|
Verslagje van mijn kant:
De aanloop naar het feest verliep niet helemaal zonder problemen. Eerst kotste een straalbezopen waus de hele bus onder (nog voordat we daar aankwamen), en bij de ingang werd een maatje geweigerd met de mededeling dat het kaartje ongeldig was. Daar was niets aan te doen volgens de beveiliging. Wij helemaal in paniek, eventtravel gebeld. In de laatste wanhoop haalden we het kaartje maar uit de vuilnisbak en vroegen aan zo'n meid of ze t ff nog een keer wilde scannen. Bliep, ja hoor is goed loop maar door... vaag. Een andere kennis van mij bleek dit ook nog te hebben gehad.
Dus waren we uiteindelijk op slag van half 10 binnen. Meteen even een rondje gelopen. In de oldschool-zaal zag het er erg netjes uit qua aankleding, heel vet! We waren ook de enige in de hele zaal met 5 man, erg grappig. Nog even langs de hardcore-zaal gelopen, daar was het al aardig druk zo vroeg op de avond, ook die zaal zag er tof uit. De 2e hardstylezaal werd geopend door Titan, ik wilde daar eigenlijk graag blijven maar mijn vrienden wilden richting mainstage, hoewel ik niet echt stond te wachten op Dock 45. De aankleding van de HS-zaal was echt zwaar nice overigens. Rubberboten op het dak haha. Was qua aankleding iig de beste zaal.
Aangekomen bij de main vond ik de aankleding toch een beetje tegenvallen om eerlijk te zijn. Die grote geprojecteerde wereldbol zag er wel gaaf uit. Wij liepen toch maar even helemaal naar voren om zo optimaal te kunnen luisteren naar Dock 45, geluid stond niet hard op dat moment. Ik was er in het begin erg sceptisch over, en mijn vrienden vroegen al waarom ik kaartjes had gehaald voor Beatloverz, maar het was echt een hele zware meevaller. De set bouwde heerlijk op met een beetje van alles wat. Ik zou het een donkere, stevige house willen noemen en wat techno, het was iig zwaar relaxt en toch nog vrij energiek. Ondertussen liep Marcel (of Frank, weet niet wie van de 2 het was haha) het publiek weer lekker gek op te zwepen. Heb me super vermaakt op hun set, de ideale opener van een feest! Pluim voor de mannen en voor Q-dance, gewaagde zet die super uitpakte.
Fausto ging beginnen en die hoefde ik niet te zien. Wij dus naar Psyko Punkz, er stond verder toch niks interessants te draaien. Psyko Punkz zetten een redelijke set neer. Ik vond het op zich nog wel meevallen want aan het begin en einde draaiden ze een paar heel erg vette tracks, maar het gros van de set was matig. Tempo lag ook veel te laag waardoor met name hun eigen nummers niet uit de verf komen. Denk dat het verschil erg groot kan zijn als ze het tempo 5 bpm omhoog halen, want nu ontbrak de energie een beetje voor mijn smaak. Maar was an sich geen slechte partystarter.
We bleven nog even hangen, Alphaverb was de volgende. Na al die positieve verhalen moest ik het toch even meemaken. En dat heb ik geweten. Kon eerst de volumeknop niet vinden haha, maar daarna ging het goed los! Gru-we-lijk was het! Under Attack halverwege de set, kneiterlekker! Ik weet verder alleen nog dat ik er 10 keer zo hard op ging als met psyko punkz. Nog even een stukje Dailucia meegepakt en toen richting mainzaal gelopen, die ik eerst helemaal niet kon vinden want wat een fucking doolhof is die Rai. Ik ben al zo slecht in orienteren dus dit was totaal niet goed voor mij. De meeting gezocht, niemand echt gevonden... vrienden gezocht, ook niet gevonden. Vrienden uiteindelijk tegen het einde van de set van Stephanie gevonden. Persoonlijk vond ik haar set matig. Van mij hoeft ze niet zo nodig op de mainstage van een groot feest. Knock on Wood was de enige echt leuke track die ze draaide.
We bleven vanaf dat moment de hele tijd in de mainzaal staan, ook omdat vanaf dat moment eigenlijk alleen maar leuke acts op het programma stonden. De eerste was Wildstylez, daar verwachtte ik wel veel van. Achteraf is mij behalve het Defqon-anthem, Atrocious en Reputation Game niks meer bijgebleven van die set, dan was het dus niet veel soeps. Jammer want ik verheugde me wel op die jongen. Bij Frontliner zou het dan wel een stuk harder moeten gaan, en inderdaad: sodeju wat een fucking lekkere set was dat. Zijn eigen nummers zijn live echt zwaar vet, en die edit van Godz Powerrr met reversed bass in de climax, gruwelijk!
Technoboy moest dat maar gaan overtreffen. De lijn doortrekken waar Frontliner mee eindigde. Hij maakt er vaak een potje van helaas en daar was ik nu ook een beetje bang voor, maar Technoboy leverde voor het eerst dat ik hem zag draaien echt zwaar geniaal werk af! De ene klapper na de andere op de draaitafel, hard en goed het tempo erin (iets wat tby nog wel eens weigert te doen). En dan afsluiten met Rage, paste misschien niet echt in de set maar ik vond het zooo vet om die plaat nog een keer te horen. Heerlijk energieke platen zoals Atomic-remix, Frequency, Bass beats & Melody (erg strak nummer!) en dat nummer van Tuneboy. Was tot dat moment de held van de avond.
Van Headhunterz verwachtte ik vervolgens niet veel, ik was weer eens iedereen kwijt dus liep ik na 3 nummers maar weg om ergens ff te chillen. Bij de eetkraampjes konden we op de achtergrond "genieten" van een inmiddels typische HHZ-set. Studio-sessions, hitjes en af en toe een lekkere oude plaat. Deze keer was het de beurt aan Got to be there en Salamandra. Toen ik Salamandra hoorde moest ik wel even van mn bankje af om los te gaan. Voor de rest vond ik het totaal niet boeiend. Alleen op het einde gingen we nog ff los. Weer lomp dat ie zo laat op de avond moest...
Als allerlaatste, de Noisecontrollers. Hier was ik wel benieuwd naar, ik wist niet echt wat ik moest verwachten. Maar goeiedag zeg beste mensen, dit was een afsluiter van ongekende klasse! Faster n Further was een lekkere opener (toch een leuke plaat!) en onder dat motto ging hun set ook door. Het ging harder en harder en harder. Ze draaiden nog een Donkeyrollers-mash up, Fade to Black, Samara en nog meer keihard en snel beukmateriaal. Stond vooraan nog even alles te geven met al die wauzen om me heen. Rond een uur of half 7 stapten ze over op hardcore. Het begon overheerlijk met o.a. de Noisecontrollers-diss van DBSTF, Dirt, Under Control etc, maar na een paar nummers merkte ik helaas dat ze totaal geen moeite namen om het tempo omhoog te halen. En juist hardcore moet je met een goed tempo draaien, anders komt die muziek niet tot zijn recht. Nadat Part of The Project werd gedraaid besloot ik maar om de bus op te zoeken, vond het wel mooi geweest, ik was nu ook goed gaar. Achteraf ook niet echt spijt van aangezien het niet meer was dan een veredelde hardcore-hitjes set op te traag tempo. Maar ondanks dat heb ik me super vermaakt en ze hebben toch even een keer alle restjes energie uit mij kunnen trekken. Helden!
Pluspunten: - Aankleding in de kleine zalen - Overal genoeg faciliteiten, barren etc, top georganiseerd - Technoboy en Noisecontrollers - Op afstandje: Frontliner en Alphaverb - Dock 45 de positieve verrassing van de avond! - Overall gezellige sfeer (vooral vooraan) - lichtshows waren weer genieten! - Beveiliging was weer chill, beter huurt Q-dance vaker Maximus in!
Minpunten: - De Rai is een doolhof! - Mainstage was een beetje karig, had ik meer van verwacht - Geluid spacede hem af en toe op mainstage, op de een of andere manier vloog soms de linkerkant helemaal stil. - Wildstylez en Headhunterz vielen tegen
Dus, InQontrol 2010 was geslaagd. Gezien de vooraf wat matige line-up had ik er niet zo heel veel van verwacht maar het viel dus echt reuze mee, want er werd boven verwachting prima gedraaid. Volgend jaar graag weer! Op naar Defqon.1!
|