook veel te weinig variatie in deze track.
11. Crypsis - Funk 6.3
De agressieve vocalen passen totaal niet bij het stuk wat erna komt. Dat stuk vind ik zelf erg vet en ook origineel. Echter had hier gewoon gas terug moeten nemen, want ook de kicks passen er totaal niet bij. De break is weer enorm rustig en past goed bij de synths uit de midintro, maar weer totaal niet bij de kicks en de melodie die opbouwt. De climax klinkt als standaard mainstream hardcore, maar dan op 150? bpm. De track heeft vanaf dit punt weinig samenhang nog met de midintro. Nee hier had hij zijn hardcore kicks even moeten laten liggen, er zijn immers al genoeg andere tracks met meer van hetzelfde op dit album, en iets origineels moeten doen met de midintro.
12. Crypsis - Damned 4.8
Er zit een leuk huppeltje in de intro bassline, die mij wel veel te distorted is. Midintro is een bak distortion en klinkt nergens naar. Climax kan ik ook amper wat van volgen behalve de akkoorden in de bassline. Nee dit is mij allemaal veel teveel gekraak.
13. Crypsis - Universe (& B-Front) 6.8
Synth in de midintro is erg zeurderig. De kicks kunnen ook niets geen energie noch drive aan de midintro toevoegen. Het gepingel in de break is leuk, maar als melodie klopt het tweede stuk voor het gevoel niet. Pitchende kicks in de climax zijn irritant, voor de rest een aardige climax. Outro is net als de midintro vervelend.
14. Crypsis - Gangsta Shit 4.0
Nee niet weer, dacht dat ik nu wel genoeg gangster vocaaltjes had gehoord. De kicks zijn bedroevend, screeches zijn erg schel en ook niet bijzonder. De claps in de opbouw geven het opeens een amateuristisch gehalte. De melodie is wel aardig, maar het is wel weer standaard crypsis. Kicks in de climax zijn nog bedroevender dan die in de midintro.
15. Crypsis - The World Is Mine 5.0
Hoor ik daar nu korte kicks in de intro :woot: ? Naja daar was ik al bang voor, wall-of-bass er weer achteraan. Midintro is compleet langs me heen gegaan, omdat wederom de bassline veel te ver op de voorgrond ligt. Is dit stiekem een samenwerking met Omegatypez? Melodie als geheel is totaal niet te volgen. Had na de intro gehoopt op een track met kicks als die in Multiple Thrusts, maar helaas.
16. Crypsis - No Time 2 Chill 4.5
Misschien nu dan.. Nope. Come on is al storend, maar wie bedenkt er in godsnaam "get ill, no time to chill" :lol: Sorry, maar dit echt brugklasniveau. Melodietje met hoge pitchkicks maken het drama compleet.
17. Crypsis - The Demand (Radical Redemption Rmx) 3.5
Sorry, hier ga ik niet eens tijd aan besteden. Een wall of bass met een kraakje kun je toch geen kick noemen. Rest van de sounds zijn ook allemaal flinterdun en klinken erg amateuristisch en niet release-waardig. Snap niet dat mensen dit kunnen waarderen. :x
18. Crypsis - YouKnow 4.5
Ai die valse noten, ik weet dat het de bedoeling is, maar dit is echt vreselijk. De rest van de track bestaat uit een irritant zoemend insect met lelijke kicks en een enorm simpel en totaal niet doeltreffend melodietje.
19. Crypsis - Drug 'n Roll 5.5
Shiny discoballs! Oh wacht die heeft ie eruit gelaten. :P Ik vind de vocal een vreemde keuze om er een kick-trackachtige midintro van te maken. De hele track is erg onsamenhangend; de vocals, de kicks, de screeches, de melodie in de climax. En van de mainstream hardcore kicks ben ik ook nooit zo onder de indruk. Dan blijft er van dit onsamenhangende zooitje helaas weinig over.

Gemiddelde: 5.7
Ik weet ook weer waarom ik helemaal niets met mainstream hardcore heb. Meer bass is niet harder, meer distortion ook niet. Daar waar zijn eerste album heel veel van hetzelfde was, waren het wel stuk voor stuk erg sterke melodieën die de tracks nog konden redden. Dergelijke melodielijnen ben ik op dit album niet tegengekomen en dan blijft er voor mij vrij weinig over. Er zit weliswaar wel iets meer variatie in de synths en kicks op dit album, maar ook op dit album heb ik totaal niet het gevoel dat ik naar een divers album heb geluisterd. Ik hoopte stiekem op wat meer experimentelere tracks a la Multiple Thrusts, maar dat schijnt een oud project te zijn geweest :( . Er zaten wel wat originele dingetjes in als je op details lette, maar de tracks als geheel waren vooral meer van hetzelfde. Zelfs de mensen waarmee Crypsis heeft samengewerkt hebben geen stempel op de tracks kunnen drukken. Nee, 18 tracks op 1 album en 18 tracks die ik over een paar maand weer helemaal vergeten ben.
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 okt 2012 14:27 
 
Hardtraxx Veteran

die intro is echt facking baas :lol: :worship:

ohja @Lyst als je ganstervocals niks vindt, is dit album sowieso niks voor jouw :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 okt 2012 14:37 
 

Citaat:
Meer bass is niet harder, meer distortion ook niet.
Hier ben ik het niet mee eens. Meer distortion hoeft niet per se harder te klinken maar is wel vet en veel bass vind ik wel hard klinken. Daarom vind ik MiM en mainstream hardcore ook zo geweldig. Het is alleen een andere soort hardheid dan een early kick bijvoorbeeld. Ik kan beiden waarderen en ik vind het over het algemeen beide hard overkomen. Verder kan ik me wel in vinden in je beoordeling als het gemiddelde een punt omhoog gaat en het laagste cijfer twee keer zo hoog is.
Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11  Volgende
Forumoverzicht » Releases » Hardstyle