RTM93 schreef:
Kickzaag schreef:
Ik denk dat ze zichzelf ook in de voet geschoten hebben door Origins het weekend er voor te doen en dan Shockerz een lineup te geven die om de buurt komt van Origins. Daarbij helpt het ook niet dat Supremacy een maand erna ook een classic editie doet.
ongetwijfeld dat het meespeelt in de keuze maar vroeger gingen we ook meerdere feesten achter elkaar ongeacht line up en stijl.
Het is gewoon allemaal VEEL te duur geworden. ik heb echt het gevoel ook dat organisaties ons overal uitknijpen waar mogelijk.
Tegenwoordig iets simpel als parkeren soms al net zo duur als een ticket voor het feest 5 jaar geleden koste. En Autotron is daar 1 van de ergste in qua prijs.
En dat terwijl feesten nu overdag zijn, je zou verwachten dat alle onkosten daardoor goedkoper zijn geworden. Want je betaald oa geen premium nacht toeslagen voor personeel. Maar niets daarvan zie je terug in de ticketprijs.
Vergeet ook niet vroeger kon men met OV goed bereikbaar naar feestjes. Dat is tegenwoordig nog duurder dan de auto en overigens ook niet meer zo goed bereikbaar als vroeger.
Wellicht moeten de heren van de agencies en de djs ook eens kritisch naar hun gages kijken.
Ik kan zo nog wel effe doorgaan maar goed ik blijf bij mijn punt dat een reset misschien voor iedereen wel effe goed is.
Ik ben het hier eigenlijk wel mee eens. Al denk ik niet dat je de organisaties erop aan kan kijken. Het is niet voor niks dat grote commerciële jongens zoals een Q-dance en id&t (Mysteryland) besluiten om te gaan krimpen. Tuurlijk verdienen ze een prima boterham, maar ik vermoed dat de marges vroeger echt beter waren en de risico’s kleiner.
Loonkosten, huur materiaal en ook fees voor boekingskantoren en dj’s zijn gigantisch omhoog gegaan. Indicator in Groningen stopt ook en onder dat bericht ook hartjes en huilende emoticons van behoorlijk bekende dj’s. Heel aardig, maar ook wel een beetje hypocriet. Een aantal van die gasten verdienen misschien wel een kwart modaal jaarsalaris voor een uurtje plaatjes draaien, dan moet jezelf toch wel een keer achter de oren gaan krabben. Iedereen wil een graantje meepikken, maar nu keert de wal het schip. Gevolg is steeds minder feesten waar jij of je collega’s op kunnen treden. Hardstyle is zichtbaar minder populair aan het worden. Enigszins anekdotisch bewijs, maar ik merk het ook aan mijzelf en om mij heen. Ik kijk zelf ook steeds vaker naar andere evenementen met andere muziekstijlen en de mensen om mij heen zijn grote liefhebbers, maar ook daar is minder enthousiasme. Mensen die tot afgelopen jaar minimaal 10 keer per jaar op een evenement stonden gaan nu nog maximaal 4-5x. Kosten spelen daar ook een rol bij, maar er is ook minder hype ofzo. Het gevoel lijkt een beetje weg te zijn. Er zijn nog steeds veel feesten, maar de hoogtijdagen zijn wel een beetje geweest.
Helemaal mee eens dat een reset nodig is. Kleinere evenementen, minder aankleding, investeren in goed geluid en dan maar ook wat minder bekende namen die wel met heel veel plezier en passie kunnen mixen.