Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 jul 2020 12:19 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Internationale wateren
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 jul 2020 12:56 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Nou, met de boten die in die haven liggen ga je de internationale wateren echt niet mee halen hoor :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 jul 2020 12:57 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Weet ik :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 jul 2020 14:33 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Gewoon dansen, ja toch.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 jul 2020 16:24 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Lekker dansen en sjansen!

Overigens, heeft het weer nog voor invloed op dit feest? Want ziet er niet rooskleurig uit aangezien we toch op een boot zitten. :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 jul 2020 16:38 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Je ziet in meerdere landen waar clubs open zijn dat er meerdere corona brandhaarden die te herleiden zijn naar clubs. Zou bijzonder jammer zijn als er hier zo'n brandhaard zou ontstaan omdat mensen zich niet aan 1.5m regel houden. De kans is klein aangezien we (volgens het RIVM) maar rond de 1700 mensen hebben die besmettelijk zijn, maar toch vind ik het een risico.

Desalniettemin ben ik blij voor de mensen die lekker uit hun dak kunnen gaan weer :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 jul 2020 16:44 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

makrooy schreef:
omdat mensen zich niet aan 1.5m regel houden.


Nope, omdat ze samenkomen in een afgesloten ruimte. Heeft niets me onderlinge afstand te maken in principe. Vandaar dat het aantal bezoekers of de afstand ondergeschikt is aan de omstandigheden. Beter een festival dan de kroeg in. :x
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 jul 2020 16:55 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

simon10pont schreef:
makrooy schreef:
omdat mensen zich niet aan 1.5m regel houden.


Nope, omdat ze samenkomen in een afgesloten ruimte. Heeft niets me onderlinge afstand te maken in principe. Vandaar dat het aantal bezoekers of de afstand ondergeschikt is aan de omstandigheden. Beter een festival dan de kroeg in. :x


Ik luister toch liever naar het RIVM, virologen en onderzoekers dan naar home made virologen als jij of Maurice de Hond. https://www.sciencedirect.com/science/a ... 3620311429

Edit: En ja ik weet dat het inmiddels erop lijkt dat binnenruimtes met weinig ventilatie broed plekken zijn voor corona haarden, vandaar dat die haarden ook vaak naar clubs te herleiden zijn. Dat je vermoed dat buiten weinig of geen besmettingen plaats vinden is prima, maar zo overtuigend van zijn is gevaarlijk imo.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 jul 2020 17:05 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

simon10pont schreef:
makrooy schreef:
omdat mensen zich niet aan 1.5m regel houden.


Nope, omdat ze samenkomen in een afgesloten ruimte. Heeft niets me onderlinge afstand te maken in principe. Vandaar dat het aantal bezoekers of de afstand ondergeschikt is aan de omstandigheden. Beter een festival dan de kroeg in. :x

Maar alsnog is een boot een afgesloten ruimte ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 jul 2020 17:07 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Als er kan bewezen worden dat bijeenkomsten buiten tot nieuwe besmetting kunnen lijden. Dan ben ik de eerste die je gelijk zal geven. (Is dus niet het geval)

Ik geef ook gerust toe dat het risico op deze boot wellicht groter is dan bij de Red op Defqon.1
Toch is het een berekend risico en niets om je druk over te maken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 jul 2020 17:12 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Maar het gaat hier toch niet om besmettingen buiten? Een boot is een afgesloten ruimte en er is inmiddels redelijk wat onderzoek en empirisch bewijs waaruit blijkt dat de meeste zogeheten superspreadevents hoofdzakelijk indoors waren. Zo’n boot is indoor.

Ik wens iedereen heel veel plezier, het is zeker geen misgunnen. Maar gaat het fout en ontstaat er een brandhaard door een dergelijk feest (ook al is die kans misschien klein) dan is dat niet erg gunstig voor de rest van de evenementenbranche.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 jul 2020 17:14 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Eens
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 jul 2020 17:16 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Zeker gezien de weersverwachting, denk ik dat de meeste mensen wel benedendeks zullen blijven ja xd
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 jul 2020 17:16 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

simon10pont schreef:
Toch is het een berekend risico en niets om je druk over te maken.

Er zijn duidelijke regels van het RIVM waar we ons nou eenmaal aan hebben te houden. Een feest in een afgesloten ruimte zonder 1,5 meter afstand waar men geen vaste zitplek heeft is op dit moment gewoon verboden. Als bezoeker riskeer je dus ook gewoon een boete (en strafblad). Als je het niet eens bent met deze regels, wat ik begrijp, moet je gaan demonstreren/protesteren ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 jul 2020 17:16 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Sarabande schreef:
Maar het gaat hier toch niet om besmettingen buiten? Een boot is een afgesloten ruimte en er is inmiddels redelijk wat onderzoek en empirisch bewijs waaruit blijkt dat de meeste zogeheten superspreadevents hoofdzakelijk indoors waren. Zo’n boot is indoor.

Ik wens iedereen heel veel plezier, het is zeker geen misgunnen. Maar gaat het fout en ontstaat er een brandhaard door een dergelijk feest (ook al is die kans misschien klein) dan is dat niet erg gunstig voor de rest van de evenementenbranche.


Buiten dat om ook gewoon tientallen of zelfs honderden mensen die ziek raken waarvan sommige opgenomen moeten worden in het ziekenhuis. Mijn geweten zou daar meer last van hebben dan dat je de evenementenbranche schaadt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 jul 2020 17:18 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Met of zonder 1,5m wat is het verschil? Het aantal mensen dat op de boot mag volgens de wetgeving.
Ik weet niet wat de specificaties van de boot zijn, maar het zal wel geen sardineblikje worden neem ik aan.

Edit: Er zijn genoeg voorbeelden van schepen waar het mis ging (Cruise, marine) . Net als de gevallen bij het Slachthuis in Duitsland waar de omstandigheden voor besmetting erg gunstig zijn. Ik had ook liever op een buitenfestival gestaan. Maar als dit voorlopig het hoogst haalbare is dan neem ik daar op een verantwoorde manier genoegen mee. Ik typ sowieso nog een kort report dit weekend.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 jul 2020 17:21 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

simon10pont schreef:
Met of zonder 1,5m wat is het verschil? Het aantal mensen dat op de boot mag volgens de wetgeving.
Ik weet niet wat de specificaties van de boot zijn, maar het zal wel geen sardineblikje worden neem ik aan.

Het verschil is dat binnen mensen niet mogen samenkomen als ze geen vaste zitplek hebben en 1,5 meter afstand kunnen houden. Met andere woorden; als er normaal 200 man op die boot passen, mogen er nu misschien pakweg 30 in omdat ze een vaste zitplek moeten hebben die 1,5 meter uit elkaar zijn gepositioneerd. Binnen moet je dus zitten. Dat is de wetgeving/regelgeving atm.

Zie: https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... ijks-leven
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 jul 2020 17:28 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Ik ben me bewust van de regelgeving. Alleen is het een beetje naïef om te denken dat deze regel het sluitstuk is om besmettingen tegen te gaan. Op de cruiseschepen kon je bijvoorbeeld makkelijk afstand bewaren maar kwamen de besmettingen door het intern verluchtingssysteem.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 jul 2020 17:28 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

simon10pont schreef:
Edit: Er zijn genoeg voorbeelden van schepen waar het mis ging (Cruise, marine) . Net als de gevallen bij het Slachthuis in Duitsland waar de omstandigheden voor besmetting erg gunstig zijn. Ik had ook liever op een buitenfestival gestaan. Maar als dit voorlopig het hoogst haalbare is dan neem ik daar op een verantwoorde manier genoegen mee. Ik typ sowieso nog een kort report dit weekend.

En juist daarom is het dus wel een klein beetje egoïstisch en roekeloos om te denken “fuck it, ik ga gewoon want ik wil graag dansen op een feestje”. Vooral met het oog op het festivalseizoen van 2021 wat echt wel onder druk staat met de anderhalvemeterregel. Maar goed, dat is mijn mening.

Ik wens iedereen die gaat veel plezier :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 jul 2020 17:31 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

simon10pont schreef:
Ik ben me bewust van de regelgeving. Alleen is het een beetje naïef om te denken dat deze regel het sluitstuk is om besmettingen tegen te gaan. Op de cruiseschepen kon je bijvoorbeeld makkelijk afstand bewaren maar kwamen de besmettingen door het intern verluchtingssysteem.

Dat snap ik. Ik ben het zelf ook niet eens met deze regels. Maar als je tegen regels bent moet je demonstreren/protesteren als dat kan. Niet er tegen in gaan door ze aan je laars te lappen en gewoon lekker te gaan feesten. Los dat je daarmee zelf een boete riskeert, verpest je het mogelijk ook voor de rest die zich nu wel aan de regels houdt in de hoop dat we dan sneller terug kunnen naar normaal. Maar da’s mijn mening.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 jul 2020 17:36 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Geloof mij ik ben niet de rebel die je miss denkt dat ik ben. Maar het is nu wel echt verdraaid moeilijk om je aan de regels te houden en toch nog een fijne zomer te hebben. ;)

En protesteren tegen de wetgeving mag niet door de wetgeving. :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 jul 2020 17:45 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

simon10pont schreef:
Geloof mij ik ben niet de rebel die je miss denkt dat ik ben. Maar het is nu wel echt verdraaid moeilijk om je aan de regels te houden en toch nog een fijne zomer te hebben. ;)

Tsja, ik wil ook niets liever dan lekker dansen en sjansen op hardstyle. Maar ik probeer verder te kijken dan deze zomer. Als er in 2021 geen festivals mogen plaatsvinden (en ik schat die kans best reëel aangezien de hele Nederlandse regelgeving stoelt op die 1,5 meter tot er een vaccin is) dan denk ik dat het voor veel organisaties wel snel ophoudt. Daarom des te belangrijker om nu te laten zien dat de evenementenbranche het serieus neemt en zich van zijn beste kant laat zien (net als de andere branches die nu weer langzaam worden opgestart omdat ze lieten zien dat ze RIVM-proof protocollen hebben).

Protesteren is als het goed is trouwens niet verboden nu hoor, als er maar anderhalve meter afstand wordt gehouden. Al geef ik je gelijk dat het enigszins dubieus is dat sommige demonstraties werden verboden omdat ze “teveel op een evenement lijken”.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 jul 2020 18:17 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Iris, kom je zaterdag ook ff dansen?
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 jul 2020 18:18 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Ik heb begrepen dat er een silent disco is, dus ik kan dit buitenkansje niet aan me voorbij laten gaan :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 jul 2020 18:19 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Nice! Auke zat ook nog in dubio zag ik, die is vast ook over te halen. Tot zaterdag! :bomb:
Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Feesten