Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1, 2
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 okt 2025 00:23 

Hardtraxxer

RTM93 schreef:
Kickzaag schreef:
Ik denk dat ze zichzelf ook in de voet geschoten hebben door Origins het weekend er voor te doen en dan Shockerz een lineup te geven die om de buurt komt van Origins. Daarbij helpt het ook niet dat Supremacy een maand erna ook een classic editie doet.

ongetwijfeld dat het meespeelt in de keuze maar vroeger gingen we ook meerdere feesten achter elkaar ongeacht line up en stijl.

Het is gewoon allemaal VEEL te duur geworden. ik heb echt het gevoel ook dat organisaties ons overal uitknijpen waar mogelijk.

Tegenwoordig iets simpel als parkeren soms al net zo duur als een ticket voor het feest 5 jaar geleden koste. En Autotron is daar 1 van de ergste in qua prijs.

En dat terwijl feesten nu overdag zijn, je zou verwachten dat alle onkosten daardoor goedkoper zijn geworden. Want je betaald oa geen premium nacht toeslagen voor personeel. Maar niets daarvan zie je terug in de ticketprijs.

Vergeet ook niet vroeger kon men met OV goed bereikbaar naar feestjes. Dat is tegenwoordig nog duurder dan de auto en overigens ook niet meer zo goed bereikbaar als vroeger.

Wellicht moeten de heren van de agencies en de djs ook eens kritisch naar hun gages kijken.

Ik kan zo nog wel effe doorgaan maar goed ik blijf bij mijn punt dat een reset misschien voor iedereen wel effe goed is.

Ik ben het hier eigenlijk wel mee eens. Al denk ik niet dat je de organisaties erop aan kan kijken. Het is niet voor niks dat grote commerciële jongens zoals een Q-dance en id&t (Mysteryland) besluiten om te gaan krimpen. Tuurlijk verdienen ze een prima boterham, maar ik vermoed dat de marges vroeger echt beter waren en de risico’s kleiner.

Loonkosten, huur materiaal en ook fees voor boekingskantoren en dj’s zijn gigantisch omhoog gegaan. Indicator in Groningen stopt ook en onder dat bericht ook hartjes en huilende emoticons van behoorlijk bekende dj’s. Heel aardig, maar ook wel een beetje hypocriet. Een aantal van die gasten verdienen misschien wel een kwart modaal jaarsalaris voor een uurtje plaatjes draaien, dan moet jezelf toch wel een keer achter de oren gaan krabben. Iedereen wil een graantje meepikken, maar nu keert de wal het schip. Gevolg is steeds minder feesten waar jij of je collega’s op kunnen treden. Hardstyle is zichtbaar minder populair aan het worden. Enigszins anekdotisch bewijs, maar ik merk het ook aan mijzelf en om mij heen. Ik kijk zelf ook steeds vaker naar andere evenementen met andere muziekstijlen en de mensen om mij heen zijn grote liefhebbers, maar ook daar is minder enthousiasme. Mensen die tot afgelopen jaar minimaal 10 keer per jaar op een evenement stonden gaan nu nog maximaal 4-5x. Kosten spelen daar ook een rol bij, maar er is ook minder hype ofzo. Het gevoel lijkt een beetje weg te zijn. Er zijn nog steeds veel feesten, maar de hoogtijdagen zijn wel een beetje geweest.

Helemaal mee eens dat een reset nodig is. Kleinere evenementen, minder aankleding, investeren in goed geluid en dan maar ook wat minder bekende namen die wel met heel veel plezier en passie kunnen mixen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 okt 2025 14:38 

Hardtraxxer

Terug naar de basis; minder aankleding, minder show, minder onnozele euro's tellen voor alle kleinigheidjes (idd locker, parkeren, servicekosten, etc), minder DJ's (oftewel minder B2B's en langere settijden). Inderdaad is een reset onvermijdelijk..
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 okt 2025 18:28 

Hardtraxx Veteran

Ik juich een reset wel toe! Bizar dat shockerz paar jaar geleden nog een van de populairste feesten was
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 okt 2025 22:19 

Hardtraxx Elite

Pipa schreef:
Ik juich een reset wel toe! Bizar dat shockerz paar jaar geleden nog een van de populairste feesten was

Maar dat is met alles. De grootste en meest gevestigde namen verkopen niet eens uit (of heul laat). Het is gewoon teveel.
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 okt 2025 15:42 

Hardtraxx Newbie

Voor mij is mijn overbuurman altijd een goede raadrever. Die is net zou oud als dat ik naar feestjes ga. Die was afgelopen 4 jaar dedicated RAW en het kon niet op hoe meer pingpong, PVC en wat dan ook de muziek moest zijn. Ofja muziek, eigenlijk zo veel mogelijk lawaai.

Sinds deze zomer hoor ik hem daar niet meer over. RAW hardstyle leeft niet meer, het was een beetje een hype zoals hij zegt. Nu luistert hij Uptempo óf de RAW die nog wel op muziek lijkt. Unresolved, Regain, B-front, PN. Rebellion was het al even niet meer en alle 13 in dozijn piepkickraw was uptempo maar dan matig, dus liever uptempo.

Tja, zit wat in...
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 okt 2025 15:47 

Hardtraxx Newbie

Jawel schreef:
RTM93 schreef:
Kickzaag schreef:
Het gevoel lijkt een beetje weg te zijn.

Haha waar zat het gevoel in moderne hardstyle dan nog?

Don't get me wrong, ik geniet nog met volle teugen, maar moderne hardstyle is óf een extreem saaie melodie en een generieke kick en wat gejengel waar de backstreet boys jaloers op zouden zijn (progresive Hardstyle) óf 1 grote zooi aan breaks en fake drops zonder enige drive of what so ever (RAW). Beide missen gevoel en ik denk dat we daar nu de rekening van krijgen. Jammer, maar komt wel goed.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 okt 2025 09:11 

Hardtraxxer

In plaats van uitverkocht melding op de site is er nu een melding te zien dat het event niet in de verkoop is. Kans dus groot dat het niet door gaat ben ik bang.

Afbeelding
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 okt 2025 14:06 

Hardtraxx Veteran

Kickzaag schreef:
In plaats van uitverkocht melding op de site is er nu een melding te zien dat het event niet in de verkoop is. Kans dus groot dat het niet door gaat ben ik bang.

Afbeelding

Maar vind het wel bijzonder dat je 2 maanden van te voren zonder enige vorm van communicatie de stekker uit je event trekt.
Dan is de hoop op een goede afloop wel erg laag...
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 okt 2025 17:07 

Hardtraxxer

Ik neem aan dat ze het zsm gaan communiceren of iniedergeval de tickethouders op de hoogte stellen. Deze stilte is vrij ongemakkelijk
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 okt 2025 11:34 

Hardtraxxer

Kom net dit tegen op reddit. Blijkbaar worden tickets geannuleerd.
Afbeelding
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 okt 2025 18:01 

Hardtraxx Elite

https://www.reddit.com/r/hardstyle/comm ... cancelled/
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 okt 2025 18:02 

Hardtraxx Veteran

Het Nightcraft anthem komt alsnog uit als ode naar Shockerz oid las ik.
Vorige  1, 2
Forumoverzicht » Algemeen » Feesten