Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 jan 2023 15:28 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

de laatste die dat tegen mij zei zoeken ze nu nog!!!1
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 jan 2023 15:29 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Hang lekker jaartallen aan je feesten. Maak je mooi een 2012-2017 feest voor mensen die dat leuk vinden, mag Rickzel daarheen met z'n rauw maatjes. :bomb: :evil:
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 jan 2023 15:34 
 
Hardtraxx Veteran

Joey schreef:
Ik zou de tracks op het nog steeds niet uitgebrachte B-Frontliner album inmiddels wel klassiekers noemen.

:lol: :lol: :lol:

Hij maakt hem gewoon.

Wat betreft classic tijdperk. 2006-2012 blijft het vetst. Maar als we er toch een jaartal aan willen vast hangen zegt mijn gevoel:
Elke track die minimaal 10 jaar oud is. Maar ik ben het met de meeste eens, de 2006-2012 sound is zo anders, dat als we straks in 2025 bijvoorbeeld 2015 tracks gaan draaien, dat het totaal niet past bij alles ouder dan 2012.

En daarna gaan de dj's dezelfde kut excuses gebruiken als dat ze vanaf 2014 al gebruiken: we draaien geen of weinig classics in onze sets omdat de sound niet past of omdat het slecht afgemixt is.

En daarom is het zo belangrijk dat we straks classic (area's) gaan differentiëren. Want de geschiedenis is zich gewoon aan het herhalen straks, ook op classic feesten.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 jan 2023 15:35 
 
Hardtraxx Newbie

Joey schreef:
Ik zou de tracks op het nog steeds niet uitgebrachte B-Frontliner album inmiddels wel klassiekers noemen.

:beer:
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 jan 2023 15:40 
 
Hardtraxxer

Leuk, dezelfde discussie voor de 100e keer zien passeren.

Set afsluiten met 2 uptempo tracks aub, als het gevoel maar klopt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 jan 2023 15:43 
 
Artiest

Kunnen J&W deze draaien aub?

Ongelezen bericht Geplaatst op 27 jan 2023 15:48 
 
Artiest

Frontliner schreef:
Any request?

Tell Me (2015) :love:

Ongelezen bericht Geplaatst op 27 jan 2023 16:07 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Stiekem hoop ik eigenlijk eens géén Soul Train, 2-1, Zimmersion of Polka Tool te horen, als we het dan toch over verzoekjes hebben. Soort van reversed verzoekje is dit, haha. inb4 14x Soul Train Defqon memories
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 jan 2023 16:13 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Bij een classic feest hoort wel voornamelijk de 2006-2011 sound. Platen als Halos en I’m the melodyman hebben die sound eigenlijk al niet meer maar om een aantal van dit soort nummers te horen vind ik wel leuk. Ik zou ook wel wat van The Summer of Frontliner willen horen maar heb eigenlijk geen idee of anderen daar op zitten te wachten.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 jan 2023 16:20 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Wat precies hardstyle classics zijn is een beetje een generationeel ding denk ik.

Imo slaat het op een periode waarin tracks met een bepaalde sound de boventoon voerde en hardstyle een breder publiek wist te bereiken door sterkere melodieuze nadruk.

En daar drukken dit soort evenementen op.

Beschouw je het puur als naam, dan zou ik zeggen dat je prima nieuwe numers ook die stempel mag geven.

Maar neem je ook de normatieve waarde van het woord classic mee, dan is dat lastig, want dat duidt op een verleden tijdsframe.

Betekent niet dat je niet een nieuwe plaat kan maken met de vibe / sound van toen en hem kan promoten onder de noemer van 'met de hardstyle classic sound' oid.

@Frontliner
Time // Greenhouse

@Josh & Wesz
Alexez // Rubdown // Born 2 Bounce

@NSCLT
A Different Kind // Keep Up // This Feeling

@The Z.
Househeads

Hoop om 13u binnen te zijn, maar moet eerst nog een kar klinkers halen in Breda.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 jan 2023 18:47 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Frontliner schreef:
Leuk altijd die discussie over classics, of niet :lol:
Niemand die het écht weet, ik ook niet.

Maar we gaan gewoon door:
Waarom is Weekend Warriors(2013) wél of géén classic? En is Loud(2015) een classic?

Een auto is trouwens na 25 jaar een old-timer/klassieker.

Bedankt voor alle suggesties voor morgen ;-)


Ik denk wat wel een vrij "duidelijke" scheiding is, is de tijd toen iedereen een beetje over ging naar de crunchy kicks die Noisecontrollers begon te gebruiken. Uiteindelijk ging iedereen wel over naar dat soort kicks in plaats van je gated kicks, reverse basses, hardkick10, de wat meer punchy lage kicks die je bij Michel Pollen producties hoort e.d.

Je had in pakweg 2006 tot 2010 (het nu-style tijdperk als je echt heel oud wilt doen) wat meer variatie over alle artiesten als het gaat om echt een eigen soundbank. Ik denk dat in het tijdperk er na ieders sound meer een kant op ging en de structuur van platen ook. Eerst in melodieus en later in raw, daarom liggen die classics feesten al wat hoger qua tijdperken.

Het kan zijn omdat hardstyle toen groter werd (je had steeds meer house remixen e.d. en podia op grote feesten) en dat iedereen zocht naar die populaire sound om er bovenuit te springen en vaak de succesvolle artiesten nadeden. Het werd meer competitief en dat heb je nu nog, dat als een ding populair wordt meerdere artiesten er op springen. Het staat me iig bij dat dat toen de tijd een van de grootste kritiekpunten was.

Het is nog steeds geen harde definitie, dat wil gewoon niet omdat je overal wel tig uitzonderingen op hebt. Maar net zoals met industrial hardcore, je hoort vanzelf wel wanneer er iets bij hoort of niet. Al kun je er natuurlijk zo miereneukerig over doen als je wilt, het blijft voor een deel subjectief.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 jan 2023 18:50 
 
Artiest
Avatar gebruiker

Tis ook oprecht lastig wat wel en wat niet. Wat dat betreft heb ik t mezelf nog lastiger gemaakt door ook nog eens nieuwe tracks te maken waarbij ik de classic sound letterlijk bij benadruk xd Tis mede daarom te onnauwkeurig en onvolledig om classics met jaartallen te onderscheiden, voor mij althans. Sommige tracks waren hun tijd ver vooruit en andere tracks precies andersom. Veel inspiratie komt uit de hardtrance/begin hardstyle tijd, maar zijn pas later uitgebracht bijvoorbeeld.

Dus ja ik ga weer gewoon voor een mengelmoes met van alles en nog wat, als t maar 'oud' klinkt :thumbsup: (wil bijv ook stiekem wel even mn nieuwste track The Shadows erop gooien die weer prima past bij het '2012-2013' spul)
Verzoekjes (of reversed verzoekjes xd ) altijd welkom "ik zal kijken wat ik voor je kan doen" :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 jan 2023 20:05 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Vazard - Tear Apart of Vazard - Obey
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 jan 2023 20:18 
 
Artiest

Vraagje, stel voor:

Ik snoep aan de voorkant wat, ik draai een plaat van 1998.
Kan ik dan ter compensatie aan de achterkant een plaat van 2023 draaien?

Mvg Thijs
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 jan 2023 20:20 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Degos schreef:
Vraagje, stel voor:

Ik snoep aan de voorkant wat, ik draai een plaat van 1998.
Kan ik dan ter compensatie aan de achterkant een plaat van 2023 draaien?

Mvg Thijs


Lijkt me meer dan redelijk.

Begin je met iets van Mozart uit 1788 kun je daarna 5 of 6 platen van je nieuwe album pakken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 jan 2023 20:23 
 
Artiest

Rickzel schreef:
Degos schreef:
Vraagje, stel voor:

Ik snoep aan de voorkant wat, ik draai een plaat van 1998.
Kan ik dan ter compensatie aan de achterkant een plaat van 2023 draaien?

Mvg Thijs


Lijkt me meer dan redelijk.

Begin je met iets van Mozart uit 1788 kun je daarna 5 of 6 platen van je nieuwe album pakken.


Kijk, hier hou ik van. Denken in oplossingen en niet in problemen! <3
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 jan 2023 20:36 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Degos schreef:
, ik draai een plaat van 1998.

Kaart gekocht
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 jan 2023 01:39 
 
Hardtraxx Newbie

Broken Balance schreef:
Frontliner schreef:
Leuk altijd die discussie over classics, of niet :lol:
Niemand die het écht weet, ik ook niet.

Maar we gaan gewoon door:
Waarom is Weekend Warriors(2013) wél of géén classic? En is Loud(2015) een classic?

Een auto is trouwens na 25 jaar een old-timer/klassieker.

Bedankt voor alle suggesties voor morgen ;-)


Ik denk wat wel een vrij "duidelijke" scheiding is, is de tijd toen iedereen een beetje over ging naar de crunchy kicks die Noisecontrollers begon te gebruiken. Uiteindelijk ging iedereen wel over naar dat soort kicks in plaats van je gated kicks, reverse basses, hardkick10, de wat meer punchy lage kicks die je bij Michel Pollen producties hoort e.d.

Je had in pakweg 2006 tot 2010 (het nu-style tijdperk als je echt heel oud wilt doen) wat meer variatie over alle artiesten als het gaat om echt een eigen soundbank. Ik denk dat in het tijdperk er na ieders sound meer een kant op ging en de structuur van platen ook. Eerst in melodieus en later in raw, daarom liggen die classics feesten al wat hoger qua tijdperken.

Het kan zijn omdat hardstyle toen groter werd (je had steeds meer house remixen e.d. en podia op grote feesten) en dat iedereen zocht naar die populaire sound om er bovenuit te springen en vaak de succesvolle artiesten nadeden. Het werd meer competitief en dat heb je nu nog, dat als een ding populair wordt meerdere artiesten er op springen. Het staat me iig bij dat dat toen de tijd een van de grootste kritiekpunten was.

Het is nog steeds geen harde definitie, dat wil gewoon niet omdat je overal wel tig uitzonderingen op hebt. Maar net zoals met industrial hardcore, je hoort vanzelf wel wanneer er iets bij hoort of niet. Al kun je er natuurlijk zo miereneukerig over doen als je wilt, het blijft voor een deel subjectief.


Is Discorecord een classic?
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 jan 2023 08:05 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

R3belz - pattern 1 of run&gun

Psycho hardstylers - the game

Mogen van mij ook wel voorbij komen :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 jan 2023 08:13 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

@J&W

Pila & scientist - my bitch (j&w remix)

Of Hunter - i shot the blender (tby remix) Weet dat jullie die op SSZ ooit gedraaid hebben. Hoop bij jullie want TNT legt m er nooit op.

@Thera

Bison Meets The Quakers – I Got Tonight (L)

(en meestal komt die wel voorbij maar alsnog...... Catatonic Overload - The Sexual Thrill (Gz of original mix). All time favoriete plaat. Kan die niet vaak genoeg horen :bomb: )
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 jan 2023 12:30 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Helaas heeft een maatje met wie ik met de auto vanaf Winterswijk zou gaan corona..
Gelukkig kan ik altijd terecht bij Great Barrier Jay Reeve! Nu in treintje onderweg dus naar Tilburg, enorm zin in :yay: :clap:
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 jan 2023 12:46 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ja hoor, we hebben ons weer laten vangen in de kroeg gisterenavond. We starten met 1-0 achterstand. Let's go!!!
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 jan 2023 13:10 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Gvd is er een aanrijding tussen zutphen en arnhem.
Moet nu dus om via Deventer, ben ik pas 14:48 in Tilburg..
Wad bijna omgekeerd naar Winterswijk, maar in principe mis ik alleen NSCLT wat ik graag wou zien. Dus maar overheen zetten en doorreizen :yes:
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 jan 2023 13:58 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Tot zo :beer:
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 jan 2023 14:02 
 
Hardtraxx Addict

Frontliner schreef:
Broken Balance schreef:
Frontliner schreef:
Leuk altijd die discussie over classics, of niet :lol:
Niemand die het écht weet, ik ook niet.

Maar we gaan gewoon door:
Waarom is Weekend Warriors(2013) wél of géén classic? En is Loud(2015) een classic?

Een auto is trouwens na 25 jaar een old-timer/klassieker.

Bedankt voor alle suggesties voor morgen ;-)


Ik denk wat wel een vrij "duidelijke" scheiding is, is de tijd toen iedereen een beetje over ging naar de crunchy kicks die Noisecontrollers begon te gebruiken. Uiteindelijk ging iedereen wel over naar dat soort kicks in plaats van je gated kicks, reverse basses, hardkick10, de wat meer punchy lage kicks die je bij Michel Pollen producties hoort e.d.

Je had in pakweg 2006 tot 2010 (het nu-style tijdperk als je echt heel oud wilt doen) wat meer variatie over alle artiesten als het gaat om echt een eigen soundbank. Ik denk dat in het tijdperk er na ieders sound meer een kant op ging en de structuur van platen ook. Eerst in melodieus en later in raw, daarom liggen die classics feesten al wat hoger qua tijdperken.

Het kan zijn omdat hardstyle toen groter werd (je had steeds meer house remixen e.d. en podia op grote feesten) en dat iedereen zocht naar die populaire sound om er bovenuit te springen en vaak de succesvolle artiesten nadeden. Het werd meer competitief en dat heb je nu nog, dat als een ding populair wordt meerdere artiesten er op springen. Het staat me iig bij dat dat toen de tijd een van de grootste kritiekpunten was.

Het is nog steeds geen harde definitie, dat wil gewoon niet omdat je overal wel tig uitzonderingen op hebt. Maar net zoals met industrial hardcore, je hoort vanzelf wel wanneer er iets bij hoort of niet. Al kun je er natuurlijk zo miereneukerig over doen als je wilt, het blijft voor een deel subjectief.


Is Discorecord een classic?

Goeie plaat
Classic is het niet
Vorige  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Feesten