Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 ... 68  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 aug 2015 13:25 

Donateur

Mijn ervaring is dat het met Hard Bass altijd een grote teringbende is tot veel dieper in de nacht. Met Qlimax liggen de eerste Wolverines om kwart over 12 al op de ring. Verhouding buitenlanders/mensen is op Qlimax veel hoger. Bedenk nog maar eens hoe het ging met Gunz op Hard Bass paar jaar terug. Wat een kippenhok :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 aug 2015 13:29 

Hardtraxx Veteran

Basshunterzz schreef:
Bij Hard Bass geen ruimte? Dat vind ik knap

Heb ik ook vaak zat meegemaakt hoor. Sinds 2 jaar staan we rechtsvoor vlakbij de bar waar je wel enigszins de ruimte hebt, maar in het midden van de zaal was het de jaren daarvoor steeds kut waar wij stonden.

Qlimax is dan inderdaad stukken beter qua ruimte.
Daarnaast vind ik de show van Qlimax veel dikker dan die van Hard Bass, zelfde geldt voor de anthems + anthem-show.
Setjes van Hard Bass vind ik vaak ook veel voorspelbaarder dan die van Qlimax, omdat de artiesten op Hard Bass elk maar n half uurtje de tijd hebben voor hun platen en dus de meest voorspelbare plaatjes kiezen, waar ze op Qlimax nog wel eens willen verrassen.

Ik ben er dit jaar sowieso weer bij, gastenlijst is al geregeld ^^
7e keer alweer trouwens, alleen die van 2011 gemist en allemaal prima gehad. Alleen die van 2010 viel tegen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 aug 2015 13:40 

Hardtraxxer

Haha nou Hard Bass trekt mij verder ook niet echt, ik vergeleek het in mijn hoofd meer met feesten die wel een gevarieerde line-up neerzetten voor een schappelijke prijs. En de platen die er over het algemeen gedraaid worden zijn in mijn beleving juist de grootste hits van de betreffende artiest + een hoop nieuw spul dat zo erg gehyped is van tevoren dat het alleen nog maar tegen kan vallen. Dat je 6 leuke setjes kan aanwijzen verspreid over 4 edities vind ik geen indrukwekkend aantal :P

Moet ik wel zeggen dat ik alleen in 2010 naar Qlimax ben geweest, dus over de laatste jaren kan ik niet oordelen wat betreft drukte en show en dergelijke. En ik zou liegen als ik zou zeggen dat die randzaken me compleet koud laten, maar het muzikale aspect komt voor mij toch wel op #1.

TiMOTHYb schreef:
Qlimax heeft veel vette anthems gehad.

Hard Bass ook imo :P Misschien de laatste jaren niet zo, maar dat vind ik bij Qlimax ook het geval.
Basshunterzz schreef:
Bij Hard Bass geen ruimte? Dat vind ik knap

De laatste keer dat ik ben geweest (2013) was de drukte echt verschrikkelijk tot het laatste team begon. Alleen helemaal achterin was het wel te doen maar daar was het geluid weer slecht(er).
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 aug 2015 13:56 

Hardtraxx Veteran

Bouke schreef:
Moet ik wel zeggen dat ik alleen in 2010 naar Qlimax ben geweest, dus over de laatste jaren kan ik niet oordelen wat betreft drukte en show en dergelijke. En ik zou liegen als ik zou zeggen dat die randzaken me compleet koud laten, maar het muzikale aspect komt voor mij toch wel op #1.

Misschien toch eens overwegen, want 2010 was echt by far de slechtste editie van afgelopen jaren..

Alleen al de show-elementen e.d. van afgelopen jaar :love:
Voorbeeldje:
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 aug 2015 13:58 

Donateur

2010 was zoals gezegd inderdaad de minste. Ook al waren PP, NC en NC/WS toen gewoon vet. Stage aan de andere zijde was helemaal een drama. En die projecties op die pilaren werkte ook niet zo voor mij. Bewegende stage van boven naar beneden was dan wel weer vet.

Ik had maar wat aangeklikt. Als ik naar 2014 kijk vond ik Endymion/Partyraiser kut, Frontliner was het bekende riedeltje. Rest van de setjes waren allemaal vet gewoon. Gecombineerd met een dikke stage was het een prima feest.

Muziek op 1 ben ik het mee eens, maar gebrek aan ruimte, wachtrijen, vervelende mensen etc. etc. belemmeren mij in het genieten van die muziek. Terwijl een dikke show, soepele binnenkomst, goed weer juist enorm bij kunnen dragen aan dat genieten.

Dat over hitjes; noem eens een feest/stage waar meer dan 20k mensen staan en een DJ allemaal onbekend/oud werkt draait? Een stage met 50 mensen en onbekende/oude platen vergelijken met Qlimax schiet niet echt op.
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 aug 2015 14:04 

Hardtraxx Veteran

Waarom ben ik net naar die editie geweest die volgens velen de slechtste was :cry:
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 aug 2015 14:06 

Donateur

Waarom ben je niet naar de andere geweest die veel beter waren? :yes:
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 aug 2015 14:08 

Hardtraxx Veteran

Zoals headhunterz aangaf in een hard with style episode (dacht 7) qlimax is een event waarbij veel artiesten veel nieuwe tracks enzo presenteren. Daarom ze de setjes "gevarieerd" en ook echt "qlimax" waardig, kijk noisecontrollers de afgelopen 2 edities

De show de stage de anthems en alles erom heen maakt die avond voor mij gewoon perfect, ben pas 1x geweest maar qlimax is toch wel een genietmoment en toch wel een avond die ik jaarlijks mee wil maken,

Ik heb nu 2x hardbass meegepakt en iedere keer weer zijn er maar een handje vol artiesten die de avond speciaal maken, en de show de stage en de anthems zijn niet heel boeiend. Vorig jaar gaf ik al aan dat er min 3 goeie teams moesten zijn, maar vaak is het er maar 1 en misschien 2.
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 aug 2015 14:12 

Hardtraxx Veteran

denk dat ik toch maar weer eens een editie meepak voor de leuk
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 aug 2015 14:12 

Hardtraxx Veteran

Ik denk trouwens niet dat je hardbass en qlimax met elkaar moet vergeleken, alleen de locatie is hetzelfde, de show de opbouw alles is anders, alhoewel ik dit zelf ook altijd doe.

Eerder denk een main van Defqon/decibel of ander soort gelijke events.
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 aug 2015 14:14 

Hardtraxx Veteran

Qlimax elk jaar weer een twijfelgeval, en elk jaar begint het toch weer te kriebelen en ben ik er gewoon bij..

De vele bekenden die er rondlopen, het hele show aspect en alles eromheen blijft elke keer weer genieten
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 aug 2015 14:32 

Donateur

Enige twee grote binnenfeesten met 1 stage. Super voordeel ook trouwens.
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 aug 2015 14:36 

Hardtraxx Veteran

Wel mee eens dat Qlimax een veel hogere "wow"-factor heeft, het zorgt altijd dat er een bijzonder sfeertje hangt.

Mijn keuze voor hardbass is puur omdat er elk jaar een bus vol met plaatsgenoten mee gaan, en heb het geld er niet voor over om naar beide te gaan.
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 aug 2015 15:00 

Hardtraxxer

pecola-tje schreef:
Misschien toch eens overwegen, want 2010 was echt by far de slechtste editie van afgelopen jaren..

Alleen al de show-elementen e.d. van afgelopen jaar :love:

Tja de hardstyle anno 2015 interesseert mij niet genoeg meer om een feest als Qlimax serieus te overwegen, maar ik probeerde mijn persoonlijke smaak even buiten de discussie te houden, aangezien dat natuurlijk voor iedereen verschillend is. Ik kan de setjes die Timothy leuk vindt ook wel af gaan branden maar daar schiet niemand iets mee op.

Randzaken als sfeer, show en de stage spelen ongetwijfeld een rol bij de beleving van een feest, maar zijn voor mij geen bepalende factoren of ik wel of niet naar een festival ga. Het werkt eerder averechts, aangezien je bij grote feesten als Qlimax aanzienlijk meer betaalt voor die showelementen. Als (theoretisch) dezelfde artiesten een maand later op een kleiner feest staan voor de helft van het geld zou dat kleine feest mijn voorkeur krijgen.
Nou snap ik dat juist die showelementen Qlimax maken tot wat het is. Maar hier op Hardtraxx zitten in principe de grootste liefhebbers van de muziek, en dus ook de mensen die de muziek belangrijker vinden dan de show. En ik ben van mening dat als je puur voor de muziek gaat, er veel andere opties zijn die misschien minder aandacht en geld besteden aan de showelementen, maar muzikaal gezien op z'n minst niet onderdoen voor Qlimax.

Overigens heb ik me prima vermaakt in 2010 hoor. Het was allemaal leuk om een keer mee te maken, maar dat was het ook wel voor mij.

TiMOTHYb schreef:
Muziek op 1 ben ik het mee eens, maar gebrek aan ruimte, wachtrijen, vervelende mensen etc. etc. belemmeren mij in het genieten van die muziek. Terwijl een dikke show, soepele binnenkomst, goed weer juist enorm bij kunnen dragen aan dat genieten.

Ik vind de gemiddelde Qlimax-bezoeker over het algemeen vervelender dan de bezoekers van andere feesten. Ik heb weinig behoefte om de hele avond opgekropt tussen verklede en dronken buitenlanders te staan die roekeloos alles laten zwaaien.
En nogmaals, ik snap hoe bepaalde elementen kunnen bijdragen aan je persoonlijke beleving van een feest. Een mindere stage of een kleiner aantal laserstralen belemmeren misschien je geniet-factor, maar hebben geen enkele invloed op de manier waarop en welke muziek je oren binnenkomt. Dat is voor mij het belangrijkste en wordt bepaald door de artiesten in de lineup en door het geluid, wat in mijn beleving niet echt geweldig is (alhoewel dit wat meer gebaseerd is op Hard Bass-edities aangezien ik die wat verser in het geheugen zitten, maar volgens mij is het bij Qlimax ook niet zo bijzonder).
Als je muziek op de eerste plaats stelt, zou je juist die aspecten mee moeten nemen in je beslissing om wel of niet te gaan. Pas als dat goed geregeld is kan ik genieten van de showelementen.

TiMOTHYb schreef:
Dat over hitjes; noem eens een feest/stage waar meer dan 20k mensen staan en een DJ allemaal onbekend/oud werkt draait? Een stage met 50 mensen en onbekende/oude platen vergelijken met Qlimax schiet niet echt op.

Ik ben niet zo goed in bezoekersaantallen inschatten, maar als je kijkt naar festivals ter grootte van Qlimax hou je volgens mij alleen Hard Bass en de mainstages van Decibel en Defqon over. En nee, die vind ik over het algemeen ook niet interessant. Als ik een treetje lager kijk schieten feesten als Wish, Q-Base en Loudness mij als eerste te binnen als feesten met meer gevarieerde lineups en setjes, alleen kijkend naar de mainstage.

Maar waarom zou je Qlimax alleen mogen vergelijken met feesten die 20k+ bezoekers hebben? Ik heb geen geldboom, en zal festivals moeten vergelijken om te kunnen bepalen waar ik wel en niet heen wil. Of om het nog concreter te maken; als er op de avond van Qlimax nog een ander feest is, hoe kun je dan bepalen naar welk feest je wil? Dat het misschien geen eerlijke vergelijking is omdat je op kleinere feesten vaker verrast wordt bevestigt alleen maar mijn punt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 aug 2015 15:58 

Hardtraxx Veteran

In 2014 om 1700 besloten om die avond naar Qlimax te gaan, was zeker de beste impulsactie van dat jaar qua feesten. Heb me echt bijzonder goed vermaakt. Mss wel een kaartje kopen idd, kan ik altijd nog kiezen om hem te verkopen als ik er geen zin in/geld voor heb :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 aug 2015 16:01 

Donateur

Bouke schreef:

Randzaken als sfeer, show en de stage spelen ongetwijfeld een rol bij de beleving van een feest, maar zijn voor mij geen bepalende factoren of ik wel of niet naar een festival ga. Het werkt eerder averechts, aangezien je bij grote feesten als Qlimax aanzienlijk meer betaalt voor die showelementen. Als (theoretisch) dezelfde artiesten een maand later op een kleiner feest staan voor de helft van het geld zou dat kleine feest mijn voorkeur krijgen.

Persoonlijke voorkeur. Ik absoluut niet. Heb dat verschil in geld er zeker voor over.

Bouke schreef:

Ik vind de gemiddelde Qlimax-bezoeker over het algemeen vervelender dan de bezoekers van andere feesten. Ik heb weinig behoefte om de hele avond opgekropt tussen verklede en dronken buitenlanders te staan die roekeloos alles laten zwaaien.

Eens. Maar ik sta liever op een m afstand van een groep wolverines dan tussen 20 superdiehard rawstylecore gasten met 10cm ertussen eigenlijk.

Bouke schreef:

En nogmaals, ik snap hoe bepaalde elementen kunnen bijdragen aan je persoonlijke beleving van een feest. Een mindere stage of een kleiner aantal laserstralen belemmeren misschien je geniet-factor, maar hebben geen enkele invloed op de manier waarop en welke muziek je oren binnenkomt.

Te zwart/wit voor mij. Die muziek komt met een stel goede monitoren thuis over het algemeen veel beter je oren binnen (zonder achtergrond geluid etc.). De beleving eromheen (die je achteraf aan een plaat koppelt) doen het voor mij. Qlimax is daar w.m.b. een zeer goed voorbeeld van.

Bouke schreef:

Ik ben niet zo goed in bezoekersaantallen inschatten, maar als je kijkt naar festivals ter grootte van Qlimax hou je volgens mij alleen Hard Bass en de mainstages van Decibel en Defqon over. En nee, die vind ik over het algemeen ook niet interessant. Als ik een treetje lager schieten feesten als Wish, Q-Base en Loudness mij als eerste te binnen als feesten met meer gevarieerde lineups en setjes, alleen kijkend naar de mainstage.

Maar waarom zou je Qlimax alleen mogen vergelijken met feesten die 20k+ bezoekers hebben? Ik heb geen geldboom, en zal festivals moeten vergelijken om te kunnen bepalen waar ik wel en niet heen wil. Of om het nog concreter te maken; als er op de avond van Qlimax nog een ander feest is, hoe kun je dan bepalen naar welk feest je wil? Dat het misschien geen eerlijke vergelijking is omdat je op kleinere feesten vaker verrast wordt bevestigt alleen maar mijn punt.

Omdat er op Qlimax 30000 man vermaakt moet worden. Op een Loudness 3000. Op een Qlimax moet het gehele hardstyle (en een stukje van het) hardcore spectrum aan bod komen. Op Loudness moet het hard en duister. Ik vind het vrij logisch dat er op een Qlimax weinig reden tot variatie is, hoe jammer ik dat ook vind. Antonio uit Italië staat nu eenmaal niet te wachten op wat oude Italiaanse klappers. Die wil Zatox – My Life horen. En Wild Wild West (omg).

Jouw approach lijkt veel meer op die van Lyst. Ik heb daar met hem ook wel eens een discussie over gehouden. Ik ga 15 feesten in het jaar. Muziek komt op de eerste plaats, maar ook de andere aspecten vind ik belangrijk. Op Decibel een heel groot deel van de tijd op de Remember gestaan. Top muziek, goed geluid maar er is geen fluit te zien. Qlimax neigt misschien weer net naar de andere kant. Mooi in evenwicht dan.
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 aug 2015 16:36 

Hardtraxxer

TiMOTHYb schreef:
Persoonlijke voorkeur. Ik absoluut niet. Heb dat verschil in geld er zeker voor over.

Prima. Dan is dat het antwoord op mijn aanvankelijke vraag waarom jij als kritische luisteraar een feest als Qlimax de voorkeur geeft boven andere feesten :P

TiMOTHYb schreef:
Te zwart/wit voor mij. Die muziek komt met een stel goede monitoren thuis over het algemeen veel beter je oren binnen (zonder achtergrond geluid etc.). De beleving eromheen (die je achteraf aan een plaat koppelt) doen het voor mij. Qlimax is daar w.m.b. een zeer goed voorbeeld van.

Dat vind ik juist weer te zwart/wit. Alhoewel ik goed begrijp dat bepaalde tracks achteraf nostalgische gevoelens oproepen (daar heb ik zelf ook talloze voorbeelden van), veranderen showelementen weinig tot niets aan hoe ik de muziek op dat moment beleef. Een track die ik wel (niet) leuk vind, vind ik wel (niet) leuk, of ik hem nou hoor op Qlimax of op bij FeestdjRuud op de derde stage van Knutselwerk Outdoor.

Maar aan de andere kant moet ik wel zeggen dat ik bijvoorbeeld heel erg kan genieten van een goede sfeer. Dat staat niet direct in verband met showelementen, maar om even aan te geven dat ik ook geen Lyst ben, ik word wel degelijk ook beïnvloed door randzaken. Alleen hebben showelementen, waar Qlimax natuurlijk bij uitstek om bekend staat, minder invloed op mijn beleving dan op de beleving van vele anderen heb ik het idee. Maar dat is natuurlijk iets persoonlijks.

TiMOTHYb schreef:
Omdat er op Qlimax 30000 man vermaakt moet worden. Op een Loudness 3000. Op een Qlimax moet het gehele hardstyle (en een stukje van het) hardcore spectrum aan bod komen. Op Loudness moet het hard en duister. Ik vind het vrij logisch dat er op een Qlimax weinig reden tot variatie is, hoe jammer ik dat ook vind. Antonio uit Italië staat nu eenmaal niet te wachten op wat oude Italiaanse klappers. Die wil Zatox – My Life horen. En Wild Wild West (omg).

En dat is juist de essentie van wat ik aankaart. Qlimax moet zo toegankelijk mogelijk zijn en een zo groot mogelijke doelgroep bereiken. Met als gevolg minder variatie en zoveel mogelijk hitjes.
Ik snap ook wel 'waarom' er op Qlimax anders gedraaid wordt dan op kleinere feesten, maar wat je nu zegt is juist precies de reden waarom ik me afvroeg hoe een feest als Qlimax muzikaal gezien nog interessant kan zijn voor een kritische luisteraar als jij.
Misschien had ik iets duidelijker moeten vermelden dat het mij niet zozeer alleen om Qlimax ging, maar om grote feesten in het algemeen.

TiMOTHYb schreef:
Op een Qlimax moet het gehele hardstyle (en een stukje van het) hardcore spectrum aan bod komen. Op Loudness moet het hard en duister..

Des te meer ruimte voor variatie zou je denken :whistle:
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 aug 2015 16:44 

Donateur

Ruimte voor variatie is er altijd, de vraag ernaar is waar het aan schort.

Bouke schreef:
TiMOTHYb schreef:

Prima. Dan is dat het antwoord op mijn aanvankelijke vraag waarom jij als kritische luisteraar een feest als Qlimax de voorkeur geeft boven andere feesten :P

Boven andere feesten? We waren toch Qlimax met Hard Bass aan het vergelijken? :P Nu ik het zo lees moet ik wel toegeven dat dat zo is. Echt kiezen is het alleen nooit geweest.

Ik geef op basis van de bezochte feesten de voorkeur aan Qlimax. Wat betreft de muziek / interessante setjes is Hard Bass nou ook niet echt vooraanstaand vanwege de redenen die Pecola aangeeft. Mengelmoes van verschillende artiesten die allemaal 5 bekende (recente) platen draaien.
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 aug 2015 16:52 

Hardtraxxer

Bouke schreef:
Niet om je smaak af te kraken, maar haalt een kritisch luisteraar zoals jij daadwerkelijk voldoening uit een feest als Qlimax?

Dit was mijn oorspronkelijke vraag aan jou, de Hard Bass vergelijking is er later pas bijgekomen :P Er staat trouwens niets in de vraag over een vergelijking met andere feesten, maar ik neem aan dat je je geld maar 1 keer kunt uitgeven en dus keuzes moet maken, en blijkbaar is er voor jou iets waardoor Qlimax als 1 van de 15 beste festivals uit de bus komt.

En mij zul je niet horen beweren dat Hard Bass een schoolvoorbeeld is van hoe mijn perfecte muzikale avond eruitziet, maar ik ben eigenlijk wel 3 keer naar Hard Bass geweest en maar 1 keer naar Qlimax. Die lineups lagen me gewoon net iets beter. Maar iedere artiest een half uurtje draaitijd geven lokt inderdaad ook weinig verrassingen uit.
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 aug 2015 16:55 

Donateur

Nee klopt, het antwoord is dus simpel gezegd: ja. :P

Geld valt 1 keer uit te geven, maar ik ga liever 1x in de maand naar een groot feest dan 4x naar de kroeg. Komt meestal wel ongeveer op hetzelfde bedrag uit. Op die manier heb ik niet zo heel veel feesten over hoeven slaan de afgelopen jaren.
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 aug 2015 21:36 

Hardtraxx Addict

Na 2 jaar afwezigheid vrijwel een zekeheidje dit! Eigelijk wel ik elk jaar wel Qlimax en Hardbass meepakken. Vind het Geldredome gewoon zo'n geweldige locatie! Ookal ben ik na beide feesten altijd zeik vanwege de plee's die buiten staan. (En ik te lui ben om die kut trappen op te lopen :p )
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 aug 2015 13:34 

Hardtraxxer

Anthem wordt dit jaar gemaakt door atmozfears. Ben benieuwd, hij heeft genoeg in huis om er iets moois van te maken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 aug 2015 13:40 

Hardtraxx Addict

rwd schreef:
Anthem wordt dit jaar gemaakt door atmozfears. Ben benieuwd, hij heeft genoeg in huis om er iets moois van te maken.

Ik zie anders nergens een officiële bron dit bevestigen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 aug 2015 13:57 

en in het geval het wel klopt ben ik benieuwd, maar ik verwacht eigenlijk dat wildstylez of b-front nou eindelijk eens aan de beurt zijn
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 aug 2015 14:01 

rwd schreef:

Bron?
Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 ... 68  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Feesten