Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1, 2, 3
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 sep 2022 12:47 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Rickzel schreef:
Dat ze je fatsoenlijk fouilleren (man bij man, vrouw bij vrouw) en je even goed bij je zak voelen is toch gewoon dé manier om er voor te zorgen dat er geen pepperspray en wapens e.d. mee komen.


Als alternatief kan je natuurlijk bij grotere festivals ook gaan werken met metaaldetectoren. Dan pik je de wapens en pepperspray er zo uit. Dit hadden ze bij Tomorrowland en daar heeft niemand mijn lichaam aangeraakt, alleen even in mijn tas gekeken. Moet zeggen dat ik dat een fijnere ervaring vond, en ik voelde me op het festival zelf ook veiliger in de weet dat iedereen door een poortje moet.

Al is dit natuurlijk geen oplossing voor elk festival, aangezien er vast een flink prijskaartje aanhangt. Fatsoenlijk fouilleren ben ik het zeker mee eens, maar de Defqon zondag ging bijvoorbeeld echt te ver als je alle verhalen hoort. En als je nu leest dat hetzelfde bedrijf keer op keer op deze manier te werk gaat vind ik het terecht dat mensen er vraagtekens bij zetten.
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 sep 2022 13:18 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Mijn slotzin was pure 'satire' natuurlijk, als je mij een beetje kent. ;)

Op zich geen bezwaar tegen een grondige fysieke controle, maar hij had op zijn minst even kunnen verwittigen dat hij aan het klokkenspel zou zitten. :$ Daarnaast werd er niet eens een grondige controle op mijn volle bolderkar uitgevoerd. Als het om veiligheid zou gaan zou ik eerder daar kijken, dan in mijn compleet middelmatig gevulde onderbroek.

Allicht een populaire verstopplek voor middelen. Maar meer dan een kleine garnaal ga je er zo niet uit vissen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 sep 2022 13:43 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Haha oke my bad. Ik ken je inderdaad niet, maar het beeld dat een lid van het dooie forum het opneemt tegen een doorgesnoven opgefokte security leek me heel grappig. :lol:

Lijkt me een mooie challenge, jij mag alle wapens voor het duel proberen mee te smokkelen, maar alles dat hij tijdens het fouilleren vind mag niet meer gebruikt worden. :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 sep 2022 13:55 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Haha Rickzel, flink aan de pils voor de F1? Of heb jij altijd zo'n levendige fantasie? xd
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 sep 2022 23:15 
 
Hardtraxx Newbie

hurricane schreef:
kevin93w schreef:
Met name Profi-sec, een voor mij onbekend beveiligingsbedrijf

Ah daar hebben we onze vrienden van Profi-sec weer :P Bekend van Defqon dit jaar, ook met de nodige bedenkelijke ervaringen. Lijkt of ID&T ze een groot contract heeft gegeven. Moeten ze niet zo te werk gaan natuurlijk :/


Correct Profi-sec heeft het contract van dit jaar gekregen voor de ID-T festivals.
Ik heb zelden zoveel klachten over een beveiligingsbedrijf gelezen (en persoonlijk ervaren) als met dit bedrijf.

Met Crowd-Support wat eerder deze evenementen deed heb ik eigenlijk nooit negatieve ervaringen gehad, maar het zegt toch wel iets dat ik op 2 evenementen (Defqon.1 en Mystertyland) dit moet constateren, dan is er echt iets mis.

ik hoop dat voldoende mensen deze ervaringen in de enquetes hebben ingevuld, zodat dit wellicht een beetje doorkomt bij ID-T.
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 sep 2022 23:24 
 
Hardtraxx Newbie

Rickzel schreef:
Heb liever dat ze iedereen even goed bij z'n zak grijpen en dat ik geen pepperspray in m'n muil krijg. Maargoed. Wist niet dat dat zo vast lag. Ik spreek ook meer uit gevoel dan vanuit kennis van zaken :P

Alsnog wel grappig idee dat Simon een security wilde hoeken.


Pepperspray ga je niet tegenhouden met een graai in de ballen, pepperspray zit ook vaak gewoon in een aansteker.
En anders duwen ze het wel op een plek waar het licht niet schijnt.

Heb dan liever dat ze dan op regelmatigere basis uitgangscontroles gaan houden, uiteindelijk zijn de pepperspray mensen veelal uit om telefoons te stelen, leg maar eens uit wat je doet met meerdere telefoons of portemonnees op zak.

Zodra je dat maar vaak genoeg doet, kiest het dievengilde misschien wel eieren voor hun geld om niet meer op deze manier op festivals hun slag te slaan.

Nee, er zijn niet voor niets regels voor fouilleren, laten we dat vooral niet te zomaar grabbel gooien.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 sep 2022 01:07 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

serial schreef:
hurricane schreef:
kevin93w schreef:
Met name Profi-sec, een voor mij onbekend beveiligingsbedrijf

Ah daar hebben we onze vrienden van Profi-sec weer :P Bekend van Defqon dit jaar, ook met de nodige bedenkelijke ervaringen. Lijkt of ID&T ze een groot contract heeft gegeven. Moeten ze niet zo te werk gaan natuurlijk :/


Correct Profi-sec heeft het contract van dit jaar gekregen voor de ID-T festivals.
Ik heb zelden zoveel klachten over een beveiligingsbedrijf gelezen (en persoonlijk ervaren) als met dit bedrijf.

Met Crowd-Support wat eerder deze evenementen deed heb ik eigenlijk nooit negatieve ervaringen gehad, maar het zegt toch wel iets dat ik op 2 evenementen (Defqon.1 en Mystertyland) dit moet constateren, dan is er echt iets mis.

ik hoop dat voldoende mensen deze ervaringen in de enquetes hebben ingevuld, zodat dit wellicht een beetje doorkomt bij ID-T.
Ik weet niet hoe ID&T bij dit bedrijf is gekomen (aanbesteding of 'gewoon' via offertes) , maar wellicht heeft de krapte op de arbeidsmarkt en dus ook bij beveiligingsbedrijven hier iets mee te maken.
Als Crowd-Support niet kan leveren en Profi-Sec wel, ja dan is de keus snel gemaakt. Ik hoop inderdaad dat nare ervaringen worden doorgegeven, desnoods meteen via email aan de organisatie.
Overigens was er in 2020 een overeenkomst gesloten met TSC voor drie jaar...
https://tsc.nl/over-ons/tsc-nieuws/1204 ... dance-id-t
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 sep 2022 10:51 
 
Hardtraxx Newbie

hurricane schreef:

Overigens was er in 2020 een overeenkomst gesloten met TSC voor drie jaar...
https://tsc.nl/over-ons/tsc-nieuws/1204 ... dance-id-t


Interessant, dat was natuurlijk wel in de Coronatijd.
Op de site van Profi-sec spreken ze lovend over hun Defqon.1 ervaringen...

https://profi-sec.nl/defqon1-veiligheid ... er-wereld/
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 sep 2022 10:57 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Wij van wc eend...
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 sep 2022 12:32 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

serial schreef:
hurricane schreef:

Overigens was er in 2020 een overeenkomst gesloten met TSC voor drie jaar...
https://tsc.nl/over-ons/tsc-nieuws/1204 ... dance-id-t


Interessant, dat was natuurlijk wel in de Coronatijd.
Op de site van Profi-sec spreken ze lovend over hun Defqon.1 ervaringen...

https://profi-sec.nl/defqon1-veiligheid ... er-wereld/

Die zijn lovend over hun inkomsten van ID&T zullen ze bedoelen ja :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 sep 2022 00:17 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Hier staan onze vrienden van Profi-sec er ook goed op...

https://twitter.com/Carmennn_1908/statu ... 53wMA&s=19
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 sep 2022 01:09 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

MelvinFR schreef:
Hier staan onze vrienden van Profi-sec er ook goed op...

https://twitter.com/Carmennn_1908/statu ... 53wMA&s=19

:lol: wat een sukkel. Je ziet ook iedereen van verbazing met open mond staan kijken xd
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 sep 2022 08:47 
 
Hardtraxx Elite

serial schreef:
Rickzel schreef:
Heb liever dat ze iedereen even goed bij z'n zak grijpen en dat ik geen pepperspray in m'n muil krijg. Maargoed. Wist niet dat dat zo vast lag. Ik spreek ook meer uit gevoel dan vanuit kennis van zaken :P

Alsnog wel grappig idee dat Simon een security wilde hoeken.


Pepperspray ga je niet tegenhouden met een graai in de ballen, pepperspray zit ook vaak gewoon in een aansteker.
En anders duwen ze het wel op een plek waar het licht niet schijnt.

Heb dan liever dat ze dan op regelmatigere basis uitgangscontroles gaan houden, uiteindelijk zijn de pepperspray mensen veelal uit om telefoons te stelen, leg maar eens uit wat je doet met meerdere telefoons of portemonnees op zak.

Zodra je dat maar vaak genoeg doet, kiest het dievengilde misschien wel eieren voor hun geld om niet meer op deze manier op festivals hun slag te slaan.

Nee, er zijn niet voor niets regels voor fouilleren, laten we dat vooral niet te zomaar grabbel gooien.


Op basis van uitgangscontroles fouilleren lijkt me geen oplossing.
Zorgt alleen maar voor frustraties en is niet erg klant vriendelijk.
Daarnaast kunnen de gestolen waren ook over een hekje gegooid worden naar een handlanger of verstopt worden op het terrein en later opgehaald worden.

Als ik naar huis/after wil, wil ik zo snel mogelijk daar heen omdat ik anders tot maandagochtend nog bezig ben.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 sep 2022 09:20 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Dat mag ook niet, gezien fouillering dan ook zonder wettelijke reden is. Je gaat de openbare straat op, daar gelden geen regels van de organisator of de locatie. Bij entree in het feest heb je dat wel, om aan het deurbeleid en de huisregels te voldoen.

Wat gezegd wordt, pepperspray e.d. is heel moeilijk te stoppen. Het enigste wat je kan doen zijn dingen die als containers er voor worden gebruikt weigeren (aanstekers e.d.) en daarnaast grondig fouilleren om ze te vinden.

Grondig fouilleren is niet moeilijk, ook niet om dat normaal te doen. Als ze bij je kroonjuwelen moeten dan moeten ze er toestemming om vragen en de kom van de hand gebruiken. Bij weigering kom je simpelweg niet binnen. Dat is hoe het werkt. Eveneens moet vrouw bij vrouw en man bij man.

De reden dat dit niet gebeurt is omdat je dan gewoon veel beveiligers moet huren om dit een beetje snel te laten gaan, zeker bij grote feesten. Kost te veel geld en je hebt vaak niet genoeg beveiligers, zeker nu niet. Dit is niet eens altijd vanuit de organisatie zo, bedrijven als Profisec zetten ook gewoon veel minder beveiligers (of goedkope beveiligers) in om zo aan de quota van de organisator/gemeente te voldoen en zelf geld te besparen. 100% dat Profisec gewoon wordt gebruikt omdat ze strontgoedkoop zijn, waarom zou je anders zo'n bedrijf met zo'n reputatie en zulke slechte bewakers inhuren.

Zie ook dat Melvin al het desbetreffende filmpje heeft gevonden van dit weekend. Dat zegt toch zat. Maar toch blijven ze ingezet worden, kan niet anders dat ze strontgoedkoop hun services aanbieden, en je ziet wat voor gevolgen dat heeft. Dat bedrijf geeft toch geen reet omdat ze wss de enigsten zijn die hun services voor die prijs aanbieden en ondanks imago toch wel ingehuurd worden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 sep 2022 15:23 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Je bent ook wel een beetje een Karen als je gaat miepen om man-vrouw-fouillering imo. Hoort wel gewoon een beetje bij een festival binnenkomen, snap ook dat ze niet bij elke rij een mannelijke en vrouwelijke beveiliger neerzetten.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 sep 2022 16:01 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Chroman schreef:
Je bent ook wel een beetje een Karen als je gaat miepen om man-vrouw-fouillering imo. Hoort wel gewoon een beetje bij een festival binnenkomen, snap ook dat ze niet bij elke rij een mannelijke en vrouwelijke beveiliger neerzetten.


Er zijn zat feesten die dit wel hebben, niet elke rij maar wel man en vrouw voor wie dat wou. Je hoeft dan natuurlijk niet elk wandelpaadje beiden te hebben staan, maar voor wie wilt konden een paar vrouwelijke beveiligers gewoon switchen tussen de rijen. Zelfs feesten meegemaakt waar ze echt switchten bij iedereen, maar deze waren vaak kleiner, Paradigm Festival was de laatste die ik me kon herinneren.

Maar je ziet ook soms gewoon dat beveiligers vrouwen zonder fouillering laten doorlopen (tenzij ze een tas mee hebben, dan checken ze die).

Als het zoals de oudere beveiliging gewoon simpel afkloppen is, ja dan geeft denk ik het gros van iedereen geen reet er om en moet je ook niet zeuren. Maar hoe een bedrijf Profisec dat handelt kan ik me wel voorstellen dat je dat liever niet wilt als vrouw zijnde, zeker wat ik van meerderen heb gehoord hoe dat ging.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 sep 2022 16:29 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Chroman schreef:
Je bent ook wel een beetje een Karen als je gaat miepen om man-vrouw-fouillering imo. Hoort wel gewoon een beetje bij een festival binnenkomen, snap ook dat ze niet bij elke rij een mannelijke en vrouwelijke beveiliger neerzetten.

Ik vind het persoonlijk wel netjes als ze het vragen. Meestal vraagt een mannelijke beveiliger of ik een vrouw wil of dat ik het ok vind dat hij me fouilleert.

Meer dan de helft van de vrouwen maakt een keer seksueel grensoverschrijdend mee in haar leven, dus vind dat we daar op festivals best rekening mee kunnen houden door aan te bieden dat je door iemand van het eigen geslacht gefouilleerd kan worden. Daarvoor hoef je, zoals BB zegt, ook niet in elke rij een beveiliger van beide geslachten te hebben staan, ze kunnen prima wisselen indien nodig.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 sep 2022 16:41 
 
Hardtraxx Veteran

Als je echt graag een vrouw/man wilt kan je toch ook zelf een hokje kiezen waar die staan xd
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 sep 2022 18:24 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Spobbertiet schreef:
Als je echt graag een vrouw/man wilt kan je toch ook zelf een hokje kiezen waar die staan xd

Meestal kan je dat wel zien inderdaad, maar niet altijd.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 sep 2022 19:07 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik ken ook vrouwen die bewust bij een man gaan staan, die fouilleren naar eigen zeggen een stuk minder intensief dan een vrouwelijke bewaker.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 sep 2022 21:55 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Norther66 schreef:
Ik ken ook vrouwen die bewust bij een man gaan staan, die fouilleren naar eigen zeggen een stuk minder intensief dan een vrouwelijke bewaker.

This is me :whistle:
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 sep 2022 07:15 
 
Hardtraxx Addict

Het is wettelijk zelfs verplicht om het te vragen bij het andere geslacht, is het antwoord nee dan moet je zorgen voor iemand van het zelfde geslacht.

Dit is geen optie van kan het wel of niet want man en vrouw moet aanwezig zijn.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 sep 2022 09:25 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Sarabande schreef:
Norther66 schreef:
Ik ken ook vrouwen die bewust bij een man gaan staan, die fouilleren naar eigen zeggen een stuk minder intensief dan een vrouwelijke bewaker.

This is me :whistle:


Jullie mochten bij Paradigm toen meteen doorlopen toch :P
Vorige  1, 2, 3
Forumoverzicht » Algemeen » Feesten