Active topics in Hardstyle

Moderators

• Bouke Bouke Hardtraxxer
  • Jor-D Jor-D Hardtraxx Beheerder · 5 hours ago
  • Magnetron Magnetron Hardtraxx Crew · Jun 2026
  • The Venator The Venator Hardtraxx Beheerder · 3 days ago
  • wootum wootum Hardtraxx Crew · 1 day ago
  • Zenda Zenda Hardtraxx Crew · 4 days ago
P
Hardtraxx Veteran
13099 posts member since 2015
last seen Jan 2025
Chain Reaction - Feed The Flame (MINUS062)

Label: Minus Is More
WEB release: 05/04/2018

Tracks:
Chain Reaction - Feed The Flame

Samples:
View on YouTube

Bron: YT
Hardtraxx Veteran
5333 posts member since 2012
last seen 9 hours ago
heerlijke plaat, lijken wel de oude MIM sounds
T
Hardtraxx Addict
1542 posts member since 2016
last seen Oct 2023
:thumbsup:
I
Hardtraxxer
160 posts member since 2013
last seen Feb 2021
Dit klonk heel lekker gisternacht :loving: Chain reaction lijkt de smaak weer te pakken te hebben. Na abandon nu weer een heerlijk plaatje :thumbsup:
Hardtraxx Addict
1500 posts member since 2015
last seen Nov 2025
Wat klinkt dit heerlijk zeg.
Hardtraxxer
387 posts member since 2017
last seen Jul 2020
kegel77w wrote:Wat klinkt dit heerlijk zeg.
Hardtraxx Veteran
8655 posts member since 2013
last seen 1 day ago
Klinkt inderdaad vet. Die oude MiM sound gaat mij nooit vervelen denk ik. Volgens mij ook prima kicks zonder al te rare geforceerde kickrolls :thumbup:
Hardtraxx Veteran
7886 posts member since 2017
last seen 5 hours ago
Chain Reaction - Feed The Flame (MINUS060)

Label: Minus Is More
WEB release: 05/04/2018

Tracks:
Chain Reaction - Feed The Flame

Samples:
View on YouTube

Bron: YT

:love: :love: :love:
Hardtraxxer
828 posts member since 2008
last seen Jul 2026
Kneiterdikke plaat :worship:

Tijdje stil geweest rond CR, maar onze vlaggendrager lijkt de smaak weer te pakken te hebben :thumbup:
Hardtraxxer
495 posts member since 2015
last seen Nov 2021
Allejezus wat een dikke plaat is dit :surrender:
H
Hardtraxxer
283 posts member since 2014
last seen Jan 2026
Super vet deze plaat! Maar heb wel het idee dat radical redemption meer dan 50% aandeel heeft aan deze track.. vergelijk dit eens met brutal 6.0 :huh:
Hardtraxxer
682 posts member since 2013
last seen Jan 2024
hardstylegeneration wrote:Super vet deze plaat! Maar heb wel het idee dat radical redemption meer dan 50% aandeel heeft aan deze track.. vergelijk dit eens met brutal 6.0 :huh:
Ik las je comment en ik startte de plaat en gelijk die 1e 3 noten en het hele 'sfeer en opbouw' plaatje is echt een kopie van inderdaad. De sounds en lyrics zijn wel bruut en die 2e melo is ook kneitervet. Maar ik hoor die overeenkomst meteen, helaas.
Hardtraxxer
322 posts member since 2016
Hardstylistic wrote:
hardstylegeneration wrote:Super vet deze plaat! Maar heb wel het idee dat radical redemption meer dan 50% aandeel heeft aan deze track.. vergelijk dit eens met brutal 6.0 :huh:
Ik las je comment en ik startte de plaat en gelijk die 1e 3 noten en het hele 'sfeer en opbouw' plaatje is echt een kopie van inderdaad. De sounds en lyrics zijn wel bruut en die 2e melo is ook kneitervet. Maar ik hoor die overeenkomst meteen, helaas.
Dit idee had ik dus ook. Vooral de "kleine kickrolls" voor de kicks. :surrender:
En hoe de melodie van hoog naar laag gaat is ook typisch Radical
Beetje t zelfde als de Highest Pressure remix
Hardtraxx Crew
11820 posts member since 2013
last seen Jun 2026
Gruwelijke plaat, vooral de 1e climax :worship:
Kraak... Piep...
29099 posts member since 2011
last seen Feb 2026
SimpleEffect wrote:
Hardstylistic wrote:
Dit idee had ik dus ook. Vooral de "kleine kickrolls" voor de kicks. :surrender:
En hoe de melodie van hoog naar laag gaat is ook typisch Radical
Beetje t zelfde als de Highest Pressure remix
Behalve dat Chain Reaction dit al jaren zo doet, voor Radical uberhaupt bij MiM zat en voor Radical uberhaupt normaal kon produceren. Zijn sounds ontwikkelen zich gewoon net zoals de gehele MiM stal maar de stijl van deze plaat schreeuwt Chain Reaction.

Mensen vergeten dat Radical van Angerfist heeft leren produceren, net zoals Crypsis en dus waarschijnlijk ook Chain Reaction. Echter waren de platen van Crypsis en Chain Reaction gelijk van hele goede kwaliteit terwijl de eerste twee albums van RR van twijfelachtige/matige kwaliteit zijn (buiten het feit dat aardig platen daar op wel vet zijn).

Waarom zou de beste man dan hulp van RR nodig hebben als hij dit prima zelf kan. Heel MiM klinkt sowieso moeilijk veel als elkaar.

En een melodie die van hoog naar laag gaat is niet typisch Radical, wat een onzin, dus Bass Modulators - Imagine is ook gelijk geïnspireerd door Radical? :lol:

CR weet prima hoe hij moet produceren en produceert nu in de heerlijke oude MiM stijl die hij had met nieuwere sounds. Alleen maar lof daarvoor, maar nee laten we het gelijk afschuiven op Radical. Lekker voor zo iemand.
Donateur
1628 posts member since 2009
last seen 1 day ago
Piep Piep
Hardtraxx Veteran
7274 posts member since 2009
last seen 10 hours ago
Biep biep
J
Hardtraxx Veteran
5794 posts member since 2011
last seen 15 hours ago
Biep biep
Kraak... Piep...
29099 posts member since 2011
last seen Feb 2026
Pete wrote:Piep Piep
Piet Piet
Hardtraxx Veteran
7917 posts member since 2013
last seen 10 hours ago
En deze staat op repeat. Hoe de vocals icm de melodie zorgen voor die heerlijke drive. Meer van dit! :drool:
Hardtraxx Veteran
6775 posts member since 2014
last seen 1 day ago
Broken Balance wrote:CR weet prima hoe hij moet produceren en produceert nu in de heerlijke oude MiM stijl die hij had met nieuwere sounds.
:whistle:
I
Hardtraxx Addict
1147 posts member since 2016
last seen Nov 2025
ivo024 wrote:Dit klonk heel lekker gisternacht :loving: Chain reaction lijkt de smaak weer te pakken te hebben. Na abandon nu weer een heerlijk plaatje :thumbsup:
Exact dit. Zeer sterke plaat. Blij dat het nog kan :yes:
M
Hardtraxx Elite
2402 posts member since 2009
last seen Jul 2026
Broken Balance wrote: Behalve dat Chain Reaction dit al jaren zo doet, voor Radical uberhaupt bij MiM zat en voor Radical uberhaupt normaal kon produceren. Zijn sounds ontwikkelen zich gewoon net zoals de gehele MiM stal maar de stijl van deze plaat schreeuwt Chain Reaction.

Mensen vergeten dat Radical van Angerfist heeft leren produceren, net zoals Crypsis en dus waarschijnlijk ook Chain Reaction. Echter waren de platen van Crypsis en Chain Reaction gelijk van hele goede kwaliteit terwijl de eerste twee albums van RR van twijfelachtige/matige kwaliteit zijn (buiten het feit dat aardig platen daar op wel vet zijn).

Waarom zou de beste man dan hulp van RR nodig hebben als hij dit prima zelf kan. Heel MiM klinkt sowieso moeilijk veel als elkaar.

En een melodie die van hoog naar laag gaat is niet typisch Radical, wat een onzin, dus Bass Modulators - Imagine is ook gelijk geïnspireerd door Radical? :lol:

CR weet prima hoe hij moet produceren en produceert nu in de heerlijke oude MiM stijl die hij had met nieuwere sounds. Alleen maar lof daarvoor, maar nee laten we het gelijk afschuiven op Radical. Lekker voor zo iemand.
Image
U
Hardtraxx Veteran
4743 posts member since 2012
last seen 5 days ago
Jaa dit klinkt heel fijn :)
Hardtraxx Elite
2370 posts member since 2016
last seen Jan 2021
Geweldige plaat hoor :worship: De sound van MiM waar ik verliefd op ben geworden! Dat Biep Biep in de vocals vind ik ook echt vet :x :D