Dan ga ik me ook maar is wagen aan een verslag na een lange, lange dag stage vol spierpijn. Gelukkig zit ik op kantoor

. Nu het nieuwe Toneshifterz album luisteren en even een stukje typen. Is m'n eerste feestverslag voor zover ik weet dus ik ga er ook is even wat tijd in steken
Vantevoren keek ik eigenlijk al weken uit naar dit feest, het concept is super en de vorige editie in april was ook episch. Aan de hand van de line up ging ik er eigenlijk al vanuit dat het deze keer helemaal overtroffen ging worden. Toen de timetable afgelopen woensdag uitkwam vond ik het aan de ene kant wel jammer dat ik Zany in z'n geheel moest gaan overslaan. Daar tegenover stond dan wel 3 uur achter elkaar snoeien met Degos & Re-Done en Catatonic Overload achter elkaar. Dit moest echt helemaal goed gaan komen.
Na een episch gezellige vrijdagavond (hele bioscoop op de kop gezet bij New Kids Nitro JONGE. Toevallig ging Rik ook nog heen op hetzelfde tijdstip

). Daarna nog een paar biertjes gedronken en toen was het om een uur of half 1 schluss om de volgende dag weer om 7 uur te werken

Had nog zo vrij gevraagd maar dat mocht helaas niet baten. Gelukkig mocht ik wel om 1 uur weg zodat ik toch nog even die paar uurtjes slaap kon pakken. Lekker gedoucht en toen in me nestje gekropen.
Met moeite om half 6 er weer uit en toen de vetpan is aangeslingerd

. Heerlijk om een kilo patat weg te werken als je net wakker bent. 2 Frikandellen mayo erachteraan en nog ff achter de PC opwarmen. Tering nu kreeg ik er pas echt zin in. Om half 7 in de Suzuki Alto naar Mandy getoerd en daar nog even een biertje gedronken. Half acht hadden we afgesproken bij haar huis om met 2 auto's richting rotjeknor te vertrekken. Klokslag half acht stond Sainen er, man van de klok hoor

Nog even wachten op Mau (Klos) en de gang om vervolgens te vertrekken! Met negen man sterk naar het westen: Ik, Mandy, vriendin van Mandy, Julius, vriendin van Julius, Mojo-jojo, Mocambo en Stefan (heeft geen HT volgens mij) en onderweg Rik nog even opgepikt die naar eigen zeggen een bijzonder leuk feestje van z'n schoonfamilie had. De arme jongen had de hele dag gewerkt en geen seconde rust gehad. Hij was net z'n kaartje aan het printen

. Maarja genoeg geluld, op naar R'dam!
Heenreis verliep voorspoedig tot we Amersfoort net voorbij waren (geloof ik?). Toen kwamen we in de (quote ik Radical Redemption op Twitter even): 'Massive Traffic Jam'. Die traffic jam viel nog enigszins mee, we hebben geloof ik ongeveer een half uurtje in de file gestaan op de heenweg. En maar lachen omdat Radical ook te laat kwam, we vonden het allemaal wel een beetje een slechte zaak dat hij ook zo laat was vertrokken. Voor hem is het natuurlijk een grote boeking, kan je op z'n minst op tijd heengaan. Hij stond als eerst dus desnoods ga je 's middags heen en pak je 's avonds lekker een restaurantje. Ondertussen genoten we van Klos' remix van Done, beatbox stijl. En maar grappen en grollen over Radical Redemption.
Zoals de GVR al had voorspeld kwamen we uit op ongeveer 3 uur rijden, en zoals ik al had voorspeld stonden we om klokslag 11 uur bij de Maassilo. Gauw naar binnen, want het was behoorlijk koud buiten in mijn gekrompen Loudness-april shirtje. Bij binnenkomst werd ik even snel gefouilleerd, maar zag ook dat sommigen zo mochten doorlopen. Niet echt een goede zaak vind ik als je bedenkt dat een paar weken geleden hier een steekpartij heeft plaatsgevonden. Binnen kwamen we Julius en de rest weer tegen! Zij moesten wel hun ID kaart laten zien hoorde ik achteraf.
Bij binnenkomst even het standaard verhaaltje afgewerkt: pissen/munten halen/even de toko verkennen. Werd al gelijk duidelijk dat wat in april de chill-area was nu was omgebouwd tot tweede zaal. Eerst naar de grote zaal waar
Adaro draaide. Kreeg het niet bewust mee want was vooral nog even bezig met de omgeving verkennen. Hoorde geloof ik wel Kings of The Underground als afsluiter? Zou best kunnen allemaal. Bijzonder weinig van meegekregen eigenlijk.
Toen even blijven staan bij
Activator, even kijken wat hij ging doen en omdat hij ontzettend vette platen op z'n naam heeft staan kon hij er best nog wel is wat moois van maken. Het begin was wel vet met een aantal platen die ik zelf niet kende maar ze zijn hier geloof ik al wel genoemd. Vette shit wel, ook nog even een bekende (zit niet op HT) opgezocht en even gesproken! Was erg gezellig. Op een gegeven moment gooide hij Another Level erop en toen zette hij die lijn ook wel een beetje door. Dan wordt je er gauw flauw van en dus zijn we naar Jack Of Sound (zaal 2) gegaan. Radical Redemption hebben we dus in z'n geheel gemist. Iets wat ik best jammer vond, omdat ik wel nieuwsgierig ben naar die nieuwe nummers van z'n album op een groot systeem. Aan het commentaar van Nando te lezen was dat toch niet echt indrukwekkend en kan me er wel iets bij voorstellen. Vind eigenlijk al dat de bass in zijn kicks op het randje zijn, laat staan op dat systeem in zaaltje 2.
Was een mooi zaaltje, opzet was leuk en niet te druk. Laat ik maar bij het slechtste punt van de hele avond beginnen, hebben we dat weer gehad. Dat was met stipt op 1 het idioot slechte geluid in zaal 2. Stonden eerst linksachterin de hoek, en daar voelde je echt he-le-maal niks. Iets verder naar het midden gelopen waar het geluid wel iets beter was maar nog steeds slecht. Volgens mij hoopte ik net als de rest van de zaal dat dit later nog beter zou worden. Maar goed, genoeg over het geluid.
Jack Of Sound zette een lekkere set neer! Had hem vorige week ook nog gehoord in Takens waar die ook best vet draaide! Alleen deze keer was het toch wel beter qua platenkeuze. Heb al gelezen dat ik Fusion Of Sound gemist heb, toch jammer want vind dat echt een geniale plaat. Voor de rest draaide die echt lekker, was fijn inkomen zo. Even wennen aan het geluid, maarja daar was toch niets meer aan te doen dus dan kan je je beter maar een beetje aanpassen. Dat heb ik dus ook maar gedaan

. Tijdens deze set nog een aantal bekenden gespot, o.a. Dakpan, Davey, Danny en Pommer, en met hun nog een heleboel meer. Kan me herinneren dat een hele boel mensen zich aan me hebben voorgesteld maar sorry jongens, ik heb jullie vaak niet verstaan en maar als een debiel ja-geknikt. Sfeertje zat er lekker in en het was zeker gezellig. Geloof dat hier DOTN ook nog is langsgekomen en Davey weer als een malle tekeer ging. Moet toch altijd denken aan die discussie met die flesjes voor de subwoofer, sorry man

. De outro van You're Next is toch altijd weer genieten. Kaylee's Nightmare blijft ook gewoon leuk. Ben niet zo bijzonder sterk in het platen terughalen dus dat laat ik ook maar een beetje achterwege. We zijn tot het einde bij Jack Of Sound gebleven, om toen iets over 1.00 te vertrekken naar de grote zaal.
Wat een switch qua geluidssysteem was dat, geluid was echt veel beter vergeleken met het geluid in zaal 1.
B-Front was alweer een half uur bezig en hij ging flink tekeer. Toch jammer dat je dan weer aan andere factoren moet inleveren. In de grote zaal was de sfeer een stuk minder en het was veel drukker.
Maar jezus, wat zette Bob toch een sterke set neer

ook hier moet ik zeggen dat ik me niet heel veel van de platen herinner. Grootste verrassing voor mij was Necropsy. Had eind november eigenlijk al gehoopt dat Titan hem zou draaien in Zak bij de FOS tour, maar dit deed hij toen niet. Totaal onverwachts gooide B-Front hem erop. Wat een ge-ni-ale plaat is dit. Die break, die sfeer, die kicks, alles wat ik in hardstyle zoek zit hierin. Toen ik erop werd aangemerkt dat een nieuwe Prefix & Density plaat werd gedraaid (had hem niet eerder gehoord moet ik toegeven) vond ik B-Front al helemaal een held. Wat ging dat ook lekker. Virus blijft ook gewoon super vet. Hoogtepunt van deze set was absoluut Scary Noises, wat een gekkenhuis linksvooraan haha. Prachtig gewoon, was episch druk maar daarna opeens alle ruimte. Iedereen helemaal uit de plaat. Kan me herinneren dat ik Dawasiknie nog rond zag springen als een idioot en zelfs bij Dakpan gingen de voetjes toch nog even van de vloer

. Heerlijke set.
Het was inmiddels alweer half drie en omdat ik net als Rik in de planning had om vanaf half 3 tot half 6 in de kleine zaal te vertoeven werd het sprinten naar
Degos & Re-Done. Achteraf zouden hun de set van de avond neerzetten

! Wat een gigantisch vet begin zeg, tering. De plaat die ik op FB al had aangevraagd bij CO² kwam onverwachts hier langs: DROP THE BEATS OUT! Zo jammer dat het geluid zo slecht was

. Was er inmiddels toch wel enigszins aan gewend en daarom toch lekker knallen! Wat een begin zeg! Bombs Away, Mash-Up, Octavius Augustus etc etc. Dit was echt genieten geblazen en samen met het groepje Klos, Rik en Mojo, mocambo stond er geloof ik ook nog bij, ben ik episch hard losgegaan. Sowieso is Rik al een Degos & Re-Done groupie dus voor hem kon het al helemaal niet meer stuk geloof ik

. Verderop in de set was het ook gewoon echt geniaal. Yes We Know is ook zo super vet, net zoals Bite My Shit. Wat hebben deze jongens toch een vette rits platen op hun naam staan en ze gaan maar door. Ben benieuwd wanneer hun eerste mindere release komt, mocht die ooit nog komen. Na deze set was ik totaal gesloopt en ondanks dat ik de 3 uur vol wou maken schreeuwden m'n benen het uit van woede. Het verstand kon niet achterblijven en het werd tijd om even te gaan zitten. Was van plan om een kwartiertje te zitten maar dit werd al gauw een halfuurtje-drie kwartier. Was ook erg gezellig in die gangen, zoveel bekenden. Tijdens dit setje ook ontzettend gelachen met Mandy

(Dark Symphony) haha. Of was dat tijdens JoS?
Na die drie kwartier lullen en chillen was het dus tijd voor
Catatonic Overload. Had een dik halfuur gemist dus gelijk even bij Rik peilen welke platen ik had gemist. Nightmare, Who Wants This en RTFI zijn me als enige bijgebleven, wel balen want wou RTFI toch wel graag live horen. Kwam binnen bij de Disturbia remix die het wel goed doet, alleen vind het origineel beter

ben ik nu een meeloper? Nee grapje

. Justice For All deed het ook goed! Lekker meeblèren die vocals. Hoogtepunt: Environment (Delete remix). Delete kicks zijn zo heerlijk live, echt geweldig. Op XXL Raw ook al maximaal genoten van Formula, deze kwamen wel wat minder over maar desondanks blijven het gewoon heerlijke platen. Fix Your Speakerz remix vind ik zelf wel wat minder, maar alsnog heerlijk. Goddamn deed het ook zoals altijd erg goed. Chemical vond ik een beetje het tempo eruit halen, want daarna kwam dikke terror

. Was het industrial? Ik heb geen flauw idee, was in ieder geval geen mainstream. Nog even Rik getrolled door te zeggen dat Done ingemixt werd, hij was er speciaal voor blijven staan geloof ik. Was lachen met een hakkende Rik á la New Kids en Davey en Jurre

. Sowieso erg gezellige luitjes!

Nouja, zaaltje 2 dicht dus op naar zaaltje 1 met een geweldige binnenkomer: Never Fall Asleep. Davey werd ouderwets helemaal gestoord en was wel lekker rammen ondanks het gebrek aan ruimte. Hoorden dat
Chris One niet bijzonder goed had gedraaid, dus blij dat we zijn blijven staan bij CO². Ikzelf vond vanaf dat punt Chris One wel erg vet, Loud Tool is ook zo tyfusvet

. Awesome Frequency hebben we dan even gemist, maarja hindert niet. Sfeer was wel een beetje tam had ik het idee. Dus maar een stukkie naar voren lopen naar Nando/Iris, David en Rawbin enzo! Onderweg nog een rondvliegende Chukkels tegengekomen, wat een vertoning; echt prachtig haha. Die man had z'n oriëntatie achter de bar laten liggen geloof ik

geniaal. Toen het wat rustiger werd vond ik het prachtig! Heerlijk de ruimte om samen met Nando de laatste energie nog even bij de tweede climax van Killshot eruit te gooien

. Ik vond de hardcore op het laatst ook geniaal, verstand op 0 en alle energie eruit maaien

kreeg daarna wel flinke kramp in me poten (logisch), dus daarna werd het gewoon onmogelijk om nog een stap te verzetten. Uit wanhoop maar wat met me armen staan maaien, haha. Nouja, laatste hardcore plaatjes afgelopen, applausje en Loudness dec 2011 was alweer voorbij! Samen met Rik en Mandy naar de uitgang, kwamen nog een paar geniale zinnetjes uit Mandy's mondje, die ook een veel te foute bril op had

. Hoe ze daar aan kwam is me nog steeds een raadsel. Hebben in ieder geval genoeg gelachen.
Klos, Mocambo en Mojo stonden nog te wachten bij de uitgang, en toen maar richting de auto gelopen! Op naar het pittoreske Slagharen.
Terugweg was episch grappig met de Radical Redemption imitaties

Enfin, ga geen plus en minpunten opnoemen omdat ik denk dat m'n verhaal zo wel lang genoeg is!
Geluid was erg jammer maar de gezelligheid heeft m'n avond gemaakt! Schitterend feestje gehad!

Bedankt allemaal!