Who was there

Nobody yet
Nobody has said they're going yet.

Active topics in Feesten

Moderators

• Jor-D Jor-D Hardtraxx Beheerder · online
  • Bouke Bouke Hardtraxxer
  • Magnetron Magnetron Hardtraxx Crew · Jun 2026
  • The Venator The Venator Hardtraxx Beheerder · 11 days ago
  • wootum wootum Hardtraxx Crew · 2 hours ago
  • Zenda Zenda Hardtraxx Crew · 4 days ago
Poster: Qlimax 2017 'Temple of Light'
Past

Qlimax 2017 'Temple of Light' (18-11-2017, Gelredome, Arnhem)

Time
21:00 – 07:00 (Sun)
Price
Regular Tickets; €76,-
Nobody yet
Nobody has said they're going yet.
Hardtraxx Veteran
5694 posts member since 2015
last seen 6 days ago
Anonymous wrote:Die eerste alinea is toch ook prima met bias xd

Vond bfront ook de minste, niks verassends en leek(op evp na) de hele tijd hetzelfde nummer, incl kickrolls op dezelfde momenten
Dit moet je even uitleggen denk ik. Imo is B-Front juist degene die z'n kickrolls op de meest verrassende momenten toepast.
Hardtraxx Newbie
26 posts member since 2017
last seen Sep 2018
TiMOTHYb wrote:
KeizerSneesar wrote:Is natuurlijk ook lichtelijk overdreven. Uiteindelijk is de lineup oke, maar niks speciaals.
Vorig jaar op P1 na ook niet echt geweldig, maar 10+ voor de uitvoering en beleving.
o
Hahaha goozzzzz, ben je dronken?

Ran-D
B-Front
Angerfist
Bass Modulators
Audiotricz
Blademasterz
Ten eerste wie staat er maandagochtend nou niet op met een kist bier? Ten tweede Blademasterz en Ran-D live waren niet aangekondigd. Andere namen zijn absoluut goed, maar zou je bij wijze van spreken iedere week kunnen zien.
Kraak... Piep...
29099 posts member since 2011
last seen Feb 2026
Indy wrote:
Anonymous wrote:Die eerste alinea is toch ook prima met bias xd

Vond bfront ook de minste, niks verassends en leek(op evp na) de hele tijd hetzelfde nummer, incl kickrolls op dezelfde momenten
Dit moet je even uitleggen denk ik. Imo is B-Front juist degene die z'n kickrolls op de meest verrassende momenten toepast.
Mwoa dat is ook niet helemaal zo :P Je kan vaak wel aanvoelen wanneer ze ong komen. En vaak zijn het ook niet hele complexe, wat imo wel chill is, hoeft niet zo te zijn dat iedereen een beroerte op de vloer lijkt te hebben. B-Front doet ook vaak 1/2 op 1. En dan een paar keer. (dus 8 kicks ipv 4 kicks in hetzelfde tijdslot)
KeizerSneesar wrote:Ten eerste wie staat er maandagochtend nou niet op met een kist bier? Ten tweede Blademasterz en Ran-D live waren niet aangekondigd. Andere namen zijn absoluut goed, maar zou je bij wijze van spreken iedere week kunnen zien.
Blademasterz was wel aangekondigd door Brennan Heart zelf. Het verschil met die artiesten op een normaal feest en die artiesten op Qlimax is de show om de platen heen en de, meestal, vele nieuwe platen.
Last edited by Broken Balance on 13 Nov 2017 12:02, edited 3 times in total.
Hardtraxx Veteran
3837 posts member since 2015
last seen 1 day ago
B-Front past zijn kickrolls ook toe zonder die kicks te laten pitchen. Aangezien vrijwel iedere raw artiest die kicks laat pitchen vind ik B-Front hierin zich wel nog echt onderscheiden van de rest. Kickrolls op dezelfde momenten kan ik me ook niet in vinden nee.
Hardtraxx Veteran
4917 posts member since 2015
Enige minpunt voor mij van de set van bfront was eigenlijk het tijdstip. Het had qua opbouw van de hele avond beter geweest (naar mijn mening) als freqz en bfront waren omgedraaid. Maar buiten dat voor mij de beste set van de avond samen met Angerfist.

Komende zaterdag ook gewoon weer van de partij :) Het is geen top line-up nee, maar zeker ook niet slecht. We gaan ons zeker wel vermaken. :clap:
Hardtraxx Veteran
7367 posts member since 2014
last seen 9 days ago
Nou ik moet zeggen, ik luister wel aardig wat B-Front muziek, maar de kickrolls van Lost ken ik nog steeds niet uit mijn hoofd.
Daarnaast, heb je dan liever een Warface of D-Sturb plaat waarbij er geen 4 normale kicks achter elkaar komen zonder dat er een verdwaalde pitchkick of roll van 1/8e beat tussendoor komt op de meest random momenten, waarbij je 4 armen nodig hebt om mee te trommelen?
A
Dat pitchen tel ik niet mee, maar je hebt vaak melodietje meoldietje kickrolls dan climax(paradox etc.) en nog wel meer standaarden.

Over setje vorig jaar mss beter verwoorden: in mijn(en paar uit ons groepje) was de beleving een erg eentonig setje
Hardtraxx Veteran
14531 posts member since 2010
last seen Jun 2026
Zo, wat is iedereen ineens triggered over dat iemand B-front standaard vind :lol:
Donateur
15013 posts member since 2010
last seen Aug 2024
KeizerSneesar wrote: Ten eerste wie staat er maandagochtend nou niet op met een kist bier? Ten tweede Blademasterz en Ran-D live waren niet aangekondigd. Andere namen zijn absoluut goed, maar zou je bij wijze van spreken iedere week kunnen zien.
Degene die vanaf zaterdagmorgen nog wakker zijn? ;-)

BM was inderdaad prima aangekondigd, en als Ran-D er niet had gestaan had B-Front een volledige set gedraaid.
Kraak... Piep...
29099 posts member since 2011
last seen Feb 2026
patrickjeb wrote:Zo, wat is iedereen ineens triggered over dat iemand B-front standaard vind :lol:
Gaat om het argument waarom niet dat iemand een setje van hem standaard vindt, neem een Fanta en probeer het nog eens.
Hardtraxx Addict
1162 posts member since 2016
last seen Feb 2023
TiMOTHYb wrote:
KeizerSneesar wrote: Ten eerste wie staat er maandagochtend nou niet op met een kist bier? Ten tweede Blademasterz en Ran-D live waren niet aangekondigd. Andere namen zijn absoluut goed, maar zou je bij wijze van spreken iedere week kunnen zien.
Degene die vanaf zaterdagmorgen nog wakker zijn? ;-)
GEWOON AFTEREN TOT WOENSDAGGGG
Hardtraxxer
733 posts member since 2017
last seen Dec 2024
Broken Balance wrote:
patrickjeb wrote:Zo, wat is iedereen ineens triggered over dat iemand B-front standaard vind :lol:
Gaat om het argument waarom niet dat iemand een setje van hem standaard vindt, neem een Fanta en probeer het nog eens.
discussies op een forum wat raar :whistle:
A
:lol: altijd zo
H
Hardtraxx Elite
2589 posts member since 2017
last seen 5 hours ago
Broken Balance wrote:Miwer houdt niet van raw en hardcore he daarom vielen ze meer tegen dan bijv Brennan Heart.

Angerfist dieptepunt is helemaal lachwekkend, nog nooit zo'n gevarieerde set op Qlimax gezien.

Ik vind het ook wel grappig hoe er niks verassends bij B-Front was op EVP na terwijl er 4 andere nieuwe platen naast EVP zijn gedraaid. Ben ik benieuwd hoe je die dan zag aankomen.
Als diepte punt van die 3 ;) Was gevarieerd ja maar wel met vrij saaie platen.

En ja dingen niet aan kunnen zien komen omdat het nieuw is maakt het niet meteen een betere set als die nieuwe dingen dus niet opvallen omdat ze het zelfde klinken zowat.
R
Hardtraxx Veteran
5555 posts member since 2013
last seen 19 days ago
Miwer comfirmed.
Hardtraxxer
809 posts member since 2014
last seen Jul 2026
Anonymous wrote:
:lol: altijd zo
Je moet minstens met 5 goed onderbouwde argumenten komen voordat je één puntje van kritiek op B-Front mag hebben.
Hardtraxx Veteran
14531 posts member since 2010
last seen Jun 2026
Broken Balance wrote:neem een Fanta en probeer het nog eens.
Fanta is leven.
Hardtraxx Veteran
17992 posts member since 2010
last seen Aug 2025
B-Front is ook gewoon best eentonig in de zin dat je altijd kunt horen dat het B-Front is. Dat betekent niet dat ie altijd dezelfde platen maakt, maar wel dat ie echt zijn eigen stijl en sound heeft. Ik vind het heerlijk dus mij boeit het niks, maar kan me voorstellen dat het niet jouw ding is.

Over de kickrolls van B-Front: ze zijn inderdaad wat beter te voorspellen dan bij anderen, omdat B-Front's kickrolls naar mijn mening in de dienst van de plaat zijn ipv dat het echt om de kickrolls gaat. Bij andere producers is dit minder vind ik, waardoor die andere producers vaak ultiem gekke kickrolls produceren.

Zelfde als bij oude Delete platen: vrijwel altijd dezelfde kickrolls, maar wel functioneel en doordat ie vaak dezelfde kickrolls gebruikte wel een herkenbare stijl.
Hardtraxx Veteran
7269 posts member since 2013
last seen 24 days ago
TiMOTHYb wrote:Dikke show is het altijd wel ja, maar helemaal geen waarde hechten aan wat er gedraaid wordt gaat mij wel wat ver moet ik zeggen.
Tegenwoordig hecht ik er niet zoveel waarde meer aan, althans niet meer zoals vroeger.
Hardtraxx Veteran
8657 posts member since 2013
last seen 3 days ago
Daveytl wrote:B-Front is ook gewoon best eentonig in de zin dat je altijd kunt horen dat het B-Front is. Dat betekent niet dat ie altijd dezelfde platen maakt, maar wel dat ie echt zijn eigen stijl en sound heeft. Ik vind het heerlijk dus mij boeit het niks, maar kan me voorstellen dat het niet jouw ding is.

Over de kickrolls van B-Front: ze zijn inderdaad wat beter te voorspellen dan bij anderen, omdat B-Front's kickrolls naar mijn mening in de dienst van de plaat zijn ipv dat het echt om de kickrolls gaat. Bij andere producers is dit minder vind ik, waardoor die andere producers vaak ultiem gekke kickrolls produceren.

Zelfde als bij oude Delete platen: vrijwel altijd dezelfde kickrolls, maar wel functioneel en doordat ie vaak dezelfde kickrolls gebruikte wel een herkenbare stijl.
:worship: Goed verwoord.
A
corneelwr wrote:
Daveytl wrote:Ik vind het heerlijk dus mij boeit het niks, maar kan me voorstellen dat het niet jouw ding is.
Dit is pas mooi verwoord
Donateur
15013 posts member since 2010
last seen Aug 2024
Alm1ghty wrote:
TiMOTHYb wrote:Dikke show is het altijd wel ja, maar helemaal geen waarde hechten aan wat er gedraaid wordt gaat mij wel wat ver moet ik zeggen.
Tegenwoordig hecht ik er niet zoveel waarde meer aan, althans niet meer zoals vroeger.
Joh vroeger was alles beter dat weet jij ook. Mooi dat je iig je oude nick weer terug hebt. Stap in de goeie richting.
Hardtraxx Veteran
7269 posts member since 2013
last seen 24 days ago
Thx pik :thumbup:
O
Hardtraxx Elite
2111 posts member since 2012
last seen Jul 2026
Zin an! Hopen dat ik dit jaar niet weer denk 'mmmm vond het toch niet zo.' :D
Hardtraxx Elite
2653 posts member since 2014
last seen 1 hour ago
Zit heel erg te twijfelen om mijn kaart te verkopen :/ Ik heb er nog weinig zin in