Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1, 2, 3  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 aug 2022 22:24 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

chas1n schreef:
Lees over Mysteryland ook veel negatieve ervaringen op organisatorisch vlak (wc's/barren etc.) Iets wat bij mij ook overheerste bij Decibel. Wellicht zijn het nog de 'naweeën' van de Corona periode, maar bij organisaties van dit kaliber mag de lat organisatorisch toch wel een stuk hoger liggen.

Als organisatie zijnde kan je maar zoveel doen tegen de te kort aan ervaren en uberhaupt personeel.
Lijkt me erg lastig te tackelen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 aug 2022 15:23 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Spalken schreef:
Ben vandaag wat beelden van de Q-Dance stage eindshow tegengekomen, zag er wel gaaf uit. Maar ik vraag me echt af wiens idee het was om met zo'n onmeunige dikke jankplaat af te sluiten die niks met hardstyle of hardcore te maken heeft. Of was de intentie mensen al een dinsdagdip te bezorgen voordat ze het terrein hebben verlaten?


Doen ze altijd met mysteryland eindshows naar mijn weten
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 aug 2022 15:40 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Nuracore schreef:
chas1n schreef:
Als organisatie zijnde kan je maar zoveel doen tegen de te kort aan ervaren en uberhaupt personeel.
Lijkt me erg lastig te tackelen.

Eens, maar dan vervolgens wel de volle mep (lees: meer dan ooit) moeten betalen voor entree? Ik vind het niet erg dat de prijzen wat gestegen zijn post Corona, maar je mag dan ook wel kwaliteit terug verwachten. Volgens mij was en is een groot knelpunt de horeca voorzieningen op festivals deze zomer. Als je de capaciteit qua bezoekers niet aan kan als gebrek aan personeel, dan zal je toch andere keuzes moeten maken, maar tegenwoordig moet er voor iedereen wat wils zijn. Een juicebar, een smoothiebar, een eiwitshake bar, tig soorten eten, vegan, woke, LBGTQ... Misschien weer even terug naar de basis?
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 aug 2022 15:44 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Spalken schreef:
Ben vandaag wat beelden van de Q-Dance stage eindshow tegengekomen, zag er wel gaaf uit. Maar ik vraag me echt af wiens idee het was om met zo'n onmeunige dikke jankplaat af te sluiten die niks met hardstyle of hardcore te maken heeft. Of was de intentie mensen al een dinsdagdip te bezorgen voordat ze het terrein hebben verlaten?


Ik kende die plaat niet van S10 & Joe Beving op zaterdag. Ik vond het op zich best een goede keuze. Baalde alleen dat het door huilebalk als S10 werd gezongen i.p.v. bv. Davina Michelle. Zou Q-Dance eigenlijk toestemming hebben gevraagd aan de artiest om dit nummer op te nemen in de eindshow?
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 aug 2022 16:37 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik las dat het op Ground Zero echt niet te doen was, qua barpersoneel / wachttijden enzovoorts.
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 aug 2022 17:43 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Remi schreef:
Ik las dat het op Ground Zero echt niet te doen was, qua barpersoneel / wachttijden enzovoorts.
Op GZ insta vertelde de organisatie dat 30% van t barpersoneel niet was komen opdagen. Waarna daarop weer barpersoneel reageerde dat ze bericht kregen dat ze niet meer nodig waren xd UDC chaos
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 aug 2022 19:29 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

simon10pont schreef:
Spalken schreef:
Ben vandaag wat beelden van de Q-Dance stage eindshow tegengekomen, zag er wel gaaf uit. Maar ik vraag me echt af wiens idee het was om met zo'n onmeunige dikke jankplaat af te sluiten die niks met hardstyle of hardcore te maken heeft. Of was de intentie mensen al een dinsdagdip te bezorgen voordat ze het terrein hebben verlaten?


Ik kende die plaat niet van S10 & Joe Beving op zaterdag. Ik vond het op zich best een goede keuze. Baalde alleen dat het door huilebalk als S10 werd gezongen i.p.v. bv. Davina Michelle. Zou Q-Dance eigenlijk toestemming hebben gevraagd aan de artiest om dit nummer op te nemen in de eindshow?


Het origineel van Sef is nog wel een geinig plaatje, maar deze versie is toch zo'n enorme domper. Als ik daar zou staan zou ik wel gelijk een beetje uit mn feeststemming zijn.
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 aug 2022 20:25 
 
Hardtraxxer

Prima toch, feest was toch klaar.
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 aug 2022 20:39 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Vergeleken met de editie van 2019 viel dit me een beetje tegen. Kwamen aan tijdens Outsiders wat een aparte opener was. Geluid stond hier nog best zacht, wat jammer is voor de 4e act van de dag. Ook was het hier al best druk dus zijn toen maar even op de heuvel gaan staan, hier was het geluid nog slechter. Toen Outsiders vervolgens Renegades een classic noemde en Villain vroeg of mensen alsjbelieft een kaart wilden halen voor XQ Holland zijn we er maar vandoor gegaan.

Vervolgens een tijdje op de urban stage gebivakkeerd door de groep waar we mee waren, hier Jonna Fraser en Bilal Wahib gezien en dit was stiekem nog best leuk. Hier verkochten ze ook flesjes Desperados, wat ook een goede reden was om daar even te blijven hangen. Tussendoor even gaan zitten en een bakje biefstukpuntjes gehaald, lekkerste festivalvoedsel wat ik ooit gegeten heb (al mag dat ook wel voor €12,43 per bakje). Wel weer veel te weinig WC's hier, het was telkens echt koppenlopen bij de ingang en lang wachten op een WC hokje was hier ook de standaard. Ook hadden ze hier die afschuwelijke urinoirs staan waar je 0 privacy hebt en gewoon met z'n alleen op een rijtje in vol ornaat staat te plassen.

Vervolgens naar de mainstage verhuisd om een stukje Fedde Le Grand en Alan Walker mee te pakken, ook hier was het geluid niet best en vooral zacht. De barren bij de main waren een stuk drukker, hier dan ook een goede 15 minuten staan wachten op een drankje. Vond het design van de main in het echt mooier dan op fotos, maar alsnog teleurstellend als je het gaat vergelijken met de prachtige stage die er in 2019 stond,

Vervolgens teruggelopen naar de Q-Dance om zittend een stukje D-Sturb mee te pakken. Geluid hier was een stuk beter en vond ook de stage in het donker een stuk mooier! Ik was alleen kapot van 3 festivals in de laatste 3 weken, dus wij hebben het rond 21:00 voor gezien gehouden. Wou graag Oliver Heldens nog meepakken, maar de blaar op mijn voeten die ik als aandenken aan Decibel heb gekregen zei helaas nee.

Al met al wel een gezellige dag gehad met de groep, maar het festival zelf heeft daar weinig aan bijgedragen. De reden dat ik graag naar mysteryland ging, de trap/bass stage op zondag, was dit jaar voor het eerst geschrapt. Mocht die stage volgend jaar terugkeren is het nog een optie, maar anders is het huidige aanbod aan genres mij de prijs niet meer waard.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 aug 2022 09:28 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Prima dag gehad zondag! Uurtje of half 5 binnen, ff bij de main gebuurt, toen Mad Dog gepakt en de rest van de avond Q-Dance stage. Wel echt een bizar verwarrend terrein zeg, veel te groot ook imo. Verder waren er (veel) te weinig wc's, bij de barren ging het wel snel. Partyraiser draaide vrij soft, had liever een setje zoals normaal van hem gezien, maar wel logisch dat hij zich aanpast aangezien hij de hardstyle main afsloot. Eindshow bij de Q-Dance vond ik vrij karig, duurde ook erg kort voor m'n gevoel.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 aug 2022 11:16 
 
Hardtraxx Addict

Fuzzylogic schreef:
Prima dag gehad zondag! Uurtje of half 5 binnen, ff bij de main gebuurt, toen Mad Dog gepakt en de rest van de avond Q-Dance stage. Wel echt een bizar verwarrend terrein zeg, veel te groot ook imo. Verder waren er (veel) te weinig wc's, bij de barren ging het wel snel. Partyraiser draaide vrij soft, had liever een setje zoals normaal van hem gezien, maar wel logisch dat hij zich aanpast aangezien hij de hardstyle main afsloot. Eindshow bij de Q-Dance vond ik vrij karig, duurde ook erg kort voor m'n gevoel.

Soft
Klinkt als eindelijk weer eens een goeie set van hem dus inplaats van dat het moet zo snel mogelijk en klinkt allemaal het zelfde wat hij de laatste jaren doet
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 aug 2022 11:23 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Hallo Miwer je hebt het hier wel tegen de enige echte Maarschalk van de Uptempo, DE protegé van Partyraiser Records. Deze ongeëvenaarde pionier heeft meer kennis over deze scene in zijn kleine teen dan jij in je hele lichaam.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 aug 2022 11:27 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

heggenschaar schreef:
Fuzzylogic schreef:
Prima dag gehad zondag! Uurtje of half 5 binnen, ff bij de main gebuurt, toen Mad Dog gepakt en de rest van de avond Q-Dance stage. Wel echt een bizar verwarrend terrein zeg, veel te groot ook imo. Verder waren er (veel) te weinig wc's, bij de barren ging het wel snel. Partyraiser draaide vrij soft, had liever een setje zoals normaal van hem gezien, maar wel logisch dat hij zich aanpast aangezien hij de hardstyle main afsloot. Eindshow bij de Q-Dance vond ik vrij karig, duurde ook erg kort voor m'n gevoel.

Soft
Klinkt als eindelijk weer eens een goeie set van hem dus inplaats van dat het moet zo snel mogelijk en klinkt allemaal het zelfde wat hij de laatste jaren doet

Partyraiser draait altijd al gewoon rond de 200 bpm plus hoor :P Soft heeft daar niks mee te maken. Heb me wel vermaakt die driekwartier, maar had meer zin om ff goed te rammen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 aug 2022 11:40 
 
Hardtraxx Addict

Fuzzylogic schreef:
heggenschaar schreef:
Fuzzylogic schreef:
Prima dag gehad zondag! Uurtje of half 5 binnen, ff bij de main gebuurt, toen Mad Dog gepakt en de rest van de avond Q-Dance stage. Wel echt een bizar verwarrend terrein zeg, veel te groot ook imo. Verder waren er (veel) te weinig wc's, bij de barren ging het wel snel. Partyraiser draaide vrij soft, had liever een setje zoals normaal van hem gezien, maar wel logisch dat hij zich aanpast aangezien hij de hardstyle main afsloot. Eindshow bij de Q-Dance vond ik vrij karig, duurde ook erg kort voor m'n gevoel.

Soft
Klinkt als eindelijk weer eens een goeie set van hem dus inplaats van dat het moet zo snel mogelijk en klinkt allemaal het zelfde wat hij de laatste jaren doet

Partyraiser draait altijd al gewoon rond de 200 bpm plus hoor :P Soft heeft daar niks mee te maken. Heb me wel vermaakt die driekwartier, maar had meer zin om ff goed te rammen.

Zal ik het anders zeggen
Het klonk een beetje als een oude set van hem waar de muziek nog niet allemaal het zelfde klonk :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 aug 2022 11:50 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

heggenschaar schreef:
Het klonk een beetje als een oude set van hem waar de muziek nog niet allemaal het zelfde klonk :P


Je bedoelt in tijden van Machine City en Time To Raise The Party? Toen Partyraiser alsnog het zelfde eentonige stijltje had en dat alleen draaide?

Partyraiser is op dat gebied altijd wel eentonig geweest en ben wel vaker bij zijn setjes toen geweest (Defqon.1 2010 met Unexist :love:). Verschil is dat ik dat stijltje tof vond en deze niet.

Zit echt geen verschil aan variatie in zijn setjes over die tijd van Machine City tot en met Partyraiser Recordings anno 2012/2014. Bijna alles op dat label klonk het zelfde. 2005 - 2007 was Partyraiser enorm gevarieerd, maar dat klonk in de verste verte niet naar uptempo.

De man kan extreem vette setjes draaien, zijn mixwerk is vooral absurd goed, maar gevarieerd? Neh, hoeft ook niet.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 aug 2022 12:14 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Zijn set afgelopen zondag was wel echt heel gevarieerd, dat is een ding wat zeker is. Hij heeft er nog wel wat recente ramplaten bijgepakt, en dit gecombineerd met platen als Sound Becomes One (was wel leuk om die weer eens te horen) hardcore edits van hardstyle platen die ik nog nooit eerder gehoord had en een enkel millennium plaatje (weet zo snel ff geen titels).
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 sep 2022 18:29 
 
Hardtraxx Newbie

chas1n schreef:
Lees over Mysteryland ook veel negatieve ervaringen op organisatorisch vlak (wc's/barren etc.) Iets wat bij mij ook overheerste bij Decibel. Wellicht zijn het nog de 'naweeën' van de Corona periode, maar bij organisaties van dit kaliber mag de lat organisatorisch toch wel een stuk hoger liggen.


Dit hebben wij ook ervaren. Heerlijk weekend gehad, de sfeer was top, terrein blijft me na jaren nog verrassen met leuke gimmicks die je ineens tegen het lijf loopt (zoals de psychedelic farm, waardoor m'n vriendin wel teleurgesteld was dat ze niet met echte geiten kon knuffelen :lol: ). Stages ook tof, de main stage sprong er misschien wel net wat meer uit dan Q. Maar 's avonds toch wel heel vet en bracht herinneringen terug naar Qlimax 2014!

Echter organisatorisch duidelijk merkbaar dat ze nieuwe contractors hebben ingehuurd om de boel van de grond te krijgen, welke op hun buurt duidelijk personeel van de straat hebben geplukt. Met name Profi-sec, een voor mij onbekend beveiligingsbedrijf leek alleen maar 18-jarige pubers te hebben gestuurd die continu lui achterover hingen om met elkaar te ouwehoeren. Geen enkele bijdrage aan veiligheid of het helpen van bezoekers. Tot het moment aan toe dat ze op zaterdagavond een gedeelte van het terrein moesten ontruimen voor de after, waarbij ze maar naar bezoekers gingen schelden en riepen dat ze moesten opkankeren. Campinggasten konden daardoor niet naar hun tent terug, maar er werd ook niet verteld hoe dat dan wel moest (namelijk via de noord-kant). Dit bedrijf moet heel snel verbeteren of opwieberen.

Daarnaast ook op het gebied van sanitair duidelijk concessies gedaan. Veel minder douches en toiletten op sommige plekken, waardoor met name mannen 's ochtends lang in de rij moesten staan. Op de camping één plekje voor koffie, eten of drinken, heb daar nog nooit zo'n bizar lange rij zien staan voor een kopje koffie in de ochtend. Om dan niet te spreken over de last minute keuze om douches betaald te maken tussen 07.00 en 02.00, terwijl de website nog steeds spreekt over gratis douches. Heel slordig en ook totaal onnodig, douchen is een basisbehoefte, gewoon niet doen. Tenslotte twee keer meegemaakt dat het aggregaat van de toiletten bij de beukberg uitviel, waardoor deze niet meer doorspoelden. In plaats van de boel goed afsluiten deden ze ze alleen op slot, waardoor mensen ze later alsnog open gingen maken en tot kostens aan toe weer het stuk verlieten. Op zondag gebeurde dit weer.

Tenslotte nog de prijs van de tokens, maar dat geldt zo'n beetje voor elk festival dit jaar. Moet wel zeggen dat ik in 2020 best weinig heb betaald voor m'n earliest bird weekendticket, dus dat compenseert wel weer.

Ondanks alles nog steeds heel dik weekend gehad, maar zeker wat werk aan de winkel om dit weer op het oude niveau te krijgen!
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 sep 2022 19:59 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

kevin93w schreef:
Met name Profi-sec, een voor mij onbekend beveiligingsbedrijf

Ah daar hebben we onze vrienden van Profi-sec weer :P Bekend van Defqon dit jaar, ook met de nodige bedenkelijke ervaringen. Lijkt of ID&T ze een groot contract heeft gegeven. Moeten ze niet zo te werk gaan natuurlijk :/
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 sep 2022 08:13 
 
Hardtraxx Veteran

Profi sec zijn veel nare ervaringen mee. Snap niet dat ze gewoon niet een contract afsluiten met TSC. Heb daar zelf ook gewerkt als festivalbeveiliger. Heb daarnaast ook weinig nare verhalen over gehoord
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 sep 2022 17:30 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Bij het betreten van de camping op vrijdag erg stevig betast aan mijn kruis door de beveiliger. Nog nooit meegemaakt op een feest... Had de beste kerel bijna gehoekt. :innocent:
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 sep 2022 10:37 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

simon10pont schreef:
Had de beste kerel bijna gehoekt. :innocent:


Pff ja hoor :lol: Dat had ik willen zien.

Dat ze je fatsoenlijk fouilleren (man bij man, vrouw bij vrouw) en je even goed bij je zak voelen is toch gewoon dé manier om er voor te zorgen dat er geen pepperspray en wapens e.d. mee komen. Als je dat niet prettig vind moet je niet naar festivals gaan.
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 sep 2022 10:53 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Rickzel schreef:

Dat ze je fatsoenlijk fouilleren (man bij man, vrouw bij vrouw) en je even goed bij je zak voelen is toch gewoon dé manier om er voor te zorgen dat er geen pepperspray en wapens e.d. mee komen. Als je dat niet prettig vind moet je niet naar festivals gaan.


Fatsoenlijk fouilleren is inderdaad man bij man en vrouw bij vrouw en goed voelen, maar niet bij je edele delen zonder toestemming. Dat is tegen de wet. Daarom waren er ook altijd festivalrechters voor dit soort gevallen. Er zijn zo veel gevallen toen bij Defqon.1 geweest waar een persoon maar het beeldmateriaal (en dat was er) lef & geld had moeten hebben om een zaak tegen dat bedrijf en Q te maken (en masse) en dat bedrijf had nooit meer security gedaan, vrij makkelijke zaak om te winnen.

Bij meerdere feesten van de moederorganisatie van Q is het dit jaar zo, heb het bij een paar andere feesten ook gehoord, dat hoe later op de dag/het weekend, des te agressiever worden ze.

Zonder toestemming bij je edele delen voelen, man bij vrouw, onnodig hardhandig en onbeschoft zijn, intimidatie, willekeurige selectie uit de rij, beschuldigen van drugsbezit waarbij je het terrein niet wordt opgelaten als je niet toegeeft of in de mindere gevallen verplicht stripsearchen en bij opmerkingen meteen meekomen.

Dit is nu bij Decibel, Awakenings, Mysteryland, Defqon.1 o.a. al zo geweest, en het is ook telkens de zelfde security organisatie.

Dat ze grondig moeten zijn is niet meer dan normaal, maar de shit die ze nu doen is evenmin wettelijk. Zo moeilijk is het niet dit grondig te doen en binnen de wet, je moet alleen wat langer wachten in de rij dan.
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 sep 2022 10:55 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Heb liever dat ze iedereen even goed bij z'n zak grijpen en dat ik geen pepperspray in m'n muil krijg. Maargoed. Wist niet dat dat zo vast lag. Ik spreek ook meer uit gevoel dan vanuit kennis van zaken :P

Alsnog wel grappig idee dat Simon een security wilde hoeken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 sep 2022 10:58 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Rickzel schreef:
Heb liever dat ze iedereen even goed bij z'n zak grijpen en dat ik geen pepperspray in m'n muil krijg. Maargoed. Wist niet dat dat zo vast lag. Ik spreek ook meer uit gevoel dan vanuit kennis van zaken :P

Alsnog wel grappig idee dat Simon een security wilde hoeken.


Gelukkig werken we hier in Nederland niet met een "je offert je rechten maar op zodat de security niet hun werk normaal hoeven te doen" methode. Het gebeurt nu wel, maar mocht je iets belastends tegen je krijgen, dan is dat heel makkelijk om teniet gedaan te krijgen bij een proces verbaal. Je hebt meer kans dat een proces verbaal tegen dat bedrijf/Q wint dan andersom.

Eerder konden festivalrechters je dus daarmee helpen. Dat en ook dingen als undercover agenten die je zonder aanleiding beschuldigen en fouilleren, beveiligers die zonder reden je tent overhoop gaan gooien uit een willekeurig onderzoek. Allemaal onwettig en dat hebben ze bij Q ook meermaals gedaan.

Het valt allemaal onder iemand behandelen alsof hij/zij een strafbaar feit heeft gepleegd zonder bewijs van een strafbaar feit (dus zonder aanleiding fouilleren of je tent openbreken) en ook soms iemand framen in een strafbaar feit (zeggen dat ze drugs hebben bij fouilleren en dat ze het op moeten geven of niet binnen komen) zonder bewijs. Dat soort dingen misbruiken die bedrijven om een quota oid te halen en hun werk half te doen zodat de rij sneller gaat.
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 sep 2022 12:06 
 
Hardtraxx Veteran

Jij bent zeker leuk op feestjes
Vorige  1, 2, 3  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Feesten