Na het nodige (letterlijke) gezeik kwamen we uiteindelijk om kwart over 9 binnen. Dit keer een kluisje gescoord ipv een garderobe-plek en lang in de rij voor de muntjes gestaan, en zo konden we nog het laatste half uurtje van
Balistic mee pikken. Een rits lekkere standaard-platen kwamen langs met enkele tracks die ik totaal niet had verwacht. Tussendoor ook 10 minuten bij
Pavelow geweest maar die draaide elektro, dus daar was ik gauw klaar mee. Een greepje uit de lijst van Balistic: Losing My Feeling, Pulse Protraction (Warptool mix), Decibel Anthem, Boy's Interface, Wreck The Rmx, Max Enforcer - Cathin' Up en dé verrassing was voor mij TNT - Second Match (Original Mix). Alleen al met zo'n plaat maak je mij helemaal blij, zo fijn om dat soort vergeten ouwe tracks te horen op een feest. Balistic werd voor mij al gelijk de held van de dag.
Slim Shore volgde hem op, en eigenlijk wilde ik wel blijven maar de rest wilde naar beneden, en dan verklaar ik me maar ff solidair want we waren toch maar met weinig.
The Vision was bezig met Pull Ya Strings, de mash-up van de contest (Magic/Pure/1.000.000 stars ik weet het ook niet meer precies, iig Magic was weer té lekker

) en een paar bekende platen die ik me niet meer voor de geest kan halen, maar ik vond het goed te doen als eerste hardstyle-set van de avond.
Frequencerz haalden het tempo aardig omhoog met hun half uurtje die in mijn ogen symbool staat voor hun sound bij Fusion: heel veel drive, goede en doordachte euforische melodieën die niet al te cheesy zijn, weinig breaks. O.a. Driver, Phaser, Inner Creativity, nieuwe Frequencerz-producties die overigens ontzettend dik klonken... was echt top!
Waverider draaide wat voorspelbaarder met Epic, Dilemma, Intoxication remix, ik weet er niet meer zoveel tracks van op te noemen maar ik voelde me niet zo verrast. Maar het is wel duidelijk dat er potentie zit in deze jongen!
Nitrouz sloot de showcase af. Zijn tracks zitten vol met dikke basslines en een drive waar je u tegen zegt. Maar ze missen iets, vooral live. De melodietjes zijn te oppervlakkig voor mij. City Bitch en Da Bidnizz ofzo bedoel ik daar oa mee. Uiteraard kwam wel Origins of Life langs, blijft een fijn plaatje.
Het 12-uur moment was dit keer simpel in elkaar gezet. Een aftermovie van 10 minuten van alle Q-dance feesten van het jaar. Grootste fail: Psychedelic Trip voor Q-dance pres. Fusion en dan net voordat het geweld echt losbarst in het nummer de Qlimax-anthem erin gooien. Nou toen kon ik wel ff janken, met een enorme anti-climax het jaar uit hehe.
12 uur-plaat: Stardust. Uitstekende keus, mooi nummer

De
Noisecontrollers mochten het nieuwe jaar inluiden en dat was ook gelijk de lekkerste set van de Blackbox die avond vond ik! 1, 2, 3... Make it Loud ZAAAAAAAAAAAAAG de tering zeg, dat ging zo hard dat ik haast omvergeblazen werd. De rest van de set was super. Het blijven wel de Noisecontrollers en ze stonden vroeg, dus ja Just As Easy/Attack Again en nog 1 of 2 verplichte nummertjes kon je niet aan ontkomen, maar over het algemeen was het echt een vette set met heerlijk veel tempo erin. En hun nieuwe nummers (Gimme Love, Escape, Big Bang) zijn stuk voor stuk pareltjes. Heb er van genoten!
Toch vlak voor het einde van hun set niet blijven staan voor Ivan Carsten. Ik had zoiets van, we gaan naar boven (kon mij het verrekken, was toch vdk). Eigenlijk een oliedomme keuze vooraf gezien, want ik wilde per sé die Saifam-gekkies aan het werk zien, maar we kwamen uiteindelijk terecht bij dhr.
Bountyhunter. Erg verrassende en aangename set. Wij komen aanlopen, en wat draait ie: I Wanna Be A Hippy

Dat was echt TE VET

Helemaal op los gegaan. Verder een hoop early-hardcore-hitjes gehoord zoals Wonderfull Days, Thrillseeka, Rattlebrain, Picht-Hiker (gruwelijke plaat live) en verder wist ik het ook niet meer precies. Maar ik had er helemaal geen spijt van om hier te staan, supervette set die de sfeer er lekker in bracht.
Voor
Evil Activities begon het groepje alvast naar beneden te gaan, maar toen hij opende met Bottoms Up moest ik blijven staan, want ik had dit nummer nog nooit live gehoord en het is en blijft een fantastisch nummer. En de sfeer zat er ook gelijk geweldig in! Raving Bootleg, Imperial, Cold As Ice-remix, na Still No. 1 ben ik toch maar naar beneden gegaan omdat ik wel benieuwd was wat de Psyko Punkz-yearmix zou worden.
En dat was dan ook gelijk de eerste beroerde set van de avond.
Psyko Punkz draaiden zowat dezelfde nummers als op Qlimax. Toen vond ik er al geen reet aan, nu al helemaal niet natuurlijk. Zelfs geen Bass Mechanics is een dikke min! Het was dat Wildstylez daarna zou draaien dat ik toch besloot om te blijven staan, eigenlijk had ik beter bij Evil Activities kunnen blijven
Wildstylez opende met het "moment van Qlimax", de 160 bpm remix van Born Slippy. Heerlijk natuurlijk! Maar na ongeveer een minuutje of 20 begon de mixer uit te vallen ofzo. Kan gebeuren, meestal is dat ook binnen 2 minuten opgelost. Maar dat ding bleef maar niet werken. De teleurstelling werd met de minuut groter bij het publiek en je kon ook merken dat de sfeer snel bergafwaarts ging. Ik vond het ook erg vervelend! Wat nou uiteindelijk precies het probleem was weet ik niet maar Wildstylez was genoodzaakt om de ene plaat helemaal uit te laten lopen om na 10 seconde stilte met de volgende te beginnen. Na de zoveelste mislukte poging, een dansende neger op het podium en een intussen woeste Wildstylez besloot ik lekker om de hardcore op te zoeken.
Evil Activities sloot de set af met System Crash en echt exact dezelfde afsluiting (incl precies hetzelfde mixwerk) als op Qlimax. Het is dat ik dat een geweldige afsluiting vond dat het hem bij deze vergeven is, maar kom op joh, ben je nou een DJ of niet. Toch een goed gevoel gekregen na zijn set.
Nosferatu kan ik me maar slechts 1 plaat nog van herinneren: Requiem of The Fallen, een van de mooiste nummers ooit gemaakt. Daar heb ik me even goed op vermaakt en de rest was volgens mij ook wel in orde. Intussen hoorde ik dat beneden alles het weer deed, dus maar weer richting de Blackbox voor Crypsis.
Crypsis... het spijt me, maar op Loudness wist hij me al niet echt te raken en nu weer niet echt. Dat komt denk ik ook omdat ie zich op dat tijdstip in moest houden en dan komt ie niet lekker tot zn recht (want als afsluiter op Hysteria was ie prima!). The Demand, Strike, Furious, ik weet het verder ook niet meer... dit is een beetje langs me heen gegaan, maar het was niet slecht ofzo.
Het feest nadert z'n einde van
The Pitcher had ik wel verwacht dat ie het gaspedaal flink in zou trappen. Vooropgesteld: het was een vette set, echt een vette set! Maar (zeker gezien de clownsact die daarop volgde) het blijft zo zonde dat ie met de Fusion/Donkey Rollers-achtergrond zich inhield. Er kwamen wel erg veel vette, harde platen langs. Inner Creativity voor de 2e keer, La Nuit Noir, Burn It, Noctus Noa... het bleek achteraf echter gelijk het hardste te zijn geweest. Ik miste een 2012, Chaos, of iets in de richting van Scary Noises ofzo erbij. Maw ik miste mijn held B-Front haha. Denk dat The Pitcher ook wat beter tot z'n recht komt wat eerder op de avond

Intussen begonnen de beentjes steeds meer pijn te doen en dan moesten we nog een uur. "Gelukkig" kwam
Zatox. Allejezus, die man presteerde het gewoon WEER hetzelfde setje te draaien als 3 weken geleden op Loudness en 2 weken daarvoor op Qlimax. 2 nieuwe platen gehoord die weer precies hetzelfde klinken als al z'n andere shit. Misschien beter als deze man ff z'n rust pakt. Psycho was wel fijn halverwege de set maar het zegt denk ik ook wel genoeg als dat halverwege zit en loops n things en dat soort dingen later komen. 2010 was het jaar van Zatox, 2011 wordt dat overduidelijk niet als hij zo doorgaat.
plus en min
+ HMH is een garantie voor goede feesten, dus goed geluid, uitstekende faciliteiten, geen gekut bij de bar... alles in orde gewoon!
+ Sfeertje

Zeker tot en met Wildstylez was de sfeer echt perfect, het was 1 grote feestfamilie zoals het hoort (bijna net zo'n goeie sfeer als op Loudness). Tegen het einde van de avond kakte iedereen wel behoorlijk in en was het fijne er van af. Veel mensen naar de klote, maar goed het is oud en nieuw dus laten we daar niet te moeilijk over doen. Vond de sfeer beter dan op Q pres. Fusion
+ Decor was leuk bedacht en zag er ook best machtig uit, ondanks dat het vrij simpel was.
+ De sets van Balistic, Frequencerz, Noisecontrollers en Bountyhunter! En ook een beetje van Evil Activities en The Pitcher
- Licht is nu al een paar keer zwaar onvoldoende geweest in de HMH, maar vanavond sloeg imo alles. Een paar lampjes, 2 lasers, zoek het maar uit? Zeker met dit decor hadden ze veel meer kunnen doen. Doodzonde. En degene die het licht bediend die mocht ook een keer kappen, werd er goed ontoepasselijk van soms.
- Technische problemen bij Wildstylez die de avond wel een beetje deden verpesten
- Zatox en Psyko Punkz met steeds weer hetzelfde riedeltje
- Jammer dat de 2e zaal niet open blijft tot 7 uur

Ik vond het zeker een van de beste feestjes die ik tot nu heb meegemaakt, en wat mij betreft met een goeie line-up ben ik er volgend jaar weer bij! Dikke aanrader