RoyAPO schreef:
Joey schreef:
Beste organisatie, wordt er nog iets bekend gemaakt over de biermeeting?

Ik weet nog steeds niet wat ik me er bij moet voorstellen

Bier: het bier zelfst.naamw.Uitspraak: [bir] Verbuigingen: bier|en (meerv.) alcoholhoudende drank gemaakt met hop en mout Voorbeeld: `twee bier en een witte wijn`bockbier (zwaar en donker bier dat na de zomer wordt gebrouwen) witbier (lichtgekleurd bier dat een beetje fruitig smaakt)
Meeting: de meeting zelfst.naamw. (m./v.) Uitspraak: ['mi:tɪŋ] Verbuigingen: meeting|s (meerv.) bijeenkomst voor overleg Voorbeeld: `Mensen die een hekel hebben aan vergaderen, maar er toch niet aan ontkomen, plannen bij voorkeur meetings.`Synoniem: vergadering
Een alcoholische drank, uit hop en gerst gebrouwenBier. Er wordt veel over gezegd, geschreven en beweerd. Het wordt veel gedronken, in het eten gebruikt en bij het eten gedronken en toch, als je iemand vraagt wat bier nu eigenlijk is dat volgt er steevast een ‘eeehh’. Dus, wat is bier nu eigenlijk?
Definitie van bierIn het woordenboek staat de volgende definitie: alcoholische drank, uit hop en gerst gebrouwen. Toch is dit niet helemaal juist. De ingrediënten van bier zijn water, hop, mout en gist. Mout kan van gerst worden gemaakt, gerst wordt ook het meest gebruikt in bier, maar je kan ook mout maken van tarwe, haver, rogge, boekweit en spelt. Elke graansoort heeft specifieke eigenschappen die het bier beïnvloeden. Mout is ook de grondstof die de kleur van het bier bepaalt. Hoe donkerder de mout, hoe donkerder het bier. Gerst is zonder het moutproces onbruikbaar voor bier.
Is het nu duidelijk voor je?