Wauw, geen woorden voor afgelopen zaterdagnacht. Zo ontzettend genoten.
We waren rond 21:15 binnen. Kluisje, munten en een waaier halen en rond 21:45 kwamen we de zaal binnen die al lekker vol stond. Tijdens de set van Tuneboy naar het midden van de vloer gegaan en daar heerlijk gedanst op al die geweldige klassiekers. Was meteen een hele goede binnenkomer, waardoor ik er meteen heerlijk inzat. Geweldig om "Natural" van Davide Sonar door het GelreDome te horen galmen. Die kick komt zo goed tot z'n recht op dat dikke geluidssysteem <3
Daarna Audiotricz die een verrassend goede set neerzetten. Traantje moeten wegpinken bij Nomandsland. Godverdorie, wat was ik blij om ook deze plaat door het GelreDome te horen. Echt een genietmomentje, waardoor mijn avond al niet meer stuk kon. Daarna Brennen Heart die een best wel zaadset neerzette. Opzich vind ik sommige tracks van hem nog wel fijn. Heb ook weer een traantje moeten wegpinken bij Be Here Now, die tekst gaat bij mij door alles heen. Ook overeindstaande nekharen bij Lies or Truth, maar de set ging wat jij betreft een beetje te veel van her naar der. Ergens middenin Sub Sonik draaien... Tsja, niet helemaal een logische opbouw. Gelukkig maakte dat halfuurtje Blademasterz een hele hoop goed. Wat heb ik daar staan te genieten zeg. Eén van de betere sets van de avond.
Daarna de anthemshow. Damn, dat was ook prachtig. We stonden de hele avond vrijwel precies in het midden op de vloer. We keken achterom en zagen een vrouw aan het plafond hangen. Het moment dat de lampjes achter haar aangingen en ze een engel bleek te zijn. Wow, kippenvel als ik daar weer aan denk. Na het eerste nummer van Coone was het tijd om wat te gaan eten en even een paar minuutjes uit te rusten op de tribune, we waren per slot van rekening alweer meer dan drie uur non-stop aan het dansen en ik had al flink zere voeten. Uiteindelijk het laatste halfuurtje van Coone zijn set nog meegepakt op de vloer. Moet zeggen dat deze set me alles meeviel en ik van een aantal nummer ontzettend heb genoten. Sowieso +1 dat hij Shiverz draaide. Die klapte er heerlijk op.
Daarna natuurlijk het moment waar iedereen op zat te wachten: Project One. Heb hun hele set zowat met kippenvel gestaan. Echt enorm van genoten. Heb er ook gewoon geen woorden voor. Was zelf erg blij dat ze de HHZ-remix van Rate Reducer draaiden. Die kick. Damn, als je daarop stampt voelt het gewoon alsof je zweeft <3
Na Project One stroomde de vloer een beetje leeg. Na de eerste vier nummers zijn we eventjes naar de wc geweest en weer eventjes op de tribune gezeten. Blijft gaaf om alles vanaf de tribune te observeren. Laatste halfuurtje van Bass Modulators weer meegepakt. Prima set, maar vond Bass Modulators voorheen leuker.
Daarna Frequencerz die een heerlijke set neerzetten. Hun mixwerk maakt me altijd onwijs blij en het was dit keer weer dik in orde. Blijven toch stuk voor stuk geweldige tracks en ook een aantal geweldige nieuwe platen gehoord. Erg genieten van Elevate. Track bezorgt me live altijd kippenvel. Toen de tegenvaller van de avond: Ran-D. Was echt boos en teleurgesteld. Je merkte in de zaal ook een beetje onrust. Had me zo verheugd op de overgang van Frequencerz naar B-Front, was gewoon perfect geweest, maar Ran-D moest het weer verpesten.

Tijdens Ran-D dus maar weer even gaan plassen, maar was er gewoon zo uit door deze teleurstelling dat ik ook minder heb kunnen genieten van B-Front. Moet ook zeggen dat ik de drive in zijn set een beetje miste. Het zijn allemaal stuk voor stuk geweldige nummers en ik heb af en toe heerlijk staan wegdromen op de perfecte melodieën, maar juist doordat ik zo aan het wegdromen was kon ik voor mijn gevoel minder hard losgaan op de kicks. Kan er ook aan hebben gelegen dat ik gewoon een beetje op was van al het dansen en onwijs zere voeten had.
Toen Angerfist. Paar plaatjes van meegepakt, maar vond het echt een zaaddodende set. Veel te veel breaks, veel te veel van die hoempahoempa-kicks. Snapte er ook niks van. Angerfist heeft zoveel geweldige platen, dan mag je drie kwartier draaien op Qlimax en dan kies je zulke poepplaten uit?! Dus zijn maar gewoon naar huis gegaan. Mijn benen waren sowieso op en de rest van mijn lijf ook. Heb van Tuneboy tot Frequencerz zeven uur lang vrijwel non-stop gas gegeven, dus was te verwachten dat ik helemaal leeg zou zijn aan het einde.
Verder: muzikaal was deze avond gewoon perfect. Verder vond ik het pasjessysteem helemaal niet zo erg. Moesten wel lang wachten voordat we er eentje hadden, maar vanaf nu hoeven we nooit meer in de rij te staan, omdat je hem thuis kunt opladen. Erg fijn voor de volgende keer! Vond het helemaal niet zo druk. Had het echt vele malen drukker verwacht. Had eigenlijk vrijwel de hele avond genoeg ruimte om los te gaan, of maakte gewoon ruimte, dat kan ook. Had ook wel het idee dat mensen je de ruimte gunden als ze zagen dat je lekker aan het dansen was. Heb me ook vrijwel niet geërgerd aan mensen, maar goed, niks kon deze avond kapotmaken. Stage was prachtig, vond het zo vet dat hij gedurende de avond veranderde. Lasers waren adembenemend mooi. Op en gegeven moment regenboog-lasers. Wat heb ik daar van staan te genieten. Vooral tijdens B-Front, toe mijn energie een beetje op was, heb ik echt keihard staan te genieten van die prachtige lasers bij die magische melodieën. Heerlijk ook, zo'n overwegend euforische avond. Doet zoveel goeds voor de sfeer. Heb tot en met Bass Modulators (5:00 uur) zoveel mensen met een dikke glimlach gezien en stond zelf ook vrijwel de hele avond met een smile van oor tot oor.
Lang verhaal geworden, dus samengevat:
++++ Project One, Blademasterz, lasers
+++ Tuneboy, Audiotricz die Nomandsland draaiden
++ Anthemshow, Frequencerz
+ Walletsysteem, genoeg ruimte
- Brennen Heart
-- Angerfist
--- Ran-D (ben nog steeds boos)