Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 ... 18  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 mrt 2024 10:17 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Hekzitter schreef:
Ik heb dit ook als geograaf gechecked in mijn hoogte atlas en het klopt inderdaad niet. Het ligt zelfs in die regio 2 meter lager dan Helvoirt en Haaren dorp >.<


Zou voor zoiets de AHN checken; (wel even rechtsboven de DTM dynamische opmaak aanzetten in de kaartlagen zodat ie vegetatie er uit filtert).

https://ahn.arcgisonline.nl/ahnviewer/

Delt-A schreef:
Dat beekdal heeft dan wellicht als voordeel dat het water snel wegstroomt?


In principe wel, en stroomt het via de Raamse Loop (niet de Raamsloop, die stroomt bij jou thuis in de buurt) richting het afvoerputje van Brabant; Den Bosch, waar het daar weer de Maas in gaat .

Maar de bodem is ontzettend verzadigd met water op dit moment en als er wat bij valt zit de bodem dus snel weer vol en krijg je plasvorming. Gezien we te maken hebben met lemige gronden hier rond de N65 die niet heel waterdoorlatend zijn + een akker waar tijdens de opbouw gretig overheen wordt gewalst met materieel die de bodem aandrukken maakt het deze gevoelig voor zompigheid en plasvorming en moet je hopen dat er vooral de dagen voor het evenement zelf geen extra water bij komt want dan kan het niet weg.

Het perceel is wel opgehoogd en ik neem aan gedraineerd.
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 mrt 2024 10:26 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Mark With A Tarrel schreef:
niet de Raamsloop, die stroomt bij jou thuis in de buurt


Ik woon sinds de middelbare school tussen de Tongelreep en de Dommel. Tijdens m'n lunchwandeling op kantoor kom ik wel elke keer langs de Raamsloop.
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 mrt 2024 10:34 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Delt-A schreef:
Ik woon sinds de middelbare school tussen de Tongelreep en de Dommel. Tijdens m'n lunchwandeling op kantoor kom ik wel elke keer langs de Raamsloop.


Zat er niet te ver van af.


Delt-A schreef:
Kan natuurlijk ook lang blijven liggen zoals dat bij uiterwaarden gebeurt he. Ik vraag het aan onze huisgeologen.


In de uiterwaarden heb je te maken met rivierklei, dat is nou ook niet bepaald het bodemtype waarvan water zegt we gaan even snel doorzakken. Brabant is vooral dekzand; dat is voor water net een zeef; het trekt makkelijk weg naar het grondwater. Maar nu zit ook in Brabant het grondwater tot aan het oppervlakte.

Vooral die uithoek daar waar jij dus je werkloopje doet is oa daarmee een van de meest droogtegevoelige plekken van NL.

Aaltveeg schreef:
Met beek en dal in de naam moet dit wel goed komen met het wegstromen van het water!


Het Beekdal bal.
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 mrt 2024 10:45 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

De ondergrond van Brabant bestaat uit een opeenvolging van laagjes zand, klei, leem en veen.
Met uitzondering van Zuid-Limburg zijn in Nederland in de bovenste honderden meters alleen losse sedimenten afgezet. De vaste gesteenten zitten in Brabant zeer diep, op 600 tot 1600
meter. Brabant was in de laatste ijstijd een poolwoestijn, waar wind en rivieren vrij spel hadden.
Grof materiaal zoals zand en grind werd afgezet door de rivieren. De wind blies fijn zand uit de
rivierdalen weg en zette dit af in de vorm van dekzandruggen. In de warmere tussenijstijden was
er veel meer begroeiing. In deze periodes zetten de rivieren en beken klei en leem af. Nu leven
we ook in zo’n warmere periode.
Verschillende materialen zoals zand, klei en leem vormen geologische lagen. Een aantal bij
elkaar horende lagen, afgezet in de zelfde periode, noemen we een formatie. De lagen kunnen
verschillend zijn qua doorlatendheid voor water. Grondwater stroomt het makkelijkst in lagen
die bestaan uit grof zand of grind. Deze worden ‘watervoerende pakketten’ genoemd. Het
grondwater dat we bijvoorbeeld gebruiken voor de drinkwaterbereiding wordt in deze lagen
gewonnen. Tussen de watervoerende pakketten bevinden zich slecht doorlatende lagen van
klei of leem. Het water stroomt hier in verhouding tot de watervoerende pakketten zeer traag
doorheen. Op de figuren zijn de watervoerende pakketten en slecht doorlatende lagen te zien.
Het valt op dat vooral in de Centrale of Roerdal Slenk zeer dikke goed doorlatende pakketten
aanwezig zijn. Hier wordt dan ook relatief veel grondwater gewonnen.
De slecht doorlatende lagen lopen niet altijd door, ze zijn op sommige plekken afwezig. Een uitzondering vormt de dikke en uitgestrekte laag van de Boomse klei. Deze laag wordt voor de meeste water-vraagstukken beschouwd als de ondoorlatende “hydrologische basis”. Toch is deze laag niet helemaal afsluitend en zijn er zeker interacties tussen het grondwatersysteem boven de hydrologische
basis en de nog diepere ondergrond. Zo hebben bijvoorbeeld de bruinkoolwinningen in Duitsland,
die door deze laag heen zijn gegraven en worden drooggepompt, effect op het watersysteem onder
deze laag. De Boomse Klei zit in de Centrale Slenk gemiddeld 1400 meter diep, in West-Brabant
ongeveer 200 meter. Op de Peelhorst ligt deze klei ongeveer 400 meter diep, maar hier is de
er boven liggende formatie van Breda ook al zeer ondoorlatend. De Boomse klei komt enkele
tientallen kilometers ten zuiden van de grens in België aan de oppervlakte, dit is in de rechterfiguur te zien. Nog zuidelijker komen andere, nog oudere, grondlagen aan de oppervlakte die
onder de Boomse klei liggen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 mrt 2024 10:48 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Love it
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 mrt 2024 10:51 
 
Organisator
Avatar gebruiker

We zullen jullie even helpen, er is voor elke theorie iets te zeggen en op papier ook vast waar. We liggen met het festivalterrein op het hoogste/droogste stukje terrein van Haaren/Helvoirt met zandgronden, met Rebellion zijn we ook uitgeweken naar deze terreinen voor het parkeren, toen was het ook erg nat en konden we hier toch parkeren. We hebben inmiddels de grote materialen zoals tenten op het terrein staan dus we rijden de grond nu niet meer dicht en het is een kwestie van van het gras afblijven zodat het water weg kan zakken als het geregend heeft. Lang verhaal kort het terrein ligt er op dit moment beter bij dan afgelopen jaar 2 weken voor het evenement. :yes:
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 mrt 2024 10:54 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Rebirth Events schreef:
We zullen jullie even helpen, er is voor elke theorie iets te zeggen en op papier ook vast waar. We liggen met het festivalterrein op het hoogste/droogste stukje terrein van Haaren/Helvoirt met zandgronden, met Rebellion zijn we ook uitgeweken naar deze terreinen voor het parkeren, toen was het ook erg nat en konden we hier toch parkeren. We hebben inmiddels de grote materialen zoals tenten op het terrein staan dus we rijden de grond nu niet meer dicht en het is een kwestie van van het gras afblijven zodat het water weg kan zakken als het geregend heeft. Lang verhaal kort het terrein ligt er op dit moment beter bij dan afgelopen jaar 2 weken voor het evenement. :yes:


Wat moeten we toch zonder jullie. Het hele forum was al weer in rep en roer!
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 mrt 2024 10:56 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Enige bodem waar ik het over wil hebben is die van een broodje döner zodat er claro's geklaard kunnen worden :beer:
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 mrt 2024 11:00 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Mark With A Tarrel schreef:
Vooral die uithoek daar waar jij dus je werkloopje doet is oa daarmee een van de meest droogtegevoelige plekken van NL.


En zelfs dan is het zo nat geweest laatste maanden dat er op heel veel plekken in het bos en op de paden plassen liggen die maar niet wegstromen.

@organisatie: thx!

En nu? Weer over Luminite praten of heeft er iemand een ander onderwerp in gedachten?
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 mrt 2024 11:01 
 
Organisator
Avatar gebruiker

ElTigre schreef:
Enige bodem waar ik het over wil hebben is die van een broodje döner zodat er claro's geklaard kunnen worden :beer:


Hierover, Bavaria dacht dat het een goed idee zou zijn om de naam van Claro te veranderen dus ben je op zoek naar Claro --> Caballito Tequila hetzelfde product met een nieuwe fancy naam :kiss:
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 mrt 2024 11:15 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Delt-A schreef:
heeft er iemand een ander onderwerp in gedachten?


Lijkt me wel het geschikte moment om de tweede wereld oorlog aan te halen. Of bewaren we dat voor het Defqon topic.
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 mrt 2024 11:17 
 
Hardtraxxer

Ik vind deze geologische inzichten van de heren bijster interessant! Beter dan de excelrapporten hier op kantoor.
De gerustellende uitspraak van Rebirth Events is ook welkom -.-
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 mrt 2024 11:32 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

ElTigre schreef:
Enige bodem waar ik het over wil hebben is die van een broodje döner zodat er claro's geklaard kunnen worden :beer:

Heb jij nog tijd voor feesten met al die buitenlandse reizen?

Alm1ghty schreef:
De ondergrond van Brabant bestaat uit

drugsafval
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 mrt 2024 11:34 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Rebirth Events schreef:
We hebben inmiddels de grote materialen zoals tenten op het terrein staan dus we rijden de grond nu niet meer dicht en het is een kwestie van van het gras afblijven zodat het water weg kan zakken als het geregend heeft.


De extra uitdaging is dat het water wat normaal gespreid valt over de oppervlakte van waar nu de tent staat, zich nu verzamelt aan de zijkant van de tenten. Daarom is het snel rond tenten vervelend nat als je de tent wilt binnen lopen. Houtsnippers doen maar zo veel. Dakgootje plaatsen?

Delt-A schreef:
En zelfs dan is het zo nat geweest laatste maanden dat er op heel veel plekken in het bos en op de paden plassen liggen die maar niet wegstromen.


Ja was laatst nog hardlopen door de Neterselse heide en mocht mijn schoenen door enkelhoog water slepen.

Lunatic schreef:
Ik vind deze geologische inzichten van de heren bijster interessant! Beter dan de excelrapporten hier op kantoor.


Ik verdien er (voor een deel) mijn brood mee.

corneelwr schreef:
Alm1ghty schreef:
De ondergrond van Brabant bestaat uit

drugsafval


Mooiste lokale streekproduct wat er is
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 mrt 2024 11:57 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Lunatic schreef:
Ik vind deze geologische inzichten van de heren bijster interessant! Beter dan de excelrapporten hier op kantoor.


Eens. Vooral als het een en ander tot op de bodem uitgezocht wordt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 mrt 2024 12:23 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Kom langs op Brabantlaan 1, Oeteldonk voor meer info en gratis flippo's.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 mrt 2024 01:47 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Rickzel schreef:
Delt-A schreef:
heeft er iemand een ander onderwerp in gedachten?


Lijkt me wel het geschikte moment om de tweede wereld oorlog aan te halen. Of bewaren we dat voor het Defqon topic.


Daag me niet uit Rick
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 mrt 2024 04:18 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Hekzitter schreef:
Rickzel schreef:
Delt-A schreef:
heeft er iemand een ander onderwerp in gedachten?


Lijkt me wel het geschikte moment om de tweede wereld oorlog aan te halen. Of bewaren we dat voor het Defqon topic.


Daag me niet uit Rick


Ik wacht nog steeds op de wo2 quiz
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 mrt 2024 10:35 
 
Hardtraxxer

Hopelijk wordt het hoogteprofiel en de plasjes grondwater netjes op het floorplan weergegeven. Dan kunnen we de looproutes optimaliseren.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 apr 2024 11:43 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Hoppa, terug van een rondreis dus het hypen en TT puzzelen kan beginnen. Toch 2 dagen aanwezig. Zin in! :bomb:
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 apr 2024 12:04 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Remi schreef:
Hoppa, terug van een rondreis dus het hypen en TT puzzelen kan beginnen. Toch 2 dagen aanwezig. Zin in! :bomb:


Reem wil je heel even wachten tot alle aardrijkskunde vraagstukken beantwoord zijn? Hartelijk dank!
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 apr 2024 12:41 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Rickzel schreef:
Reem wil je heel even wachten tot alle aardrijkskunde vraagstukken beantwoord zijn? Hartelijk dank!

Nah, dit vind ik belangrijker, nu ik dit toppa even terug lees:

Rebirth Events schreef:
Bavaria dacht dat het een goed idee zou zijn om de naam van Claro te veranderen dus ben je op zoek naar Claro --> Caballito Tequila hetzelfde product met een nieuwe fancy naam :kiss:

:thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 apr 2024 12:54 
 
Hardtraxx Newbie
Avatar gebruiker

Rebirth Events schreef:
ElTigre schreef:
Enige bodem waar ik het over wil hebben is die van een broodje döner zodat er claro's geklaard kunnen worden :beer:


Hierover, Bavaria dacht dat het een goed idee zou zijn om de naam van Claro te veranderen dus ben je op zoek naar Claro --> Caballito Tequila hetzelfde product met een nieuwe fancy naam :kiss:


@mod's: kan ik mijn naam laten veranderen???
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 apr 2024 14:48 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik wacht nog steeds op de dag dat Rebirth weer perzikwijn gaat aanbieden op hun feesten. Nu maar zelf het heft in eigen hand genomen en een paar flessen uit belgie gehaald

OT: Zijn we al beetje hyped!!!!?!?!??!!? Weer ziet er tot nu toe prima uit. Hopelijk stijgen de temperaturen nog eens met 4 graden en dan wordt het past echt feesten.
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 apr 2024 19:22 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Ik ben toch verleid om een zondag kaart te kopen, gaat fout.
Vorige  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 ... 18  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Feesten