Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60 ... 79  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 nov 2018 18:47 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik begrijp dat het anno 2018 haast noodzakelijk is om van een feest met dit formaat een video-livestream te hebben maar vind dit toch altijd wel jammer. Niet omdat ik het de thuisblijvers niet gun maar zo'n livestream opzetten vergt natuurlijk een aardig deel van het budget, dat deel zou ook in extra showelementen gestopt kunnen worden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 nov 2018 19:27 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

MelvinFR schreef:
Ik begrijp dat het anno 2018 haast noodzakelijk is om van een feest met dit formaat een video-livestream te hebben maar vind dit toch altijd wel jammer. Niet omdat ik het de thuisblijvers niet gun maar zo'n livestream opzetten vergt natuurlijk een aardig deel van het budget, dat deel zou ook in extra showelementen gestopt kunnen worden.


Mwa, denk niet dat de show anders zou zijn als de live-registratie weggelaten werd.
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 nov 2018 19:28 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

MelvinFR schreef:
Ik begrijp dat het anno 2018 haast noodzakelijk is om van een feest met dit formaat een video-livestream te hebben maar vind dit toch altijd wel jammer. Niet omdat ik het de thuisblijvers niet gun maar zo'n livestream opzetten vergt natuurlijk een aardig deel van het budget, dat deel zou ook in extra showelementen gestopt kunnen worden.


Precies. Ik snap dat mensen die niet kunnen gaan wel kunnen genieten van deze livestream, maar het wordt wel betaald door de mensen die daadwerkelijk gaan naar het feest, terwijl de livestream-kijkers voor nada ''mee kunnen genieten''.
Leuk principe die livestream, maar lijkt me een beetje overbodig.

Daarnaast worden alle sets in de weken erna gewoon geupload, dus kan je er toch nog van genieten.

Mits Q-dance de beelden van livestream niet uploadt en gewoon de sets in 1440p uploadt...
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 nov 2018 19:37 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Chroman schreef:
MelvinFR schreef:
Ik begrijp dat het anno 2018 haast noodzakelijk is om van een feest met dit formaat een video-livestream te hebben maar vind dit toch altijd wel jammer. Niet omdat ik het de thuisblijvers niet gun maar zo'n livestream opzetten vergt natuurlijk een aardig deel van het budget, dat deel zou ook in extra showelementen gestopt kunnen worden.


Mwa, denk niet dat de show anders zou zijn als de live-registratie weggelaten werd.


Misschien juist extra spectaculair om de youtube filmpjeszo speciaal mogelijk te maken... kunt er altijd wel een beredenering aan hangen
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 nov 2018 19:38 
 
Hardtraxx Addict

MelvinFR schreef:
Ik begrijp dat het anno 2018 haast noodzakelijk is om van een feest met dit formaat een video-livestream te hebben maar vind dit toch altijd wel jammer. Niet omdat ik het de thuisblijvers niet gun maar zo'n livestream opzetten vergt natuurlijk een aardig deel van het budget, dat deel zou ook in extra showelementen gestopt kunnen worden.

Ja dit dus. Zeker hoe q-dance de laatste tijd al zo weinig uitgeeft (scantraxx op qbase kuch kuch)
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 nov 2018 20:14 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Youtube advertenties genereren ook weer inkomsten toch?
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 nov 2018 21:45 
 
Hardtraxxer

MelvinFR schreef:
Ik begrijp dat het anno 2018 haast noodzakelijk is om van een feest met dit formaat een video-livestream te hebben maar vind dit toch altijd wel jammer. Niet omdat ik het de thuisblijvers niet gun maar zo'n livestream opzetten vergt natuurlijk een aardig deel van het budget, dat deel zou ook in extra showelementen gestopt kunnen worden.


Een livestream opzetten is in het totaal kosten plaatje echt niks. Internet, aantal (gehuurde) cameras, een goeie (gehuurde) PC/Laptop met de juiste software en 1 iemand die erachter zit is al voldoende. Daarnaast betalen de advertenties tijdens de livestream op de Q site & youtube het deels terug, en dan heb je nog de advertentie inkomsten van de sets die later online komen & kan dit gebruikt worden als marketing.

Dus je kan er echt wel van uit gaan dat ze niet minder in de show stoppen omdat ze een livesteam opzetten.
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 nov 2018 21:52 
 
Hardtraxxer

Byron schreef:
MelvinFR schreef:
Ik begrijp dat het anno 2018 haast noodzakelijk is om van een feest met dit formaat een video-livestream te hebben maar vind dit toch altijd wel jammer. Niet omdat ik het de thuisblijvers niet gun maar zo'n livestream opzetten vergt natuurlijk een aardig deel van het budget, dat deel zou ook in extra showelementen gestopt kunnen worden.


Een livestream opzetten is in het totaal kosten plaatje echt niks. Internet, aantal (gehuurde) cameras, een goeie (gehuurde) PC/Laptop met de juiste software en 1 iemand die erachter zit is al voldoende. Daarnaast betalen de advertenties tijdens de livestream op de Q site & youtube het deels terug, en dan heb je nog de advertentie inkomsten van de sets die later online komen & kan dit gebruikt worden als marketing.

Dus je kan er echt wel van uit gaan dat ze niet minder in de show stoppen omdat ze een livesteam opzetten.


In theorie zou je een livestream op die manier kunnen realiseren, maar dat gaat toch echt niet zo. Er word op zo’n evenement gewoon een tv waardige opname gemaakt, en dat is niet goedkoop. Ik geloof inderdaad niet dat dit ten kosten gaat van show of wat dan ook, want alles word van tevoren begroot. Voorbeeld hiervan is de laatste q-base. Vergeleken andere jaren waren er veel meer kaarten verkocht (uitverkocht), dus was er budget vrijgekomen voor een livestream, wat op zichzelf ook weer inkomen genereerd.
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 nov 2018 22:40 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Inderdaad. We hebben het niet over een simpel webcammetje ff livestreamen.
Er staat natuurlijk wel een complete cameraregie wagen met alle toeters en bellen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 nov 2018 22:43 
 
Donateur
Avatar gebruiker

zeke schreef:
Inderdaad. We hebben het niet over een simpel webcammetje ff livestreamen.
Er staat natuurlijk wel een complete cameraregie wagen met alle toeters en bellen.

Da's onzin, doen ze gewoon met wat go-pro's
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 nov 2018 23:05 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

In dat backstage filmpje van Frequencerz op XQ Holland gaan ze ook even in de regie-wagen naar binnen dus daar zie je dat er echt wel wat bij komt kijken. Laat staan op een Defqon waar ze 3 stages streamen ipv 1.
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 nov 2018 23:17 
 
Hardtraxxer

@Byron Verdiep je er a.u.b. eerst even in voor je een denigrerende uitspraak doet. Video, of dat nou live is of niet, is echt gigantisch lastig en heel bewerkelijk. Ze komen niet met camera's aanzetten van een paar duizend euro. Die apparaten moeten ook met een lage belichting strak beeld neer kunnen zetten. Ik denk dat je al schrikt van de prijzen voor huur/koop van die dingen. Laat staan de gehele (glasvezel) distributie die aanwezig moet zijn.
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 nov 2018 23:47 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Neejoh kost niet zoveel wordt af en toe ook met een iphone gefilmd
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 nov 2018 00:04 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Heeft iemand gemerkt op Defqon of XQ Holland dat er minder aan show e.d. is uitgegeven? Lijkt me niet toch...

Daarnaast is het toch vet voor mensen die er niet bij (kunnen) zijn, om het op deze manier alsnog een beetje mee te maken! En ik vind het zelf ook altijd wel leuk om interviewtjes enz. terug te kijken in de dagen na zo’n feest.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 nov 2018 00:06 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

rwd schreef:
inmiddels ruim 600 kaarten op ticketswap... is toch wel uitzonderlijk veel. Laten we hopen dat het een gevalletje "totaal geen zin/verwachting van feest waardoor het juist gaaf wordt"

Pff mag toch hopen dit dit wat minder wordt.. verhinderd door een operatie en stel ik gooi ze op ticketswap verlies je even 30 a 40 piek. Was vorig jaar wel een ander verhaal.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 nov 2018 01:04 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Dyland schreef:
rwd schreef:
inmiddels ruim 600 kaarten op ticketswap... is toch wel uitzonderlijk veel. Laten we hopen dat het een gevalletje "totaal geen zin/verwachting van feest waardoor het juist gaaf wordt"

Pff mag toch hopen dit dit wat minder wordt.. verhinderd door een operatie en stel ik gooi ze op ticketswap verlies je even 30 a 40 piek. Was vorig jaar wel een ander verhaal.


Ze gaan wel op uiteindelijk hoor ^^
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 nov 2018 02:13 
 
Hardtraxx Addict

Ultraterrorloudsound schreef:
Byron schreef:
MelvinFR schreef:
Ik begrijp dat het anno 2018 haast noodzakelijk is om van een feest met dit formaat een video-livestream te hebben maar vind dit toch altijd wel jammer. Niet omdat ik het de thuisblijvers niet gun maar zo'n livestream opzetten vergt natuurlijk een aardig deel van het budget, dat deel zou ook in extra showelementen gestopt kunnen worden.


Een livestream opzetten is in het totaal kosten plaatje echt niks. Internet, aantal (gehuurde) cameras, een goeie (gehuurde) PC/Laptop met de juiste software en 1 iemand die erachter zit is al voldoende. Daarnaast betalen de advertenties tijdens de livestream op de Q site & youtube het deels terug, en dan heb je nog de advertentie inkomsten van de sets die later online komen & kan dit gebruikt worden als marketing.

Dus je kan er echt wel van uit gaan dat ze niet minder in de show stoppen omdat ze een livesteam opzetten.


In theorie zou je een livestream op die manier kunnen realiseren, maar dat gaat toch echt niet zo. Er word op zo’n evenement gewoon een tv waardige opname gemaakt, en dat is niet goedkoop. Ik geloof inderdaad niet dat dit ten kosten gaat van show of wat dan ook, want alles word van tevoren begroot. Voorbeeld hiervan is de laatste q-base. Vergeleken andere jaren waren er veel meer kaarten verkocht (uitverkocht), dus was er budget vrijgekomen voor een livestream, wat op zichzelf ook weer inkomen genereerd.

En die waren er inderdaad altijd al. Volgens de qlimax 2011 dvd was dat het eerste evenement wereldwijd wat op die camera/kwaliteit vast gelegd was. Moet alleen iemand nu live de regie doen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 nov 2018 02:23 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

En de stand van de maan moet goed zijn natuurlijk.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 nov 2018 09:26 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Byron schreef:

Een livestream opzetten is in het totaal kosten plaatje echt niks. Internet, aantal (gehuurde) cameras, een goeie (gehuurde) PC/Laptop met de juiste software en 1 iemand die erachter zit is al voldoende. Daarnaast betalen de advertenties tijdens de livestream op de Q site & youtube het deels terug, en dan heb je nog de advertentie inkomsten van de sets die later online komen & kan dit gebruikt worden als marketing.

Dus je kan er echt wel van uit gaan dat ze niet minder in de show stoppen omdat ze een livesteam opzetten.


Kan je vertellen dat wat jij zegt complete onzin is. Paar van onze opleiding mochten wel eens helpen met de live registratie van Qlimax en bekenden van mij helpen/hielpen bij de live registratie of stonden zelf te filmen. Het formaat camera's die enorm duur zijn om te kopen/huren, het aantal camera's en dure accessoires zoals de crane, het enorme systeem dat er achter zit, de mensen die het moeten doen, editen, de regisseur en nog vele andere dingen die bij een live registratie horen. Heb zelf een paar live registraties voor mijn opleiding moeten doen, (geen kleine dingen, bijvoorbeeld bevrijdingsfestival) en het is alles behalve zo simpel.

Video, zelfs het maken van clips en simpele online videos bij nummers kost veel meer dan jij denkt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 nov 2018 09:30 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Livestream lijkt mij juist om meer populariteit voor het evenement te genereren. Hoe meer er van je online staat in combinatie met grote namen in de scene hoe groter de kans is dat mensen het merk Qlimax kennen en geneigd zijn een kaartje te kopen. Maar dat is mijn visie hierop, kan er natuurlijk ook totaal naast zitten.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 nov 2018 09:32 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Khadber schreef:
Livestream lijkt mij juist om meer populariteit voor het evenement te genereren. Hoe meer er van je online staat in combinatie met grote namen in de scene hoe groter de kans is dat mensen het merk Qlimax kennen en geneigd zijn een kaartje te kopen. Maar dat is mijn visie hierop, kan er natuurlijk ook totaal naast zitten.

Livestreamen lijkt mij inderdaad ook niet echt een primaire bron van inkomsten maar een vergroting van je merk of brand.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 nov 2018 09:34 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Het verschaft natuurlijk ook gelijk de videos voor de livesetjes achteraf, de aftermovie en eventuele toekomstige trailers voor Q of videoclips voor andere artiesten.

Het wordt ook opgenomen, niet zomaar weggegooid.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 nov 2018 09:41 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

FransBezig schreef:
Ja inderdaad... Denk je ook een fortuin aan geld neerteleggen voor een exclusief feest krijg je dit te horen

Wat een bullshit. Livestream komt niet in de buurt van op het feest staan. Ook vooral leuk om een livestream ze zien waar je bent geweest. Heerlijk met die herinneringen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 nov 2018 10:02 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Khadber schreef:
Livestream lijkt mij juist om meer populariteit voor het evenement te genereren. Hoe meer er van je online staat in combinatie met grote namen in de scene hoe groter de kans is dat mensen het merk Qlimax kennen en geneigd zijn een kaartje te kopen. Maar dat is mijn visie hierop, kan er natuurlijk ook totaal naast zitten.


Jup. Op die manier verkopen ze 'gewoon' weer binnen een dag uit terwijl ze weer 5 piek bovenop de ticketprijs gooien.

Is toch leuk als ze alles streamen en opnemen. Al dat gelul dat dat niet zou mogen omdat jij €80 voor een kaartje neer hebt gelegd terwijl anderen gratis kunnen kijken. Pak volgende keer anders gewoon alle tracklists achter elkaar en pleur ze in een Spotify lijst. Heb je voor altijd gratis feestjes en ben je iedereen te slim af!!!
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 nov 2018 10:06 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

RomanAnthony schreef:
Is toch leuk als ze alles streamen en opnemen. Al dat gelul dat dat niet zou mogen omdat jij €80 voor een kaartje neer hebt gelegd terwijl anderen gratis kunnen kijken.


Dit! De geniale 2016 editie was ik erbij en wat was ik toen blij dat ik achteraf een groot deel van de sets in professionele kwaliteit terug kon kijken :)
Vorige  1 ... 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60 ... 79  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Feesten