Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
1, 2  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 okt 2019 13:58 
 
Artiest
Avatar gebruiker

Afbeelding

Feest: Headhunterz - The Road To The Dome
Datum: zaterdag 14 december 2019
Tijd: 23:00 - 06:00
Locatie: Music Dome, Kerkrade
Leeftijd: 16+

Pre-Register 12,49
Phase I 14,99
Phase II 17,50
Phase III 19,99
Phase IV 22,50
Phase V 29,99
Door 35,-

Pre-Register here https://bit.ly/2WbcqYC (till 3 November 23:59);
Open Ticket Sale via inferno-event.com/tickets

Line-up:
Headhunterz
Beatfreak
Divinez
D-Ultra & MC IMC
Entropy
Insanatix
Reluze
Hosted by MC Synergy
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 okt 2019 14:04 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Dat fase systeem begint onderhand ook een beetje dom te worden.

Lekker dat sommige mensen straks 15 euro betalen en anderen 30 EUR voor precies het zelfde.
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 okt 2019 14:08 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Broken Balance schreef:
Dat fase systeem begint onderhand ook een beetje dom te worden.

Lekker dat sommige mensen straks 15 euro betalen en anderen 30 EUR voor precies het zelfde.

Mee eens. Geldklopperij.

Maar is dit "road to the dome" nou een tour met als afsluiter een show in Ziggo of Gelredome of puur omdat deze locatie Music Dome heet?
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 okt 2019 14:11 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Broken Balance schreef:
Dat fase systeem begint onderhand ook een beetje dom te worden.

Lekker dat sommige mensen straks 15 euro betalen en anderen 30 EUR voor precies het zelfde.


Zit wat in, echter begrijp ik organisaties ook zeker. Hoe eerder je het geld binnen hebt, hoe meer zekerheid natuurlijk en de enige manier om mensen zo vroeg mogelijk te laten kopen is door de prijs te verlagen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 okt 2019 14:13 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Broken Balance schreef:
Dat fase systeem begint onderhand ook een beetje dom te worden.

Lekker dat sommige mensen straks 15 euro betalen en anderen 30 EUR voor precies het zelfde.

In dit geval mee eens omdat de prijzen zover uit elkaar liggen (en er zo belachelijk veel fases zijn). Wel begrijpelijk als organisatie zijnde dat je met een fase-systeem werkt, anders is er geen noodzaak om direct/zo snel mogelijk een kaartje aan te schaffen. Dit is uiteraard vooral relevant voor feesten die niet verwachten uit te verkopen en waarvan mensen al snel zoiets hebben van ‘ik kijk last minute nog wel’ (aka het gemiddelde b2s feest tegenwoordig).

In dit geval zal het wel vooral te maken hebben met de locatie, want een naam als HHZ zou normaal gesproken vrij eenvoudig genoeg publiek moeten trekken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 okt 2019 14:14 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

MelvinFR schreef:
Broken Balance schreef:
Dat fase systeem begint onderhand ook een beetje dom te worden.

Lekker dat sommige mensen straks 15 euro betalen en anderen 30 EUR voor precies het zelfde.


Zit wat in, echter begrijp ik organisaties ook zeker. Hoe eerder je het geld binnen hebt, hoe meer zekerheid natuurlijk en de enige manier om mensen zo vroeg mogelijk te laten kopen is door de prijs te verlagen.

Moet je voorstellen dat dit op alle producten zo is. Aan het begin van de dag betaal je 5eu voor een gram pep en aan het eind van de dag 25eu
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 okt 2019 14:15 
 
Artiest
Avatar gebruiker

Alm1ghty schreef:
Maar is dit "road to the dome" nou een tour met als afsluiter een show in Ziggo of Gelredome of puur omdat deze locatie Music Dome heet?

Dit! :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 okt 2019 14:17 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Alm1ghty schreef:
Moet je voorstellen dat dit op alle producten zo is. Aan het begin van de dag betaal je 5eu voor een gram pep en aan het eind van de dag 25eu


Zou best een goed iets zijn. Op het einde van het feest is de vraag natuurlijk hoger en het aanbod minder. :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 okt 2019 14:19 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Divinez schreef:
Alm1ghty schreef:
Maar is dit "road to the dome" nou een tour met als afsluiter een show in Ziggo of Gelredome of puur omdat deze locatie Music Dome heet?

Dit! :)

Aaah ok ok. Ich goaj hier neet noartoe.
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 okt 2019 14:19 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Snap het wel. Organisaties willen denk ik gewoon mensen stimuleren om vroeg een kaartje te kopen, zodat er geld beschikbaar is om uit te geven en ze kunnen inschatten hoe druk het ongeveer gaat worden. Hoe langer mensen wachten met het kopen van een kaartje, hoe onzekerder het is voor een organisatie. Bij genres/feesten die minder snel uitverkocht raken scheelt de prijs voor een weekendticket in fase 1 soms meer dan 40 euro ten opzichte van fase 3. Lijkt me puur bedoeld om mensen te stimuleren niet tot het laatste moment te wachten met beslissen, niet om ze onnodig geld afhandig te maken.

Edit: bovenstaande dus.
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 okt 2019 14:20 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Daarnaast zie je van die cluboptredens eigenlijk bijna niet meer in NL.
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 okt 2019 14:23 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Alm1ghty schreef:
Daarnaast zie je van die cluboptredens eigenlijk bijna niet meer in NL.


Slechte ontwikkeling :(. Wel te verklaren aangezien DJ's zulke hoge fee's vragen dat het voor de gemiddelde club haast niet meer te betalen is en ook niet de concurrentie kunnen aangaan met grotere feesten.
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 okt 2019 14:29 
 
Hardtraxx Veteran

Alm1ghty schreef:
MelvinFR schreef:
Broken Balance schreef:
Dat fase systeem begint onderhand ook een beetje dom te worden.

Lekker dat sommige mensen straks 15 euro betalen en anderen 30 EUR voor precies het zelfde.


Zit wat in, echter begrijp ik organisaties ook zeker. Hoe eerder je het geld binnen hebt, hoe meer zekerheid natuurlijk en de enige manier om mensen zo vroeg mogelijk te laten kopen is door de prijs te verlagen.

Moet je voorstellen dat dit op alle producten zo is. Aan het begin van de dag betaal je 5eu voor een gram pep en aan het eind van de dag 25eu


Zo werkt ook elke kledingswinkel, begint bij 30% korting, paar weken later 50, dan 70, dan outlet met 30%, etc. Zo raar is het niet
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 okt 2019 14:30 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Spobbertiet schreef:
Alm1ghty schreef:
MelvinFR schreef:

Zit wat in, echter begrijp ik organisaties ook zeker. Hoe eerder je het geld binnen hebt, hoe meer zekerheid natuurlijk en de enige manier om mensen zo vroeg mogelijk te laten kopen is door de prijs te verlagen.

Moet je voorstellen dat dit op alle producten zo is. Aan het begin van de dag betaal je 5eu voor een gram pep en aan het eind van de dag 25eu


Zo werkt ook elke kledingswinkel, begint bij 30% korting, paar weken later 50, dan 70, dan outlet met 30%, etc. Zo raar is het niet

Ja andersom ja.
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 okt 2019 14:31 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Nee grapje is zeg maar wat. Ik snap organisaties wel maar vind het maar niks.
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 okt 2019 14:33 
 
Hardtraxx Veteran

Alm1ghty schreef:
Ja andersom ja.


:lol: True

maar wel hetzelfde idee, aka mensen lokken
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 okt 2019 14:45 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Nadeel daarvan is, stel dat ze het bij een Qlimax of Defqon.1 zouden doen.

Je weet dat die feesten uitverkopen. Dus dan is het echt letterlijk een wedstrijd wie als eerste in die ticketsale zit. Daar zouden mensen dan collectief 13:00 klaar zitten zogezegd en dan zou het systeem maar bepalen wie er meer of minder betaalt.

Early bird en late bird snap ik nog, maar 5 van die fases, doe even normaal, zeker van zo'n klein feest en ook omdat hierdoor de prijzen zo ver uit elkaar zitten..
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 okt 2019 14:55 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Maar het punt is juist dat fasesystemen vrijwel alleen worden gedaan bij feesten waarvan men niet van tevoren weet of het gaat uitverkopen. Een Qlimax of Defqon.1 zullen om die reden geen fasesysteem doen, want ze hebben dat niet nodig. Het verkoopt toch wel binnen een week uit. Dan is het geld van de tickets ook meteen beschikbaar voor de organisatie en het risico op te weinig tickets verkopen ook niet meer aan de orde.

Ik ben het ermee eens dat 5 fases wel heel overdreven is, zeker voor een feest van dit formaat, maar het grote prijsverschil snap ik wel. Hoe groter het prijsverschil, hoe sneller mensen zullen denken: oohhh, snel een kaartje kopen want dit scheelt wel heul veel geld.
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 okt 2019 14:58 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Vind 3 eigenlijk wel normaal. Weet niet meer wel feest het was, maar ik koch laatst ook een ticket waarbij je fase 1 had, dat aanzienlijk goedkoper was, fase 2 wat normale tickets waren, en nog een klein aantal "late-bird" en die waren 4 a 6 euro duurder.

Maar eigenlijk straf je sommige mensen ook af met het feit dat ze nog niet weten of ze kunnen, dat ze op dat moment geen toegang tot het aankopen van tickets hebben, moet wachten op loon en nog veel andere redenen. Dan zouden ze maar een ticket moeten kopen en achteraf hopen dat ze hun geld via de 2e handse markt terug kunnen krijgen, wat bij kleine feesten die niet altijd uitverkopen dus niet het geval is.

Zo'n fase systeem zou ook trouwens enorm oneerlijk zijn bij feesten waar de line-up nog niet van bekend is. Dat word je gewoon gepressured in het kopen van een ticket terwijl je niet eens weet wat je kan verwachten. Weet niet of er al zo'n feest is maar ik zie het wel gebeuren.

Imo moet men het gewoon lekker bij early bird houden en regular.
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 okt 2019 15:01 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Broken Balance schreef:
Nadeel daarvan is, stel dat ze het bij een Qlimax of Defqon.1 zouden doen.

Je weet dat die feesten uitverkopen. Dus dan is het echt letterlijk een wedstrijd wie als eerste in die ticketsale zit. Daar zouden mensen dan collectief 13:00 klaar zitten zogezegd en dan zou het systeem maar bepalen wie er meer of minder betaalt.


Zou ook gewoon kunnen bij Qlimax of Defqon, maar de fases dan wel op datum en niet op aantal verkochte tickets, dat zou inderdaad gewoon puur geluk zijn.
En dan in de week voor het feest nog een tweede verkoopronde (voor hogere prijs). Zit je alsnog onder de Ticketswap prijzen en ga je ook gelijk zwarthandel tegen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 okt 2019 15:52 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Broken Balance schreef:
Maar eigenlijk straf je sommige mensen ook af met het feit dat ze nog niet weten of ze kunnen, dat ze op dat moment geen toegang tot het aankopen van tickets hebben, moet wachten op loon en nog veel andere redenen. Dan zouden ze maar een ticket moeten kopen en achteraf hopen dat ze hun geld via de 2e handse markt terug kunnen krijgen, wat bij kleine feesten die niet altijd uitverkopen dus niet het geval is.

Zo'n fase systeem zou ook trouwens enorm oneerlijk zijn bij feesten waar de line-up nog niet van bekend is. Dat word je gewoon gepressured in het kopen van een ticket terwijl je niet eens weet wat je kan verwachten. Weet niet of er al zo'n feest is maar ik zie het wel gebeuren.

Ik zie het eerder als snelle beslissers belonen in plaats van late beslissers afstraffen, maar goed, is maar net hoe je er tegenaan kijkt natuurlijk. Zijn al wel feesten in andere genres waarbij er fasesystemen zijn nog ver voordat de line-up bekend is. ASOT bijvoorbeeld heeft 4 fases en ze zijn nu al bijna bij fase 4 terwijl er nog maar een handjevol namen bekend is. Sommige psytrancefestivals hebben ook 3 fases en zitten in fase 2 voordat de line-up bekend is (nou begint bij deze festivals de kaartverkoop ook doorgaans in oktober het jaar ervoor al). Zat mensen die de line-up niet heel veel uitmaakt omdat ze naar een bepaald feest gaan omdat ze dat al jaren doen of voor de sfeer. Die mensen beloon je dan met een goedkoper ticket. Vind daar niks mis mee. Juist die vroege beslissers zorgen ervoor dat de organisatie al in een vroeg stadium meer geld tot zijn beschikking heeft en een inschatting kan gaan maken van de inkomsten/uitgaven.

Als je om wat voor reden ook niet zo vroeg een ticket kunt kopen, is dat gewoon pech hebben. Als iedereen tot een week voor het feest zou wachten met kaartjes kopen "omdat redenen" dan is dat voor een organisatie echt funest. Kijk maar naar wat er met b2s gebeurt. Uiteindelijk krijg je dan zo'n vicieuze cirkel waarin mensen denken: oohh, het raakt toch niet snel uitverkocht, dus ik wacht gewoon wel met kopen. Hiermee lijkt het event vervolgens ook weer minder populair, waardoor nog minder mensen de urgentie voelen om een kaartje te kopen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 okt 2019 15:55 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Het heeft zijn voordelen, maar ben zelf nooit zo'n fan van blind iets kopen/doen voordat je überhaupt weet wat je kan verwachten op een feest, zeker voor de grotere bedragen :P. Vind persoonlijk dat je mensen die sowieso al een ticket zouden kopen niet nog extra moet belonen ten koste van mensen die ook net zo graag willen maar nog niet zeker weten of ze kunnen.

Maar als je zegt dat iedereen zo snel mogelijk moet kopen tegenover dat iedereen pas wacht tot een week van te voren, dan pak je wel twee uitersten natuurlijk. Het is zit er het grootste deel van de tijd tussenin.

Maar het is sowieso lastig te zien hoeveel meer winst een organisatie hier uithaalt en of dat ook terugkomt in de feesten en dat de eerste fase tickets daadwerkelijk goedkoper zijn dan hoort.
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 okt 2019 15:55 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Sarabande schreef:
Als je om wat voor reden ook niet zo vroeg een ticket kunt kopen, is dat gewoon pech hebben. Als iedereen tot een week voor het feest zou wachten met kaartjes kopen "omdat redenen" dan is dat voor een organisatie echt funest. Kijk maar naar wat er met b2s gebeurt. Uiteindelijk krijg je dan zo'n vicieuze cirkel waarin mensen denken: oohh, het raakt toch niet snel uitverkocht, dus ik wacht gewoon wel met kopen. Hiermee lijkt het event vervolgens ook weer minder populair, waardoor nog minder mensen de urgentie voelen om een kaartje te kopen.

Afbeelding
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 nov 2019 08:48 
 
Hardtraxx Addict

MelvinFR schreef:
Alm1ghty schreef:
Daarnaast zie je van die cluboptredens eigenlijk bijna niet meer in NL.


Slechte ontwikkeling :(. Wel te verklaren aangezien DJ's zulke hoge fee's vragen dat het voor de gemiddelde club haast niet meer te betalen is en ook niet de concurrentie kunnen aangaan met grotere feesten.


Inderdaad, je zou denken dat dit wel ruimte zou maken voor minder bekende dj's om op dat soort podia te draaien.
Ik vind het persoonlijk ook een vervelende ontwikkeling. Het zou me echter niets verbazen als dat ook weer langzamerhand zou veranderen.
Niet iedereen zit alleen maar op grote events te wachten.

Ik ken deze locatie verder niet, Is dit vergelijkbaar met bijvoorbeeld de Maaspoort? Ik vind dat namelijk wel een ideaal formaat for een goed feestje.

Helaas is dit wel te ver voor mij, dus ik sla hem over.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 nov 2019 09:51 
 
Hardtraxx Elite

Wat is dit voor line-up dan
1, 2  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Feesten