Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
1, 2, 3, 4  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 aug 2015 19:30 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Afbeelding

Citaat:
Subground became our blueprint and grew into a movement. However, the time has come to close this chapter.
We're looking forward to unite with you all for 'The Last Supper' on the 26th of September at the WesterUnie. Ticket sales start tomorrow at 13:00 (CEST) on [url]Joinqult.com[/url].


Tickets http://www.joinqult.com/tickets/ ENTRANCE TICKET € 20,00 EUR



Citaat:
07.08.15

Devoted followers of QULT,

With pride we retrospect to more than three years of musical experiments. A journey containing fifteen memorable editions at the WesterUnie and the Transformatorhuis, as well as various national and international festival hostings. Subground became our blueprint, grew into a movement to be taken seriously and a community emerged.

At our church, dedicated ravers gathered to embrace the new wave. We got the chance to get to know you, and we feel honored that we did. However, the time has come to close a chapter, the end of our very own Genesis. On the 26th of September, you’re all invited to join us for QULT – ’The Last Supper’ at the good old WesterUnie. This is where we will preach our final sermon.

The line-up of QULT – ‘The Last Supper’ is soon to be released, so keep a sharp eye on our socials.

Ticket sales start on Saturday the 8th of August at 13:00 (CEST) on [url]Joinqult.com[/url].

We look forward to unite with you all for the very last time on the 26th of September at the WesterUnie.

Amen,
QULT
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 aug 2015 19:32 
 
Donateur
Avatar gebruiker

hoebedoelje schreef:
Geplaatst op 07-08-2015, 13:47:

Qult zal binnenkort wel brengen dat de koek op is.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 aug 2015 19:48 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

What de fuck?!! :cry: :cry: :cry:
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 aug 2015 20:03 
 

rip qult
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 aug 2015 20:05 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Heb dit concept niet super veel gevolgd, maar had juist het idee dat het een upcoming ding was, hoe kan het dat ze er al mee kappen? Vielen bezoekersaantallen tegen?
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 aug 2015 20:13 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

De XL edities zijn volgens mij nooit uitverkocht, maar de westerunie-only edities wel, waarom niet gewoon verder in de unie?
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 aug 2015 20:16 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Rickzel schreef:
Heb dit concept niet super veel gevolgd, maar had juist het idee dat het een upcoming ding was, hoe kan het dat ze er al mee kappen? Vielen bezoekersaantallen tegen?

Het was op het begin upcoming en leek ook even groot te gaan worden, maar het werd al wel redelijk snel duidelijk dat het grote publiek het niet echt oppakte. Ook het aantal producers die in deze stijl produceren valt tegen en de onduidelijkheid over het 'genre' wat op Qult gedraaid wordt heeft er misschien wel voor gezorgd dat het concept niet helemaal aan is geslagen.

Kan zijn dat de vork anders in de steel zit, dit is hoogstens mijn visie, dus correct me if I'm wrong.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 aug 2015 20:18 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Rickzel schreef:
Heb dit concept niet super veel gevolgd, maar had juist het idee dat het een upcoming ding was, hoe kan het dat ze er al mee kappen? Vielen bezoekersaantallen tegen?


De Westerunie was altijd wel "nokkie-vol", maar de XL edities waren minder bevolkt.

Evenals de Qult area tijdens Q-Base... die in 2014 zelfs een half uur eerder sloot vanwege... geen publiek.

Ook de White area tijdens Defqon.1 was nooit massaal bevolkt (wat voor het wel aanwezige publiek geen negatieve ervaring was overigens).

"Ze" hadden nooit de Qlub Underground formule moeten laten vallen, en vervangen voor het Qult concept...

Dat was al de doodsteek (vind ik).
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 aug 2015 20:37 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Die Qlub Underground formule had anders ook never nooit het hoofd boven water gehouden.
Echt heel erg jammer, fantastische feestjes gehad in zowel de Westerunie als het Transformatorhuis, heerlijke muziek ^^ . Maar wat Davey zegt, het aanbod aan artiesten is wel ontzettend beperkt..
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 aug 2015 20:40 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Henk-Jan schreef:
Maar wat Davey zegt, het aanbod aan artiesten is wel ontzettend beperkt..


Dat valt op zich wel mee, maar Q-Dance selecteert de verkeerde artiesten. Populair en bekend mogelijk.

Enkel maar Hardstyle DJ's die onder een alias "Subground" draaien, dat was niet het oorspronkelijke Qlub Underground concept.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 aug 2015 20:43 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Onbekende artiesten boeken krijg je geen zaal vol mee. Snap jij denk ik ook wel.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 aug 2015 20:47 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Daveytl schreef:
Onbekende artiesten boeken krijg je geen zaal vol mee. Snap jij denk ik ook wel.


Je zal mij geen "onbekende" zien zeggen/typen.

Q-dance kiest voor de bekende Hardstyle DJ's, die ineens het Subground door de strot gaan lopen duwen.

Er zijn meer dan zat echt goede artiesten die Qult wel sterk hadden kunnen houden, maar Q-Dance kiest voor massa.

Daarmee is het stukgemaakt.

De Qlub Underground opzet was veel echter.

De artiesten destijds draaiden de stijl die zij ambieerden, niet een gehypte stijl die ze er even naast deden.

Qult was gedoemd te mislukken, in mijn ogen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 aug 2015 22:20 
 
Hardtraxx Newbie
Avatar gebruiker

hoebedoelje schreef:
[quote="Daveytl"

De artiesten destijds draaiden de stijl die zij ambieerden, niet een gehypte stijl die ze er even naast deden.

Qult was gedoemd te mislukken, in mijn ogen.


Precies dit. Ze hadden het klein moeten houden en beperkt in aanbod. Hierdoor hadden ze ook meer speling in de programmering. Want ik meen dat er op een gegeven moment wel 6 of meer kleine edities waren in 1 jaar en toen kwam de XL editie om de hoek. Daarnaast ben ik ook van mening dat je dan ook onbekendere artiesten kan programmeren omdat het toch een experimenteel sfeertje had.

Bij de laatste xl editie had ik al het gevoel dat ze niet helemaal meer wisten waar ze heen wilde met het concept als ik kijk naar de programmering van die editie. Er stonden teveel artiesten die te weinig raakvlakken hadden met de Qult/subground scene.

Het is wel doodzonde dat dit concept weg gaat.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 aug 2015 09:31 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

En het werd nog wel zo gepusht :P Vandaar dat Geck-O weer langzaam een beetje richting Hardstyle aan het neigen is...
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 aug 2015 11:13 
 
Hardtraxxer

Jammer, wilde er graag nog eens naar toe maar was niet bereid om naar Amsterdam af te reizen om dit te 'proberen'.

In dit gat zal toch wel iemand anders springen? Ik zal anders wel even helpen met de naam: Qultureel Erfgoed
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 aug 2015 11:38 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Jammer, maar zat er inderdaad een beetje aan te komen.

Volgens mij ligt het er ook aan dat veel mensen de QULT-sound wel leuk vonden of, zoals de persoon hierboven, het 'wel eens wilden proberen', maar er zijn bijna geen mensen die diehard QULT-fan zijn. Hierdoor heb je ook niet een erg stevige fanbase.

Als ik in archieven van mensen op Partflock kijk die weleens bij een QULT-feest zijn geweest, zijn ze vaak maar naar een paar edities geweest. Zelden is er iemand die naar 5 of meer events is geweest.

(ik ook :whistle: )
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 aug 2015 12:46 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Rickzel schreef:
En het werd nog wel zo gepusht :P Vandaar dat Geck-O weer langzaam een beetje richting Hardstyle aan het neigen is...


Activator ook.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 aug 2015 12:59 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

hoebedoelje schreef:
Rickzel schreef:
En het werd nog wel zo gepusht :P Vandaar dat Geck-O weer langzaam een beetje richting Hardstyle aan het neigen is...


Activator ook.


Nouja dat album was hij al wat langer mee bezig lijkt me :P dat is denk ik hier geen gevolg van.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 aug 2015 13:23 
 
Donateur
Avatar gebruiker

http://www.joinqult.com/tickets/

ENTRANCE TICKET
€ 20,00 EUR
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 aug 2015 13:25 
 
Hardtraxx Elite

hmm toch wel heen aantrekkelijk, nog nooit naar een qult feest geweest maar wou dr graag een keer bijzijn.... Geen idee hoe ik er moet komen helaas...
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 aug 2015 13:52 
 

hoe oud moet je hiervoor zijn? (18 zeker?)
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 aug 2015 13:54 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Die ene met Chucky artwork, 'Final Westerunie Edition', daarna dus nog 2x in de Westerunie plaatsgevonden.
Misschien is 'The Last Supper' wel helemaal niet waar maar gewoon weer een thema en als het nog bevalt kunnen ze er mee door gaan. Maar denk 't niet. Misschien wel kijken of ik deze kan bezoeken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 aug 2015 14:08 
 
Hardtraxx Veteran

SAIN7 schreef:
Die ene met Chucky artwork, 'Final Westerunie Edition', daarna dus nog 2x in de Westerunie plaatsgevonden.
Misschien is 'The Last Supper' wel helemaal niet waar maar gewoon weer een thema en als het nog bevalt kunnen ze er mee door gaan. Maar denk 't niet. Misschien wel kijken of ik deze kan bezoeken.


Ben jij Basxt?
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 aug 2015 14:09 
 
Hardtraxx Elite

jeffrey2107 schreef:
hoe oud moet je hiervoor zijn? (18 zeker?)

Qdance is altijd 18 dus ik denk het wel
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 aug 2015 14:14 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

SAIN7 schreef:
Die ene met Chucky artwork, 'Final Westerunie Edition', daarna dus nog 2x in de Westerunie plaatsgevonden.
Misschien is 'The Last Supper' wel helemaal niet waar maar gewoon weer een thema en als het nog bevalt kunnen ze er mee door gaan. Maar denk 't niet. Misschien wel kijken of ik deze kan bezoeken.


Heb je überhaupt de tekst van het feest wel gelezen :thumbdown: ...

OT: Ben editie 2 en 3 geweest (helemaal alleen, super vet :thumbup: ) en daarna nooit meer. Veel bij de White geweest de afgelopen 3 jaar op DQ en nu dan weer naar helaas de laatste
1, 2, 3, 4  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Feesten