Hmmm.. De ene tegenvaller na de andere. Ik had toch wel op een betere line-up gehoopt nu ik had besloten toch maar eens naar Qlimax te gaan. Ik luister de muziek nu zo'n decennia en ik moet toch wel een keer op (zoals 't wordt gezien) grootste indoor hardstyle feest in de wereld geweest zijn.
Qlimax staat in mijn ogen voor show en beleving, en niet zozeer om 't muzikale gebeuren. Ook juist om die reden ben ik er nog nooit geweest. Er zaten jaren bij dat ik tracklists zag, en filmpjes zag en waarna ik toen dacht; ''Kut, hier had ik me toch best vermaakt''. Maar ook vaak zat kwamen er setjes voorbij en zag ik dat bepaalde artiesten toch een totaal andere visie hebben op hardstyle zoals ik het zelf heb, en was ik blij dat ik uiteindelijk niet was gegaan.
Nu zit ik er eerlijk gezegd weer een beetje mee in de knoop. Er staan dit jaar kwalitatief gezien echt wel een aantal goede acts, maar van die acts zijn een aantal ten eerste niet echt mijn ding en ten tweede heel erg voorspelbaar. En dan staan er ook nog een paar acts die ik niet helemaal snap dat Q-Dance die heeft gekozen, en missen er naar mijn mening 2 grote namen die juist absoluut niet mochten ontbreken dit jaar, met 't oog op dat dit dus ''het grootste indoor hardstyle feest is wereldwijd gezien''. En daarmee is het een populariteitsline-up, wat natuurlijk prima is.
Waarom staan Technoboy en Tuneboy er nou weer? Het is een beetje ''de Italiaan omdat het moet'' idee. Deze heren hebben bijna niks uitgebracht en bijna niks van zich laten zien dit jaar, dus waarom zet je 't op Qlimax? En Da Tweekaz, beetje zelfde verhaal. Wat voor extra's brengen deze 2 heren naar Qlimax, en was hun jaar nou zo goed om ze zo'n podium te geven? Er zijn tig betere opties.. En nu staat Noisecontrollers samen met Atmozfears, snap die combi niet helemaal. Noisecontrollers komt sws beter tot z'n recht als hij solo staat, helemaal op een feest als Qlimax, kan hij lekker zijn eigen ding doen, nu word 't weer zo'n battle wie 't snelste de track uit kan mixen omdat je anders te weinig promo's kan draaien in dat kleine uurtje wat je hebt (zie Noisecontrollers & Wildstylez @ Qlimax 2015).
En de iets stevigere hardstyle dit jaar wordt verzorgt door SZP, Freqz & Gunz 4 Hire. Ben geen fan van deze acts, maar snap de keuze van Q bij deze namen dan wel weer heel goed (ookal snap ik die hele SZP hype totaal niet, maar 't wordt zelfs door HHZ groot de wereld in gebracht dus wie is Q-Dance als ze deze act NIET op Qlimax zetten). En over HHZ gesproken, waar is hij? 't zal toch wat zijn dat je de grootste hype die op dit moment bezig is NIET op Qlimax zet, maar dat zal dan wel een suprise act zijn, jeej.
Ik had liever B-Front & Phuture Noize hier gezien, beide solo of gewoon b2b. Dat is toch gewoon de muziek die je wilt horen op een feest als Qlimax waar 't thema toch vaak wel een beetje duister is? Harde euforische hardstyle, van hoge kwaliteit (en niet die shit van SZP). Had dan Phuture Noize ivm SZP of Frequencerz gezet.
Gunz 4 Hire, dat gangster gedoe pakt mij totaal niet plus die CO2 kanonnen hebben we nu ook wel gezien dacht ik, maar ook een logische keuze van Q-Dance.
N-Vitral? Betere hardcore act kan je niet hebben nu. N-Vitral is gewoon hoge kwaliteit hardcore en weet genoeg boeiends neer te zetten in een half uurtje dacht ik. Een hardcore afsluiter waar ik eerder voor zou blijven dan een Angerfist of Miss K8.
Al met al nog maar even kijken of ik wil gaan, en of ik show boven muziek wil zetten.
|